volnoběžný ventil

Odpovědět
Uživatelský avatar
matys
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: JIHLAVA Březinky

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od matys » 27.11.2016 13:34

To aby do toho nešťoural ten, kdo o tom nemá ani šajn .
Je to nastaveno a zkalibrováno výrobcem a tolerance z proběhu motoru srovná ŘJ.
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od vitr73 » 28.11.2016 20:31

z nouze jednou vyzkouseno ze misto ventilu pripojit 5w zarovku aby řj nevedela ze je odpojen a nastavit doraz klapky tak aby volnobeh udrzel...a na to jsem dojel 400 km z dovoleny domu a ani jednou mne na krizovatce nechcipnul.. :mrgreen: :mrgreen:
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

spooon
Nováček
Nováček
Příspěvky: 162
Registrován: 26.08.2014 19:31

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od spooon » 28.11.2016 23:23

matys -> tak jestli to kalibroval a nastavoval ten stejnej výrobce, co nastavil a nakalibroval to dementní nepadání otáček při řazení, tak se do toho vesele hrabat budu, protože to jde jen vylepšit :)
Focus 1999, benzín 1.8

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5653
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od petulak » 29.11.2016 08:58

spooon píše:matys -> tak jestli to kalibroval a nastavoval ten stejnej výrobce, co nastavil a nakalibroval to dementní nepadání otáček při řazení, tak se do toho vesele hrabat budu, protože to jde jen vylepšit :)
+ se to kalibruje na stolici, jako na novej motor / výrobce/
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Cantor
Nováček
Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: 20.04.2008 10:49
Bydliště: EU

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Cantor » 08.02.2017 21:27

Tiež som mal problém so štartovaním, pretože nefungoval voľnobeh. Teda jeden deň ráno štart bez problémov, ale na spiatočnej ceste už len štart s málo stlačeným plynom. Na križovatkách motor nepríjemne zhasínal. Na diagnostike som nebol. Keďže nelieteli otáčky, vylúčil som závadu na snímači rýchlosti. Podtlaková hadička bola pred časom vymenená. Voľnobežný ventil takisto. Vystriekal som preto kontakty obidvoch protikusov konektora voľnnobežn.ventila čistiacim prostriedkom na slaboprúde kontakty KONTOX 10 a potom vyfúkal netečným vysokostlačeným plynom. Demontoval som kvôli prístupu voľnobežný ventil. Po jeho namontovaní a pripojení konektora som bez problému naštartoval. A už týždeň to funguje ako má. :D Závada: znečistené (možno orosené) kontakty na voľnobežnom ventile.
Ford Focus Trend, 1,6, 74kW, hatchback, silver, 2001

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od vitr73 » 13.02.2017 22:01

pokud to pri tom nedrzeni volnobehu nerozsvitilo zavadu ze řj ten ventil "nevidi" pripojenej tak to zadny dratz nebyli..jen a pouze to ze ten elektromagnet ten pist proste nedokazal utahnout.
Stejne je s podivem ze Ford zacal pouzivat tenhle nespolehlivej system rizeni volnobehu kdyz vsechny ostatni automobilky kvuli nespolehlivosti od toho odesli...hold jak rikam..ty inzenyri tam jsou budto podplacenz verobcema tohohle nesmyslu nebo hulej nejakej drek protoze na kvalitu nemaj :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
Cimi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1073
Registrován: 23.03.2013 11:15
Bydliště: Křemže/Plzeň

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Cimi » 17.02.2017 13:44

:D hele jak se tim zabývám už 4 roky tak sem přišel fakt nato že prostě člověk se stím musí bud naučit jezdit a nebo vyměnit pul auta.. nebo rovnou celé auto... ono to je jedno s druhym.. trošku horší ventil.. trošku horší čidlo teploty.. trošku horší lambda sonda.. trošku přidřená kladka na klínovém rozvodu nebo alternátorová volnoběžka apodobně.. pak ucpanej kat a už je problem na světě :D hodně lidem to způsobuje ten kat
Ford Focus ST225 2.5T Duratec 166kW r.v. 2007
Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990
Obrázek

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5653
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od petulak » 17.02.2017 18:17

Fotečky m 004.jpg
Fotečky m 004.jpg (15.4 KiB) Zobrazeno 3381 x
Fotečky m 005.jpg
Fotečky m 005.jpg (17.68 KiB) Zobrazeno 3381 x
Fotečky m 008.jpg
Fotečky m 008.jpg (17.1 KiB) Zobrazeno 3381 x
za, studena + za tepla. :mrgreen:
tos, toho cimi moc nenadělal, mě stačilo jen 2 roky, + už 5 let klid. :totlsmile: :totlsmile:
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
Cimi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1073
Registrován: 23.03.2013 11:15
Bydliště: Křemže/Plzeň

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Cimi » 18.02.2017 12:52

:D a víš moc dobře že jsem provedl kroky cos dělal ty a bylo mi to hovno platné :D stou hadicí to nebyl dobrej nápad držela se mi voda pod víkem.. klapku jak sem vybrousil tak mam ted skoro pocit že kvuli tomu pomalu padaj otáčky.. aléé zase to má čas na to aby se volnoběh ustálil.. zato ale ta lambda mi přijde je pomalá protože auto vibruje na volnoběh jak kdyby mělo zimnici..:D to by nasvědčovalo na lambdu protože ty vibrace jsou v synchronizaci s ukazatelem aktuální spotřeby kde mi skáčou zajímavé čísla někdy :D
Ford Focus ST225 2.5T Duratec 166kW r.v. 2007
Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990
Obrázek

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od vitr73 » 22.02.2017 19:50

ja to upravil tenkrat podle Petulaka a od te doby se s tim nemusim zabejvat.....
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

dansevera
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 13.11.2014 21:03
Bydliště: Praha

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od dansevera » 07.03.2017 22:17

Ahoj pánové dnes jsem vyměnil volnobežný ventil. Otáčky mi jsem měl někdy pod 500. Resetoval jsem RJ. Aktualně mám otačky v klidném stavu kolem 900 viz video : https://youtu.be/Hh8qI8GfkVY Hadičky jsem také vyměnil. Nevím jestli jsou tyto hodnoty optimalní někde jsem četl že 850-900 je OK někdo zase píše 700-750. Jedná se o ford focus 1.6 zetec MK1 benzin. Díky moc za rady.

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13029
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od miki21 » 07.03.2017 22:36

http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=42519
Tady píšou 670-730. Dle ručičky to je ok, ty digitálky asi ukazují nesmysly. :wink:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

dansevera
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 13.11.2014 21:03
Bydliště: Praha

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od dansevera » 07.03.2017 22:51

Taky uplně nevím jestli tomu mám davat váhu. Je to taková ta zkušební diagnostika která se da zapnout po zapalování. Když jsem to zapojil na ScanMaster tak ukazoval taky kolem 880-900 ot (bez zateže ). Spíš nevím jestli to řešit nerad bych motoru nějak ublížil. Původní ventil fungoval tak že se mi občas rozsvítila i kontrolka dobíjení.

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od vitr73 » 08.03.2017 18:37

ja bych to neresil..na volnobeh a pri ubrani plynu nechcipe tak at se to dela co chce
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

biglive
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 15.03.2017 09:10

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od biglive » 15.03.2017 09:47

Zdravim panove.
Prosim o radu nakopnuti. Procital jsem vse mozne a zatim moc nevim.
Muj problem je nasledujicí, u ford focus c-max 1.8 88 kw rok vyroby 11/2003 benzin s elektronicku skrtici klapkou, pri zahratem motoru (až po sepnutí termostatu) auto pri vyřazení z kopce samo turuje cca mezi 800 až 1250 otačkami. Dále pri dojezdu a zastaveni na cca 2 - 3 s zvýší otacky na cca 2000 a teprve pak spadnou na 800 volnobeh. To same pri startu naopak. Hadicky jsou OK, skrtici klapka prostriknuta ale zatím nesundána. Volnobezny ventil jsem absolutne nenasel. Nakopnete mne popisem nebo lepe fotem kde je ? Poradíte na co se zamerit?
Díky moc.
Petr
Focus C-MAX 11/2003 benzin 1,8, 88kw, 120 HP

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti