Výměna hlavního spojkového válečku na pedálu

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
Odpovědět
Jarda43
Nováček
Nováček
Příspěvky: 32
Registrován: 15.01.2020 11:15

Výměna hlavního spojkového válečku na pedálu

Příspěvek od Jarda43 » 17.01.2021 09:34

Zdravím všechny, potřeboval bych poradit, nemohu vytáhnout spojkový pedál ,abych vyměnil spojkový váleček u Forda C-maxe? Je tam málo místa a je to velký hrozně, jen tak by mě zajímalo,jak to dělají v auto servisech? Dělal to někdo už sám doma? Děkuji za rady všem....

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Výměna hlavního spojkového válečku na pedálu

Příspěvek od ZaQik » 17.01.2021 16:58

delal to TomFocus: viewtopic.php?p=1163683#p1163683

uz sem chodi jen cist, neprispiva
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
t.dudis
Junior
Junior
Příspěvky: 320
Registrován: 20.11.2008 20:59
Bydliště: Starý Pelhřimov
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna hlavního spojkového válečku na pedálu

Příspěvek od t.dudis » 17.02.2021 11:47

Nechci zakládat nové téma na dotaz, který s tímto zřejmě souvisí u auta Ford Tourneo Connect 1.5 TDCi 88KW, r.v. 2017.

Po delší jízdě např. po dálnici při nutnosti podřazení nebo při ranním prvním startu se mi začala propadat spojka (sešlápnutí spojkového pedálu bylo jako šlápnout do bahna). Někdy se spojka ani nevrátila a zůstala vyset a bylo nutné ji vrátit nohou zpět. To se poprvé stalo při nájezdu kolem 50 000 km v roce 2018. Byla měněna trubka a hlavní spojkový válec v rámci záruky.

Nyní nájezd 133 000 km a problém se objevil znovu. Opět výměna trubky a spojkového válce. Týden to vypadalo, že vše je v pořádku, ale včera po jízdě po dálnici a ranním startu sešlátpnutí spojky opět jako šlápnutí do bahna (takřka bez odporu). Spojka tedy nezůstává dole, zatím se sama vrátí zpět do původní polohy, ale tuším, že se to časem bude zřejmě zhoršovat. Po našlapání spojky nebo při častějším řazení v běžném provozu se pedál chová normálně.

V servisu mi bylo řečeno, že je to možná mrazy, které panovaly, protože ten mechanismus válce může zkřehnout a dostat se do systému vzduch, ale auto je garážované, při těch největších mrazech bylo v garáži 5°C.

Brdová kapalina se neztrácí, když měli v servisu vše rozebrané, nenašli ani kapku kapaliny, že by unikala.

Jako další řešení bylo navrhnutou už pouze to, vyměnit válec, co jde do převodovky.

Zajímalo by mě, jestli někdo řešil podobný problém. Je mi divný, že by se tahle závada objevila 2x na místě, kde tyhle díly vydrží běžně celou životnost auta.

Děkuji.
Ford Mondeo kombi 2.0i Titanium, 107 KW/145 K, 11/2009, metla Thunder Galerka: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 56&t=38288
Byl:Ford Focus 1.8 TDCi 85 KW/115 K, 4/2006, Hatchback/5, Trend X

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů