jiná funkce displeje tachometru- Diagnostický mód

Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

jiná funkce displeje tachometru- Diagnostický mód

Příspěvek od pelen » 19.05.2006 22:21

Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 20.05.2006 00:14

Překlad:

Ford Focus digitální tachometr a další skryté vlastnosti blokového přístroje

Blokový přístroj pro Fordu Focus je inteligentní jednotka, která komunikuje s řídicí jednotkou motoru a ukáže údaje na displeji denního počítadla kilometrů. Přístroj má testovací režim pro diagnostiku. Tento dokument vyjmenuje nejvíce dostupných testovacích obrazovek.

Pro výstup z testovacího režimu, jen vypněte motor ( umístit klíček do polohy I nebo 0). Jediná věc, která se stane, když vstoupíte do testovacího režimu, je ta, že denní počitadlo kilometrů bude resetovat.

Tento dokument platí pro model Ford Focus 2004. Triky mohou pracovat také na starších Focusech, ale u nich mohou být rozdíly mezi displejemi a počtem požadovaných stisků knoflíku. Tento dokument neplatí pro nový Ford Focus 2005 a další.

Rozkmit přístroje

Takto můžete bezpečně vidět tachometr ukazující 220 km/h! Tento "předváděcí mód" je aktivován stlačením resetovacího tlačítka počítadla denních km při otočení klíčku až do polohy II. Držte knoflík stlačený až do doby, než se na displeji zobrazí "tESt".

Diagnostické chybové kódy (DTC)

Můžete kontrolovat palubní chybové kódy diagnostického systému na displeji počítadla km. Stiskněte resetovací tlačítko šest krát (pětkrát ve dokumentaci Fordu, může se lišit v závislosti na verzi přístrojů) po rozkmitu přístroje. Jestliže bylo vše v motoru vpořádku, zobrazí se text "nonE" na LCD.

Digitální tachometr (mph + km/h)

Jedno stisknutí po DTC módu přepne displej na digitální tachometr v mílích za hodinu (opětné stlačení přepne na km/h). Tento mód rozpoznáte až uvidíte číslice s jedním desetinným místem ("000.0").

Digitální otáčkoměr (otáčka/min)

Dvě další stisknutí (pouze jeden podle dokumentace Fordu) při digitálním tachometru v km/h přepne na digitální otáčkoměr. V tomto módu uvidíte otáčky motoru dokonce i když váš vůz není vybavený otáčkoměrem.

Digitální teploměr chladicí kapaliny motoru (°C)

Pět dalších stisknutí (dva pouze podle dokumentace) ukáže teplotu chladicí kapaliny motoru ve stupních Celsia. Tento mód rozpoznáte podle písmene C na pravém krajním místě.

Napětí baterie (V)

Pět dalších stisknutí (jedno pouze v dokumentaci) v módu digitálního teploměru aktivuje voltmetr. Displej voltmetru začíná písmenem "b".

Tento mód může být použitý pro kontrolu stavu baterie, když je auto zaparkováno dlouho v extrémních podmínkách. (Pro zpřístupnění testovacího režimu nemusíte nastartovat motor, stačí otočení klíče do polohy II.)
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
romanm
Junior
Junior
Příspěvky: 377
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: JC

Příspěvek od romanm » 20.05.2006 00:24

no, je to dost zajímavý,škoda že měření batrie je až na konci,než se k tomu
člověk v zimě prokliká :arrow: zmrzne :D
Ford Focus Kombi 1.6i(74kw) r.v.2002 Polar Silver


Obrázek

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 20.05.2006 07:01

Dne sráno jsem si to vyzkoušel a mi to funguje:
Po objevení "tESt" a po uvolnění resetovacího tlačítka se objeví "6A6E"
a ručičky udělají jeden výkmit do maximální polohy. Pak následuje při nenastartovaném motoru:
stisknutí displej
1. 888.8
2. bulb (rozsvítí se všechny kontrolky, test žárovek)
3. r 21
4. E001
5. NONE/DTC (texty se mezi sebou přepínají)
6. 000.0 (tachometr v mílích za hodinu)
7. 000.0 (tachometr v km/h)
8. 030.o
9. 0000 (otáčkoměr)
10. 037.t
11. F193
12. L205
13. 104F
14. 010C (teplota chladicí kapaliny - tolik je u nás ráno venku)
15. 030C
16. b12.2 (napětí baterie)
17. Ab-L
18. Eb-L
19. IL-L
20. Cr-H
21. A-6C
22. b-08
23. C-dI
24. d-3F
25. 0154
26. 1255
27. 2016
28. 4193
29. 5000
30. 6000
31. 7000
32. P117
33. P2FF
34. P3FF
35. P4FF
36. 6A6E (opakuje se rozkmit ručiček)
37. stejné jako u 1. a opět dokola

Po otočení klíčku do polohy I z testovacího režimu vyskočí.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Stenly
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 607
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Tábor

Příspěvek od Stenly » 20.05.2006 09:29

Zdravím, ten překlad zabral trochu času. Škoda,že jsem se sem nepodíval dříve. Než jsem koupil FF, tak jsem na netu prošmejdil kde co. Tady je podobný, možná podrobnější, popis:
Diagnostický mód přistrojové desky
Slouží k výpisu hodnot, které jsou posílány k přístrojové desce
Aktivace:
• Otočte klíček zapalování do polohy "0" nebo "I"
• Stiskněte a podržte nulovací tlačítko denního počítadla kilometrů
• Otočte klíček zapalování do polohy "II" nebo "III"
• Držte nulovací tlačítko do doby, než se na digitálním displeji místo denního počítadla kilometrů objeví "tESt" (cca 5 sekund)
• Jednotlivým mačkáním se přepíná mezi jednotlivými hodnotami:
1. test
2. GAGE: zkouška analogových ukazatelů
3. 8888: zkouška LCD displeje
4. rs22: verze ROM
5. E001: verze NVRAM
6. Dtc-NONE: výpis registrů závad přístrojové desky. Pokud bliká NONE, registr závad prázdný, jinak viz popis níže
7. 000.0: aktuální rychlost vozidla v mílích za hodinu
8. 000.0: aktuální rychlost vozidla v kilometrech za hodinu
9. 32c: úroveň teploty nasávaného vzduchu motoru
10. 800: otáčkoměr - počet otáček za minutu
11. 63: údaj MAR senzoru - změna tlaku (na vypnutém motoru ukazuje 033) .
12. F202: hladina paliva (0-255) - údaj z plováku.
13. L219:
14. 103F
15. 093C: teplota chladící kapaliny (v °C)
16. 09CC: teplota chladící kapaliny (hexa)
17. 14.9: napětí v elektrické síti
18. Ab-l: stav relé, chyba ABS.
19. Eb-l: stav relé, chyba EBD.
20. II-l: stav relé, osvětlení přístrojové desky (-l vypnuto, -h zapnuto).
21. Cr-h: stav relé, zapalování
Kódy chyb (DTC) přístrojové desky:
9202 Fuel pump module circuit
9204 Fuel pump module short to
9342 PCM is defective
9317 Battery voltage high
9318 Battery voltage low
9359 Ignition Run/ACC circuit failure
A143 NVM memory failure
A477 Module configuration failure
D041 Invalid data for vehicle speed
D027 Invalid data for engine RPM
D073 Invalid data for engine coolant
D262 Missing speed, tacho, engine temperature or odometer count
D123 Invalid data for odometer
Poznámka: Jako vedlejší účinek spuštění tohoto testu se vynuluje denní počítadlo!

Diagnostický mód palubního počítače
• Otočte klíček zapalování do polohy "0" nebo "I"
• Stiskněte a podržte tlačítko "S" vedle displeje palubního počítače
• Otočte klíček zapalování do polohy "II" nebo "III"
• Držte tlačítko "S" po dobu cca 5 vteřin
• Jednotlivým mačkáním páčky "INFO" se přepíná mezi jednotlivými hodnotami:
1. Kontrola displeje a zvukového signálu
2. Kontrolka všech žárovek palubního počítače
3. Zobrazuje aktuální rychlost v km/h
4. Zobrazuje okamžitý průtok paliva v litrech za hodinu
5. Zobrazuje okamžitou spotřebu v litrech na 100 km
6. Zobrazuje počet litrů zbývajících v nádrži
7. Zobrazuje napětí z plováku v nádrži - ve voltech
8. Zobrazuje opravnou konstantu pro úpravu údaje z plováku - v procentech
9. Venkovní teplota ve stupních Celsia
10. Osvětlení displeje - HI (zapnuto) / LO (vypnuto)
11. Napětí v elektrické síti
12. verze ROM

Automatické zamykání (pouze od roku 2002)
Všechny vozy od roku výroby 2002 jsou vybaveny tzv. automatickým zamykáním. Tato funkce uzamyká všechny dveře, pokud nastartujete motor a současně je rychlost automobilu 7 km/h nebo vyšší. Tuto funkci lze aktivovat v servisu přes WDS nebo také následujícím postupem:
• Otočte klíček zapalování do polohy "II"
• Třikrát za sebou uzamkněte a odemkněte dveře zevnitř pomocí uzamykací páčky na dveřích
• Otočte klíček zapalování do polohy "0" nebo "I"
• Znovu třikrát za sebou uzamkněte a odemkněte dveře zevnitř pomocí uzamykací páčky na dveřích
• Otočte klíček zapalování do polohy "II" - měl by se ozvat pípnutí (programování připraveno)
• Jednou uzamkněte a odemkněte dveře zevnitř pomocí uzamykací páčky na dveřích - toto zapne/vypne automatické uzamykání
• Dlouhé pípnutí - automatické zamykání zapnuto, krátké pípnutí - automatické zamykání vypnuto
• Pro ukončení programování nastavte klíček zapalování do polohy "0" nebo "I" - krátké pípnutí
Kontrola připnutosti pásu u řidiče (pouze od roku 2002)
Slouží k upozornění, že řidič za jízdy nemá připnutý bezpečnostní pás. Tato funkce je v autě pouze, pokud svítí po zapnutí zapalování v právé části přístrojové desky 2. kontrolka shora (pod pravou směrovkou). Jestliže ano, lze pak funkci vypnout/zapnout:
• Otočte klíček zapalování do polohy "0" nebo "I" a pás nechte nepřipoutaný
• Otočte klíček zapalování do polohy "II"
• Počkejte, dokud nezhasne kontrolka bezpečnostních pásů (asi 1 minutu)
• Třikrát postupně připněte a odepněte bezpečnostní pás řidiče
• Rozsviťte a zhasněte hlavní světlomety
• Třikrát postupně připněte a odepněte bezpečnostní pás řidiče
• Celý postup od zapnutí zapalování musíte stihnout do 60s
• Nyní by se na 3 vteřiny měla rozsvítit kontrolka bezpečnostních pásů
• Po zhasnutí kontrolky jednou připněte a odepněte bezpečnostní pás řidiče - toto vypne/zapne kontrolu připnutosti bezp. pásu
• Programování se ukončí automaticky po 10 vteřinách

A ještě jsem našel toto:

Spotreba na motoroch ZE-TEC

Následujúce riadky patria iba majiteľom značky FORD, ktorý majú motor ZE-TEC.
.......často sa stretávam s vetou „ten môj ZE-TEC – to je žrút benzínu“.. takže čím to je?

Akonáhle odpojíte batériu na pár hodín, alebo robíte niečo s motorom , či ste mali auto u klampiara a ten mal baterku odpojenú 2 dni , počítač sa nastaví do tzv. núdzového režimu .... auto stratí výkon a len žere ... ale nieje nič stratené. Dole popísaný postup nám dali v našom skvelom servise FORD-RAŠINO Hodonín , takže urobte všetko ako je tam napísané a keď sa Vám spotreba neupraví tak ho urobte ešte raz ! lebo ste to asi neurobili správne.
Tento reštart počítača je len na motory ZE-TEC ! Takže majitelia iných motorov nech skúsia niečo iné :)))
1. NA 1 HODINU ODPOJIŤ BATÉRIU (stačí 1 pól )
2. PRIPOJIŤ, NAŠTARTOVAT, NECHAŤ NA VOĽNOBEH 3 MINÚTY
3. 2 MINÚTY DRŽAŤ OTÁČKY 1200ot/MIN (mierne zvýšený voľnobeh)
4. NAJAZDIŤ S AUTOM 8 AŽ 10 KM V METSKOM CYKLE (rozbiehať sa, zastavovať, podraďovať, radiť – všetky režimy jazdy)
5. CELÝ CYKLUS BEZ VYPNUTIA MOTORA !!!!!
6. ďalších 100km už môžete jazdiť bežne a spotreba sa upraví .....


Zatím jsem nic nezkoušel, FF mám cca 3 týdny(1,6 combi 01 - musel jsem trochu počkat, je po nich sháňka, ale spokojenost ) a je od Fokiho :wink:



Stenly
----------------------------
fabia 1,2 HTP (47kW)- služební
Fiat UNO 1,0 -->felda 1,3 combi--> FF 1,6 combi

Uživatelský avatar
romanm
Junior
Junior
Příspěvky: 377
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: JC

Příspěvek od romanm » 20.05.2006 10:55

:wink: funguje to ale jak to je s tou kontrolou připnutosti pásu u řidiče od r.v.2002?Druhá kontrolka shora pod pravou směrovkou je kontrolka baterie :?: mám 04/2002 ale asi starou palubku :cry:
Ford Focus Kombi 1.6i(74kw) r.v.2002 Polar Silver


Obrázek

Uživatelský avatar
Agin
Nováček
Nováček
Příspěvky: 48
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 13

Příspěvek od Agin » 20.05.2006 18:50

romanm píše:: ... Druhá kontrolka shora pod pravou směrovkou je kontrolka baterie ? ..
Tim je asi myslena ne druha pod smerovkou ale druha celkova, tedy ta pod smerovkou :wink:
Kazdopadne jsem to ted zkousel ale u me tam zadna kontrolka nesviti (ani behem vyse zminovaneho testu) :( a tak to asi nejde nastavit (zkousel jsem to a nic). Jinak dvere se mi uz samy zamykaji :lol: . Moc dik za tip - po Praze jezdim jedine zamknuty.
Jeste by bylo dobre prijit na to jak se da udelat, aby kdyz tuknu do blinkru tak blikl trikrat a ne jednou. Sedel jsem v jendou FF a ten to tak mela a je to prima - hlavne na prejizdeni z pruhu do pruhu.
Ford Focus combi 1.6 16V, 2002

Uživatelský avatar
Agin
Nováček
Nováček
Příspěvky: 48
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 13

Příspěvek od Agin » 20.05.2006 18:58

Ted jsem se dival do manualu a kontrolka pod smerovkou je kontrolka systemu rizeni prokluzu ESP. A to asi nema moc spolecnyho s pasama :?:
Ford Focus combi 1.6 16V, 2002

Uživatelský avatar
romanm
Junior
Junior
Příspěvky: 377
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: JC

Příspěvek od romanm » 21.05.2006 08:49

Agin píše:Ted jsem se dival do manualu a kontrolka pod smerovkou je kontrolka systemu rizeni prokluzu ESP. A to asi nema moc spolecnyho s pasama :?:
presne tak zádný pásy :cry:
Ford Focus Kombi 1.6i(74kw) r.v.2002 Polar Silver


Obrázek

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 21.05.2006 19:20

Stenly píše:Zdravím, ten překlad zabral trochu času. ...
Díky za:
http://focus.fordclubs.org/navody/03.php
Využívám vyhledávač seznam a speciální informace hledám přímo ve světě. Překlad mi až tak problém nedělá.
Příště zkusím hledat nejprve v ČR.

Myslí, že tento mód je dobré použít před koupí staršího FF a nejlépe po nějaké předváděcí jízdě, protože informace o chybách může být vymazána vypnutím baterie a po jízdě si jednotka motor otestuje znovu.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Stenly
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 607
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Tábor

Příspěvek od Stenly » 21.05.2006 23:16

To pelen.
Dík za oživení www adresy. Pokoušel jsem se ji najít, když jsem psal minulý příspěvek, ale byla to marná snaha. Zajímavé věci si kopíruju do wordu a dost často zapomenu kopírovat i zdroj :(

Také používám seznam a samozřejmě odkazy ve fórech


Stenly
FF 1,6 combi( na kočárek je skvělej!)

Uživatelský avatar
hide
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 872
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od hide » 22.05.2006 08:47

K čemu je dobrý to automatický zamykání ? Abych jako při jízde nevypadnul ? A když zastavím, tak se to samo odemkne, nebo jak je to ?

Uživatelský avatar
Bonas
Nováček
Nováček
Příspěvky: 46
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvek od Bonas » 22.05.2006 09:26

To by mě taky zajímalo. Automatické zamykaní beru, ale jak je to s odemykáním? Auto se odemyká samo, až po vypnutí motoru nebo při každém poklesu rychlosti pod 7 km/h, čili např. zastavení na semaforu? :roll:
Ford Focus 1.6 16V ZETEC-SE 9/2004

Uživatelský avatar
romanm
Junior
Junior
Příspěvky: 377
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: JC

Příspěvek od romanm » 22.05.2006 15:54

hide píše:K čemu je dobrý to automatický zamykání ? Abych jako při jízde nevypadnul ? A když zastavím, tak se to samo odemkne, nebo jak je to ?
když zamknu jednoduchým zamknutím (což je asi případ automatického zamykání po rozjezdu) tak auto otevřu normálně zevnitř. Myslím :idea: že je to proto,aby při stání třeba na semaforech tě někdo nevytáhl z auta a nezdrhnul i s FOFO :lol:
Ford Focus Kombi 1.6i(74kw) r.v.2002 Polar Silver


Obrázek

satan
Junior
Junior
Příspěvky: 207
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od satan » 22.05.2006 16:58

takze jsem to vyzkoušel a vypis z registru zavad přístrojove desky mi vyhodil chybu 9202 coz je modulovy obvod palivoveho čerpadla. mužete nekdo me technickemu antitalentu vysvetlit co si pod tim mam vse predstavit? :roll:
F.F.kombi 1.8 16 V GIA Black metal [img:2ro1ll6e]https://www.focus.kvalitne.cz/black_group.gif[/img:2ro1ll6e]

Odpovědět

Zpět na „Diagnostika a SW“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti