K čemu je tahle součástka - palivový systém ZETEC SE 1.6

Odpovědět
Uživatelský avatar
Olut
Nováček
Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 13.01.2012 10:02

K čemu je tahle součástka - palivový systém ZETEC SE 1.6

Příspěvek od Olut » 11.02.2020 19:12

Na obrázku označená oranžově, umístěná v hadici přívodu paliva do vstřikovací lišty. Na některých těchto motorech asi není.
Díky.
Přílohy
ZETEC SE.jpeg
ZETEC SE.jpeg (20.16 KiB) Zobrazeno 4144 x
1,6 16V 2000
Fix Or Repair Daily
Drivers Return On Feet

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13029
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: K čemu je tahle součástka - palivový systém ZETEC SE 1.6

Příspěvek od miki21 » 11.02.2020 19:53

Řekl bych, že to má něco s regulací tlaku. :wink:
:arrow: viewtopic.php?f=67&t=24515&hilit=regul%C3%A1tor+tlaku :mrgreen:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2970
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: K čemu je tahle součástka - palivový systém ZETEC SE 1.6

Příspěvek od jenikHK » 11.02.2020 20:17

Je to tlumič pulzací (tlaku) v palivovém vedení.

Princip je znázorněn třeba tady:
https://www.yotatech.com/forums/f116/fu ... er-229004/

Regulator tlaku je zpravidla buď přímo na vstřikovací liště (u vstřikování s vratnou větví) a nebo v nádrži (bez vratné větve) a reguluje tlak tím, že přebytečné palivo odpouští zpět do nádrže.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
Olut
Nováček
Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 13.01.2012 10:02

Re: K čemu je tahle součástka - palivový systém ZETEC SE 1.6

Příspěvek od Olut » 11.02.2020 21:50

Aha. Hloubal jsem nad tím v souvislosti s malým tlakem paliva z nádrže.
Regulaci tlaku paliva ale pořád nerozumím.
Totiž: Když úplně odpojím přívodní hadici do lišty za tím tlumičem, strčím ji do sklenice a otočím klíčkem, zapne se palivové čerpadlo, z hadice začne tak nějak vytékat benzin, ale rozhodně zuřivě nestříká, jak bych čekal podle pracovního tlaku čerpadla (3-4 bar). Po nějakých řekněme pěti sekundách se čerpadlo (bez nastartování) vypne a benzin z hadice jen tak nějak bryndá.

Výstupní tlak přímo z palivového čerpadla jsem měřil, byl 7-8 bar. Přímo před lištou jsem ho už neměřil, neb se mezitím setmělo. Problém, který jsem měl (na volnoběh motor běžel, pod zátěží chcípal) jsem už vyřešil (špatné těsnění mezi vlastním čerpadlem a výstupem do hadice v nádrži), takže je to jen moje zvědavost.
1,6 16V 2000
Fix Or Repair Daily
Drivers Return On Feet

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2970
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: K čemu je tahle součástka - palivový systém ZETEC SE 1.6

Příspěvek od jenikHK » 12.02.2020 06:33

Ono do toho zasahuje charakteristika čerpadla.
Třeba tady jsou uvedené
https://www.kmotorshop.com/content/deta ... ni-pouziti

Např. čerpadlo E3T, které dá max 6,5bar při nulovém průtoku, dá 160l při nulovém tlaku ( případ odpojení hadičky z lišty), což je 44ml za sekundu a pokud je palivová hadička o průměru řekněme 8 mm v průměru, tak to ani nemusí být nějaké extra stříkání.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5653
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: K čemu je tahle součástka - palivový systém ZETEC SE 1.6

Příspěvek od petulak » 12.02.2020 07:32

membrána tlaku, jinak by ti tlak utíkal zpět, přez čerpadlo do nádrže.
Po vypnutí motoru drží tlak v liště, měl by po dobu cca 10 min. držet tlak 3.8.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
patekradek
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 183
Registrován: 16.02.2018 20:56
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: K čemu je tahle součástka - palivový systém ZETEC SE 1.6

Příspěvek od patekradek » 12.02.2020 10:03

Přesně takovou jen plastovou průhlednou jednocestnou membránu má žena na odsavačce mlika :-D v případě zájmu mohu natočit funkci pro názornou ukázku jak to funguje :-D
mondeo combi 11/2011 2.0 ecoboost 149kW
Ford FOCUS 2 combi 2008 1.6 benzin (mozna pul milionu kilometru a pořád je nezastavitelnej :D)

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13029
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: K čemu je tahle součástka - palivový systém ZETEC SE 1.6

Příspěvek od miki21 » 12.02.2020 10:45

Pracuje to se stejným tlakem? :mrgreen:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
Olut
Nováček
Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 13.01.2012 10:02

Re: K čemu je tahle součástka - palivový systém ZETEC SE 1.6

Příspěvek od Olut » 20.02.2020 09:15

Nakonec to dopadlo tak, že jsem musel palivové čerpadlo vyměnit za nové. Jeden den se sice zdálo, že přetěsnění přechodu čerpadlo-odtok ve víčku nádrže problém vyřešilo, pak jsem ale byl tam, kde předtím.
Při změření tlaku na vstupu do lišty jsem zjistil asi 4,5 bar, během 20 minut to pomaličku kleslo na asi 4 bar, což se pořád zdálo v pořádku. Tlakový regulátor na druhém konci jsem se pokusil sundat, držel tam ale tak pevně, že jsem nechtěl riskovat jeho poškození a vykašlal jsem se na to.
Nakonec jsem vzhledem k nijak drastické ceně čerpadla (Starline, 460 Kč) zanechal teorie a zkusil jednoduchou výměnu dílu. Od té chvíle je vše zase v pořádku. Čili bych soudil, že původní čerpadlo sice dávalo dostatečný tlak, ale už ne průtok.

Jinak jsem narazil na docela zajímavou věc - Elit a Auto Kelly patří do stejné skupiny, RHIAG, neboli teoreticky by si ty krámy neměly konkurovat. V obou krámech se nabízí čerpadla Starline a o něco dražší Era. A Era je podnik, který taky patří pod RHIAG. Takže je docela dobře možné, že čerpadlo Starline se od čerpadla Era liší jen krabičkou...
1,6 16V 2000
Fix Or Repair Daily
Drivers Return On Feet

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: K čemu je tahle součástka - palivový systém ZETEC SE 1.6

Příspěvek od TomFocus » 20.02.2020 11:54

Známá "věc" tyhle korporace :oops:
Oni si nekonkurují JEN zabírají celé spektrum trhu s ND. Tj pultový prodej, servisní a fleetovy 8) + různá kvalita výrobků a služeb.
Proto při fúzích rozhoduje antimonopolní úřad 8)
Třeba Billa a Penny :D a je jich dle portfolia mraky :D
Když už nejsou fa propojeny pod korporací mají dvě "nezávislé" společnosti jednoho vlastníka :mrgreen:
Kapitalismus se tomu říká :D
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti