Demontáž alternátoru 1.6

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Demontáž alternátoru 1.6 - výměna ložisek

Příspěvek od Nepér » 09.04.2012 22:42

Takže to šlo, naprosto hladce. Povolením šroubů se alternátor sundá z bloku a řemen se bez poškození uvolní. Opačným postupem půjde i nasadit.

Ta ložiska jsou no rotoru nalisovaná, nebo to dostanu dolu mírným násilím?
Přílohy
IMG_0770.jpg
Naposledy upravil(a) Nepér dne 10.04.2012 20:49, celkem upraveno 1 x.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Demontáž alternátoru 1.6

Příspěvek od Nepér » 10.04.2012 13:41

Tak, na malé ložisko je jistě třeba stahovák na ložiska. Ale z toho většího to třeba u Magnetonů ve Škodovkách jde jen vytáhnout při použití mírného násilí. Nevíte někdo, jak je to tady?
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

Uživatelský avatar
spanel
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 915
Registrován: 02.09.2009 17:32

Re: Demontáž alternátoru 1.6

Příspěvek od spanel » 10.04.2012 14:43

Na ložiska doporučuji vždy stahovák, nejde tak ani o to ložisko, protože jde obvykle stejně do šmelce, ale stahovákem je minimalizováno poškození hřídele a to pak může dělat problém při nalisování nového ložiska. Nové ložisko by se mělo nejlépe nalisovat pomocí lisu, ale v nouzi s citem pomocí trubky za vnitřní ložiskový kroužek. Před stahováním doporučuji stříknout olejem (třeba WD) a při nalisování či pro naklepávání natřít hřídel mazacím tukem.
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Demontáž alternátoru 1.6

Příspěvek od Nepér » 10.04.2012 15:08

Zatím jsem to promazal a zkusím to nasadit, když to jde takhle jednoduše vyndat a vrátit. Jestli to bude dělat dál problémy, zkusím nějakou firmu, která se na repase alternátorů specializuje, jestli mi to přelisují. Dík.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Demontáž alternátoru 1.6

Příspěvek od Jardak » 10.04.2012 17:07

Osobně bych ložiska radši vyměnil,zvláště pokud jsi je otevřel,tak už víčka nebudou dobře těsnit.Přední ložisko se vymění snadno,když se odšroubují tři šrouby držící podložku.Pak stačí ložisko vyklepnout.Na ložisko u sběráků je třeba stahovák.Je třeba říct,že většinou prvně odejde ložisko u zběráků a když budeš mít štěstí tak to odnese jenom ten plastovej kroužek co je přes ložisko.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Demontáž alternátoru 1.6

Příspěvek od Nepér » 10.04.2012 20:37

Já ale nemůžu vytáhnout rotor z té přední poloviny, abych se dostal na ty tři šroubky...
Nemáte někdo nějaký tip, kde v Praze by to uměli přelisovat?
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23377
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Demontáž alternátoru 1.6

Příspěvek od ZaQik » 10.06.2013 20:03

Neper, muzes prosim podrobne popsat montaz a demontaz?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8442
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Demontáž alternátoru 1.6

Příspěvek od lucky.jack » 10.06.2013 20:48

Dovolím si nahodit oficiální postup...
alt.pdf
(169.3 KiB) Staženo 596 x
emen.pdf
(434.47 KiB) Staženo 425 x
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
Obrázek

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23377
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Demontáž alternátoru 1.6

Příspěvek od ZaQik » 10.06.2013 20:55

nechtel jsem Te s tim zatezovat ... Tebe si schovavam na horsi casy :wink:

ale DEKUJI :gott:
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Demontáž alternátoru 1.6

Příspěvek od Nepér » 10.06.2013 23:24

Tyjo, moc si to nepamatuju, už to dlouho zase funguje. Prostě jsem si sehnal tu hvězdičku, odpojil jsem baterku a povoloval, co bylo třeba. Původně jsem ta ložiska chtěl jen přimáznout, ale nakonec jsem to odnesl rozebrané autoelektrikářům, aby to přelisovali a přebrousili kroužky. Doma jsem si to pak dokompletoval a zalepil silikonem. Mám koupenou i sadu řemenů, ze které jsem nakonec použil jen ten přípravek na nasazení. Přeci jen je pohodlnější to všechno přidělat a řemen na vodní pumpu natáhnout až nakonec...
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13029
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Demontáž alternátoru 1.6

Příspěvek od miki21 » 10.06.2013 23:42

Ta "hvězdička" není to vnitřní torx? :mrgreen:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Demontáž alternátoru 1.6

Příspěvek od Nepér » 10.06.2013 23:51

Jo, to je ono, půjčil jsem si to od kolegy v práci. Jinak informaci, že už mi to dlouho funguje, berte s rezervou, nenajedu tím ani 10 tisíc za rok.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23377
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Demontáž alternátoru 1.6

Příspěvek od ZaQik » 16.10.2013 10:42

zaludnost vymeny 120A misto 105A:
primy drat na baterku ma jinak natocenou plastove stavitko - staci jinudy protahnout kabel
primy drat na baterku ma vyssi prumer sroubu (8 misto 7) - vrtackou zvetsit prumer a pripravit si vetsi matku s podlozkou
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
venca.mar.
Junior
Junior
Příspěvky: 453
Registrován: 03.05.2011 14:10
Bydliště: Plzeň

Výměna alternátoru

Příspěvek od venca.mar. » 17.07.2021 19:28

Zdravím,měnil někdo u Focuse 08 1,6 16V altík za 120A?Jde mi o to jestli dával Denso z Volva nebo nový co se běžně prodávají třeba DENSO Alternátor DAN1041 a jak funguje ten neoriginální.
Je Ford Focus ST MK4 Performance 2019,2,3 EB,206KW,performance blue. Byl Ford Focus Titanium 2008, 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Šedá Sea Grey. Galerie - Můj šedivák

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23377
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Demontáž alternátoru 1.6

Příspěvek od ZaQik » 17.07.2021 19:59

mel jsem z volva, bezproblemove
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů