rozdíl mezi 110 a 132 kW

Odpovědět
Uživatelský avatar
Fiktik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 29.05.2021 18:33
Bydliště: Praha

Re: rozdíl mezi 110 a 132 kW

Příspěvek od Fiktik » 31.05.2021 11:21

Co jsem slyšel, tak pouhé přepnutí / zvýšení výkonu posílením turba není zcela bezpečné. Prý je nutné nahrát SW s ohledem na hodnoty vozidla (ujeté km, stáří, hodnoty motoru, nevím přesně, co všechno a nechci tu dělat chytrého). Pokud se použije univerzální SW, na auto to mívá prý neblahý vliv. Právě třeba zvýšené opotřebení spojky a turba. Technik, se kterým jsem o tom hovořil (taky mě napadlo zvýšení výkonu :) ), s tím má zkušenosti od lidí, kteří využili služeb "chipařů" a přijeli k němu právě s uvedenými závadami.
Určitě se to ale nebude týkat všech, jen jsem chtěl upozornit na určité riziko. :idea:

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: rozdíl mezi 110 a 132 kW

Příspěvek od ZaQik » 31.05.2021 12:44

keca, prepnuti na tovarni nastaveni je uplne bez problemu
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9395
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: rozdíl mezi 110 a 132 kW

Příspěvek od phofy » 31.05.2021 14:51

Technik si asi plete pojmy s dojmy. To co se tady resi je pouze tovarni prepnuti vykonu uz od forda. Ano to co si napsal spis sedi na Chip od ruznych spolecnosti...

Uživatelský avatar
Adow
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 6699
Registrován: 20.05.2011 09:52
Bydliště: Kousek od Brna

Re: rozdíl mezi 110 a 132 kW

Příspěvek od Adow » 31.05.2021 15:39

Fiktik: Tady to máš tak, že 132 kW je základ tohoto motoru (a komponent okolo) a 110 kW je pouze SW uškrcená varianta. Pro výrobce je to o mnoho jednodušší a lacinější než vymýšlet a vyrábět další, slabší motor. A pro zákazníky to musí cenově nějak odstupňovat - je to běžná praxe.. Tady se jedná o originál mapu pro daný motor a model auta. Z továrny je to na ten vyšší výkon dimenzováno. A právě to dimenzování je zásadní rozdíl mezi úpravou, o které se tu bavíme, a nějakým čipem, který zvedne výkon motoru nad maximální hodnoty ostatních komponent kolem něj..

Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2604
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: rozdíl mezi 110 a 132 kW

Příspěvek od Raada » 31.05.2021 22:11

A porad je tu ta zprava borce, ktery dle jeho slov kazdy den pracuje na "brzde" a rika, ze jak 110kW tak i 132kW verze maji shodny kroutak 370Nm. O vykonu primo nemluvil, ale obecne se vyjadroval v tom smyslu, ze pouhe prepnuti (Forscanem apod.) nic neresi... Slysel jsem tuhle informaci poprve.

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: rozdíl mezi 110 a 132 kW

Příspěvek od enjoy » 31.05.2021 22:32

Zvednutí výkonu o 22kW je podle borca od brzdy nic, protože se nepohnul i krouťák? Buď jsem to špatně pochopil nebo on si potřebuje doplnit vzdělání o závislosti výkonu a kroutícího monentu(což by byla smutnější varianta :mrgreen: ).
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2604
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: rozdíl mezi 110 a 132 kW

Příspěvek od Raada » 31.05.2021 22:46

Taky jsem to nechapal, ale tvrdi, ze to vidi kazdy den na brzde... I ta 110kW verze ma pry v realu misto 350Nm 370.

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: rozdíl mezi 110 a 132 kW

Příspěvek od enjoy » 31.05.2021 22:53

Tak pro někoho je krouťák mantra no..
Ale krouťák nedělá auto rychlejším, pouze rychleji zrychlujícím(případně vůz lépe snáší vyšší hmotnostní zátěž) . Výkon je ta veličina, která určuje maximální rychlost a hlavně schopnost vozu dorazit rychleji z bodu A do B.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
Adow
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 6699
Registrován: 20.05.2011 09:52
Bydliště: Kousek od Brna

Re: rozdíl mezi 110 a 132 kW

Příspěvek od Adow » 31.05.2021 23:14

Já jsem si to vyzkoušel na vlastní kůži minulý týden na 600km trase a poznat to je... Chce ještě někdo downgrade?? :D

Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2604
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: rozdíl mezi 110 a 132 kW

Příspěvek od Raada » 01.06.2021 13:04

Popremyslim o nem :D . Pak si budu vic vazit tech 180k rikas? Ja jsem vyklidnenej z 2.0i Galaxy. Pak kdyz presednu do Maxe tak se citim jako ve formuli :-)

Uživatelský avatar
Adow
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 6699
Registrován: 20.05.2011 09:52
Bydliště: Kousek od Brna

Re: rozdíl mezi 110 a 132 kW

Příspěvek od Adow » 01.06.2021 13:21

Jj,u mě to tak dopadlo, že si jich teď víc vážím. Rozhodně zajímavá zkušenost :D

Uživatelský avatar
Fiktik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 29.05.2021 18:33
Bydliště: Praha

Re: rozdíl mezi 110 a 132 kW

Příspěvek od Fiktik » 01.06.2021 16:37

Adow píše: 31.05.2021 15:39 Fiktik: Tady to máš tak, že 132 kW je základ tohoto motoru (a komponent okolo) a 110 kW je pouze SW uškrcená varianta. Pro výrobce je to o mnoho jednodušší a lacinější než vymýšlet a vyrábět další, slabší motor. A pro zákazníky to musí cenově nějak odstupňovat - je to běžná praxe.. Tady se jedná o originál mapu pro daný motor a model auta. Z továrny je to na ten vyšší výkon dimenzováno. A právě to dimenzování je zásadní rozdíl mezi úpravou, o které se tu bavíme, a nějakým čipem, který zvedne výkon motoru nad maximální hodnoty ostatních komponent kolem něj..
Díky za upřesnění. :palec_nahoru:

Uživatelský avatar
Fiktik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 29.05.2021 18:33
Bydliště: Praha

Re: rozdíl mezi 110 a 132 kW

Příspěvek od Fiktik » 01.06.2021 16:50

Nemám s tím moc zkušeností, tak se všem omlouvám za zmatek ve vláknu. Podle toho, jak to tedy chápu, tak přepnutí hodnoty ze 110 na 132 kW by nemělo způsobit problémy?

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9395
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: rozdíl mezi 110 a 132 kW

Příspěvek od phofy » 01.06.2021 22:28

Ne nezpusobi 8)

pecuch
Nováček
Nováček
Příspěvky: 125
Registrován: 30.01.2020 21:32
Bydliště: Modřice

Re: rozdíl mezi 110 a 132 kW

Příspěvek od pecuch » 01.06.2021 22:38

Adow píše: 01.06.2021 13:21 Jj,u mě to tak dopadlo, že si jich teď víc vážím. Rozhodně zajímavá zkušenost :D
Já ti to říkal, že je to poznat. :D
Ford Mondeo Combi, 2.0 TDCi/110-132 kW, Powershift, 2016, Titanium
Ford Focus C-MAX, 1.6 TDCi/80 kW, 2005
ex. Ford Mondeo Combi, 1.6 TDCi/85 kW, 2012

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk5 diesel“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti