Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4026
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Gratuluji! Co to je za typ motoru? Ja na ten ojety EB budu setrit minimalne 2-3 roky (hypoteka, drahe decka, apod). Nemas nekde svoje vlakno abychom tu netlachali OT?
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Nov 28 (Reuters) Vo Francuzsku sme dlho oblubovali dieslove motory. To bola chyba a budeme to progresivne menit, inteligentne a pragmaticky:
http://www.reuters.com/article/2014/11/ ... 2020141128
Neocakavam dramaticke zmeny, Frantici toho uz nahovorili, ale je tam badat uz posun v mysleni. Pri tak velkom pocte naftovych aut su ich emisie uz jasnym problemom v mestach.
http://www.reuters.com/article/2014/11/ ... 2020141128
Neocakavam dramaticke zmeny, Frantici toho uz nahovorili, ale je tam badat uz posun v mysleni. Pri tak velkom pocte naftovych aut su ich emisie uz jasnym problemom v mestach.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12876
- Registrován: 18.07.2011 19:55
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Na druhej strane, ked klesne spotreba nafty, stupne beniznu a tym stupne jeho cena na sv. trhoch, takze po par rokoch bude nafta zase lacnejsia nez benzin.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Uz sa zacinaju sa objavovat rozne odrbovaky na SCR:
http://auto.bazos.cz/inzerat/42206730/P ... ro-456.php
http://auto.bazos.cz/inzerat/42206730/P ... ro-456.php
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12876
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Ako uz mnohi viete, vyberam nove auto. Vzhladom na to, ze sa mi za posledne roky zmenilo mnoho veci, aj na auto mam ine poziadavky. Napriklad, uz to nesmie byt sedan, aj ked sa mi pacia (ale to sem nepatri). S cim nie som este sam stotozneny je, ze by mozno bola vhodnejsia nafta. Kedze novsie auto bez DPF nenajdem ( ), chcem vybrat tak, aby som mal co najmensie riziko problemov.
1.6TDCi sa vyhnem.
1.8TDCi je len v starsich rocnikoch (mozno skoncim pri nom).
2.0TDCi je asi najvhodnejsi kandidat.
2.2TDCi je uz dost velky, tazky a vraj ma dost uzke spektrum vyuzitelnych otacok. Vo vyssich otackach vadne. Na prechod z benzinu asi totalne nevhodne.
A s DPF je to ako? Vraj prve roky (2006-2007) trpeli riedenim oleja, nedokoncenymi a castymi regeneraciami, upchavanim filtra atd.
Ktore rocniky/vykonove verzie mam pozerat? Ake typy filtrov?
Ako narychlo zistim (cez diagnostiku), v akom stave je filter?
DPF nechcem odstranovat.
1.6TDCi sa vyhnem.
1.8TDCi je len v starsich rocnikoch (mozno skoncim pri nom).
2.0TDCi je asi najvhodnejsi kandidat.
2.2TDCi je uz dost velky, tazky a vraj ma dost uzke spektrum vyuzitelnych otacok. Vo vyssich otackach vadne. Na prechod z benzinu asi totalne nevhodne.
A s DPF je to ako? Vraj prve roky (2006-2007) trpeli riedenim oleja, nedokoncenymi a castymi regeneraciami, upchavanim filtra atd.
Ktore rocniky/vykonove verzie mam pozerat? Ake typy filtrov?
Ako narychlo zistim (cez diagnostiku), v akom stave je filter?
DPF nechcem odstranovat.
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Na Tvém místě bych si přečetl příslušná vlákna, najdeš tu toho dost..
Já osobně jsem odvahu jít do dieslu ve FF 2 nenašel.... Jenže já chtěl do auta vrazit tak 150 - 160 tkč a v této cenové hladině je už stav těchto aut nejistej a hrozí větší investice....
Já osobně jsem odvahu jít do dieslu ve FF 2 nenašel.... Jenže já chtěl do auta vrazit tak 150 - 160 tkč a v této cenové hladině je už stav těchto aut nejistej a hrozí větší investice....
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12876
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Ved to, ze az prilis vela Kazdy napisal kusok, nie vzdy pravdivy, a bordel je z toho poriadny.
Nehovorim, ze to bude Focus. Mozno Mondeo. Mozno Cmax. Este som uvazoval o Smax/Galaxy, ale to je uz asi prilis velke.
A cenovo pocitam Focus/Mondeo/Cmax okolo 8000€...
Nehovorim, ze to bude Focus. Mozno Mondeo. Mozno Cmax. Este som uvazoval o Smax/Galaxy, ale to je uz asi prilis velke.
A cenovo pocitam Focus/Mondeo/Cmax okolo 8000€...
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12876
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Tak si trosku odpoviem aj sam. Pisem o 2.0TDCi.
Focus by mal mat system s aditivom.
Mondeo bez. V nom od r.2011 je iny typ DPF a inak umiestneny. Neregeneruje sa dovstrekom nafty, takze by sa nemal riedit olej.
Vydrz DPF je dost individualna. Okolo 200t km sa ale upchava. Novy stoji nastastie nie az tak vela, do 500€ by to malo byt.
Pri takomto najazde je to uz aj na vymenu dvojhmoty. A zislo by sa dat aspon precistit a skontrolovat vstreky. Zle rozprasujuce vstreky vytvaraju sadze, zanasaju DPF a zaroven sposobuju vibracie klukovky, takze nicia dvojhmotu.
Znovu beriem kalkulacku, spocitam ten benzin
Focus by mal mat system s aditivom.
Mondeo bez. V nom od r.2011 je iny typ DPF a inak umiestneny. Neregeneruje sa dovstrekom nafty, takze by sa nemal riedit olej.
Vydrz DPF je dost individualna. Okolo 200t km sa ale upchava. Novy stoji nastastie nie az tak vela, do 500€ by to malo byt.
Pri takomto najazde je to uz aj na vymenu dvojhmoty. A zislo by sa dat aspon precistit a skontrolovat vstreky. Zle rozprasujuce vstreky vytvaraju sadze, zanasaju DPF a zaroven sposobuju vibracie klukovky, takze nicia dvojhmotu.
Znovu beriem kalkulacku, spocitam ten benzin
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4026
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Benzín s lpg asi vyhraje nad dislem. Ideálně lpg z výroby.
Pokud diesel tak bez DPF. 1.8 tdci origo bez DPF krásně hulí.
Pokud diesel tak bez DPF. 1.8 tdci origo bez DPF krásně hulí.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
DPF na 2.0tdci je lacnejsi nez na 1.6tdci, ale napr s turbom je to opacne. 2.0tdci ma vyssiu poistku samozrejme a tiez diesel ma vyssiu poistku ako benzin (ale pozeral som iba havarijne/ zakonne neviem).
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- spanel
- Pokročilý
- Příspěvky: 915
- Registrován: 02.09.2009 17:32
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4026
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
spanel: nejaky komentar k clanku? Neni tam nic noveho.
taky nic noveho, ale zajimaveji napsane.
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2013050504
taky nic noveho, ale zajimaveji napsane.
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2013050504
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Zaujimave, ze to riesi prave Ford - zda sa ze uz to riesi kazdy, len nie stat.
Nedavno bola reportaz v TN na Markize - Otazka na ministerstvo dopravy, ohladom zastaralych emisnych kontrol. Vyjadrenie ministerstva: "v blizkej dobe pripravujeme zmeny v tejto oblasti"
Predosla reportaz bola pred asi rokom, vyjadrenie: "pytame sa europskej ...neviem co... ako postupovat v tejto oblasti".
Tymto tempom im to este potrva, az do chvile nez J&T spocita kolko sa bude dat zarobit na takom tendri pre Stkacky s novym Bosch vybavenim.
Nedavno bola reportaz v TN na Markize - Otazka na ministerstvo dopravy, ohladom zastaralych emisnych kontrol. Vyjadrenie ministerstva: "v blizkej dobe pripravujeme zmeny v tejto oblasti"
Predosla reportaz bola pred asi rokom, vyjadrenie: "pytame sa europskej ...neviem co... ako postupovat v tejto oblasti".
Tymto tempom im to este potrva, az do chvile nez J&T spocita kolko sa bude dat zarobit na takom tendri pre Stkacky s novym Bosch vybavenim.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Jak ne-funguje STK u nas:
http://fleischhans.blog.idnes.cz/c/4621 ... emisi.html
http://fleischhans.blog.idnes.cz/c/4621 ... emisi.html
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů