Focus 1.6 74kW cukání, dušení a jiné nezmary

Jackun
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 16.02.2015 22:58

Focus 1.6 74kW cukání, dušení a jiné nezmary

Příspěvek od Jackun » 18.09.2019 20:47

Dobrý den pánové,
rozhodl jsem se obrátit na vás s prosbou o pomoc se svým problémem s autem (Ford Focus 1.6 74kW 2001 nájezd cca 180k). Již to bude pomalu rok, co řeším cukání motoru. Toto cukání se neprojevuje vždy, ale velmi často. Pokusím se vám jej popsat...
Cuká vždy pouze při akceleraci, čili při rozjíždění to jde cítit z 90ti procent nejvíce. Je to jakoby chvilkový výpad výkonu, jak kdyby jel třeba jen na jeden, dva válce (asi) nebo prostě jej něco dusilo. Dokonce se zřídka stane, že si střelí do výfuku. Pokud podřadím a vytočím motor nad 3000 otáček problém nenastane. Takže vždy se objevuje pouze při nižších otáčkách a zejména ve městě, kde jezdím převážnou většinu času. Za studena škytá téměř vždycky. Nevím jak závadu popsat lépe, proto budu rád, za jakýkoliv doplňující dotaz.

S eliminací problému jsem začal výměnou svíček. Originál Motocraft (odtrh překontrolován), dále jsem vyměnil kabely ke svíčkám a vyměnil zapalovací cívku z funkčního 1.6 motoru (není tedy nová) a další bazarovou (čili mám dohromady 3, ale žádná není funglovka). Na diagnostice se objevila chyba ohřevu první lambda sondy (zelená), kterou jsem vyměnil za novou Bosch. Dále byla dírka od steření hadice odvětrávání klikové hřídele, kterou jsem též měnil za novou. Napadá mě, jestli to nemůže být výfukem, je stále originál v jednom kuse, tak jestli se nesesypal uvnitř, ač navenek je vizuálně v pořádku. Dá se to nějak zjistit? Opravdu si nevím rady,. čidlo váhy vzduchu?při odpojení mi to přišlo lepší, ale stejně cukalo... Ještě bych chtěl nakonec podotknout, že se to neprojevuje pokaždé, ale je to časté.

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5653
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Focus 1.6 74kW cukání, dušení a jiné nezmary

Příspěvek od petulak » 19.09.2019 07:22

snímač klapky??
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
norias
Nováček
Nováček
Příspěvky: 64
Registrován: 18.03.2017 09:10
Bydliště: Havířov

Re: Focus 1.6 74kW cukání, dušení a jiné nezmary

Příspěvek od norias » 24.09.2019 21:10

Zdar mel jsem neco podobneho jak jsem akceleroval na rovine tedy auto nebylo v zatezi tak docela pohoda, ale pri prislapnuti plynu se zatizenim treba do kopce to vesmes cukalo a pomohla pouha vymena kabelaze ke svickam za 500kc. Muze to delat i civka ale to by musel byt opravdu extrem a nebo napajeci kabel k civce muze byt vadny koroze kontaktu. Zkus zmerit odpor na kabelech ke svickam ikdyz mas nove nekde na netu najdes hodnoty je tam neco kolem 5ohm podle delky kabelu se to meni + -1ohm nevim presne jake jsou tam hodnoty.Ale pokud ti nepujde namerit nic -jako u me na 2ks kabelu - tak by to mohla byt pricina jelikoz ti potom vynechava zapaleni svicky tedy nespaleny benzina a auto cuka. To byl muj pripad. A pokud strili do vyfuku tak to na to smeruje.Muze to byt nespaleny benzin z valce, kde nezapalila svicka, ktery pak rachne ve vyfuku to ale řeš muzes si odvalit katalyzator. A doplnim delalo mi to taky jen obcas asi podle teploty motoru a mozna i okoli nic pravidelneho na tom vysledovat neslo. Cukani se projevovalo hlavne kolem 2000 - 2200otacek mimo tuto hranici myslim ze ani ne. Neco jsi uz menil ale nikdy nevis proto jsem popsal svou zkusenost. Jo a jeste koukni jestli nemas svice od oleje a je tam sucho muzes pak mit svody a svicky nemusi zapalovat. Jeste se potom uchytaval kabel od cidla teploty co je mezi svickama k hadicim nepamatuju na co presne to melo vliv ale ty kabely se nejak ovlivnovaly , tedy napeti/proudy z kabelu mezi sebou kdyz byly u sebe delaly neplechu - to ale muze byt jiny temat.
Naposledy upravil(a) norias dne 24.09.2019 21:34, celkem upraveno 1 x.
Ford focus combi mk2 1.6 16V 74kw HWDA

Jackun
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 16.02.2015 22:58

Re: Focus 1.6 74kW cukání, dušení a jiné nezmary

Příspěvek od Jackun » 24.09.2019 21:32

Super, děkuji moc za další nápad. Zaměřím se na to. Snímač klapky proměřený a krásně funguje. Napětí se mění dle přidávání plynu (polohy), aji jsem vyměnil na zkoušku ze starého 2.0l co byl ještě doma a to stejné v bledě modrém...

Uživatelský avatar
norias
Nováček
Nováček
Příspěvky: 64
Registrován: 18.03.2017 09:10
Bydliště: Havířov

Re: Focus 1.6 74kW cukání, dušení a jiné nezmary

Příspěvek od norias » 24.09.2019 21:39

Jeste by se dalo vysledovat primo na svickach jestli zapaluji spravne. Jak je vymontujes mely by byt vsechny stejne opalene a pokud bude jedna treba cernejsi nebo dokonce mokra tak nepali jak ma. Pak bych hledal tim smerem.
Ford focus combi mk2 1.6 16V 74kw HWDA

Uživatelský avatar
norias
Nováček
Nováček
Příspěvky: 64
Registrován: 18.03.2017 09:10
Bydliště: Havířov

Re: Focus 1.6 74kW cukání, dušení a jiné nezmary

Příspěvek od norias » 24.09.2019 21:53

Jeste jak procitam tvuj prispevek opakovane tak me napada i extrem kdo ti delal rozvody? Jde ti plynule pridavat otacky od 800 do 3000?Bez nejakeho skakani apod? Pri stojicim aute...?
Ford focus combi mk2 1.6 16V 74kw HWDA

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Focus 1.6 74kW cukání, dušení a jiné nezmary

Příspěvek od enjoy » 24.09.2019 22:00

Rikas, ze jsi vymenil hadicku odvetravani klikove hridele. Ale vymenil jsi i ventil?
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
norias
Nováček
Nováček
Příspěvky: 64
Registrován: 18.03.2017 09:10
Bydliště: Havířov

Re: Focus 1.6 74kW cukání, dušení a jiné nezmary

Příspěvek od norias » 24.09.2019 22:06

enjoy píše:Rikas, ze jsi vymenil hadicku odvetravani klikove hridele. Ale vymenil jsi i ventil?
kdyby ho mel ucpany tak by to spise neslo do otacek ale motor by necukal ne? :?: Nekdo to tu kutil...tedy jednoduchy test vymontovat ventil a sroubovakem zkusit jestli chodi mechanismus uvnitr ( dira ze strany co leze do motoru) je to obycejna zatka na pruzine.Jak chodi tak podle me ok jelikoz pokud nedovira tak to muze zrat olej a jak je zavrena a zasekla tak nevim asi moc tlaku nekde kde nema byt.
Ford focus combi mk2 1.6 16V 74kw HWDA

Jackun
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 16.02.2015 22:58

Re: Focus 1.6 74kW cukání, dušení a jiné nezmary

Příspěvek od Jackun » 24.09.2019 22:25

Tak záhada nejspíše odhalená. Nastříkali jsem vodu za tmy na kabeláž a celé to tam jiskří jak na Vánočním stromečku, takže nové kabely neznámá očividně kvalitní!

Jackun
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 16.02.2015 22:58

Re: Focus 1.6 74kW cukání, dušení a jiné nezmary

Příspěvek od Jackun » 25.09.2019 17:07

Tak nevím. Doma byly staré kabely, co zbyly po několika útocích kun,.. Zkusil jsem proměřit na odpor svoje (nové) a měli od 1.5-3 k ohmů. Což je dle měření ostatních vlastníků tohoto auta dvakrát míň (očividně kvalitka). Dal jsem tam tedy kombinaci kabelů (Motocraft a Bosch) s odpovídajícími hodnotami odporů a problém s cukáním stále přetrvává! Tak nevím, jestli mám zkusit ještě koupit další kabely, tentokrát kvalitnější Bosch nebo to budou jen vyhozené peníze? Ještě jsem prohazoval cívky (původní, z vrakoviště, z bývalého 2.0l) a problém taktéž stejný. Že by byly též po smrtí všechny 3? Odpor původní na sekundárním vynutí byl 10,5 kΩ mezi 1-4 i 2-3 a na primáru 1.2Ω pro obě cívky. Ty zbylé dvě (vrakovistě, 2.0l) mají odpor primáru menší, někde kolem 7,5 kΩ. Avšak závada stále stejná,.. cuká a cuká,.. a přijde mi, že čím dál tím víc..

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 599
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: Focus 1.6 74kW cukání, dušení a jiné nezmary

Příspěvek od vladka1 » 25.09.2019 18:52

Měřením odporu kabelu zjistíš jestli není zlomenej vodič, ale už ne jestli má v pořádku izolaci... Tip na ty kabely... Můžou na nich být vidět stopy po svodech (probíjí jinam). Prohlídní svíce jestli jsou všechny stejný nebo jedna jiná...
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm

Jackun
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 16.02.2015 22:58

Re: Focus 1.6 74kW cukání, dušení a jiné nezmary

Příspěvek od Jackun » 25.09.2019 19:26

Tak dneska jsem ještě kompletně vydělal a rozdělal váhu vzduchu, vyčistil tak, že je ten jazýček krásně bílej a stěny hladké. A nedalo mi to a vytáhl jsem svíčky, abych se na ně podíval. A jaké to zjištění,. Svíčky ve čtvrtém a druhém válci byly prasklé od vrchu až dolů (najeto na nich tak 5-10 tis. km). Vyměnil jsem je za nové a se tmou zkusil opět test jiskřiček. Mám jinou cívku, jiné kabely (né nové) a opět jiskřičky běhají po kabelech (míň než včera) a jsou zřetelná i u nasazení kabelu 2hého válce na cívku. (pěkně mě to pokopalo, když jsem kabel odpojil za chodu :) :) ). Takže vyměnit kabely/cívku nebo oboje??? A při zkoušení se objevila druhá věc. Po přidání a ubrání plynu si drží ještě tak 2-3 vteřiny otáčky nahoře a až potom klesnou (do teď nedělalo). Špatně nasazená klapka váhy vzduchu? Nebo volnoběžný ventil se právě TEĎ najednou odráčil odejít?! Po jeho odpojení se otáčky vrací normálně.

Uživatelský avatar
norias
Nováček
Nováček
Příspěvky: 64
Registrován: 18.03.2017 09:10
Bydliště: Havířov

Re: Focus 1.6 74kW cukání, dušení a jiné nezmary

Příspěvek od norias » 25.09.2019 20:10

je mozne ze jak jsi cistil ty komponenty tak bude treba ujet par kilometru nez si to sedne a bude to ok ty otacky by se mohly ustalit samy, to dela hlavne jak cistis klapu tam odstranis necistoty co ji dotesnovaly a ony se musi zase usadit a dotesnit ty mikromezerky s tim bych si starosti nedelal. Muze to i byt spatnou kostrou na motor nebo ty kable jsou ko a ve finale civka vyber tu nejlepsi. Kabely by mely vyjit na 500+/- a civku jsem kupoval za 900 novou nejaka druhovyroba ja ji menil zbytecne protoze to byly jen kable ale zacal jsem ze spatne strany :wallbash: kostra na motor je jen drat ktery je pripevnen mezi nadobkou chladici kapaliny a nadobkou na kapalinu posilovace a na motoru to je jakoby zezadu nahore ja jsem ho mel treba zlomeny a zoxidovany.. je to tam schovane ale pristupne zkus uvidis to nic nestoji..pak bych asi zacal kabelama.To uz je na tobe co chces mit doma navic. Kable tam muzes narvat na zkousku jakekoliv jak tam vlezou ocesej tatovi auto :nunu: ale jestli ti jiskri jen 2 kable tak je to zajimave to leda ze bys mel tak zapeceny zavit v motoru na svicky ze by ji neuzemnil a jiskrilo to bokem.
Ford focus combi mk2 1.6 16V 74kw HWDA

Uživatelský avatar
norias
Nováček
Nováček
Příspěvky: 64
Registrován: 18.03.2017 09:10
Bydliště: Havířov

Re: Focus 1.6 74kW cukání, dušení a jiné nezmary

Příspěvek od norias » 25.09.2019 20:34

volnobezny ventil podava bokem vzduch mimo klapu a je to docela nerizeny proces takze pokud cvaka (mi treba cvaka a jde to docela slyset) tak je ok.. pokud je propustny tak jednotka si to po case sama dosteluje - nauci se pracovat s novymi hodnotami. je tam i takovy sroubek na stelovani otevreni ventilu ja jsem s tim taky kutil krotil sem a tam a jen to zvysovalo nebo snizovalo otacky na volnobeh a po case to stejne jelo tak samo jak pred stelovanim.
Ford focus combi mk2 1.6 16V 74kw HWDA

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5653
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Focus 1.6 74kW cukání, dušení a jiné nezmary

Příspěvek od petulak » 26.09.2019 07:46

Jak už z názvu vyplývá, jde o regulační prvek volnoběhu. Celá jednotka je připevněna k tělesu škrtící klapky. V případě, že je klapka uzavřena, vzduch vstupuje do motoru dříve, než by prošel klapkou. V podstatě obchází těleso klapky a dostává se do té části sacího kanálu, která vede přímo k válcům. Volnoběžný ventil byl vynalezen proto, aby motor mohl být zásoben vzduchem i za nepřítomnosti řidiče. Ventil zná pouze dvě polohy: otevřenou a uzavřenou, neexistuje situace, ve které by byl otevřen „napůl“. Řídící jednotka vysílá během jedné vteřiny velký počet pulzů, kterými určuje, zda ventil má být otevřený nebo ne. Tyto pulzy způsobují kmitání plunžru uvnitř ventilu. Frekvence kmitů je dostatečně vysoká na včasnou úpravu sacího procesu, proto byste neměli zaznamenat sebemenší změny v otáčkách motoru. Kmit nazýváme pracovní cyklus, jeho hodnota je procentuálním vyjádřením času, po který je ventil otevřen. Tedy pro stálé uzavření ventilu platí hodnota 0%, při stálém otevření říkáme, že je ventil otevřen na 100%. Neexistují jiné hodnoty pracovního cyklu.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti