BMS + start/stop
- kozelos
- Pokročilý
- Příspěvky: 655
- Registrován: 28.12.2011 23:17
Re: BMS + start/stop
Tak raději třeba něco takového? https://www.autobaterie-jinocany.cz/exi ... 20a-ea900/
Je: Ford S-max MK2, 2.0 TDCi 110kW (MY2016)
Byl: Ford Focus kombi MK3, 1.5EB 110kW Magnetic Grey (MY2018)
Byl: Ford Focus kombi MK1, 1.6 74kW, Silver (MY2002)
Byl: Ford Focus kombi MK3, 1.5EB 110kW Magnetic Grey (MY2018)
Byl: Ford Focus kombi MK1, 1.6 74kW, Silver (MY2002)
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9403
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMS + start/stop
Jo tohle koupim priste mel sem ji ve starym aute a byla super, koupil sem ji manzelce do auta a je super a do svyho sem koupil exide efb a priste koupim tuhle obyc
- kozelos
- Pokročilý
- Příspěvky: 655
- Registrován: 28.12.2011 23:17
Re: BMS + start/stop
Tak tos mi nasadil brouka. Ja tu efb chtěl tak nějak i proto, že i když rozum rika, že vše je v pořádku, přeci jen to vypnutí bms u smaxe je komplikovaný a když člověk místo naprosto jasneho disabled prepina nicnerikajici zkratky lin a pwm nebo jak to bylo, malý brouček vzadu v hlavě vrta, zda je opravdu vše ok a můžu dát obyc baterku.. U ty efb jsem to bral že je to takový kompromis. Ale samozřejmě 90ah je lákavých pro ty moje pojizdky... Za.ranej covid, od zarijoveho Rakouska mělo auto nejdelší streku 30km na chalupu, to mi motor i baterka vrati...
Je: Ford S-max MK2, 2.0 TDCi 110kW (MY2016)
Byl: Ford Focus kombi MK3, 1.5EB 110kW Magnetic Grey (MY2018)
Byl: Ford Focus kombi MK1, 1.6 74kW, Silver (MY2002)
Byl: Ford Focus kombi MK3, 1.5EB 110kW Magnetic Grey (MY2018)
Byl: Ford Focus kombi MK1, 1.6 74kW, Silver (MY2002)
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9403
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMS + start/stop
Tak ono efb nic nezkazis, jenom ja s tim mam takovou zkusenost. Jeste si muzes dat do zasuvky voltmetr a za jizdy sledovat jak ti to dobiji
- oscaar
- Pokročilý
- Příspěvky: 788
- Registrován: 18.10.2011 20:09
- Bydliště: Zlín
Re: BMS + start/stop
Zajímavé že na 1.5 EcoBoost dával Ford baterii o stejné kapacitě
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2989
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: BMS + start/stop
Mám cca měsíc Exide EFB v autě bez start-start stop a s neagresivním dobíjením - chlapík v Jinočanech tuhle volbu dost chválil (možná jen proto, že stála o 400,- víc než Premium ) - a nepozoruju proti předchozí Ford (Varta Silver) nějaký rozdíl v tom, jak se baterie chová (teda krom toho, že jako nová lépe točí při startu ).
EFB by měla mít zesílené desky a separační tkaninu mezi deskami, oboje by mělo mít vliv na životnost (počet startů, odolnost vibracím, schopnost lépe fungovat ve vybitém stavu). Což samozřejmě zjistím po létech...
Jinak Exide má ještě bezúdržbovou řadu Excell, což může být pro někoho zajímavé tím, že se dají zátky vyndat a doplnit voda.
EFB by měla mít zesílené desky a separační tkaninu mezi deskami, oboje by mělo mít vliv na životnost (počet startů, odolnost vibracím, schopnost lépe fungovat ve vybitém stavu). Což samozřejmě zjistím po létech...
Jinak Exide má ještě bezúdržbovou řadu Excell, což může být pro někoho zajímavé tím, že se dají zátky vyndat a doplnit voda.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- oscaar
- Pokročilý
- Příspěvky: 788
- Registrován: 18.10.2011 20:09
- Bydliště: Zlín
Re: BMS + start/stop
Když jsem ještě měl 1 Focus , koupil jsem do něj baterii Ford Silver vyrobenou od VARTY (3100,-). A za 5 měsíců jsem kupoval do 3 mondea stejnou VARTU ale v auto Kelly (2700,-). Ta v mondeu odešla po 6,5 letech a ta v tom Focusu jede furt a na jaře má 8 let . Prej je to tím, že výroba pro automobilku je v lepší třídě kvality výroby.
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
- danielvrsek
- Nováček
- Příspěvky: 53
- Registrován: 24.11.2020 22:47
Re: BMS + start/stop
Přidávám svou pozitivní zkušenost s odstraněním pojistky F22.
Na diagnostice bylo vidět, že se při volnoběhu vůbec nespouští nabíjení. Pravděpodobně to běží z alternátoru, ale při menším napětí? Horší by bylo, pokud by to šlo z baterky..
Každopádně bylo zřejmé, že se napětí zvedlo pouze pokud jsem dal nohu z plynu. Tzn. pokud jsem na volnoběhu, tak se začne nabíjet pouze pokud to trochu vytočím a dám nohu z plynu. Což v praxi znamená, že třeba na dálnicích to nenabíjí vůbec, pokud je člověk na tempomatu. Je to naprostý nesmysl a tzv. "chytré nabíjení" si můžou strčit za kloubouk. další pecka je, že to nabíjí těch zmiňovaných 15V+.
Po vypojení pojistky je napětí stabilní 14.25V.
Jediná věc, která se po vypojení pojistky změnila, je svítící ledka "Off" na tlačítku SS. Nejpíše ji vypojím..
Ještě teda doplním, že někdo zmiňoval, že má baterka po vypojení pojistky 12.5V, ale to je špatná hodnota. Předpokládám, že to dotyčný vzal z hodnoty "battery voltage" z bcm. Reálná hodnota se liší a tohle je pouze "konstanta".
Na diagnostice bylo vidět, že se při volnoběhu vůbec nespouští nabíjení. Pravděpodobně to běží z alternátoru, ale při menším napětí? Horší by bylo, pokud by to šlo z baterky..
Každopádně bylo zřejmé, že se napětí zvedlo pouze pokud jsem dal nohu z plynu. Tzn. pokud jsem na volnoběhu, tak se začne nabíjet pouze pokud to trochu vytočím a dám nohu z plynu. Což v praxi znamená, že třeba na dálnicích to nenabíjí vůbec, pokud je člověk na tempomatu. Je to naprostý nesmysl a tzv. "chytré nabíjení" si můžou strčit za kloubouk. další pecka je, že to nabíjí těch zmiňovaných 15V+.
Po vypojení pojistky je napětí stabilní 14.25V.
Jediná věc, která se po vypojení pojistky změnila, je svítící ledka "Off" na tlačítku SS. Nejpíše ji vypojím..
Ještě teda doplním, že někdo zmiňoval, že má baterka po vypojení pojistky 12.5V, ale to je špatná hodnota. Předpokládám, že to dotyčný vzal z hodnoty "battery voltage" z bcm. Reálná hodnota se liší a tohle je pouze "konstanta".
Ford Focus III 2011 1.6 EB 134kW
Ford Focus II 2005 1.6 Ti-VCT 85kW
Ford Focus II 2005 1.6 Ti-VCT 85kW
- oscaar
- Pokročilý
- Příspěvky: 788
- Registrován: 18.10.2011 20:09
- Bydliště: Zlín
Re: BMS + start/stop
Mám taky zajímavost.
Můj švagr má Ford Kuga 1.6 EB 2014. Odešla mu díky S/S a BMS baterka. Šel cestou nejmenšího odporu k problému . Vykašlal se na AGM baterii a koupil normální o stejné kapacitě, odpojil u baterie BMI. Tím vyřadil BMS a S/S. Alternátor začal samozřejmě dobíjet 14,6 V. Je ale zajímavé, že mu i tak stále funguje vyhřívání přednich sedadel a taky čelního skla ?! Jediné, co mě napadlo, že ta Kuga asi nemá BMS. Tak propojený s výbavou auta?
Můj švagr má Ford Kuga 1.6 EB 2014. Odešla mu díky S/S a BMS baterka. Šel cestou nejmenšího odporu k problému . Vykašlal se na AGM baterii a koupil normální o stejné kapacitě, odpojil u baterie BMI. Tím vyřadil BMS a S/S. Alternátor začal samozřejmě dobíjet 14,6 V. Je ale zajímavé, že mu i tak stále funguje vyhřívání přednich sedadel a taky čelního skla ?! Jediné, co mě napadlo, že ta Kuga asi nemá BMS. Tak propojený s výbavou auta?
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23445
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: BMS + start/stop
kuga (focus, Cmax) neni Smax (galaxy, mondeo) ... elektronika je navrzena rozdilne
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- oscaar
- Pokročilý
- Příspěvky: 788
- Registrován: 18.10.2011 20:09
- Bydliště: Zlín
Re: BMS + start/stop
Jak sem o tom přemýšlel, tak mě to taky napadlo ale nebyl jsem si úplně jistej .
Pokud mu to funguje, odpojením BMI. Tak nemá smysl ani tam vypínat SS nebo BMS přes ForScan.
Pokud mu to funguje, odpojením BMI. Tak nemá smysl ani tam vypínat SS nebo BMS přes ForScan.
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 13.04.2021 22:17
Re: BMS + start/stop
Zdravim majitelov Fordov, S-Max a Mondea zvlast
Stal som sa majitelom zanovneho S-Maxa II (v popise) a po precitani tohto a k nemu pribuznych vlakien som hned po kupe prikrocil ku kontrole stavu napatia baterie (budem pouzivat tento vyraz namiesto akumulatora). Bateria vykazovala v klude napatie 12,2V. Je vsak pravda, ze po otvoreni dveri. Napojil som Lidl nabijacku, ktora nabijala niekolko hodin (odhadom asi 5-6 hodin), kym ohlasila stav nabity.
Diagnostiku zatial nemam, ale BMS mam aktivovane, sudiac podla funkcneho Start&Stop. Chcel by som najst odpovede na niekolko praktickych otazok ohladne vypnutia BMS, pretoze som zvykuty na zivotnost autobaterii v rozsahu od 8 rokov vyssie a v tom by som rad aj pokracoval. Vypnuty Start&Stop ako dosledok vnimam pozitivne, nemusel by som ho zakazdym vypinat. Preberalo sa to tu, ale jednoznacne riesenia nepadli. Takze:
1. Odpojenie BMS modulu na + pole baterie
Nema to dosledky typu ulozena chyba, svietiaca kontrolka ci ine na pohlad detekovatelne znaky? Nerad by som riesil pripadne otazky servisu (auto je v zaruke), resp. neskor STK (cas utecie rychlo a uz si mozno ani nespomeniem na navrat povodneho zapojenia)
2. Deaktivacia cez diagnostiku
Je situacia v niecom ina? Chyba, nezvycajny stav kontroliek...
3. Dosledky vypnuteho BMS
Ako je to s vedlajsimi efektami vypnuteho BMS? Pridem iba o vyhrievanie celneho skla? Co vyhrievanie sedaciek? Vyhrievanie sedaciek by som stratil nechcel...
4. Diagnostika
Ak to bude potrebne, diagnostiku by som si kupil. Aku vybrat? ELM327 modul sice mam, ale iba na bluetooth, takze ten asi nebude vhodne pouzit na zapis parametrov. Aky SW k tomu?
---
5. Typ baterie
Toto skor do buducna: ked pride na vymenu baterie a rozhodol by som sa (pri vypnutom BMS) pre obycajnu (nie AGM a ani EFB), je potrebne zmenit parameter typu baterie v systemovom nastaveni (cez diag)?
Stal som sa majitelom zanovneho S-Maxa II (v popise) a po precitani tohto a k nemu pribuznych vlakien som hned po kupe prikrocil ku kontrole stavu napatia baterie (budem pouzivat tento vyraz namiesto akumulatora). Bateria vykazovala v klude napatie 12,2V. Je vsak pravda, ze po otvoreni dveri. Napojil som Lidl nabijacku, ktora nabijala niekolko hodin (odhadom asi 5-6 hodin), kym ohlasila stav nabity.
Diagnostiku zatial nemam, ale BMS mam aktivovane, sudiac podla funkcneho Start&Stop. Chcel by som najst odpovede na niekolko praktickych otazok ohladne vypnutia BMS, pretoze som zvykuty na zivotnost autobaterii v rozsahu od 8 rokov vyssie a v tom by som rad aj pokracoval. Vypnuty Start&Stop ako dosledok vnimam pozitivne, nemusel by som ho zakazdym vypinat. Preberalo sa to tu, ale jednoznacne riesenia nepadli. Takze:
1. Odpojenie BMS modulu na + pole baterie
Nema to dosledky typu ulozena chyba, svietiaca kontrolka ci ine na pohlad detekovatelne znaky? Nerad by som riesil pripadne otazky servisu (auto je v zaruke), resp. neskor STK (cas utecie rychlo a uz si mozno ani nespomeniem na navrat povodneho zapojenia)
2. Deaktivacia cez diagnostiku
Je situacia v niecom ina? Chyba, nezvycajny stav kontroliek...
3. Dosledky vypnuteho BMS
Ako je to s vedlajsimi efektami vypnuteho BMS? Pridem iba o vyhrievanie celneho skla? Co vyhrievanie sedaciek? Vyhrievanie sedaciek by som stratil nechcel...
4. Diagnostika
Ak to bude potrebne, diagnostiku by som si kupil. Aku vybrat? ELM327 modul sice mam, ale iba na bluetooth, takze ten asi nebude vhodne pouzit na zapis parametrov. Aky SW k tomu?
---
5. Typ baterie
Toto skor do buducna: ked pride na vymenu baterie a rozhodol by som sa (pri vypnutom BMS) pre obycajnu (nie AGM a ani EFB), je potrebne zmenit parameter typu baterie v systemovom nastaveni (cez diag)?
Ford S-Max II, 2019, 1.5 Ecoboost
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23445
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: BMS + start/stop
BMS je na zapornem polu baterie a na uvedene otazky na foru najdes odpoved - staci HLEDAT
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4026
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: BMS + start/stop
Asi pujdu cestou vypnuti SS pres modul z aliexpresu, co mi zmackne tlacitko. Mel by prosim nekdo napad kde vzit 12V po startu motoru u tlacitka vypnuti SS? Mozna je takovych 12V primo u tlacitka. Nema nekdo zjisteno?
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- Adow
- Člen klubu
- Příspěvky: 6709
- Registrován: 20.05.2011 09:52
- Bydliště: Kousek od Brna
Re: BMS + start/stop
A proč to nevypneš přes diagnostiku?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti