nastavení volantu

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1659
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: nastavení volantu

Příspěvek od Jemar » 05.12.2017 14:10

Já uváděl jen hrubé seřízení, aby se s tím dolo dojet do servisu, není to natrvalo

slavekve
Nováček
Nováček
Příspěvky: 194
Registrován: 02.12.2017 13:30
Bydliště: Vysočina

Re: nastavení volantu

Příspěvek od slavekve » 09.12.2017 18:23

Tak pánové, dnes jsem dal auto na zdviž, ani jsem nesundával kola, na jedné straně jsem 1/4 závitu ubral (13 mm na cirkulární pásce) a na druhé straně 1/4 závitu přidal, tedy sbíhavost je stejná a volant, který byl 3° doprava je rovně :D
Ford Mondeo Titanium 2,0 biturbo automat r.v. 2017

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 599
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: nastavení volantu

Příspěvek od vladka1 » 11.12.2017 10:43

Postup správný (taky tu už je popsaný), nalepená stupnice je asi nejpřesnější jednoduchá metoda, jen ti chybí kontrola sbíhavosti. Ta se neměří na řídicí tyči, ale na kolech. Teoreticky by měla být sbíhavost beze změny, ale prakticky vždycky pootočíš s chybou a sbíhavost se změní. Je oslovina nezměřit to a chybu zjistit až když se ojede kraj gumy ;). Kontrola sbíhavosti laser. vodováhou, latí a metrem je otázka 10 minut a při správném postupu srovnatelná s profi měřením.
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm

slavekve
Nováček
Nováček
Příspěvky: 194
Registrován: 02.12.2017 13:30
Bydliště: Vysočina

Re: nastavení volantu

Příspěvek od slavekve » 11.12.2017 18:44

To by byla opravdu oslovina, kdybych znovu dával auto seřídit do servisu, když před 2 týdny mi jej ve Fordu seřídili, ale volant neřešili. A když mám označení na čepu i na tyči, tak mi ujede maximálně milimetr.
Ford Mondeo Titanium 2,0 biturbo automat r.v. 2017

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 599
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: nastavení volantu

Příspěvek od vladka1 » 11.12.2017 21:48

:D Hele, sbíhavost se dovede rozhodit i když jen vyndáš a nandáš čep řízení, přestože teoreticky nemůže dosednout jinak než byl... O znovuseřízení ve Fordu nemluvim, akorát by ti za pětikilo zase rozštelovali volant ;), Ale kontrola sbíhavosti opravdu není zbytečnost... Nebo aspoň hlídat gumu jestli se nezačala sjíždět nerovnoměrně...
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm

slavekve
Nováček
Nováček
Příspěvky: 194
Registrován: 02.12.2017 13:30
Bydliště: Vysočina

Re: nastavení volantu

Příspěvek od slavekve » 12.12.2017 16:41

No logicky se rozjede sbíhavost při vyndání a nandání čepu řízení a tím více při jeho výměně. Ale pokud povolím resp. utáhnu čepy o 1/4 závitu, tak se mi nerozhodí. Samozřejmě za předpokladu, že oba čepy mají stejné stoupání závitu. Hele
Ford Mondeo Titanium 2,0 biturbo automat r.v. 2017

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: nastavení volantu

Příspěvek od Jardak » 12.12.2017 22:14

Pokud se udělá na řídící tyči a kulového čepu ryska a na obou stranách se řídící tyčí otočí o stejný díl, tak se sbíhavost logicky nemůže změnit. A pokud se netrefíš úplně přesně a sbíhavost se změní o 0,2 mm stane co? Ho.no. Na jízdních vlastnostech to nepoznáš a na nějakém opotřebení pneu už tuplem ne. Až budete někdy na STK, tak se koukněte jak ty ramena pochodují v silentblocích.
To samý když se demontuje kulák z těhlice.
Proč by se měla změnit sbíhavost když ho pouze vyrazím z kužele a s kontramatkou na řídící tyči nemanipuluju?

Dostkrát jsem měnil např. ložisko na jedný straně. Před demontáží auto projedu a všímám si kde je volant.
Po výměně ložiska, kdy byla venku těhlice a tudíš odpojenej kulák řízení, spodního ramene a svěrnej spoj k tlumiči, auto znovu projedu a volant je vždy ve stejný poloze jako byl. Pokud tedy není nějaký jiný důvod se geometrií zabývat, tak ji nekontroluju.

A mimochodem, pokud geometrii seřizuju, tak pokud chci aby při běžné jízdě byl volant rovně, tak po seřízení a nastavení kol do přímého směru podle kol zadní nápravy musí být volant lehonce natočenej doprava. Je to z toho důvodu, že silnice jsou do blouku a auto je tedy mírně nakloněný doprava a to je nutno kompenzovat. Vy co máte při jízdě po rovině volant natočenej mírně doleva, zkuste přejet do (volného) protisměru a uvidíte, že volant bude rovně, případně lehce doprava.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Odpovědět

Zpět na „Focus - podvozek 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 4 hosti