Motor 1.0 48/59KW ve Fiestě MK7 FL

Motor, převodovka, řízení, nápravy, ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
bruno1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 71
Registrován: 02.02.2008 03:18
Kontaktovat uživatele:

Motor 1.0 48/59KW ve Fiestě MK7 FL

Příspěvek od bruno1 » 03.06.2021 16:51

Ahoj, máte někdo zkušenosti/podrobnější informace k motorům 1.0 48/59KW vyskytujícím se v mk7 po FL? Oficiální označení podle VIN je: 1.0L Duratec 65PS. Je to tříválec, podle všeho z rodiny EcoBoost, ale bez turba.

V čem ale nemám jasno je, jestli je to přímovstřik či ne. V tomto článku https://www.auto.cz/ford-fiesta-dostane ... 0-km-70003 se tedy píše o přímém ale na druhou stranu 1.1. Ti-VCT 51/63kW v MK8 má nepřímé vstřikování a také vychází z ecoboost.. https://www.auto.cz/poprve-za-volantem- ... nel-108530

Jediný test, který jsem našel je zde https://www.autocar.co.uk/car-review/fo ... ive-review

Dnes jsem se s jedním svezl (dokonce 48kW verzí) v 2017 3D Fiestě a musím říci, že to nebyla až taková tregédie jak jsem čekal od kombinace Amo/1100+KG/Euro6..a 170.000km ...samozřejmě se musí pro otáčky...

jediné co jsem k motoru našel jsou prováděné úpravy v tomto rozsahu:
48 kW->66 kW a 105 Nm->120 Nm
Což se mi zdá u atmo motoru skoro neuvěřitené.. (že by jen nějaké SW omezení, které pokud jsem dobře pochopil bylo u starších 1.25 Zetec-S? :?: :D )

Srovnání parametrů motorů zde:
https://www.sauto.cz/katalog-modelu?cat ... el_id=1776

Pokud jsem jen špatně hledal, tak omluva za zakládání nového tématu.. ale nenašel jsem nic konkrétního, zde ani jinde...

pokud by to byl NEpřímovstřik a nechal by se upravit na těch 59kW, asi bych uvažoval .. otázkou bude výdrž přes 200kkm...
Je: S-MAX 2.5T DuratecST 220PS, 2007, Titanium, Nav NX, LPG BRC
Byl: FF II Combi 2.0i 145PS DuratecHE, 2007, Titanium, Xenony, DENSO nav.
Byl: - FF I Combi 1.8i 115PS ZetecE, 1999, orig. sport. podvozek

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3390
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.0 48/59KW ve Fiestě MK7 FL

Příspěvek od djdekl » 03.06.2021 17:49

1.0 65 + 80PS ve Fieste do 2017 ma primej vstrik

Uživatelský avatar
bruno1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 71
Registrován: 02.02.2008 03:18
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.0 48/59KW ve Fiestě MK7 FL

Příspěvek od bruno1 » 03.06.2021 18:09

djdekl píše: 03.06.2021 17:49 1.0 65 + 80PS ve Fieste do 2017 ma primej vstrik
Diky👍 Z jakého to máš zdroje? Možno nějaký link?

Takže zde ubrali jen turbo a v MK8 zvětšili na 1.1 a dali NEpřímovstřik?

Nějaké zkušenosti s motorem? Asi to bude díky přímovstřiku náchylné na karbonizaci jako EB co? Tento konkrétní kus s tím asi problém aktuálně mít nebude, protože nalítat 180.000 za 3.5r se dá asi jen po dálnici:)...projev motoru a chování podvozku by tomu odpovídalo..celkem příjemně mě to překvapilo... nicméně u nás (městské vozítko) by jezdil 90% pojížďky do 10km a cca 6-7000/rok..je otázka jak dlouho by v tomto režimu ještě bezproblémově sloužil...
Je: S-MAX 2.5T DuratecST 220PS, 2007, Titanium, Nav NX, LPG BRC
Byl: FF II Combi 2.0i 145PS DuratecHE, 2007, Titanium, Xenony, DENSO nav.
Byl: - FF I Combi 1.8i 115PS ZetecE, 1999, orig. sport. podvozek

Uživatelský avatar
bruno1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 71
Registrován: 02.02.2008 03:18
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.0 48/59KW ve Fiestě MK7 FL

Příspěvek od bruno1 » 03.06.2021 18:30

djdekl píše: 03.06.2021 17:49 1.0 65 + 80PS ve Fieste do 2017 ma primej vstrik
Sorry, až teď jsem si rozklikl tvůj profil a zobrazil kolonku povolání.. blbá otázka na zdroj.. :D beru zpět :) O to zasvěceněji bys mi asi mohl říci, zda bys do toho s tímto nájezdem a pro mé využití šel a nebo raději šel po staré dobré 1.25 Zetec...- viz předchozí post...

Ještě upřesnění DO 2017 myslíš MK7..NEpřímovstřik je tedy až 1.1 v MK8 a nebo byly NEpřímovstřikové i poozdější 1.0v MK7?

A jak je to tedy s verzemi 48/59kW - je to jen SW a nebo i HW :?: Díky :!:
Je: S-MAX 2.5T DuratecST 220PS, 2007, Titanium, Nav NX, LPG BRC
Byl: FF II Combi 2.0i 145PS DuratecHE, 2007, Titanium, Xenony, DENSO nav.
Byl: - FF I Combi 1.8i 115PS ZetecE, 1999, orig. sport. podvozek

Odpovědět

Zpět na „Motor + Podvozek“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti