Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Uvod:
"Problémem u aut bez DPF je obrovská produkce škodlivin. Dieselová auta oproti benzínovým sice díky nižší spotřebě produkují méně CO2, na druhou stranu ovšem vypouštějí až stonásobně více prachových částic! A ty jsou vzhledem ke svému složení silně karcinogenní. Vezmeme – li v úvahu, kolik aut se s demontovaným filtrem pevných částic prohání ulicemi našich měst, kolik dětí musí dennodenně dýchat rakovinotvorné saze vypouštěné do ovzduší nezodpovědnými řidiči, pak je nad slunce jasné, že takový stav se musí řešit."
(Zdroj: http://www.dpfe.cz/legislativa)
Pokracovanie z temy:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 20#p958920
Konecne kuchaci citia smard u seba v kabine. Doteraz mali vyfuk arogantne vzadu a nesralo ich to
"Problémem u aut bez DPF je obrovská produkce škodlivin. Dieselová auta oproti benzínovým sice díky nižší spotřebě produkují méně CO2, na druhou stranu ovšem vypouštějí až stonásobně více prachových částic! A ty jsou vzhledem ke svému složení silně karcinogenní. Vezmeme – li v úvahu, kolik aut se s demontovaným filtrem pevných částic prohání ulicemi našich měst, kolik dětí musí dennodenně dýchat rakovinotvorné saze vypouštěné do ovzduší nezodpovědnými řidiči, pak je nad slunce jasné, že takový stav se musí řešit."
(Zdroj: http://www.dpfe.cz/legislativa)
Pokracovanie z temy:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 20#p958920
Konecne kuchaci citia smard u seba v kabine. Doteraz mali vyfuk arogantne vzadu a nesralo ich to
Naposledy upravil(a) Nicco dne 07.02.2014 18:08, celkem upraveno 3 x.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4026
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik
nicco: ty jsi fakt blboucky jako male dite:)
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13052
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik
U nás se říká " jak tři dni starý pes"
PS: nicco četl jsi tohle?- http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2013053102
PS: nicco četl jsi tohle?- http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2013053102
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik
Tak som si to precital, aj ked neviem preco som tomu dal 15 minut zivota. To je citanie pre naftistov, ktori musia vzdy riesit nejaku poruchu alebo ako nieco odrbat (stat, STK,...) a odstranit (DPF, EGR, SCR, dvojhmotu,...).
95% clanku je o tom, na co DPF sluzi a ako funguje. Doporucujem hlavne pasaze:
"velmi malé částice mohou proniknout do krevního oběhu a hromadit se v určitých orgánech, vyvolávat vznik nádorů apod"
" částice z motorů fungují jako nosič pro jiné částice, viry a bakterie, jiné teorie si zase všímají oxidačního potenciálu částic, tedy schopnosti reagovat s jinými částicemi, například tkáněmi lidského těla, a tím narušovat jeho imunitu."
Poslednych 5% je o tom, ze:
"Je to jeden z mnoha argumentů - nikoli ten hlavní - proč bych si auto na naftu nikdy nekoupil. Celá technologie se dostala na trh v ne úplně dotaženém stavu a náklady spojené s omezenou životností jsou přeneseny na zákazníka. Ten si většinou neuvědomuje, co je to za dáreček, protože vidí jen tu nízkou spotřebu (která navíc u moderních dieselů není až tak nízká) a dojde mu to, až když je za ním vystaven mastný účet na nějakou opravu. Myslím, že zájemce o vozidlo se vznětovým motorem by si měl dobře rozmyslet co dělá a zda skutečně deklarovaná nižší spotřeba ovlivní jeho TCO tak dalece, jak si myslí."
Takze neviem, ci narazas na to, ze DPF ma obmedzenu zivotnost a funkcnost, technicke nedostatky a u niektorych motorov ako 1.6HDI 80kw nici turba karbonovanim oleja? A pre to mame mi ostatni trpiet odstranene filtre na skodlivych diseloch len aby niekto usetril nejaku korunu za palivo? Hlavne ze on setri na spotrebe. Ja idem za nim v aute do kopca alebo pesi v meste pozdlz kolony dechtujucich aut a mam trpiet ten smrad? Podla mna je to vrchol arogancie. Taky vodic si to dechtuje za 5 litrov a ostatnych ma na haku.
A pozor, to som este nazacal o NOx emisiach z nafty - znamy to chlorovy alebo kysly smrad, tak casto cititelny v mestach kde sa dechtaky pomaly posuvaju v kolonach a motory nedokonale spaluju palivo.
95% clanku je o tom, na co DPF sluzi a ako funguje. Doporucujem hlavne pasaze:
"velmi malé částice mohou proniknout do krevního oběhu a hromadit se v určitých orgánech, vyvolávat vznik nádorů apod"
" částice z motorů fungují jako nosič pro jiné částice, viry a bakterie, jiné teorie si zase všímají oxidačního potenciálu částic, tedy schopnosti reagovat s jinými částicemi, například tkáněmi lidského těla, a tím narušovat jeho imunitu."
Poslednych 5% je o tom, ze:
"Je to jeden z mnoha argumentů - nikoli ten hlavní - proč bych si auto na naftu nikdy nekoupil. Celá technologie se dostala na trh v ne úplně dotaženém stavu a náklady spojené s omezenou životností jsou přeneseny na zákazníka. Ten si většinou neuvědomuje, co je to za dáreček, protože vidí jen tu nízkou spotřebu (která navíc u moderních dieselů není až tak nízká) a dojde mu to, až když je za ním vystaven mastný účet na nějakou opravu. Myslím, že zájemce o vozidlo se vznětovým motorem by si měl dobře rozmyslet co dělá a zda skutečně deklarovaná nižší spotřeba ovlivní jeho TCO tak dalece, jak si myslí."
Takze neviem, ci narazas na to, ze DPF ma obmedzenu zivotnost a funkcnost, technicke nedostatky a u niektorych motorov ako 1.6HDI 80kw nici turba karbonovanim oleja? A pre to mame mi ostatni trpiet odstranene filtre na skodlivych diseloch len aby niekto usetril nejaku korunu za palivo? Hlavne ze on setri na spotrebe. Ja idem za nim v aute do kopca alebo pesi v meste pozdlz kolony dechtujucich aut a mam trpiet ten smrad? Podla mna je to vrchol arogancie. Taky vodic si to dechtuje za 5 litrov a ostatnych ma na haku.
A pozor, to som este nazacal o NOx emisiach z nafty - znamy to chlorovy alebo kysly smrad, tak casto cititelny v mestach kde sa dechtaky pomaly posuvaju v kolonach a motory nedokonale spaluju palivo.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- Marod22
- Pokročilý
- Příspěvky: 844
- Registrován: 09.05.2012 08:19
- Bydliště: Bratislava
Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik
Nicco prosím ťa, čo má podfúknutý vstrekovač spoločné s kuchaním DPF? Chlape, ty si fanatikNicco píše:Konecne kuchaci citia smard u seba v kabine. Doteraz mali vyfuk arogantne vzadu a nesralo ich to
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4026
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik
[attachment=-1]uploadfromtaptalk1391605240654.jpg[/attachment]
Toto mam kolem vstriku.to je asi nafta,že? Hm...
Toto mam kolem vstriku.to je asi nafta,že? Hm...
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4026
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik
tak ja jsem podle barvy tipoval olej, ktery tam stekl od vika, ale to byl spatny zrejme spatny tip... :-P
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik
Kechac kucha, lebo ma vyfuk vzadu a v kabine nic neciti, tak ho to neserie. Dechtuje si to po okoli a ostatnych ma na haku, no a toto je jedina zavada, ked citi ten svoj uzasny smrad v kabine.Marod22 píše:Nicco prosím ťa, čo má podfúknutý vstrekovač spoločné s kuchaním DPF? Chlape, ty si fanatikNicco píše:Konecne kuchaci citia smard u seba v kabine. Doteraz mali vyfuk arogantne vzadu a nesralo ich to
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4026
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik
o cem ten mladik furt mluvi??? :) Me uz ani nebavi sem psat lehke urazky. to proste nema cenu;)
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik
+100Nicco píše:Kechac kucha, lebo ma vyfuk vzadu a v kabine nic neciti, tak ho to neserie. Dechtuje si to po okoli a ostatnych ma na haku, no a toto je jedina zavada, ked citi ten svoj uzasny smrad v kabine.Marod22 píše:Nicco prosím ťa, čo má podfúknutý vstrekovač spoločné s kuchaním DPF? Chlape, ty si fanatikNicco píše:Konecne kuchaci citia smard u seba v kabine. Doteraz mali vyfuk arogantne vzadu a nesralo ich to
-
- Junior
- Příspěvky: 482
- Registrován: 03.01.2013 19:57
- Bydliště: Bardejov
Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik
Úplne od veci, veď to stým nemám nič spoločné...Nicco píše:Kechac kucha, lebo ma vyfuk vzadu a v kabine nic neciti, tak ho to neserie. Dechtuje si to po okoli a ostatnych ma na haku, no a toto je jedina zavada, ked citi ten svoj uzasny smrad v kabine.Marod22 píše:Nicco prosím ťa, čo má podfúknutý vstrekovač spoločné s kuchaním DPF? Chlape, ty si fanatikNicco píše:Konecne kuchaci citia smard u seba v kabine. Doteraz mali vyfuk arogantne vzadu a nesralo ich to
FOFO 1,6 TdCI 2007 80kw DPF off, EGR off, 103kw
Punto 1,8 HgT 2003 96kw
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=40537
Punto 1,8 HgT 2003 96kw
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=40537
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik
Mluvi o marosmanik25 & vita_k a urazky sem fakt nemusis psat. Rozbi prasatko a chod si kupit novy filter alebo sa zachovaj ako chlap a odloz znacky do depozitu. Na cesty nepatris.vita_k píše:o cem ten mladik furt mluvi??? Me uz ani nebavi sem psat lehke urazky. to proste nema cenu;)
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti