Teplota DPF 600 °C a regenerace neproběhne ???

Odpovědět
Uživatelský avatar
hihi
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 989
Registrován: 02.02.2008 03:18

Teplota DPF 600 °C a regenerace neproběhne ???

Příspěvek od hihi » 17.07.2021 19:16

Kamarádův C-MAX 1,6 TDCI 80 kW (r.v. 2010, až na drobnosti stejný motor jako mám já) neustále pouští větráky. To je obvykle znak regenerace. Tak jsem nahrál živá data a nejsem z toho vůbec moudrý. Moje auto regeneruje při cca 360 °C, po cca pěti minutách je po všem.

Jeho auto má DPF s přídaváním aditiva (já mám CDPF, takže bez aditiva a to je zásadní rozdíl). Jeho auto má dvakrát čištěný filtr (garážník), předloni doplněné aditivum (značkový servis ford), co se mělo resetovat to se resetovalo. Po nějaké době mu začaly jet větráky prakticky při každém zastavení.

Naměřené hodnoty přikádám. Je tam postupně teplota filtru, rozdíl tlaků na filtru, poloha pedálu, otáčky, rychlost a další. Na druhém snímku jsou ještě otáčky (v procentech) sahary.

Podle mě je tlak ještě OK (volnoběh pod 1kPa, maximálně tak 1,1 kPa).
Dvě chyby na grafu jsou frekvence regenerace DPF a trvání regenerace DPF.
Teplota (v tabulce jsem viděl maximálně 609 °C !!!) je podle mě šílená...
Vzdálenost do zaplnění DPF se zvyšuje.
edit: prý se mírně zvedla spotřeba na cca 5,8 l/100km a trošku to bere olej (1l na 10k km), což nebývalo

Já to vidím tak, že auto přikazuje regenerovat bez nějakého zjevného důvodu. A přestože má teplotu filtru kolem 600 °C, tak regeneraci nikdy nedokončí, byť na to má podmínky (čas, výkon).

Netušíte prosím co s tím?
02.jpg
01.jpg
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
hihi
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 989
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Teplota DPF 600 °C a regenerace neproběhne ???

Příspěvek od hihi » 18.07.2021 23:53

Nikdo nic?
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Teplota DPF 600 °C a regenerace neproběhne ???

Příspěvek od ZaQik » 19.07.2021 06:39

jakou chybu vrati PCM pri pokusu o statickou regeneraci?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
dusanlulka
Junior
Junior
Příspěvky: 442
Registrován: 04.05.2013 16:57

Re: Teplota DPF 600 °C a regenerace neproběhne ???

Příspěvek od dusanlulka » 19.07.2021 09:06

Podla mna je KO. dpf (garaznicke cistenie je jemne povedane malo ucinne)
Na diagnostike nastav len:tlak filtra,teplotu filtra,vzdialenost od poslednej regeneracie a hlavne polohu ERG.
Podla ERG zistis ci bola regeneracia ukoncena.Na zaciatku regeneracie sa ERG uzavrie a ked regeneracia konci ERG
sa otvori.
volnoběh 1kPa je na hrane,normalne je to do 0,5kp.
550-600 C je normalna teplota.
(P242F)

Uživatelský avatar
hihi
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 989
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Teplota DPF 600 °C a regenerace neproběhne ???

Příspěvek od hihi » 24.07.2021 15:29

Díky za reakce.

Statickou regeneraci jsem nevyvolával. Zatím se mi do toho nechce, protože jsem to pár let zpátky dělal za naprosto odlišných hodnot tlaků. A navíc je to fakt hukot.

Poloha egru? Ok, naměřím.

Ujetá vzdálenost od posledního pokusu regenerace se nastaví po vypnutí větráku na nulu. Ve 100% případů. To auto prostě nemá pocit, že dodělalo regeneraci, i když k tomu má podmínky....

Hodnota dif. tlaku je k jedné jen velmi výjimečně. Stejně tak tam vidím 0,1-0,4kPa

Opravdu je 600°C normální? Mám sice jiný systém (bez eolysu), ale rozdíl 360 °C x 600 °C se mi zdá hodně.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
foker
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 535
Registrován: 15.01.2012 14:27
Bydliště: Nitra

Re: Teplota DPF 600 °C a regenerace neproběhne ???

Příspěvek od foker » 25.07.2021 13:55

Mam sice iny motor,ine DPF, ale teploty podla mna musia byt podobne aby ten sajrajt zhorel
Obrázek

Odoslané z LM-G710

Ford S-Max 2014 2.0TDCi 120kW

jardab2
Junior
Junior
Příspěvky: 374
Registrován: 23.01.2020 22:47

Re: Teplota DPF 600 °C a regenerace neproběhne ???

Příspěvek od jardab2 » 25.07.2021 16:25

Neni ten dif. tlak strasne maly? Ja mam dvoulitr s eolysem a tlak pri plne zatezi leze do desitek kPa, kdyz je filtr vic zaneseny i k 70 (skoro hranice rozsahu cidla, kdyz to podrzim, zacne hned regenerovat), pravda, filtr uz nebude v nejlepsi forme ale po regeneraci je to tak do 20 pri plnem vykonu a na volnobeh jednotky (za tepla). Jestli ten filtr neni spis deravy a ridici jednotce se to nelibi. Nebo vadne cidlo atp.
Bez EOLYSu by mela byt teplota regenerace jeste vyssi, tusim pres 700 stupnu, to aditivum snizuje teplotu pro zapaleni sazi nekam k 600st.

Uživatelský avatar
dusanlulka
Junior
Junior
Příspěvky: 442
Registrován: 04.05.2013 16:57

Re: Teplota DPF 600 °C a regenerace neproběhne ???

Příspěvek od dusanlulka » 25.07.2021 16:51

HODNOTY VZOROVÝCH TLAKŮ V DPF (PAUŠÁLNÍ HODNOTY):
1. Prázdný filtr nebo zaplněný do ca 15 %
- zapnuté zapalování: 0 - 3 mbar (do příštího offsetu, pak 0 mbar)
- volnoběh (teplý, AGR otevřen): 0 - 10 mbar (někdy tlak měřen jen před DPF, někdy diferenciální)
- 1500/min.: 5 - 20 mbar
- 2000/min.: 15 - 35 mbar

Poznámka: Hodnoty jsou zde uvedeny paušálně průměrné pro oba typy snímačů tlaku (diferenciální - tedy rozdíl tlaků před a za DPF; a relativní tlak jen před DPF - tedy tlak vyvinutý celým zbytkem výfuku až po koncovku vůči atmosféře). Z tohoto důvodu jsou hodnoty v tak velké toleranci.

2. Zaplněný filtr okolo 40 - 60 % (potřebná regenerace, pokud "saze", nebo vyčištění/výměna, pokud "popílek")
zapnuté zapalování: 0 - 3 mbar (do příštího offsetu, pak 0 mbar)
volnoběh (teplý, AGR otevřen): nad 10 - 20 mbar (někdy tlak měřen jen před DPF, někdy diferenciální)
1500/min.: výše než ca 50 - 80 mbar
2000/min.: výše než ca 150 mbar

Uživatelský avatar
hihi
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 989
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Teplota DPF 600 °C a regenerace neproběhne ???

Příspěvek od hihi » 18.08.2021 00:11

Takjsem dnes u kamarádova C-Maxe postupně smazal chyby, udělal regeneraci a resetoval filtr. Jsem zvědav, jestli se frekvence regenerací změní.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
hihi
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 989
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Teplota DPF 600 °C a regenerace neproběhne ???

Příspěvek od hihi » 20.08.2021 21:39

Výsledek je ten, že si auto vesele točí saharou dál... Tak si pohraji s hadičkami k čidlům tlaku, jak se to bude chovat... :-(.

Jaké všechny netriviální příčiny mohou být spouštěčem zapnutí sahary?
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Teplota DPF 600 °C a regenerace neproběhne ???

Příspěvek od ZaQik » 20.08.2021 22:26

zapla klima?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
hihi
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 989
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Teplota DPF 600 °C a regenerace neproběhne ???

Příspěvek od hihi » 22.08.2021 20:35

Děkuji, na to jsem málem zapomněl. Zatím ale mohu předpokládat, že to tím není, protože není splněná žádná podmínka pro její spuštění (ani maximální ofuk předního skla). Zatím to při měření vždycky ukazovalo teplotu DPF kolem těch 600°C. Ale dneska jsem to v danou chvíli neměřil.

Dnes jsem viděl na trubce video,kde příčinou byla neodborná výměna teplotních senzorů, které měly opačnou teplotní charakteristiku. To mohu v kamarádově konkrétním případě vyloučit.

Prošel jsem hadice k dpf - jsou v pohodě. Hodnoty na nenastartovaném autě jsou imho OK - tlak dpf 0,0 kPa, teplota filtru 103°C (to mě trošku překvapilo, ale pak jsem zjistil, že je to asi minimální měřitelná hodnota). Po nastartování tlak kolísal od 0,0 do 0,1 kPa. Takže podle mě má i ŘJ správné hodnoty.

A teď otázka: Co bude dělat Focus, když si myslí, že neproběhla "kilometrová" regenerace a současně si myslí, že ji za každou cenu chce rychle zapnout? Co brání auto poznat, že je to všechno OK? Tohle se podle mě děje. A jediné, co ukáže diagnostika je dlouhé trvání vypalování filtru, které z bezpečnostních důvodů zruší, protože parametry se k vypálení nedostane. Jo a průměrná spotřeba pořád 6,0-6,1. Prostě vypaluje a vypaluje a vypaluje.. :-(.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
hihi
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 989
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Teplota DPF 600 °C a regenerace neproběhne ???

Příspěvek od hihi » 23.08.2021 11:15

diag.jpg
Pokračování C-MAX 80kw 2010, neustálá regenerace. Z aktuálních měření vychází, že jakmile se teplota dpf dostane nad minimum (cca 100°C), tak se zavře EGR, zapnou se větráky a začne se zvyšovat teplota. T max je cca 570°C, nejdelší plochá část tlaku má hodnotu 9,3kPa. Okamžik, kdy regenerace (pokus o ní) končí je vidět z polohy EGR. A hned následuje další. Graf odpovídá přejezdu z obce do obce na vzdálenost cca 7 km po hodinovém stání auta. Jedna změna nastala - větráky se vypnou okamžitě po vypnutí motoru (podobně jako klimatizace).

Chyba je jediná - trvání regenerace (číslo si z hlavy nepamatuji). Mně prostě vychází, že špatně je chování, ale podmínky tomu neodpovídají. Nějaký názor?
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12849
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Teplota DPF 600 °C a regenerace neproběhne ???

Příspěvek od stano. » 12.09.2021 09:59

Riesim podobny problem s 1.6. Vyzera to tak, ze filter je prasknuty a tak hodnoty pred a po regeneracii nespadaju do predpokladaneho rozsahu a auto to chce neustale regenerovat.
PCM nema chybu o dlzke trvania regeneracie?

Odpovědět

Zpět na „DPF a vše okolo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti