Posilovač řízení - servo

Odpovědět
Uživatelský avatar
kPetr
Junior
Junior
Příspěvky: 446
Registrován: 29.05.2013 23:00
Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Posilovač řízení - servo

Příspěvek od kPetr » 13.12.2020 21:52

Takže jak to dopadlo. Opraveno, cena necelých 19.tisíc Kč.

Vezmu to od začátku:
Je tam čerpadlo TRW JER 155 se třemi konektory a snímačem rejdu na převodce řízení. Našli jsme jeden místní, neznačkový servis, který má dobré reference. Ptali jsme se na diagnostiku, no majitel nám správně vysvětlil, že to samozřejmě udělat můžou, ale co jako dál? Když to vypíše chybu snímače, tak to samozřejmě neznamená, že to musí být snímačem. Což je samozřejmě pravda.
Takže jsme to tam nechali s tím, že následná oprava bude na nich. Po asi 3 dnech nám bylo vysvětleno, že postupně prošli vše a kabeláž je OK. A že ten snímač už někdo v minulosti měnil (před tím, než můj kolega v květnu auto již s touto závadou koupil). Cena za práci a diagnostiku že dosud dělá cca 2.800Kč a dál se máme rozhodnout. Diagnostika jim jednoznačně ukazuje na ten snímač rejdu, cena by včetně práce byla něco přes 5 tisíc ale nemůže nám samozřejmě zaručit, že to skutečně tím snímačem bude. Stále je zde možnost, že chyba může být v řídící jednotce, která je součástí čerpadla. Upozornil nás na to, že díl je nevratný a tedy ať se rozhodneme. Tož jsme to riskli, nechali objednat a vyměnit. Bohužel, po výměně se nic nezměnilo, takže přišla na řadu výměna čerpadla, kterou jsme také odkývli. Do dvou dnů bylo hotovo a řízení C-Maxíka opět konečně funguje, jak má.
Takže vadné bylo čerpadlo posilovače TRW JER 155, tedy konkrétně jeho jednotka řízení, čerpadlo jako takové posilovalo až moc.

Postup majitele servisu byl dosti vstřícný, vše se snažil podrobně popsat a vysvětlit, včetně možných rizik pro naši peněženku. Předem nás také upozornil na to, že čerpadlo je vratný díl a tedy staré nám nevrátí. Není vlastně tedy vůbec nic, co by se dalo vytknout. Oproti moulům ve značkovém servisu Ford Fišer v Toužimi, kteří diagnostikovali sice taky snímač rejdu, ale ten, který je pod volantem a nemá s posilovačem řízení nic společného. Co je to tam proboha za mechaniky, když nevědí takovou základní věc o opravovaném vozu, jako že snímače jsou u tohoto C-Maxe dva a pro posilovač je tedy snímač na převodce řízení?

Zde je zmíněný snímač, který nám zbyl do zásoby:
20201212_092242_2.jpg
20201212_092329_2.jpg
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2970
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Posilovač řízení - servo

Příspěvek od jenikHK » 14.12.2020 09:43

Ty jo, no je to teda ranec za opravu, ale hlavně, že funguje jak má a díky za zpětné hlášení! :palec_nahoru:
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
kPetr
Junior
Junior
Příspěvky: 446
Registrován: 29.05.2013 23:00
Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Posilovač řízení - servo

Příspěvek od kPetr » 14.12.2020 21:28

jenikHK píše: 14.12.2020 09:43 ......... a díky za zpětné hlášení! :palec_nahoru:
JJ to je samozřejmost. Fórum má pomáhat a nakousnutí problému bez řešení by nikomu nepomohlo :wink:

Jako ranec to vážně je, kdybychom nechali rovnou vyměnit čerpadlo, bylo by to tak o 6.tisíc levnější. Navíc, kdyby si to člověk mohl vyměnit sám, dá se sehnat už od nějakých 5 až 8.tis.Kč s nějakou vratnou zálohou. Ale k tomu nemáme možnosti ani vybavení.
Majitel servisu, řekl bych, že postupoval správně. Na možnost, že výměna snímače nemusí pomoci ale budeme ji muset zaplatit, nás taky upozornil. Chápu, že jinak než vyměnit kus se to 100% zjistit nedá a že v podstatě již použitý orig.díl by Fordu těžko vracel. Potud vše OK.

ALE!! Dnes jsme měnili motorový olej a dost jsme se zhrozili. Po demontáži krycího spodního krytu zjištěno, že v místě pod čerpadlem serva je kryt silně od oleje. Prohlídkou čerpadla zjištěno, že v místě napojení trubky, kolem matice, je netěsnost a olej kape. Ze servisu jsme to po výměně čerpadla vyzvedli v pátek odpoledne, což jsou 3 dny a od té doby se s tím najezdilo pár kilometrů.

Takže telefonát majiteli servisu, no a prý ano, bude to reklamace a máme to přivézt ve středu ráno. Mimochodem pronesl něco v tom smyslu, že jim Ford nebyl schopen dodat těsnění !? :dih: . Tomu nerozumím, to jako že neměli nové těsnění tak to očůrali nebo co ? Kdybychom shodou okolností vzápěti, během dvou dnů, neměnili motorový olej, tak by se s tím jezdilo, dokud by to čerpadlo nebylo bez hydraulického oleje. Díky tomu spodnímu krytu to totiž nekape na silnici, takže to člověk ani neví.

Takže vážně skvělé, se servisama jsem už vážně v koncích. U každého servisu se vždy přesvědčím, že NIKDO neumí udělat nic pořádně. V jednom mě do motoru nalejou 5l oleje, pak mě něco zavaří způsobem, že se mě chce zvracet, vyvážení kol taky katastrofa... Ve druhém servisu namontují čerpadlo a u trubky to teče. A značkový servis? To samé v bledě modrém. U serva nám diagnostikují vadný snímač, který s tím vůbec nesouvisí. Do motoru mě nalejou 5W20, protože to je doporučení od Forda, přitom až dosud celé roky se tam (taky u Forda) dával 5W30. Když chci vyměnit olej v převodovce, tak to prý nejde a náplň je prý celoživotní. Až díky Jeníkovi zde na fóru vím, jak ten převodový olej vyměnit, takže hned na jaře si to udělám sám. No prostě, co si člověk neudělá sám, to nemá. Škoda, že Milana (Fokiho) mám tak daleko, to je jediný člověk který ví co dělá a kterému věřím. Příště, při podobné závadě, asi raději poprosím jeho a ty kilometry rád obětuji.

Obrázek
Když kliknete na obrázek pravým tlačítkem myši a zvolíte "otevřít odkaz v novém panelu" a nebo "zobrazit obrázek", otevře se v plné velikosti. Pak je to krásně vidět, jak to okolo matky kape:
Obrázek
Obrázek
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB

Uživatelský avatar
kPetr
Junior
Junior
Příspěvky: 446
Registrován: 29.05.2013 23:00
Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Posilovač řízení - servo

Příspěvek od kPetr » 14.12.2020 23:06

Tak jsem nečekal a objednal to těsnění. Ve Fordshopu je skladem, tak třeba bude štěstí a v nějaké rozumné době to GLS doručí. Nerad bych, aby to pánové v autoservisu zase "nějak" udělali, když to těsnění nemají. Když jim dáme nové, tak ho snad vymění.

Předpokládám, že je to ten O kroužek na schematu označený HR 1, objednací číslo 1332661.
tesneni2.jpg
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2970
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Posilovač řízení - servo

Příspěvek od jenikHK » 15.12.2020 09:28

kPetr píše: 14.12.2020 21:28 Mimochodem pronesl něco v tom smyslu, že jim Ford nebyl schopen dodat těsnění !? :dih: . Tomu nerozumím, to jako že neměli nové těsnění tak to očůrali nebo co ?
Podle mého to prostě zkusili, když zjistili, že ten o-kroužek nemají ve Fordu skladem a dodají jej po objednání do 2-3 dnů. Což nejspíš znamená, že jim tam auto bude ty 2-3 dny překážet a tak si řekli, jzda to třeba neprojde s tím starým o-kroužkem a nebo nějakým podobným, který měli. No, tentokrát to bohužel neprošlo.
Jen by mě zajímalo, jak by se tvářili, kdyby se poškodilo čerpadlo a museli by v rámci reklamace dovalit nové.

Mimochodem, ta výměna není složitá, troufám si říct, že pokud vyměníte olej, tak čerpadlo byste zvádli taky.

Tip na konec: takovýhle origo drobnosti (o-kroužky, těsnění, klipy atd.) řeším s oblibou přes AutoKelly, na základě finis kódu je objednají taky, během max. 3 dní je mají na vybrané prodejně a příležitostně si je vyzvednu.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 599
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: Posilovač řízení - servo

Příspěvek od vladka1 » 15.12.2020 12:35

Nejen Kelly, ale i Motora má díly na Forda, jen se musí dát číslo dílu do vyhledávače..
Tu trubku si i natříi, je orezlá a když to necháš tak prorezne relativně rychle (má slabou stěnu), Nebo aspoň poblemcat voskem...
Jó servisy, jejich nekvalita mě donutila hrabat se v autě sám, opravdu dobře dělá pár vyjímek, to ostatní jeden velký drahý ojeb :Dancer:
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm

Uživatelský avatar
kPetr
Junior
Junior
Příspěvky: 446
Registrován: 29.05.2013 23:00
Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Posilovač řízení - servo

Příspěvek od kPetr » 16.12.2020 22:43

Tak hotovo. Fordshop ten O kroužek včera předal přepravní službě a GLS to dnes po poledni přivezlo, neuvěřitelné v tomto koronaviro/předvánočním období. Včera jsme ho ještě pro jistotu objednali v Autokelly, tam bude v pátek, tak holt zbyde jako náhradní :D .

Jinak majitel servisu věděl samozřejmě hned, o co jde. Skutečně to nechtěl prodlužovat o další 3 dny a jelikož měnili čerpadel už spoustu a nikdy se jim to nestalo, pokud ten původní O kroužek není nějak deformovaný, tak tam prostě nechali ten původní. Naštěstí ale byl velmi vstřícný, dnes tam s tím odpoledne kolega byl a udělali to na počkání. Majitel přišel nakonec s tím, že to neteče, ale že zjistil, že mechanik co to dělal, tak při nalévání oleje to potřísnil olejem okolo a neutřel to. No ale každopádně když to těsnění kolega měl sebou, tak ho samozřejmě vyměnili. Ukončil to humornou hláškou, že prý se jim něco takového stává maximálně jednou, za 10 let :mrgreen:
1332661.jpg
jenikHK píše: 15.12.2020 09:28 ....Mimochodem, ta výměna není složitá, troufám si říct, že pokud vyměníte olej, tak čerpadlo byste zvádli taky. ...
Mechanicky si myslím, že určitě. Problém je, že není kde. Je už zima a tak ležet pod tím někde venku, není to pravé ořechové :wink: . Co jde si děláme sami, v létě na mém Focusu komplet brzdy, na tomto C-Maxu jsme dělali taky a to včetně výměny obou zadních brzdičů, protože v jednom byl vadný mechanismus a nešla ruční brzda, výfuk, tyčky stabilizátoru, filtry, olej a prostě takové ty věci, které se dají přizvednutím auta nebo na improvizované nízké rampě udělat. Takže čerpadlo bychom snad taky zvládli, ale stejně bychom asi narazili na problém, že je nutné jej spárovat s řídící jednotkou, alespoň mám to tušení. Asi se o to také začnu zajímat, jestli se dá pořídit nějaký SW do noťasu a jaký, kabel a tak podobně. Vše co smrdí elektrikou mě živí celý život a elektronika také, jenom jsem se nějak nikdy nezajímal o diagnostiku zrovna automobilů. A dnes to už nějak začíná být nutnost, když si chce člověk na autě něco sám udělat.
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB

Uživatelský avatar
kPetr
Junior
Junior
Příspěvky: 446
Registrován: 29.05.2013 23:00
Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Posilovač řízení - servo

Příspěvek od kPetr » 16.12.2020 23:24

vladka1 píše: 15.12.2020 12:35 ....Tu trubku si i natříi, je orezlá a když to necháš tak prorezne relativně rychle (má slabou stěnu), Nebo aspoň poblemcat voskem...
JJ pravda pravdoucí, díky. To zaručeně uděláme, nejspíš ale až po zimě při jarní údržbě.
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB

Uživatelský avatar
kPetr
Junior
Junior
Příspěvky: 446
Registrován: 29.05.2013 23:00
Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Posilovač řízení - servo

Příspěvek od kPetr » 16.12.2020 23:59

jenikHK píše: 14.12.2020 09:43 Ty jo, no je to teda ranec za opravu, ale hlavně, že funguje jak má......
Krátce mimo téma. Je to první auto mého mladého kolegy a tak si ho opečovává. Kdyby to byl "jenom" ten posilovač, to by ještě šlo. Koupil to v květnu a jako první přišla na řadu výměna tlumičů a tyček stabilizátoru. Pak tmavé fólie zadních oken. Přes léto nějaký ten detailing :mrgreen: a v září přestala fungovat ruční brzda, vadný mechanismus v jednom třmenu. Tak jsme to rovnou udělali komplet, přední i zadní destičky a kotouče, zadní oba třmeny, výměna brzdovky. Pak jsme dělali dutiny a při tom zjistili, že pravý přední blatník je u prahu, kde se klasicky drželo mokré bláto, totál. Minulý měsíc to měl ve Ford Fišer v Toužimi, výměna blatníku včetně laku měla stát tuším kolem 9 tisíc, nepamatuju přesně. Vymyslel si, že si rovnou nechá ošetřit a přelakovat drobnosti, na které jsme přišli, jako spodní lem pátých dveří, něco na kapotě od kamínku, něco na jednom prahu... nejednalo se o nějaké velké puchýře s proreznutím, ale už tam byly náznaky a tak raději ať se to ošetří včas. Jako dělají tam hezky, mě loni Focuse taky po nehodě opravili OK, ale jinak :dih: . Přijímací technik neví nic, vše si šéfuje pan Fišer a když bylo hotovo, oznámili cenu 23 tisíc. Málem nás to u telefonu oba složilo, počítali jsme tak 15, max 18. Nevím jak se domlouvali, protože do přijímacího protokolu kolegovi nenapsali ani odhad ceny. Prostě rovnou až když bylo hotovo vypálili sumu, jako kdyby to byly nějaké stovky. Nyní to čerpadlo, no tady majitel servisu je aspoň vstřícný, vše vysvětlí a předem postupně upozorňuje na cenu, takže člověk ví, na čem skutečně je. No a výčet by nebyl úplný, kdybych nezmínil nákup nových Alu kol, včetně zimních pneu. Na autě byla kola a krásná, ovšem zjistili jsme, že jejich rozměr není pro C-Maxe schválený. Chce to příště při koupi holt sledovat i tyto věci.
Takže auto stálo 100, no a už se do něj za půl roku vrazilo dalších cca 80. A to jsme si mnoho věcí dělali sami. Ovšem stojí to za to. Jsou to v podstatě většinou běžné provozní věci, se kterými se musí po 11 letech a najetých 170tisících km počítat. No a ceny už jsou prostě takové, takže to skáče. Dvoulitr motor je super a C-Max je nyní krásný a ve skvělé kondici, tak snad bude ještě dalších pár let v pohodě sloužit. Skoro mu ho závidím, i když s mým Focusem jsem max. spokojený . Kolegáček se zde už registroval, ale nějak nemá pořád čas, udělat si galerku. Ale i na to dojde :lol:
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB

Uživatelský avatar
kellywonder
Nováček
Nováček
Příspěvky: 48
Registrován: 08.02.2016 10:10
Bydliště: MB

Teče servo řízení

Příspěvek od kellywonder » 06.01.2022 14:14

Zdravím vás pánové,potřeboval bych od vás pomoct.Pořád mi vytéka servo kapalina.Byl jsem v servise ,tam mi bylo vyměněno servo řízení za repasované.
Bohužel to teče pořád, Při ujetí 80km v kuse zmizí skoro celá nádobka.Když popojíždím po mestě a na druhý den příjdu k autu musím vždy dolík .Pán v servisu zjistil že je to prý prasklou hadicí.Zkoušel to nějakým způsobem předělat ale pořad teče .Jediná možnost je to někde sehnat na vrakovišti ale nevím jaký díl to přesně je. Údajně je to hadice která vede z nádržky...Obrázek
Co od nej vím tak ta hadice vypadá podobně jako tato z fiesty
Obrázek
Ford Fokus combi II 16V 1.6L Zetec-S PFI (100PS), 74kW r.v 2005Modrá Tonic (met)

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3913
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Teče servo řízení

Příspěvek od djdekl » 06.01.2022 14:50

OT: nemas mit zelenej olej v servu ?

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Posilovač řízení - servo

Příspěvek od ZaQik » 06.01.2022 15:46

slouceno ... precti si to tu (hledej slovo "tece" v tomto vlaknu)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Honzák
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 23.02.2022 12:14

Chybějící pojistka posilovače řízení

Příspěvek od Honzák » 23.02.2022 13:00

Ahoj všem,

Koukal jsem na pojistky a nedává mi smysl jedna věc - dle manuálu bych měl mít na zakroužkované pozici (Fuse2) pojistku posilovače řízení, ale ta tam očividně není.
fuse_JPG.jpg
Může mi to prosím někdo vysvětlit? Focus 2010, 74kW.

Díky moc všem!

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1659
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Chybějící pojistka posilovače řízení

Příspěvek od Jemar » 23.02.2022 13:09

Focus MkII 1.6 74 kW má pouze hydraulický posilovač řízení poháněný řemenicí od motoru. Nafta a benzíny 1.8. 2.0 a 2,5 mají elektrohydraulický posilovač. Umístění el. čerpadla je pod PP světlometem.

Honzák
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 23.02.2022 12:14

Re: Chybějící pojistka posilovače řízení

Příspěvek od Honzák » 23.02.2022 13:15

Díky za vysvětlení :perfect:

Odpovědět

Zpět na „Focus - podvozek 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů