Třesení auta při záběru

Uživatelský avatar
Rumcajs1
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5882
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jihlava

Třesení auta při záběru

Příspěvek od Rumcajs1 » 12.01.2008 13:06

Zdravím Vás, mám problém s "třesotem" auta. Nejdřív jsem si myslel že mám špatně vyvážený kola, protože to dělá jen u rychlostí 70 a víc, ale potom jsem zkusil vyřadit a najednou se třást přestalo. Všimnul jsem si že to dělá při záběru motoru, např. když v 80ti šlápnu na plyn, motor se dostane do záběru, auto zrychluje, ale třese se jako traktor, pokud dám nohu z plynu, přestane to. Co by to podle Vás mohlo být? Trávím v autě dost času a dost mě to štve. Za rady předem díky!

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 12.01.2008 13:16

Kontroloval bych silentbloky, asi bude nektery uvolneny nebo utrzeny.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Boban » 12.01.2008 13:32

Prosím tě co máš za motor a kolik máš naježdíno ?Zkus jet po rovince , aby byl motor v tahu, pak pust nohu z plynu eventuelně sešlápni spojku, pokud to přestane, je to na 90% poloosa, čím víc je auto v tahu tak tím víc to vibruje !

Uživatelský avatar
hihi
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 989
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od hihi » 12.01.2008 22:17

Téma "vibrace", nebo tak nějak. Mám to taky, je z toho žebřiňák. Myslím, že zjara uvidí Budějovice.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
mm2
Nováček
Nováček
Příspěvky: 55
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Hořice

Příspěvek od mm2 » 13.01.2008 09:00

Pokud to dělá při záběru, bude to pravděpodobně kloub na poloose. Ubereš plyn a je klid. Zbytečně to neodkládej. Osa to vydrží, ale ty vibrace mají vliv na ostatní.
mm2    michal
Focus MKI 1.6 combi
Mondeo MKIII 1.8 combi

Uživatelský avatar
Rumcajs1
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5882
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od Rumcajs1 » 13.01.2008 20:06

je to motor 1.8 TDdi a nalítáno má 166.000 km! Jestli je to poloosa, kolik si myslíte že by mohla stát oprava? Do aut moc nevidím, Fíkuse mám čerstvě, takže jsem takový střevo, potřebuju všechno polopaticky! Díky!

Uživatelský avatar
Rumcajs1
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5882
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od Rumcajs1 » 13.01.2008 20:12

no tak to bude drahý, v replice stojí poloosa 5.177 Kč, ovšem jen jedna, druhá je to samý!!! Kloub je za 1843! JE TO MOŽNÝ??? Bude to spíš kloubem, nebo poloosou? A když poloosou, musím vyměnit obě, nebo stačí jednu (tedy jestli se dá vůbec poznat ta špatná)?

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Boban » 13.01.2008 21:17

No jak to napsat ? poloosa je ocelová tyč na kraji s kloubem, pokud sem napsal poloosa, je na ní vymlácený ten kloub :wink: ten klacek co je mezi se nevymlátí :lol: :lol: ty km a motor tomu nasvědčují :roll: já sem zatím všem měnil celou poloosu, samotný kloub nikdy, nemám s tím žádnou zkušenost, ale třeba se někdo ozve. zkus kontaktovat fokiho :idea:

Uživatelský avatar
Rumcajs1
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5882
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od Rumcajs1 » 13.01.2008 21:24

jak říkám, autům moc nerozumím, a tak se teď zeptám asi dost blbě, ale ... proč poloosa?? Ta poloosa se točí při záběru motoru, ale když vyřadím nebo uberu, točí se přece taky, tak proč při ubrání nevibruje?

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Boban » 13.01.2008 21:47

Asi ti to vysvětlím blbě, ale pokusím se o to :lol: v tom kloubu se vymačkaj dosedací plošky pro ložiska a tím pádem vzniká vůle a když nemáš auto zatížený, ložiska v tom kloubku nezkluzávaj do těch vymačkaných misek, jak mile přidáš tak to prostě zklouzává a dělá to takovou rutiku, někdy se stane, že se to třeba rosipe a to pak nemůžeš pomalu ani jet. zkusím najít někde obrázky, těch to pochopíš asi jasněji.

Uživatelský avatar
giacomo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 138
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Vyškovsko, E50
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od giacomo » 14.01.2008 07:22

..zkus si lehnout pod auto a pokud uvidiš, že je ten gumovej varhánek na vnitřní straně kola (jehož středem jde ocelová tyč = poloosa) potrhanej, tak je to na 99% kloub ... a jestli je to tak, tak vyměň jen ten kloub..mělo by to byt o.k. ..jasný znamení kloubu taky je, že ti to cuká s volantem a to většinou na tu stranu, kde je vymlácenej kloub... pokud to s volantem ani neťukne a varhánky jsou v pořádku, tak bych hledal závadu asi jinde :cry:
Ford Focus Kombi 2003, 1.8 TDCi 85 kW, Black
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19273
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od foki » 14.01.2008 08:59

rumcajs1 píše:no tak to bude drahý, v replice stojí poloosa 5.177 Kč, ovšem jen jedna, druhá je to samý!!! Kloub je za 1843! JE TO MOŽNÝ??? Bude to spíš kloubem, nebo poloosou? A když poloosou, musím vyměnit obě, nebo stačí jednu (tedy jestli se dá vůbec poznat ta špatná)?
1/ poznas to kdyz tu poloosu rozeberes a je videt vydrena draha uvnitr kloubu
2/ ten kloub ktery popisujes je vnejsi a vydira se vnitrni a ten se da poridit za cca 6300 kc
3/replikova poloosa dopadla takto , prumer tyce je 2,5cm a original je 3,17cm
Přílohy
14012008958.jpg
14012008958.jpg (28.51 KiB) Zobrazeno 11272 x
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19273
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od foki » 14.01.2008 09:02

rumcajs1 píše:jak říkám, autům moc nerozumím, a tak se teď zeptám asi dost blbě, ale ... proč poloosa?? Ta poloosa se točí při záběru motoru, ale když vyřadím nebo uberu, točí se přece taky, tak proč při ubrání nevibruje?
jak psal boban , kdyz neni v zatahu tak se neopirá ale volne se tam otaci a kdyz zabere tak se opre do tech vymackanejch drah a rozkmita se .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
mm2
Nováček
Nováček
Příspěvky: 55
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Hořice

Příspěvek od mm2 » 14.01.2008 09:19

Pokud to takhle třese autem, měla by vůle být znatelná rukou. Vem za tu osu a snaž se s ní několikrát pootočit tam a zpět. Ucítíš to. Na volantu by to mělo být za jízdy cítit.

Při záběru se poloosa díky vůli dostává mimo osu otáčení a tím se stává nevyváženou. Proto to tak se vším třese.

Vyšší výkon motoru, lepší odpich, hrabačka, 160K za sebou, vyměnil bych to i s osou. Můžou být vymáčklý i drážky. Ale je to Tvoje auto.
mm2    michal
Focus MKI 1.6 combi
Mondeo MKIII 1.8 combi

Uživatelský avatar
Rumcajs1
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5882
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od Rumcajs1 » 14.01.2008 20:34

Díky moc chlapi, teď už to absolutně chápu, určitě to dám do pucu. Mějte se!

Odpovědět

Zpět na „Focus - podvozek 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti