Budoucí vývoj automobilismu

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
oscaar
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 783
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od oscaar » 14.11.2021 19:14

Takové malé rozměry pneumatik tam nevyrábí :nnou: jedině Mitas a ten není v koncernu .
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver

Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ZaQik » 05.02.2022 18:09

https://www.autoforum.cz/zajimavosti/ce ... let-zmenil

V roce 2015 rychlost 402,5 km/h velkým problém nebyla, v roce 2021 je 417 km/h celosvětový skandál.
premyslim nad tim uplne stejne ... co muze byt pricinou tak odlisneho pohledu na rychlou jizdu? neni to zavist, ze to dokazal 2x?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2969
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od jenikHK » 05.02.2022 18:19

https://www.autoforum.cz/zajimavosti/dy ... u-marnost/

Tohle mi prostě přijde jako totální úlet - rozhejbat 2.5t hmoty, aby si v tom (nejčastěji) vozil zadek jeden člověk, je prostě šílený.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 06.02.2022 08:44

Ked je auto neelektro, klasicky spalovak, tak je to ok? Vredy ako X6/X5, Cayenne, GLE... :?:

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13029
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od miki21 » 06.02.2022 09:20

Netaháš sebou zátěž baterie? :nixw:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 06.02.2022 09:30

80/100kWh bateria, spominana v clanku, plus relativne lahky elektropohon, vs. 500 konovy spalovak s prevodovkou a nadrzou (to nebude 3 valec).
Rozdiel hmotnosti nie je len hmotnost baterie.

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13029
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od miki21 » 06.02.2022 09:53

No tak já smysl těchhle nafouklých aut nevidím ani v jednom. Elektro, nebo klasika, obojí mi přijde zbytečné.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ZaQik » 06.02.2022 10:46

vetsina spalovaku ma omezeni vykonu pri rozjezdu kvuli emisim ... ocekaval bych stejnou funkcionalitu u elektroaut rizenou max. odberem z baterie
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4753
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pkadecka » 07.02.2022 09:29

A proč? Emise elektroaut nikdo nereguluje a navíc může majitel onanovat nad tou úžasnou akcelerací.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3669
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Sentik » 07.02.2022 09:39

Elektrovehikly maj zas často omezení v max rychlosti, protože někde nad 170 už to "žere" jako šílený, vždyt třeba slavnej EnyaQ RS má maximálku snad jen 180 :nixw: (ja vim, tak rychle nikdo jezdit nepotřebuje a co si to vůbec dovoluje to chtít....)

No a "zajímavě" to dopadlo i tady:
https://www.auto.cz/zaver-dlouhodobeho- ... run-142628

To jejich ušetření, to je teda výpočet, osobně mi to spíš připadá jak zadání od automobilky, aby to "vyšlo" dobře.
Plus ty problémy do budoucna, tomu říkám ušetřit :palec_nahoru: :mrgreen:
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4753
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pkadecka » 07.02.2022 09:53

Uf, auto stálo 964 980 Kč, aby za 35 000 km ušetřili 46 000 Kč na palivu. Cena modelu začíná na 909 980 Kč, zatímco benzínové 419 980 Kč a naftové 569 980 Kč. To je matematika pro základní školy, auto by muselo ujet 370 tisíc km, aby se vyplatilo oproti benzínu, resp. aby se ty náklady jenom srovnaly.

"Nechci slevu zadarmo" pořád platí.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 07.02.2022 10:06

Este by to chcelo porovnat rovnaku vybavu, ze?

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4753
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pkadecka » 07.02.2022 10:12

Jo, když už to stojí ty strašný prachy, tak tam nacpou výbavu, aby měl zákazník pocit, že sice hovno ušetří, ale aspoň má za ty prachy dvouzónovou klimatizaci, bez který přece auto není auto...
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 07.02.2022 10:16

Ak kupujes auto na 10t km rocne, aj tak si nekupis PHEV. V biznis vybavach na desiatky tisic km si aj tak daju lepsiu vybavu.
Porovnaj to kludne s fabiou mpi (nove oznacenie htp). Ved to je tiez auto. Aj ked... :mrgreen:

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3669
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Sentik » 07.02.2022 10:23

O tohle ani tak nejde, koukněte do článku na odstavec popisující výpočet tý úspory ...

Než jsem kupoval Pumu, tak jsem malinko uvažoval nad Kugou a počítal rozdíly mezi klasikou a PHEV, vycházel mi úplně nesmyslnej nájezd, kterej bych musel udělat, aby se to "vyplatilo".
S tím, že člověk naprosto netuší co bude stát elektrika za par měsíců (i když to platí i u benzinu) a nepočítal jsem do toho předpokládany vyšší náklady, kdyby se na PHEV neco podelalo, musel by na to člověk koukat optikou "mít to v zaruce a pak rychle pryč".
A takhle kupovat auto nechci.
EDIT: Jo a když se podívám na ceny elektriky, za který jsem fixoval ted před pár dny ... tak už by to i s domácím nabíjením v nízkým tarifu bylo úplně mimo :oops:
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů