1.6 EB Výměna turba

Motor, převodovka, DPF ...
Moderátor:foki
Odpovědět
Toniczech
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 08.04.2017 17:50

1.6 EB Výměna turba

Příspěvek od Toniczech » 05.06.2022 13:48

Zdravím všechny,
měl bych takový dotaz na někoho kdo se s tím již setkal. Na našem S-Maxu 1.6 EB 2011 nám odešlo cestou do servisu turbo do věčných lovišť. Auto jsem tedy nechal v servisu s tím že místní prodejce autodílů mi podle VIN objednal nové turbo od Nissens za 10 500,- (v servisu sehnali druhovýrobu za 25 000,-) a já ho tedy dovezu. No a když už na něj došlo tak mi volali že se turbo mírně liší od původního. Má malinko jiný konektor na zapojení drátů a navíc má na sobě nějaký černý váleček což původní nemá (vypadá to jak cívka na startéru). Divné je, že když jsem si našel to turbo od Nissensu na netu tak podle popisu by mělo normálně sedět na můj typ motoru (JTBA). Nakonec se mě pán v servisu ptal jestli to tam mají zkusit nějak naroubovat ale že je to 50/50 s tím, že když to nepůjde tak ten nový díl už nebudu moct vrátit. Turbo tedy v pondělí půjde zpět k prodejci ale nechci být vyloženě za blba abych pak to vrácené turbo nechtěl zpět :oops:

Takhle vypadá původní:
https://www.turboexpert24.cz/1778-turbo ... 182ps.html

Toto je nové:
https://www.autodily-pema.cz/autodily/f ... Id=8188845

Setkal se tady s tím někdo? A pokud ano, jak jste postupovali?

Děkuji za názory.

Tonda-B
Junior
Junior
Příspěvky: 400
Registrován: 05.02.2009 23:05
Bydliště: Praha 10

Re: 1.6 EB Výměna turba

Příspěvek od Tonda-B » 05.06.2022 13:57

To vypadá, že původní turbo má Blow Off Ventil ovládaný podtlakem a žádný konektor na něm nevidím,
zatímco to druhé má BOV ovládaný elektricky a konektor na něm je.
Nemyslím si, že jsou zaměnitelná.
Namontovat asi půjde, ale fungovat jak má nebude.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.

Toniczech
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 08.04.2017 17:50

Re: 1.6 EB Výměna turba

Příspěvek od Toniczech » 05.06.2022 14:15

Super, díky za rychlou odpověď.
Já si taky myslím že by to asi nejspíš dělalo neplechu, čím víc na to koukám tak nějak po netu tak se mi to víc a víc nezdá, akorát tedy škoda že podle Nissens by mělo pasovat. Původní turbo má ten konektor trochu jinde a i jinak vypadá. Teď jsem náhodou narazil na jediné turbo s tím elektrickým ovládáním a je to vytažené z Focuse III. Když hledám na S-Maxe tak na mě sice skáče většina turb z Focuse ale všechny vypadají s tím podtlakovým ovládáním. Takže tedy půjde na výměnu/vrácení určitě. :lol:

Jaký máte názor na repasované turba? Vyplatí se koupit do motoru co má na hrbu 240k km nové za 25 000,- (za origo mi řekli tuším dokonce 35 000,-) nebo radši nějaký repas?

Tonda-B
Junior
Junior
Příspěvky: 400
Registrován: 05.02.2009 23:05
Bydliště: Praha 10

Re: 1.6 EB Výměna turba

Příspěvek od Tonda-B » 05.06.2022 14:30

Pokud mluvíš o turbu z Turboexpertu jako o původním turbu, tak konektor na něm není žádný.
Nebo ho tam někde vidíš?
A jestli je na tvém turbu BOV ovládán podtlakem (spíš přetlakem, když si představím jeho funkci),
tak jak by to mohlo fungovat s elektricky ovládaným BOV?
Jedeš, turbo přes intercooler tlačí vzduch do sacího potrubí (spíš pléna, protože sání v něm moc není)
a ty sundáš nohu z plynu.
V tu chvíli se sloupec vzduchu opře o skoro zavřenou škrtící klapku.
Takže bude brzdit a přehřívat roztočené turbo.
No a teď nastupuje BOV, který ten stlačený vzduch přepustí na sací stranu kompresoru turbodmychadla.
Když je to ovládané podtlakem přes membránu, je to jiné, než když to ovládá solenoid elektrického BOV ventilu.
Jak by to mohlo fungovat, když to řídící jednotka motoru neumí a v kabeláži k tomu nevede konektor?
V Turboexpertu jsem kupoval několikrát a nikdy to nebyl problém.
Důležité bylo jen před montáží prolít turbo olejem.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.

Toniczech
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 08.04.2017 17:50

Re: 1.6 EB Výměna turba

Příspěvek od Toniczech » 05.06.2022 15:04

Rozumím, takže ten elektricky ovládaný tam prostě fungovat nebude, díky za vysvětlení :oops: . Konektor tam je, jen není vidět na turboexpert webovkách, jsou tam ze shora dvě hadičky na kterých je něco připojeného a to něco už konektor má.
Zde už je to vidět:
https://www.atte.cz/produkt/turbo-kp39- ... -150-koni/
Defacto je to vidět i na tom Nissens turbu, teď mi vlastně došlo, že ten konektor není jen jiný, on je tam vlastně navíc :oops:

Takže suma sumárum, potřebuji turbo co má blow ovládané hadičkou a ne drátem. To vyřídím prodejci a snad tedy něco sežene, kdyby ne, tak to objednám z turboexpresu.

Znovu tedy děkuji za objasnění problému, jsem rád že se někdo ozval a snad to nějak rozumně dořeším, stojí to celkem ranec :)

PS. Aspoň už vím že ten BO není jen pro zvukovou parádu :lol:

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host