Budoucí vývoj automobilismu

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6594
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 10.03.2021 08:34

Tak dalsi na rade https://www.lidovky.cz/byznys/auto/hyun ... ntent=main dojezd 300 realne spis 200, no jako druhy auto na nakupy, pro manzelku(milenku) idealni :wink: Bohuzel to pujde dal a auta s dojezdem +-200km budou prevazovat, proste ridici se budou muset preorientovat na neustale nabijeni a cesta Praha-Ostarava radeji vlakem. :nixw:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12876
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 10.03.2021 08:53

Karel2 píše: 10.03.2021 08:34 ... a cesta Praha-Ostarava radeji vlakem. :nixw:
Vidis, a ze elektromobily nie su ekologicke :wink:

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6594
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 10.03.2021 09:20

z tohohle pohledu joo :palec_nahoru:
no a kdyz vemu v potaz, ze se zavadi dan na plyn a je tedy neekologicky, tak nas asi cekaji radostne vyhlidky, "nebude" cim jezdit a ani doma topit, opravdu cekam i dan za dychani vzduchy, preci vypoustim neekologicky, vydychany vzduch, ale mam katalizator FFP2 tak bude sleva :wink:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12876
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 10.03.2021 09:46

Aaale no. Taketo kydy koluju vyse 20 rokov, a este stale dychas zadarmo.
Ze sa ekonomicky znevyhodnuju stare dymiace haraburdy (ci auta alebo fabriky) je podla mna pozitivne. Inak by sa v mestach nedalo dychat. Staci si spomenut na tu aromu, ked okolo prejde 40 rocna Tatra. Ake by to bolo na chodniku, keby skoro kazdy nakladiak a autobus dymil rovnako.

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6594
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 10.03.2021 10:14

No byla to trochu ironie, ale ty dane na plyn(topeni) uz je realita od noveho roku v Nemecku :nixw:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4754
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pkadecka » 10.03.2021 10:21

Stano: Jenže problém je, že se ekonomicky znevýhodňujou i úplně nová auta s poslední EURO emisní normou. A kdy jsi naposledy potkal 40-ročnú tatru?
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

blackbox80
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 674
Registrován: 24.01.2020 17:38
Bydliště: Chrudim/PCE

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od blackbox80 » 10.03.2021 10:46

za vzduch se už v podstatě platí ;)

btw kdy si viděl naposledy kouřící fabriku, elektrárnu, auto (neřeším teď veterány a nebo auta ve špatném technickém stavu ..) a aby vypouštěli něco jiného než páru nebo trochu splodin ... i dnešní kamiony mají výborné emise a když za nimi jedeš, tak nic necítíš ..

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12876
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 10.03.2021 11:03

Ved prave. Nebyt emisnych poplatkov, tak uz vidis ako firmy dobrovolne renovuju vybavenie, ako elektrarne prechadzaju na cistejsiu vyrobu, ako fabriky (a spalovne) montuju drahe filtre na kominy, ako nakupuju nove auta, ked stare este sluzia.

To, co robi EU s osobnymi autami a euro normami je prilis, piseme o emisiach vseobecne. Nie o individualnej doprave.
Ono to asi malo a chcelo skoncit tak, ze auta budu hybridy. Aby sa kvantum energie neprepalilo na teplo v brzdach (k tomu kopu prachu), ale zrekuperovalo na dalsi rozjazd. Plus netreba ani tak vykonny (a tazky) spalovak, lebo spicky (povedzme pri predbiehani a rozbehu) by vykryval elektromotor. To, ze to automobilky pokazili kombinaciou pretlacania full-elektro + zdrazenie cistych spalovakov, aby vysli flotilove emisie, asi nie je zamyslana a zelana cesta.

Uživatelský avatar
oscaar
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 788
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od oscaar » 10.03.2021 11:30

https://www.autojournal.cz/nemecky-auto ... 2103101015
Zřejmě všichni Němci nemají. Mutaci zeleného zákalu z Bruselu 🤣🤣🤣
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver

Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12876
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 10.03.2021 11:37

No dovod pretlacania full elektro je (aj) toto:
ale zejména nespravedlivé upřednostňování elektrických a elektrifikovaných aut, když se do flotilových emisí nezapočítávají emise vyprodukované při výrobě energie pro jejich pohon, ale se započítávají do celkových emisí podle různých koeficientů uměle znevýhodňující spalovací motory.
Potom elektromobil vyjde do flotilovej emisie s 0. Ale hybrid, ktory si bateriu dobije aj so spalovaku, aj brzdenim, vyjde samozrejme horsie. Pripadne plugin hybrid, ktory je prednabity, ale bateria nestaci na cely test, musi nastartovat. Realita je samozrejme inde.
(ano, zavisi ako a kde sa elektrina na dobijanie vyraba).

A nejde im o navrat 2.0 atmosfer, vlhkeho sna niektorych. Ale o toto:
Ani odborníkům nejde o zastavení elektrifikace dopravy (v mnoha aspektech je to výborná a prospěšná věc), ale o zreálnění požadavků kladených na vývojové pracovníky. Násilné prosazování technicky nepodložených nesmyslů fyziku neobejde a jediné, co způsobí, jsou ekonomické škody, které se negativně odrazí zejména na životní úrovni obyvatel EU a její konkurenceschopnosti vůči zbytku světa.

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6594
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 10.03.2021 12:30

stano. píše: 10.03.2021 11:03
Plus netreba ani tak vykonny (a tazky) spalovak, lebo spicky (povedzme pri predbiehani a rozbehu) by vykryval elektromotor. To, ze to automobilky pokazili kombinaciou pretlacania full-elektro + zdrazenie cistych spalovakov, aby vysli flotilove emisie, asi nie je zamyslana a zelana cesta.
Ja koukal na test Focuse a tam rikal recenzent, ze vykon ma motor, tusim z litra 3valec 155 koni + 15 elmot. a elektrom. pomaha jen pri rozjezdu, tedy chapu to tak, ze pri tom predjizdeni el.motor nepomaha. :nixw: Jinej typ hybridu pomaha i pri zrychlovani, treba 100-120?

To carovani s cisly platilo dosud, ted urcili limity (nevim od ktereho roku), ze to preci splni skoro jen elektro, ne?
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12876
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 10.03.2021 12:55

To, co pomaha len pri rozjazde, byvaju mild-hybridy. Neviem, ci niektory mild-hybrid pomoze aj pri vyssej rychlosti. Skor si myslim, ze to nema zmysel, kedze spalovak je uz v pasme, kde ma relativne dobry vykon a starter generator s vykonom 2-6kW, ladeny na nizsie otacky tam uz nestiha a vykonu by vela nepridal. Plus tam asi moze robit problem aj rychlo sa tociaci remen, ktory by mal problem preniest potrebnu silu na klukovku. Neviem naisto.
Pri predbiehani potiahne napriklad hybrid Yaris/Prius. V podstate aj taka Honda Jazz - aj ked tam to maju poprepajane inak, ale pri predbiehani sa da kratkodobo z toho vymacknut viacej ako vykon spalovaku.

Nie, tie limity nesplni len elektro. Ked sa to berie flotilovo, stale mozes predat aj V8 (tam zas treba pozor na emisie HC, NOx, PM, atd.). Len uz to vychadza tak, ze namiesto doterajsej kombinacie full-elektro + spalovaky by museli predavat v podstate full-elektro + hybridy.
To, ze nebude mozny predaj bez elektrifikacie neznamena full-elektro, ale nejaku formu elektro vypomoci - minimalne mild hybrid.

blackbox80
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 674
Registrován: 24.01.2020 17:38
Bydliště: Chrudim/PCE

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od blackbox80 » 10.03.2021 14:11

stano. píše: 10.03.2021 11:03 Ved prave. Nebyt emisnych poplatkov, tak uz vidis ako firmy dobrovolne renovuju vybavenie, ako elektrarne prechadzaju na cistejsiu vyrobu, ako fabriky (a spalovne) montuju drahe filtre na kominy, ako nakupuju nove auta, ked stare este sluzia.
to je blbost prostě se direktivně nastavil limit >> nesplníš, končíš, tak proč ještě potom "sankcionovat" něco, co už nelze v podstatě smysluplně vylepšit (díky tomu máme dražší energie a v návaznosti na to i produkty vč. potravin) a pak to končí tím, že naše špinavá energie zachraňuje zadky "zeleným" státům, které pak ještě na nás ukazují prstem a přitom by si bez špinavé energie neuvařili ani čaj .. a "vybrané" penízky z našich kapes končí v kapsách jednotlivců .. takový legální tunel ...doslova turbo vysavač ..

tohle tlačení EURA je komedie a to obzlášť v momentě co zjistíme, že v našem energetickém mixu ani BEV nesplní EURO7, ale přitom se na ně nevztahují žádné sankce.. další sranda je, že největší bordel je způsobený samotným pohybem vozidel a o BEV se stále dokola lživě tvrdí, že jsou bezemisní .. dobrou chuť a to je jen zlomek problému týkající se pneumatik
tyre.jpeg

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3698
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Sentik » 18.03.2021 09:03

Volvo, Ford ... včera jsem četl o Audi jak ukončuje vývoj spalováků.
Ted už i Mini
https://www.autorevue.cz/mini-konci-se- ... -elektrinu

Už to asi nejde zastavit, i když jsem tomu nevěřil, tak možná fakt člověk má posledních pár let na to si koupit auto s "normálním" motorem, no nic, jdu plánovat do garáže wallbox :roll:
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

blackbox80
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 674
Registrován: 24.01.2020 17:38
Bydliště: Chrudim/PCE

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od blackbox80 » 18.03.2021 10:25

spíš posledních pár let si zajezdit ..už teď zakazují vjezdy do měst ...takže zakážou výrobu ICEV, pak je omezí na pohybu a ještě znevýhodní provoz (což už se děje i v současnosti) ..a pak se sám dobrovolně rozhodneš koupit BEV, protože tě to vyjde levněji

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů