Příspěvek
od michalniks » 20.11.2009 12:54
Pokud se dá vynulovat, tak to není okamžitá, ale průměrná.
Okamžitá se mění každou cca sekundu a reaguje na sešlapnutí plynu ihned například při plynulé jízdě bude ukazovat např. 5l/100km, při sešlápnutí plynu vám skočí např. na 8l/100km, při uvolnění plynu a brždění motorem bude ukazovat 0l/100km atd). Při nulové rychlosti ukazuje spotřebu v l/hodinu, protože v l/100 by byla nekonečná (Schválně otázka, nad kterou se pořádně zamyslete, kolik spálíte litrů paliva, než ujedete sto kilometrů, když pojedete nulovou rychlostí?).
Průměrná spotřeba se počítá pomocí počtu ujetých km od posledního nulování. Když ujedete 10 km a spálíte 0,5 l paliva, budete mít průměrnou spotřebu 5l/100km. V případě, že pak zastavíte a budete stát tak dlouho, že spálíte další 0,5 l paliva, tak průměrná spotřeba stoupne na 10l/100km, protože pořád jste ujel jen 10km, ale spálil jste 1l paliva.
Okamžitá spotřeba je okamžitá (neboli právě teď aktuální) a nemůže "přecházet" do průměrné!
Průměrná spotřeba potřebuje nějaké ujeté km (jinak při výpočtu dělí nulou, což, jak víte z matematiky, nelze, proto může ukazovat nesmyslná nebo neodpovídající data).
Takže to, co vidíte je průměrná a ne okamžitá...
Doufám, že vám to je už jasné...
Mimochodem, není na display palubního počítače náhodou napsané "průměrná spotřeba" (samozřejmě v en)? Až půjdu do auta, tak se schválně podívám.
FF kombi - 1,8 TDDI 66kw (2002), šedá Magnum - už je minulostí
FF II kombi - 1,6 TDCI 66kw (2006), modrá Tonic