Chcìpani motoru v zimě
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 01.05.2019 09:04
Chcìpani motoru v zimě
Zdravím, teď když začínají ranní mrazíky tak jsem spozoroval nepříjemnou záležitost u mého auta. A zajímalo by mě co by to mohlo tak být a po čem se podivat. Vždy když je pod 10 stupňů tak po nastartování mi spadnou otáčky a motor umře. U těch 10 to většinou ještě ustojí že to spadne třeba jenom na 550-600 o/m a hned to pak skočí na normalni ale jakmile je mene tak to rovnou umře . Když přidávám plyn tak to neudela. Svíčky nové tak 10k km (3mes. Z5 ) tankována jenom Verva 100. Jedná se Focus MK2 2.0 107kw před fl. Předem díky za odpovědi
Ford Focus 2005 2.0 Duratec 3dv.
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1660
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: Chcìpani motoru v zimě
Poměrně velké procento problémů při startu má na svědomí palivové čerpadlo. Motory 1.8 a 2.0 Duratec nemají vratné palivové potrubí, jako ostatní Durateky, ale mají stálý tlak paliva na liště (3,6 - 4 bary). Pokud je tlak nižší, motor funguje s chudou směsí a hrozí problémy s podpalováním ventilů a zároveň, čím nižší teplota vzduchu, tím je potřeba pro start více paliva a při nižším tlaku se ho tam dostane méně než je potřeba a tím může docházet k samovolnému zhasnutí motoru.
První věc, kterou bych udělal je, změřit tlak paliva na vstřikovací liště. Jak na tom palivový systém je, napoví i tabulka palivových adaptací motoru (umí ji vyčíst třeba ForDiag).
První věc, kterou bych udělal je, změřit tlak paliva na vstřikovací liště. Jak na tom palivový systém je, napoví i tabulka palivových adaptací motoru (umí ji vyčíst třeba ForDiag).
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 01.05.2019 09:04
Re: Chcìpani motoru v zimě
:/ no snad ne každopádně díky, musím někoho sehnat s diagnostikou a nechat skontrolovat. Jinak co mě ještě napadlo tak jít po škrtící klapce že by byla zanesená ale při jízdě mi auto nějak nepocukava tak nevím :/
Ford Focus 2005 2.0 Duratec 3dv.
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2989
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Chcìpani motoru v zimě
Já bych jako první věc zase vyčistil škrtící klapku a Ev. I Přesadil ozubené kolečko jejího pohonu. Klapka se u těchto motorů dost zanáší karbonem z vyústění EGR ventilu, které je hned za ní.
Usazeniny potom dost změní průtok vzduchu při malém otevření klapky (malá změna natočení klapky způsobí velkou změnu průtoku) a ta není dost rychlá, aby to dokorigovala...
Usazeniny potom dost změní průtok vzduchu při malém otevření klapky (malá změna natočení klapky způsobí velkou změnu průtoku) a ta není dost rychlá, aby to dokorigovala...
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 01.05.2019 09:04
Re: Chcìpani motoru v zimě
Jj na škrtící klapku se hodlám v nejbližší době vrhnout akorat mi moc nejde dohromady to že by to dělalo jenom za studena ( na to by škrtící klapka neměla mít vliv , nebo se mýlím? )
Edit: pravděpodobně to bude to palivové čerpadlo při plné nádrži mi to nedělá díky za odpovědi
Edit: pravděpodobně to bude to palivové čerpadlo při plné nádrži mi to nedělá díky za odpovědi
Ford Focus 2005 2.0 Duratec 3dv.
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chcìpani motoru v zimě
U mě pomáhá při startu sešlápnutí plynu. Pokud by to bylo palivovým čerpadlem, tak by to přece chcíplo i s plynem, ne? Respektive tím spíš by to chcíplo, protože by se ještě víc ochudila směs. Nebo uvažuju blbě?
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 01.05.2019 09:04
Re: Chcìpani motoru v zimě
Mno mě to na podruhé brnkne i bez plynu a normálně to funguje jen prostě první start mi to chcípne budu dávat opravovat zadní nápravu a zadní brzdy tak to rovnou nechám skontrolovat
Ford Focus 2005 2.0 Duratec 3dv.
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5653
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Chcìpani motoru v zimě
zkus než začneš startovat, natlakovat benzín, tzn. 2 -3 krát jen otoč klíčkem bez startu.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 20.11.2013 20:54
Re: Chcìpani motoru v zimě
To já ten problém mám ještě o něco horší.
Od teplot -3°C a méně nastartuji a otáčky vyletí, pak spadnou pod 800 až to má tendenci skoro chcípnout, pak zase vyletí a takhle pořád dokola až se rožně kontrolka motorku a objeví se hláška Speed limit, což předpokládám je nouzový režim, protože to vůbec nechce jet.
Jinak při normálních "nezimních" teplotách to valí normálně.
Klapka vyčištěná před pár měsíci ultrazvukem.
Nějaké čidlo teploty, volnoběhu,..?
Díky za každé tipy. Focus II 1.6, r.2005
Od teplot -3°C a méně nastartuji a otáčky vyletí, pak spadnou pod 800 až to má tendenci skoro chcípnout, pak zase vyletí a takhle pořád dokola až se rožně kontrolka motorku a objeví se hláška Speed limit, což předpokládám je nouzový režim, protože to vůbec nechce jet.
Jinak při normálních "nezimních" teplotách to valí normálně.
Klapka vyčištěná před pár měsíci ultrazvukem.
Nějaké čidlo teploty, volnoběhu,..?
Díky za každé tipy. Focus II 1.6, r.2005
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 599
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Chcìpani motoru v zimě
Bych tipnul volnoběžný ventil... Pro start má být naplno otevřený, může jít ztuha ("lepidlo" z mastnot) nebo být přimrzlý, slabá pružina apod.
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm
-
- Test driver
- Příspěvky: 4797
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chcìpani motoru v zimě
Focus 2 nemá volnoběžný ventil.Nejspíš to bude studeňák v budíkách nebo trojboj svíčky,kabely a cívka.Svíčky dávat jedině origo.Zkus dát ťavku zezhora na palubku nad budíkama jestli to nezmizí,takhle se diagnostikují ty budíky
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 599
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Chcìpani motoru v zimě
Jak tam je řízený vzduch pro volnoběh, jen klapkou?
Bych asi šel cestou diagnostiky a live dat z čidel...
Bych asi šel cestou diagnostiky a live dat z čidel...
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 20.11.2013 20:54
Re: Chcìpani motoru v zimě
Nejspíš ano, a ŘJ si ji nastaví dle potřeby.
Snad s tím nemá nic společného to, že jsem do benzínu začal přidávat VIF. Mám tam již druhou plnou nádrž s aditivem.
Dneska ráno bylo nějakých -4 a samozřejmě jsem musel jet autobusem. Po šichtě dojdu, na teploměru v autě -3, nakopnu to a jelo to normálně
Snad s tím nemá nic společného to, že jsem do benzínu začal přidávat VIF. Mám tam již druhou plnou nádrž s aditivem.
Dneska ráno bylo nějakých -4 a samozřejmě jsem musel jet autobusem. Po šichtě dojdu, na teploměru v autě -3, nakopnu to a jelo to normálně
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 599
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Chcìpani motoru v zimě
Auto tě má rádo a nechce abys chodil do práce
VIF jako takový vadit nemůže, ale teoreticky pokud předtim byl někde čurbes velikej, tak ho může rychle uvolnit a něco ucpat (= vstřiky) Ale to by dělalo furt a ne jen občas... Spíš nějaký studeňák a vodivost se mění s teplotou.. -4 mohlo být na čidle a studeňák může být jinde s jinou teplotou (promrzlé po větším mrazu v noci a naopak..)
VIF jako takový vadit nemůže, ale teoreticky pokud předtim byl někde čurbes velikej, tak ho může rychle uvolnit a něco ucpat (= vstřiky) Ale to by dělalo furt a ne jen občas... Spíš nějaký studeňák a vodivost se mění s teplotou.. -4 mohlo být na čidle a studeňák může být jinde s jinou teplotou (promrzlé po větším mrazu v noci a naopak..)
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm
- oscaar
- Pokročilý
- Příspěvky: 786
- Registrován: 18.10.2011 20:09
- Bydliště: Zlín
Re: Chcìpani motoru v zimě
Kolega z práce má úplně stejný problém na mondeu Mk4 2007, 2.0, 107 kW. Přesazení ozubeného kolečka v škrtící klapce a vyčištění klapky mu nepomohlo. Hadice s podtlakem jsou OK. Svíčky má origo Ford.
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti