Podivné "sbírání" výkonu po zahřátí, delší jízdě.

MichalFoFo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 29.08.2018 16:30

Re: Podivné "sbírání" výkonu po zahřátí, delší jízdě.

Příspěvek od MichalFoFo » 02.10.2019 17:19

Po tom co jsem odpojil egr ventil to přestalo, nechal jsem ho teda vyměnit s tým že už od toho bude klid. Cena ve fordu necelých 5tis. A s novým se to vrátilo, což je divný, můžu tankovat kde chci, stejně je to bez změny. Diag nic. Musí to teda být nějaký řízení směsi podle mě, labda sondy nebo nevím co, vstřiky nebo co já vím. Teď už zas bude zima tak to bude Jakž takž v pohodě, řešit to budu dál až na jaře. A nebo ho přes zimu pošlu do světa a bude klid :D

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2970
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Podivné

Příspěvek od jenikHK » 14.12.2019 19:35

Jak je zima, tak je vše samozřejmě OK - u našeho auta se objevuje cuknuti při plné akceleraci kolem 2800 otáček a to jen za tepla a ohřátého motoru a jen pokud jedeme po dálnici. V běžném provozu se neprojevuje.
Vypozoroval jsem určitou souvislost s tím, kde tankujeme, ale jedná se spíš o menší zlepšení či zhoršení, nic co by problém řešilo. Vždy přidávám VIF, extra benzín jsem nikdy nezkoušel.

Napadlo mě, vzhledem k otáčkám, kdy se to objevuje, že by mohlo jít o problém ovládání vířivých klapek. Mj. jsem až díky tomuto zkoumání zjistil, že Focusy/C-Maxy a MK4 Mondeo mají i přepínání délky sání.

Minimálně vyzkouším proměřit ovládací solenoidy a jak chodí podtlakové ovládání.
ObrázekObrázek
Naposledy upravil(a) jenikHK dne 14.01.2020 10:11, celkem upraveno 1 x.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2970
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Podivné

Příspěvek od jenikHK » 06.01.2020 13:22

Hodím to i sem, třeba to někomu pomůže - vyměnil jsem elektromagnetické ventily ovládání klapek v sání, viz pozice 1 a 12 v obrázku výše.
Diagnostika žádný problém nehlásila, ale motor při plné akceleraci nešel jak by měl (mžikové propadnutí výkonu) kolem 2800 otáček.
Po výměně: Motor znatelně ožil v nízkých otáčkách (míněno do 3000) a rovněž akcelerace byla plynulá - ale zatím je příliš chladno na celkové zhodnocení.
Solenoidy jsem koupil ERA 556131 (ve Fordu stojí nesmyslně 3700,-) i s drzackem za 1300,-. Tváří se originální.
Jdou ale koupit i samotné Hoffer za 260,- kus.

Obrázek

Obrázek
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

MichalFoFo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 29.08.2018 16:30

Re: Podivné "sbírání" výkonu po zahřátí, delší jízdě.

Příspěvek od MichalFoFo » 12.01.2020 20:17

Dneska jsem měnil MAP senzor, příšerná práce, ven šel bez demontáže čehokoliv, ale zpátky jsem se ne a ne trefit na šroubek, takže šel větrák na chladiči ven, musel se trochu svěsit chladič, na straně řidiče, aby šel Větrák ven a škrtící klapka abych se dostal na konektor a pohodlně ho rozpojil, jak byl větrák venku šlo to dobře.
Uvidíme jestli to bude mít nějakej účinek, dávál jsem BOSH 0 261 230 044. A to samé číslo jsem našel na originálním co jsem vyndal z auta, plus tam byl ještě 1 kód a logo Fordu.
Musím teda říct že to co jsem vyndal bylo černý jak uhel a byli na něm naškvařený jakoby drobky karbonu, takže kdo to nechce kupovat ať to zkusí aspoň vyčistit.
Je: Ford Focus MK3 1.6 EcoBoost 2011
Byl: Ford Focus Mk2.5 1.8 Duratec 2008

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2970
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Podivné "sbírání" výkonu po zahřátí, delší jízdě.

Příspěvek od jenikHK » 12.01.2020 21:26

:palec_nahoru:
Jsem rád, že se relativně snadno zadařilo - a jsem zvědav, zda v tvém případě přinese výměna nějakou zásadní změnu - (nejen) u mne to nebylo.


Když jsem tahal TMAP ven poprvé, tak jsem si říkal, že to byla nejšílenější operace (doslova), co jsem na autě kdy dělal. A nadával jsem si, že jsem rovnou nekoupil nový a jen jej čistím - protože představa, že to třeba budu muset absolvovat ještě jednou, byla naprosto zoufalá.
Buď jsem na místo šroubku viděl (se zrcátkem) a nebo jsem tam měl ruku se šroubkem. Nakonec jsem šroubek lehce přilepil na bit z malé goly a povedlo se jej dostat na místo, aniž bych musel něco dalšího rozebrat. :oops:

Po dalších cca 10 tis km jsem se rozhoupal na výměnu (ta ale na rozdíl od vyčištění nic moc nepřinesla).
Ostatně i to čištění bylo spíš pro lepší pocit (karbonem se zanáší část senzoru, která měří teplotu - to očividně nemá na chod motoru zásadní vliv, možná jen při rychlých změnách teploty?)

Každopádně druhá demontáž a zpětná montáž už šla daleko snáze - už jsem měl vymyšlený způsob montáže z minula a nemusel jsem se zdržovat hledáním cest, které nikam nevedly.

Mimochodem, my máme dalších cca 250km od výměny solenoidů klapek v sání a zatím stále nadseni, resp. si snadno zvykám na lépe zabírající motor.
Např. spoustu rozjezdů v kopci jsem si radši sichroval ruční brzdou, protože mi nešly rozjezdy - motor jsem buď dusil a nebo zbytečně točil a pálil spojku. Teď? Levou zadní...
Cukání jsem opět nezaznamenal (ačkoliv se záměrně snažím vyvolávat režim, kdy jsem jej pociťoval) - ale teploty jsou nízko.
Možná je to jen subjektivní dojem, ale přijde mi, že nějak jinak fungují i klapky regulující délku sání - motor ožívá znatelně v cca 3800 namísto ve 4000 otáčkách.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2970
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Podivné "sbírání" výkonu po zahřátí, delší jízdě.

Příspěvek od jenikHK » 16.02.2020 21:29

Konečně jsem měl možnost díky vysokym únorovým teplotám (13°C) zhodnotit, zda cukání zmizelo s výměnou solenoidů.
A skutečně - problém se zdá být vyřešen, po cukání ani památky.
Celkově je motor pocitově živý a je radost jej poslat do otáček...
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

MichalFoFo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 29.08.2018 16:30

Re: Podivné "sbírání" výkonu po zahřátí, delší jízdě.

Příspěvek od MichalFoFo » 23.02.2020 21:42

Jsem rád že jsi na to kápnul zkusím to taky vyměnit.

Každopádně, s výměnou map senzoru se vyřešili minimálně starty za mrazu, sem tam dost padali otáčky na třeba 400 a pak šli zpátky, jenom při startu a když mrzlo, nehledě na tom jestli byla klapka čistá, takže aspoň tohle je vyřešené, přijde mi taky že ty cukance nejsou takový jaký bývaly, ale pořád tam jsou, dneska bylo 14stupňů takže mám odzkoušeno, jindy to fakt nedělá nebo to aspoň není znát.
Je: Ford Focus MK3 1.6 EcoBoost 2011
Byl: Ford Focus Mk2.5 1.8 Duratec 2008

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů