Kolisanie otacok motora pri dojazde na krizovatku
- Scooby
- Junior
- Příspěvky: 461
- Registrován: 05.10.2009 22:19
- Bydliště: Praha
Re: Kolisanie otacok motora pri dojazde na krizovatku
Hlasim se do klubu
-
"Ford Focus MK I Collection Edition" - 195/55 R15 Continental PremiumContact2 - 185/65 R14 Sava Eskimo S3+
"Ford Focus MK I Collection Edition" - 195/55 R15 Continental PremiumContact2 - 185/65 R14 Sava Eskimo S3+
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Kolisanie otacok motora pri dojazde na krizovatku
k0n0p: ŘJ má dvě možnosti, funguje, nebo nefunguje. Zjednodušeně . má dvě Excel tabulky. Jedna je pevná ,hodnoty se nedají změnit a jsou tam základní hodnoty nastavení. Z této tabulky motor čerpá informace v případě nouzového režimu - na dojetí do servisu.
Druhá tabulka má přibližně to samé základní nastavení, které vždy naskočí při resetu ŘJ - odpojení baterky. Hodnoty v této tabulce se mění načtením hodnot z čidel dle nohy řidiče / ne velikosti škarbalu/, ale způsobu šlapání na pedály a řazení. To znamená, že po každým resetu, nastává i nové nastavení ŘJ, na co se vlastně tážeš. Aby nastavení ŘJ bylo co nejoptimálnějším , tím přesnější musí být i informace do ní z čidel. Lambda - kvalitní benzín a olej, teplotní čidla - bohatost směsy a funkci ERG. Zasraný volnoběžný ventil špatně reguluje otáčky, netěsnost hadiček zkresluje hodnoty na čidlech. Kdybych za chodu motoru nárazově zapojil na kontakty baterky 1500 W spotřebič, tak to musí volnoběžák ustát a motor nezhasne. Nejlepší zkouška volnoběžáku je, na volnoběh zařadit za 1 a pomalu pouštět spojku bez přidávání plynu. Ventil si to pohlídá a i do kopce motor potahne bez plynu. Fungovalo to i na 1,6 Escortu plně naloženém v kopečku při popojíždění na hranicích při dovolené. Tak nějaké pindy že čištění a hadičky jsou jen dočasně, příště zvaž.
Druhá tabulka má přibližně to samé základní nastavení, které vždy naskočí při resetu ŘJ - odpojení baterky. Hodnoty v této tabulce se mění načtením hodnot z čidel dle nohy řidiče / ne velikosti škarbalu/, ale způsobu šlapání na pedály a řazení. To znamená, že po každým resetu, nastává i nové nastavení ŘJ, na co se vlastně tážeš. Aby nastavení ŘJ bylo co nejoptimálnějším , tím přesnější musí být i informace do ní z čidel. Lambda - kvalitní benzín a olej, teplotní čidla - bohatost směsy a funkci ERG. Zasraný volnoběžný ventil špatně reguluje otáčky, netěsnost hadiček zkresluje hodnoty na čidlech. Kdybych za chodu motoru nárazově zapojil na kontakty baterky 1500 W spotřebič, tak to musí volnoběžák ustát a motor nezhasne. Nejlepší zkouška volnoběžáku je, na volnoběh zařadit za 1 a pomalu pouštět spojku bez přidávání plynu. Ventil si to pohlídá a i do kopce motor potahne bez plynu. Fungovalo to i na 1,6 Escortu plně naloženém v kopečku při popojíždění na hranicích při dovolené. Tak nějaké pindy že čištění a hadičky jsou jen dočasně, příště zvaž.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5653
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Kolisanie otacok motora pri dojazde na krizovatku
Můžeš, mi evidentně toto vysvětlit?? Mě to totiž, automechanikovi, neleze do hlavy!!k0n0p píše:Někde jsem se tu dočetl, že problém možná spočívá v nastavení řídící jednotky. Je dost možný, že při dojezdu na křižovatku, kdy se motor rychle odpojí, sepnou se brzdovky, najednou dojde ke snížení přebytku výkonu až na nulu a motor to prostě nerozdejchá.
Tím pádem, nevíte někdo o někom, kdo se tímto takto zabýval a případně to i vyřešil. Tenhle nekonečný problém přeci nemůže být neřešitelný !! (a na nový auto nemám)
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- k0n0p
- Nováček
- Příspěvky: 72
- Registrován: 06.04.2009 16:47
Re: Kolisanie otacok motora pri dojazde na krizovatku
to Lamb17:
Cesta do Francie byla v pohodě. Pořád se jelo v jednom režimu (130kmh po dálnici) takže ne se chcípáním problém nebyl. Jen jednou v koloně mi to zdechlo a to bylo někde v půlce německa směrem tam. Pak už to bylo ok.
to ballu:
Jo, to dává smysl a víceméně jsi mi odpověděl. Nicméně, je dost možný, že "režim" při dojezdu na křižovatku může být výsledkem nějakého kompromisu a pak se to holt stává. I vzhledem k tomu, že zde ještě nikdo nenapsal, že to vyřešil jednou pro vždy.
Nebo je možný, že je potřeba dělat neustále kontrola a čištění klapky sání, hadiček a volnoběž.ventilu. Docela by mně zajímalo, projevoval-li se tento problém i u focusů, v prvních letech provozu. Pak by to mohlo znamenat, že je potřeba jednou za 5 let vyčistit co se dá a bude zas 5let pokoj
Jinak, voln.ventil funguje. Takovouhle kontrolu provádim skoro každý den při jízdě v koloně
to petulak: nechci se hádat a dělat ze sebe blbečky před obecenstvem. To nikam nevede. Sorry, jsem jen teoretik s technickym vzděláním, ne praktik, proto tořešim takhle.
Myšlenka je taková, že když se sešlápne spojka, otáčky motoru jdou rychle dolu, ale elektrický zatížení vlastně vzroste, jelikož motor nemá v tu chvíli výkon, kterym by živil svíčky. ŘJ (nebo celý systém, který se stará o volnoběh) zareaguje jak má naučeno, ale bohužel pozdě nato, aby nedovolila volnoběžné otáčky překmitnout pod povolenou mez. Jelikož v tu chvíli pak svíčky nemají dostatečný náboj, zdechne to.
Tohle se mi potvrdilo s koupí nové baterky, kdy jsem si všiml, že při dojezdu se občas rozsvítila kontrola baterky. Auto se zaklepalo, ale udrželo se v chodu. Teď je baterka již starší, kontrolka se taky rozsvítí, ale již neudrží potřebný výkon pro svíčky.
Jinak, momentální (již tak rok) řešení dojezdu na křižovatku je dojíždět to radši na neutrál než s vyšlápnutou spojkou. Výsledky jsou poooodstatně lepší, ikdyž ne uspokojivé
Cesta do Francie byla v pohodě. Pořád se jelo v jednom režimu (130kmh po dálnici) takže ne se chcípáním problém nebyl. Jen jednou v koloně mi to zdechlo a to bylo někde v půlce německa směrem tam. Pak už to bylo ok.
to ballu:
Jo, to dává smysl a víceméně jsi mi odpověděl. Nicméně, je dost možný, že "režim" při dojezdu na křižovatku může být výsledkem nějakého kompromisu a pak se to holt stává. I vzhledem k tomu, že zde ještě nikdo nenapsal, že to vyřešil jednou pro vždy.
Nebo je možný, že je potřeba dělat neustále kontrola a čištění klapky sání, hadiček a volnoběž.ventilu. Docela by mně zajímalo, projevoval-li se tento problém i u focusů, v prvních letech provozu. Pak by to mohlo znamenat, že je potřeba jednou za 5 let vyčistit co se dá a bude zas 5let pokoj
Jinak, voln.ventil funguje. Takovouhle kontrolu provádim skoro každý den při jízdě v koloně
to petulak: nechci se hádat a dělat ze sebe blbečky před obecenstvem. To nikam nevede. Sorry, jsem jen teoretik s technickym vzděláním, ne praktik, proto tořešim takhle.
Myšlenka je taková, že když se sešlápne spojka, otáčky motoru jdou rychle dolu, ale elektrický zatížení vlastně vzroste, jelikož motor nemá v tu chvíli výkon, kterym by živil svíčky. ŘJ (nebo celý systém, který se stará o volnoběh) zareaguje jak má naučeno, ale bohužel pozdě nato, aby nedovolila volnoběžné otáčky překmitnout pod povolenou mez. Jelikož v tu chvíli pak svíčky nemají dostatečný náboj, zdechne to.
Tohle se mi potvrdilo s koupí nové baterky, kdy jsem si všiml, že při dojezdu se občas rozsvítila kontrola baterky. Auto se zaklepalo, ale udrželo se v chodu. Teď je baterka již starší, kontrolka se taky rozsvítí, ale již neudrží potřebný výkon pro svíčky.
Jinak, momentální (již tak rok) řešení dojezdu na křižovatku je dojíždět to radši na neutrál než s vyšlápnutou spojkou. Výsledky jsou poooodstatně lepší, ikdyž ne uspokojivé
Ford Focus combi, 1,6 16V, 74 kW, rv. 1999
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Kolisanie otacok motora pri dojazde na krizovatku
Pohyb vozidla sleduje Hellio snímač, který zamezuje okamžitému padání otáček, to znamená při každé vyšlápnuté spojce, řazení, dojezd na semafory atd., chvilku otáčky visí na hodnotě při vyšlápnutí spojky. Jejich padání, nebo rychlé vylétnutí v tomto momentě, vždy nasvědčují o zasraném volnoběžném ventilu.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5653
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Kolisanie otacok motora pri dojazde na krizovatku
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- k0n0p
- Nováček
- Příspěvky: 72
- Registrován: 06.04.2009 16:47
Re: Kolisanie otacok motora pri dojazde na krizovatku
to ballu: No dobrá. Zkusim se o víkendu mrknout na ten volnoběžák. Nicméně, spoustu lidí řikalo, že to je dočasné řešení.
to petulak: dík
to petulak: dík
Ford Focus combi, 1,6 16V, 74 kW, rv. 1999
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Kolisanie otacok motora pri dojazde na krizovatku
Jestli po vyčistění budou otáčky kolísat, změň benzínku.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- Scooby
- Junior
- Příspěvky: 461
- Registrován: 05.10.2009 22:19
- Bydliště: Praha
Re: Kolisanie otacok motora pri dojazde na krizovatku
Muzu vznest jeden hloupy dotaz sem?
Co je pravdy na tom ze kdyz vyradim na neutral a brzdim tak pred zastavenim auta v radove kolem 5-10km/h RJ zvysi otacky? A kdyz se vyslapuje spojka tak to nezvysi..
Bavime se o zahratem motoru
Ja jen ze me to totiz takhle nedela, otackomer se smerem nahoru ani nehne
Muzete to prosim nekdo zkusit kdo mate focus MK I pred FL nejlip..
Co je pravdy na tom ze kdyz vyradim na neutral a brzdim tak pred zastavenim auta v radove kolem 5-10km/h RJ zvysi otacky? A kdyz se vyslapuje spojka tak to nezvysi..
Bavime se o zahratem motoru
Ja jen ze me to totiz takhle nedela, otackomer se smerem nahoru ani nehne
Muzete to prosim nekdo zkusit kdo mate focus MK I pred FL nejlip..
-
"Ford Focus MK I Collection Edition" - 195/55 R15 Continental PremiumContact2 - 185/65 R14 Sava Eskimo S3+
"Ford Focus MK I Collection Edition" - 195/55 R15 Continental PremiumContact2 - 185/65 R14 Sava Eskimo S3+
- Konik
- Test driver
- Příspěvky: 2974
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolisanie otacok motora pri dojazde na krizovatku
Já bych řekl, že to není závislé na rychlosti, ale na otáčkách motoru. Při brzdění motorem ŘJ přidá lehce plyn, aby motor nezhasnul. U mě se tak děje zhruba při 1500 ot. Otáčky nijak nevyletí, ale je cítit, že si auto přidalo plyn.
Ford Focus MkIII Combi 1.6 EB (2014)
Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)
Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Kolisanie otacok motora pri dojazde na krizovatku
Jak píše Koník, do 1500ot volnoběžák hlídá otáčky. Nad tuto hodnotu třeba při brždění motorem ŘJ dávkování benzínu utne / motor brzdí/ Pod tyto otáčky motor nebrzdí a volnoběžák se snaží stále dolaďovat - stále dávkuje nějaké minimum benálu. Sem, tam vylítnou otáčky k 2000, to že je zanesený, kouše se přes usazený humus a špatně reaguje na korekci otáček.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- Scooby
- Junior
- Příspěvky: 461
- Registrován: 05.10.2009 22:19
- Bydliště: Praha
Re: Kolisanie otacok motora pri dojazde na krizovatku
A kdyz brzdim bez motoru, normalne vyradim na neutral a brzdim pouze brzdou, taky si motor prida pri 1500 otackach? Protoze to jsou docela hodne vysoky otacky pri kterych moc motor nema tendenci chcipat..
Co rikas ballu na tenhle problem?
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 64#p695164
Co rikas ballu na tenhle problem?
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 64#p695164
-
"Ford Focus MK I Collection Edition" - 195/55 R15 Continental PremiumContact2 - 185/65 R14 Sava Eskimo S3+
"Ford Focus MK I Collection Edition" - 195/55 R15 Continental PremiumContact2 - 185/65 R14 Sava Eskimo S3+
- Konik
- Test driver
- Příspěvky: 2974
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolisanie otacok motora pri dojazde na krizovatku
Ne. Přidává jenom když máš zařazenou rychlost.
Ford Focus MkIII Combi 1.6 EB (2014)
Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)
Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5653
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Kolisanie otacok motora pri dojazde na krizovatku
Motor si při neutrálu drží zvýšené otáčky do 7 km/h. Pod 7km/h se otáčky ustálujou na volnoběžné.Scooby píše:A kdyz brzdim bez motoru, normalne vyradim na neutral a brzdim pouze brzdou, taky si motor prida pri 1500 otackach? Protoze to jsou docela hodne vysoky otacky pri kterych moc motor nema tendenci chcipat..
Co rikas ballu na tenhle problem?
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 64#p695164
Je to z toho důvodu,aby ti dobře fungovalo servořízení a posilovač brzd. Signál si ŘJ bere z čidla rychlosti.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- Konik
- Test driver
- Příspěvky: 2974
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolisanie otacok motora pri dojazde na krizovatku
Ale ty zvýšené otáčky jsou lehce nad 1000, ne?
Ford Focus MkIII Combi 1.6 EB (2014)
Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)
Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti