Výpadky přístrojového štítu - Ford Focus TDDI 2003 55kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 05.01.2010 21:05
Výpadky přístrojového štítu - Ford Focus TDDI 2003 55kW
Zdravím vespolek,
vlastním Ford Focus 1,8 TDDI kombi 55 kW z roku 2003 a objevila se mi na něm následující závada: dochází k totálním výpadku přístrojů (spadnou ručičky všech přístrojů a vysadí počítadlo za současného problikávání různých kontrolek) po určité době přístroje naskočí a zase občas spadnou.
I když přístroje zrovna fungují nebo znovu naskočí, neukazují přesně: palivoměr se sotva pohne i při plné nádrži a stále svítí kontrolka rezervy - přitom plovák v nádrží je nový), dále pouze částečně funguje ukazatel teploty chladicí kapaliny (zvedne se jen těsně do "ohřáté" oblasti, ačkoliv auto dobře topí), tachometer začal proměřovat o 10-20 km/h (ve srovnání s navigací, předtím byl rozdíl mnohem menší), ručička otáčkoměru sebou na volnoběh pocukává - jak otáčkoměr ukazuje přesně, nedokážu posoudit.
Nedávno jsem si navíc všiml, že při jízdě na neutrál z kopce od ca 30 km/h do ca 40 km/h kolísají otáčky motoru (to ovšem nemusí s problémy s přístroji souviset)....
Auto jede i při nefunkčních přístrojích.
Problém se zdá být pouze se startováním studeného motoru při výpadku (do chaotického problikávání kontrolek se totiž úspěšně zapojuje i kontrolka žhavení)...Fakt je, že ani předtím nebylo startování za mrazu ideální.
První moje idea směřovala k defektu přístrojového štítu a chci ho vyměnit.
Nyní se kloním spíš k nedostatečnému ukostření (vzhledem k problikávání různých kontrolek), to pak mohlo vést k poškození přístrojů/elektroniky v přístrojovém štítu a uvedené nepřesnosti přístrojů.
Pokud by tomu tak bylo, tak by se vinou špatného ukostření mohl nový štít po montáži rovněž zničit.
Díky za vaše názory
vlastním Ford Focus 1,8 TDDI kombi 55 kW z roku 2003 a objevila se mi na něm následující závada: dochází k totálním výpadku přístrojů (spadnou ručičky všech přístrojů a vysadí počítadlo za současného problikávání různých kontrolek) po určité době přístroje naskočí a zase občas spadnou.
I když přístroje zrovna fungují nebo znovu naskočí, neukazují přesně: palivoměr se sotva pohne i při plné nádrži a stále svítí kontrolka rezervy - přitom plovák v nádrží je nový), dále pouze částečně funguje ukazatel teploty chladicí kapaliny (zvedne se jen těsně do "ohřáté" oblasti, ačkoliv auto dobře topí), tachometer začal proměřovat o 10-20 km/h (ve srovnání s navigací, předtím byl rozdíl mnohem menší), ručička otáčkoměru sebou na volnoběh pocukává - jak otáčkoměr ukazuje přesně, nedokážu posoudit.
Nedávno jsem si navíc všiml, že při jízdě na neutrál z kopce od ca 30 km/h do ca 40 km/h kolísají otáčky motoru (to ovšem nemusí s problémy s přístroji souviset)....
Auto jede i při nefunkčních přístrojích.
Problém se zdá být pouze se startováním studeného motoru při výpadku (do chaotického problikávání kontrolek se totiž úspěšně zapojuje i kontrolka žhavení)...Fakt je, že ani předtím nebylo startování za mrazu ideální.
První moje idea směřovala k defektu přístrojového štítu a chci ho vyměnit.
Nyní se kloním spíš k nedostatečnému ukostření (vzhledem k problikávání různých kontrolek), to pak mohlo vést k poškození přístrojů/elektroniky v přístrojovém štítu a uvedené nepřesnosti přístrojů.
Pokud by tomu tak bylo, tak by se vinou špatného ukostření mohl nový štít po montáži rovněž zničit.
Díky za vaše názory
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19273
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výpadky přístrojového štítu - Ford Focus TDDI 2003 55kW
stalo se mi neco podbneho , blikaly mi kontrolky , carkovalo se pocitadlo a pomohla vymena budiku
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- TDCISilver
- Nováček
- Příspěvky: 150
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: lounsko
Re: Výpadky přístrojového štítu - Ford Focus TDDI 2003 55kW
Kostřící dráty baterky(hlavně ty slabé od baterky co vedou ke karoserii) po demontáži AKB jsem vyčistil namazal elektrovazelínou provedl tzv.cyklus město,mimo město parkrát se to resetlo tzn.vypnuté budíky,čárkování opět funkční zase spadnou kontrolka motoru svítí zhasíná motor přitom běží všechno funguje.Jedná se určitě o pokles napětí přístrojové desky a přechodových odporech jednotlivých spojů v závislosti na stavu AKB.Jeník píše:Zdravím vespolek,
vlastním Ford Focus 1,8 TDDI kombi 55 kW z roku 2003...............................Díky za vaše názory
Mám AKB 1/2 roku ale popojížděním po městě,krátké vzdálenosti,starty,ohřevy oken,světla,ventilátor,vlhkost prostředí,oxidace spojů atd. můžou zpúsobit pokles napětí natolik že v nízkých teplotách nastanou takéto problémy.
Četl jsem že nějaký modul přístrojové desky jsi postupně ukládá nastavovací hodnoty a ty resetuje po jednotlivých fázích.
Po několikátém startu a následné jízdě mimo město je vše funkční.
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 05.01.2010 21:05
Re: Výpadky přístrojového štítu - Ford Focus TDDI 2003 55kW
Tak závada vyřešena, kontrola ukostření nepomohla - závadu vyřešila výměna přístrojového štítu
Díky za pomoc.
Díky za pomoc.
- TDCISilver
- Nováček
- Příspěvky: 150
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: lounsko
Re: Výpadky přístrojového štítu - Ford Focus TDDI 2003 55kW
ještě ze se to vyřešilo,bylo by dobré popsat co bylo za problém na přístrojovém štítu(hlavní příčinou bylo .......) a hlavně kolik to koštovaloJeník píše:Tak závada vyřešena, kontrola ukostření nepomohla - závadu vyřešila výměna přístrojového štítu
Díky za pomoc.
jinak hodně good full km
....... řešil jsi to sám nebo firma
.......u mně to bylo TDCI 03 85 kw swiss made
- TDCISilver
- Nováček
- Příspěvky: 150
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: lounsko
Re: Výpadky přístrojového štítu - Ford Focus TDDI 2003 55kW
To foki co stalo vlastně......s přístrojovým štítem 2003foki píše:stalo se mi neco podbneho , blikaly mi kontrolky , carkovalo se pocitadlo a pomohla vymena budiku
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 24.01.2010 17:21
Re: Výpadky přístrojového štítu - Ford Focus TDDI 2003 55kW
Tak mám naprosto stejné symptomy, palubka se zbláznila, ručičky na palubce se střídavě probouzejí k životu a padají k nule (nezávisle na sobě!), nefungují, počítadlo je chvílemi nebo trvale vyčárkované (počítadlo ukazuje pouze pomlčky), podle situace se po nastartování rozsvítí různé kontrolky, včetně závažné poruchy motoru, kontrolky žhavení a dobíjení baterie. Opakovaným vypínáním a zapínáním motoru se dá docílit zhasnutí varovných kontrolek, pak již jen problikává kontrolka motoru podle toho zda palubka ukazuje či nikoli. Jinak vše funguje.
K závadě došlo tak, že jsem auto zaparkoval před dům, asi po deseti dnech stání na mrazu jsem jej nastartoval a začalo se to tak chovat. Během jízdy se situace chvílemi zlepšuje, avšak nepřestává. Přijde mi jakoby se někam dostala vlhkost či námraza, avšak netuším kudy vede jaká elektrika a kde je jaký konektor, který by mohl mít problém. Netuší někdo kde co zkontrolovat ? Nezdá se mi, že by rovnou něco odešlo.. Pojistky jsem kontroloval a domačkával.
Případně nějaký tip na servis ford elektriky?
Jinak mám Ford Focus Combi TDCI 1.8 74kw 2003
K závadě došlo tak, že jsem auto zaparkoval před dům, asi po deseti dnech stání na mrazu jsem jej nastartoval a začalo se to tak chovat. Během jízdy se situace chvílemi zlepšuje, avšak nepřestává. Přijde mi jakoby se někam dostala vlhkost či námraza, avšak netuším kudy vede jaká elektrika a kde je jaký konektor, který by mohl mít problém. Netuší někdo kde co zkontrolovat ? Nezdá se mi, že by rovnou něco odešlo.. Pojistky jsem kontroloval a domačkával.
Případně nějaký tip na servis ford elektriky?
Jinak mám Ford Focus Combi TDCI 1.8 74kw 2003
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 05.01.2010 21:05
Re: Výpadky přístrojového štítu - Ford Focus TDDI 2003 55kW
Zdravím,
koupil jsem přístrojový štít přes Ebay DE a vše proběhlo k mé absolutní spokojenosti (komunikace, cena).
Cena i s dopravou 2.000,- Kč.
Cena nového ve Fordu okolo 10.000,- Kč!
Vzhledem k tomu, že mi původně ve Fordu diagnostikovali (za 1.500,- Kč) závadu plováku nádrže (přestal ukazovat palivoměr a předchozí občasné výpadky přístrojů jsem tehdy přičítal vlhkosti), myslel jsem, že po výměně plováku problém zmizí. Koupil jsem tedy nový plovák (1.000,- Kč) a nechal vyměnit (700,- Kč). Palivoměr stále nefungoval - bohužel ve Fordu střelili vedle
Tak jsem objednal díl přes Ebay....
Pro jistotu jsem zkontroloval ukostření (baterie, kontakty na karosérii) - bylo v pořádku a budíky šílely dál. Po namontování nového dílu bezchybná funkce a velká radost
Demontáž štítu je záležitostí 5 minut a 7 šroubků.
Závadu by možná odstranil zkušený elektro opravář, přišlo mi to ale komplikovanější než pořídit náhradní štít. Teď mě jen čeká návštěva Fordu a jednání ohledně vrácení zbytečně vynaložených peněz na diagnostiku, plovák a jeho výměnu.....
Hodně šťastných kilometrů
koupil jsem přístrojový štít přes Ebay DE a vše proběhlo k mé absolutní spokojenosti (komunikace, cena).
Cena i s dopravou 2.000,- Kč.
Cena nového ve Fordu okolo 10.000,- Kč!
Vzhledem k tomu, že mi původně ve Fordu diagnostikovali (za 1.500,- Kč) závadu plováku nádrže (přestal ukazovat palivoměr a předchozí občasné výpadky přístrojů jsem tehdy přičítal vlhkosti), myslel jsem, že po výměně plováku problém zmizí. Koupil jsem tedy nový plovák (1.000,- Kč) a nechal vyměnit (700,- Kč). Palivoměr stále nefungoval - bohužel ve Fordu střelili vedle
Tak jsem objednal díl přes Ebay....
Pro jistotu jsem zkontroloval ukostření (baterie, kontakty na karosérii) - bylo v pořádku a budíky šílely dál. Po namontování nového dílu bezchybná funkce a velká radost
Demontáž štítu je záležitostí 5 minut a 7 šroubků.
Závadu by možná odstranil zkušený elektro opravář, přišlo mi to ale komplikovanější než pořídit náhradní štít. Teď mě jen čeká návštěva Fordu a jednání ohledně vrácení zbytečně vynaložených peněz na diagnostiku, plovák a jeho výměnu.....
Hodně šťastných kilometrů
- Naraxis
- Nováček
- Příspěvky: 92
- Registrován: 14.06.2009 19:53
- Bydliště: Lhota p. Libčany ( u Hradce Králové )
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výpadky přístrojového štítu - Ford Focus TDDI 2003 55kW
Zdarec, hele pořád mi padá jedna ručička a to tachometr. po chvíli jizdy mi sama spadne nebo vystřelí na max. .. když ze zhora praštim do přístrojovky tak se zpamatuje.. ale nekdy na 5 vteřin a nekdy jen ani ne na pul a zase spadne k nule.. vyměnil jsem cívku a dělá to pořád.. jak kdyby tam byl nejakej volnej kontakt ktery se nekdy sepnul a rozepnul.. ale čím díl jedu tak pak už to na otřesy nereaguje a je pořád ručička spadlá.. dělá mi to pouze jedna.. New baterka, takže tou to nebude.. nevíte nekdo ?
ST220 Black Panter, 2002
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19273
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výpadky přístrojového štítu - Ford Focus TDDI 2003 55kW
co cidlo prevodovky ?
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 23.06.2014 11:16
Re: Výpadky přístrojového štítu - Ford Focus TDDI 2003 55kW
Měl jsem podobnou závadu, blikalo ABS, později se přidala ruční brzda. Očištění tišťáku již nepomohlo, na Aukru jsem koupil přístrojovku za 300Kč,- a je po problému. Nejdřív jsem s tím byl u ,,autoelektrikáře" p. Jiránka z Teplic, stálo to u něj dva dny, řekl si o 2500Kč,-. Později jsem zjistil, že mi ten zmetek, odpojil kontrolku ABS od tišťáku a propojil ji s kontrolkou teploty vody........
- TDCISilver
- Nováček
- Příspěvky: 150
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: lounsko
Re: Výpadky přístrojového štítu - Ford Focus TDDI 2003 55kW
Já měl sice TDCi ale za jízdy mi blbli budíky a bylo to volnýma kontaktama na baterce
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 14.08.2008 21:20
Re: Výpadky přístrojového štítu - Ford Focus TDDI 2003 55kW
Mne to robilo presne to, co je na fotke od TDCISilver niekolko prispevkov vyssie. Prejavovalo sa to hlavne vtedy, ked vonku bolo vlhko, napr. po dazdi, alebo v jeseni, ked je vonku stale vlhko. Najprv to bolo iba niekedy, no potom sa to stupnovalo az to stavu, ze uz boli rucicky stale dole a uz ani nereagovali...
Nasledovala demontaz pristrojovky - podla navodu na tomto fore.
Pristrojovku som zobral ku kolegovi, ktori je macher do elektroniky a celu sme ju rozobrali. Kolega mal podozrenie na studene spoje na konektore pristrojovky a nemylil sa.
Vsetky kontakty na zadnom konektore pristrojovky poriadne precinoval/prepajkoval a natreli sme vsetky spoje rozpustenou kalafoniou v liehu. Toto by malo vytvorit nejaky taky film na kontaktoch, aby od vlhka neoxidovali.
Pristrojovku sme zlozili dokopy a namontovali do auta - slape ako hodinky. Dufam, ze sme to vyriesili raz a navzdy...
Este odporucam pred rozobratim pristrojovky si odfotit, ako maju byt rucicky v "kludnom" stave. Ja som to neurobil, tak sme ju museli nastavit metodou "pokus - omyl".
Rychlomer podla GPS + 5 km/h, otackomer podla oka - pametal som si, ze ked som isiel rucickou na 130, tak otackomer mal asi 3950 ot., teplota vody - ked je zohriaty, je v strede stupnice, stav paliva - pri vypnutom stave asi tak ako mal Focus hned vedla na parkovisku...
No, hlavne ze funguje bez problemov. Uz je to 5 mesiac...
Nasledovala demontaz pristrojovky - podla navodu na tomto fore.
Pristrojovku som zobral ku kolegovi, ktori je macher do elektroniky a celu sme ju rozobrali. Kolega mal podozrenie na studene spoje na konektore pristrojovky a nemylil sa.
Vsetky kontakty na zadnom konektore pristrojovky poriadne precinoval/prepajkoval a natreli sme vsetky spoje rozpustenou kalafoniou v liehu. Toto by malo vytvorit nejaky taky film na kontaktoch, aby od vlhka neoxidovali.
Pristrojovku sme zlozili dokopy a namontovali do auta - slape ako hodinky. Dufam, ze sme to vyriesili raz a navzdy...
Este odporucam pred rozobratim pristrojovky si odfotit, ako maju byt rucicky v "kludnom" stave. Ja som to neurobil, tak sme ju museli nastavit metodou "pokus - omyl".
Rychlomer podla GPS + 5 km/h, otackomer podla oka - pametal som si, ze ked som isiel rucickou na 130, tak otackomer mal asi 3950 ot., teplota vody - ked je zohriaty, je v strede stupnice, stav paliva - pri vypnutom stave asi tak ako mal Focus hned vedla na parkovisku...
No, hlavne ze funguje bez problemov. Uz je to 5 mesiac...
Ford Focus I Combi,r.v 2003; 1,6 16V Zetec-SE 74kw; Modry krasavec
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 22.03.2010 16:52
-
- Nováček
- Příspěvky: 46
- Registrován: 25.12.2009 15:53
Re: Výpadky přístrojového štítu - Ford Focus TDDI 2003 55kW
Zdravím zde přítomné a prosím o radu ohledně výměny celých budíků na FoFo1 2003 1,8 TDdi.
Nefunguje mu display-(rozsypaný čaj) a blbnou budíky. Auto není moje, majitel by to chtel vyměnit z vrakáče. Musí se v tomto případě výměna provádět pomocí počítače a nějakého programu, tak jako u c-maxe a nebo je to jen kus za kus (nafta-nafta a benzin-benzin) a dopsat potřebné km pomocí forsca? Auto má jen immo. PP nebo alarm nemá. Děkuji za odpovědi
Nefunguje mu display-(rozsypaný čaj) a blbnou budíky. Auto není moje, majitel by to chtel vyměnit z vrakáče. Musí se v tomto případě výměna provádět pomocí počítače a nějakého programu, tak jako u c-maxe a nebo je to jen kus za kus (nafta-nafta a benzin-benzin) a dopsat potřebné km pomocí forsca? Auto má jen immo. PP nebo alarm nemá. Děkuji za odpovědi
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host