Baterie / autobaterie / nabijecka

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Odpovědět
pepeF
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 23.01.2019 10:00

Re: Baterie

Příspěvek od pepeF » 26.01.2019 16:56

to ACEMajky:
Můj názor: baterie v pořádku, doporučil bych pořídit voltmetr do šachty zapalovače ( čistě voltmetr bez měření teploty, proudu, ať je stále vidět napětí, a sledovat co se děje, existuje,mám ho,a je stále zapojený - nízký odběr, podobný viz předchozí strana).

Nabíječ podle obrázku těžko hodnotit, každopádně vždy volím nabíjení mimo vozidlo.
Předpokládám, že po zapnutí ampérmetr ukazuje konstantní nabíjecí proud, a napětí na baterii roste, a po dosažení určité úrovně napětí, začne ručička ampérmetru klesat ( v podstatě se chová stejně jako Ctek v kroku č 3,4 podle návodu. Ve chvíli kdy začne klesat, je třeba změřit napětí (nejlépe mít trvale připojený voltmetr a kontrolovat). Od této chvíle by napětí mělo být konstantní a bude klesat jenom proud. Takže trpělivost a tak se dá zjistit těch 15 - 15,5V. Určitě je to lepší než 14,4V.
FF I 1,8 TDCI 2004 Black
FF I 1,8 TDCI 2003 Silver

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Autobaterie

Příspěvek od ZaQik » 26.01.2019 17:39

u FF3 je to pojistka F22 ... u mondea mk5 to tak snad nejde
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
robbert
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1076
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Autobaterie

Příspěvek od robbert » 26.01.2019 18:14

Chápu to dobře, že na tom něco je?

Případně lze to u mk5 vypnout diagnostikou?
Ford Edge Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2018 Black Agate (bílá folie)
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9395
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od phofy » 26.01.2019 18:16

pepeF ty jsi elektrikář?

Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od ACEMajky » 26.01.2019 20:21

pepeF - jj do zapalovace mam voltmert (i s teplomerem) od chinana, presnost oproti jinym merakum co mam doma +- 0,1V
V aute mam odpoejne inteligentni nabijeni - cili dobijim cca 15,1V ted v zime, kdyz je delsi trasa, klesne na cca 14,2V, na miste na volnobeh na 13V

Bohuzel jak auto je vikendovka, tak autak treba 3 tydny stoji a 1,5roku sem mel inteligentni nabijeni - cili auto stalo a ana baterce 12,1V a to si myslim ji dorazilo... - proto ted klesa pod 12,5V

JJ, nabijeni tou nabijeckou fachci cca jak rikas, standartne mam napojenyho victrona (neco jako CTEK) a ten mi udrzuje baterku na 13,2V permanentne.

A tahle baterka je taky teda s vapnikem? - nikde sem to v popisku nenasel....
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

pepeF
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 23.01.2019 10:00

Re: Baterie

Příspěvek od pepeF » 26.01.2019 21:33

to phofy :
jo, jo nějaký takový vzdělání jsem vyzískal a už se v tom nějakou dobu plácám.

to ACEMajky:
tahle baterie je silver - calcium, alespoň jsem to tak pochopil a předpokládám z popisu Baterie Ford.doc, ještě jsem ji neměl v ruce.
Podle auta je tvoje cca dva roky stará .
Předně : na volnoběh 13V - někde je chyba (regulátor?), správně na volnoběh 15,1V, při zapnutí světel 15,0V, vyhřívání předního okna na volnoběh - už nestíhá dodávat 13,8V, lehce přidat plyn a 15,0V.
Nerozumím - mam odpojené inteligentni nabijeni - dobijim 15,1V. To jsi přerušil jeden ze tří drátů (ten správnej) k alternátoru? Kdyby nefungovalo chytré dobíjení tak bude alternátor dávat stále 14,4V (nouze).(regulátor?)
FF I 1,8 TDCI 2004 Black
FF I 1,8 TDCI 2003 Silver

Uživatelský avatar
Wolf78
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 623
Registrován: 27.10.2012 10:01
Bydliště: Mladá

Re: Baterie

Příspěvek od Wolf78 » 26.01.2019 21:44

pepeF píše: Nerozumím - mam odpojené inteligentni nabijeni - dobijim 15,1V. To jsi přerušil jeden ze tří drátů (ten správnej) k alternátoru? Kdyby nefungovalo chytré dobíjení tak bude alternátor dávat stále 14,4V (nouze).(regulátor?)
Předpokládám ,že nebudeš autoelektrikář ,že :wink:
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
Je - Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW

Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
Byl - Ford Ka TITANIUM - 51kW
Byl - Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
Byl - Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
Byl - Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW

pepeF
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 23.01.2019 10:00

Re: Baterie

Příspěvek od pepeF » 26.01.2019 22:01

to Wolf78:
pravda, autoelektrikář ne. Něco je špatně? Vidím ale, že máš FF III, jakou autobaterii, kolik ukazuje voltů po nastartování ?
Děkuji za info

to ACEMajky:
Ten victron dává 13,2V permanantně od připojení, zapnutí ?
FF I 1,8 TDCI 2004 Black
FF I 1,8 TDCI 2003 Silver

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Baterie

Příspěvek od ZaQik » 26.01.2019 22:09

pepeF - nejdriv si nastuduj, jak pokrocila "chytrost" dobijeni od 90. let minuleho stoleti, pak pochopis
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od ACEMajky » 26.01.2019 22:28

Aha, tak ti to vysvetlim (v dobrym, ej mi jasny ze kvuli tomu ciost cele vlakno je nesmysl).

Me auto uz ma start stop - mam odpojeno cca po roce provozu.

Pka sem se tady v tematu docetl, ze moje auto (obecne vsechny se start/stop maji kurvitko (nejaky 3 pismena se to oznacuje B.. modul) co je na - polu baterie a meri, kolik energie baterka dala, kolik prijala - no proste EKOkurvitko. Pokud ma baterka vic jak 12,1V, tak auto nedobiji, jen pokud brzdis motorem (coz chapes, ze u RS moc casto neni :) ). Proste kazda kapka paliva se pocita. Ja podle navodu tady vytahl v motorovem prostoru pojistku cislo F22 a tim odpojil tohle kurvitko.

Cili nakopnu auto - zitra jedu cca 100+100km, tak pak pisnu presne hodnoty - a dobijim rekneme 15,1V (i na volnobeh). Kdyz se baterka dobije, mam kolem 14,4V-14,6V a kdyz zastavim na krizovatce, klesne to na 13V (asi proto, ze je dobito, jak pridam, vylitne to zase nahoru a zase to tam drzi, dokud nestojim dele na volnobeh)...

Cili kdyz kurvitko bylo pripojeno a fungovalo, prijel sem dom a baterka mela 12,1V, jelikoz pro auto nebyla vyhodnocena jako vybita a auto 3-4 tydny klidne stalo....

Jo dodam, ze kdyz zvysis odber, tak se dobijeni s kurvitkem sepne (kdyby autak mel moc zdimat/zatezovat baterii).


Jinak mi rposim vysvetli jednu vec. Rikas ze 14,4V je pro baterie ve fordech malo a nici je. Tak proc mi 2,2TDCi mondeo rok 12/2005 dobiji 14,4V - 14,6V a baterka vydrzela 10 let a pak jeste slouzila 2 roky v benzinovem aute, ktere vyjelo jedou za mesic na nakup do penny - po 10 letech sem ji vymenil, jelikoz autak nestartoval, ale baterkou to nebylo - padala asi nafta
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Baterie

Příspěvek od ballu » 26.01.2019 22:41

Zdar majky, samá kurvítka. Zlaté časy, kdy auta fungovala jak měla.
Zlatý Escort ve všech variantách. I Natálek u heřmánku vzpomíná.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od ACEMajky » 26.01.2019 23:16

JJ, taky vzpominam - kdyby ty kurvitka aspon k necemu byla...
Ale start/stop a kurvitko na baterku jak nekdo muze dat na RS - fakt, jestli mi to bere 14 nebo 14,1L/100km mi je uplne u zadni casti tela....
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Baterie

Příspěvek od stano. » 26.01.2019 23:22

pepeF: S tymi 16.5V "za kazdych okolnosti" som si nie isty. Nabijacie napatie olovenych baterii zavisi aj od ich teploty. Pre nabitie na rovnaku kapacitu treba na kazdych -10°C pridat +0,15V.
Takze autobateria nabijana pri 20°C napatim 14,4V sa musi pre rovnaky efekt pri -10°C nabijat 14,85V.
Ja osobne by som pri izbovej teplote viac ako 15V do baterky netlacil.

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Baterie

Příspěvek od ballu » 26.01.2019 23:29

Majky, no a k tomu dochlazení turba start/stop, je nějak počítáno?
Již u starých kár byl dobíjecí proud regulován ŘJ, i teplotou v motorovém prostoru. Když to selhalo, přišel na řadu grécův můstek. Já minulý týden měnil baterku po 11 letech. Koupil tu nejlacinější za 1150 Kč záruka 2 roky, V ceně forďácké, mám tyto baterky tři a šest let záruka. Origo jen ty dva. Tak co Sedmohorky?
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od ACEMajky » 26.01.2019 23:32

Tady Sedmihorky neres :)
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů