Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Odpovědět
Uživatelský avatar
Slid
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 858
Registrován: 27.07.2011 16:33
Bydliště: Praha / Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od Slid » 05.06.2014 16:46

Jak muzes rovnat Cinu s Ceskem 8O Ukazkovy pripad, jak strasit lidi :bebng:
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13029
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od miki21 » 05.06.2014 17:31

" Některé zahraničí společnosti platí vyslaným manažerům ... Více na: http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-e ... n=copylink "

A co ty zahraniční společnosti udělaly pro zlepšení Čínského ovzduší? :!: NIC :!: hlavně, že se tam dá levně nakoupit a je tam levná pracovní síla. Proč tam stěhují fabriky a výrobu? Není to taky tím, že tam jsou benevolentnější ECO-podmínky? Každá mince má totiž dvě strany, víme? :wink:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
tikak1
Junior
Junior
Příspěvky: 314
Registrován: 14.03.2014 16:05
Bydliště: Kopřivnice

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od tikak1 » 06.06.2014 00:11

Nicco píše:Motorky su presne ten pripad, ako diesle - v zmysle, ze nejaky uradnik si kedysi povedal, ze ich jazdi malo, tak nemusime riesit ich emsie. Na rozdiel od dieslov ich stale jazdi pomerne male mnozstvo. Pokial v tom spominanom Londyne jazdil 1 diesel na 1000 aut, tak si zahulil, no co, tak sa privreli oci nad nim a pockalo sa, az zmizne a zivot isiel dalej.
Nechcel by som sa dozit toho, ze by to doslo az do takehoto stadia:
http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-e ... og-1090598
"za osobní monitor kvality vzduchu utratil čtyři tisíce dolarů a za vzduchové filtry pro svůj dům 15 tisíc dolarů. Domů si koupil i cyklistický trenažér pro případy, kdy na kole nemůže jezdit venku."
Nejspíš má spoustu peněz navíc, mohl by se rozdělit. No zrovna teď mě čeká koupě vypínače světel, nebo instalace něčeho co ztlumí budíky, dezinfekce a doplnění klimy (u Forda 1700,- :dih: ), zprovoznění tempomatu.....

A to nechci vidět, až tu začnou jezdit motorky na naftu 8)
Jako prase, přátelé, jako prase !
1.6 Tdci 80 kw s DPF po GO Smart Clean v ceně 6200 Kč,prd je každýmu po tom, kam leju naftu :-)

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19273
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od foki » 19.06.2014 18:43

koho , kdo ma vykuchany DPF , upozornili , že cituji " po odstranění DPF se motorové vozidlo stává technicky nezpůsobilým k provozu na pozemních komunikacích " ?



http://www.autofox.cz/index.php?idx=51787
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od Nicco » 19.06.2014 22:19

To je ako s pretacanim tachometrov, kazdeho upozornia, ake to bude mat nasledky. Vodic samozrejme suhlasi, lebo neexistuje 100% sposob, ako mu to dokazat. Tu je to podobne, pretoze nikto uz nekontroluje, ci auto je v sulade s homologaciou ani STK a uz vobec nie emisne kontroly. Tie by nemamli robit sukromne firmy, ktore nemaju ziadny zaujem na tom, aby auto nepreslo emisiami, maju len jediny zaujem, aby bol zakaznik spokojny a prisiel znova so svojimi 700Kc.
Takze COI nieco skontrolovala a zivot jde dal. Este aj ta celkova pokuta 66500Kc na 36 pripadov, to je primerne 1847Kc. Jedno odstranennie DPF stoji od 6000Kc.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od Nicco » 13.08.2014 15:07

Vidim, ze v USA je to olibena vidlacka zabava - tzv vykurovani:
http://www.autorevue.cz/umyslne-coudici ... si-odzvoni

http://www.autorevue.cz/nizozemsti-vedc ... di-mozku_2

no a do tretice (tento web ma ozaj zaujimave clanky a rozmueju podstate veci):
http://www.autorevue.cz/nejprve-prosazo ... vice-danit

Jako první s tím přišli ve Velké Británii, kde se najednou překvapivě zjistilo, že emise v Londýně dosahují kritických hodnot. Ostatně, o tom už jsme informovali v samostatném článku.

Londýnský starosta Boris Johnson přišel s plánem zdanit dieselová auta dalším poplatkem ve výši 10 liber (asi 350 korun) za jednorázový vjezd do centra města. Podobné vytrestání majitelů dieselových aut údajně plánuje okopírovat další 18 britských velkoměst.

Britská média mluví o „zradě milionů motoristů“, kteří právě pod politickým tlakem prodali svá stará, údajně neekologická auta (prostě ta, která měla vyšší emise CO2), a přešli na nové vozy s malými dieselovými motory, které mají nízké emise CO2. Stát dokonce nákup takových vozů zvýhodňoval. Přesto teď chce EU pokutovat Velkou Británii za vysoké emise.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od V12 » 14.08.2014 21:58

Ako dlho sa mi bude splacat rozdiel v cene maleho mestskeho benzinaku vs maleho mestskeho diesla ? Ked s tym planujem jazdit po meste tak 10k km do roka ? Splati sa vobec na nizsej spotrebe do prvej vymeny DPF, ktory v meste dostava zahulit 10x viac, ako na dialnici ?
Odpoviem si sam - maly mestsky diesel je total - regal - brutal - mega - turbo - somarina.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od Nicco » 14.08.2014 22:27

Ak hovorime o Slovensku, tam to su hlavne ojazdene mele diesle P206 alebo Clio, Punto a ine Pola. Teda starsie sroty zo zapadu, este plne vyuzivajuce benevolentne emisne normy na diesle a kvoli cene nemaju ani dvojhmotu. Kupec vidi nizku cenu nafty oproti benzinu na SK (ktory je brutal drahy v porovnani s CR po devalvacii koruny), este nizsiu spotrebu, nez ma maly benzin a nizku cenu, co je samozrejme, lebo taky diesel ma v priemere najazdene ovela viac. Pouzivaju to na medzimestsku dopravu - na dedinach to casto vidim, takze nejaka logika tam z ich strany je, nieco usporia, ale musia vytrpiet to dunenie, zle starty v zime a castejsie poruchu z vacsieho najazdu + im tam tika casovana boba turbo, vstreky a cerpadlo.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
xxmisa
Junior
Junior
Příspěvky: 229
Registrován: 28.01.2014 11:39
Bydliště: Mošnov

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od xxmisa » 14.08.2014 22:59

foki píše:koho , kdo ma vykuchany DPF , upozornili , že cituji " po odstranění DPF se motorové vozidlo stává technicky nezpůsobilým k provozu na pozemních komunikacích " ?



http://www.autofox.cz/index.php?idx=51787

Rozdíl mezi vozidlem s DPF a bez něj je na první pohled jasný v tom, že jsou ve výfuku saze.
Teď to řešil kolega a nakonec kupuje nový, aby nemusel řešit problémy s tím spojené.
Co se týká emisí, v těch bude taky problém. Jeden chlápek od nás dělá emise způsobem - přijedeš, řekneš si o ně, dostaneš škrabku a lepku, vyměníš, zaplatíš+na cigára a jedeš, jenže už upozorňoval, že to bude taky problém, že se to bude hlídat.
Ford Focus 1998-2005, rok výroby 1999, Kombi, Série 35, 1.6L Zetec-S/Duratec EFI (100PS), 5rychl. manuální - B5/IB5 LHD FWD 4.06, EEC 96 Car (EEC 1), Manuální Klimatizace, Stříbrná Moondust (met)
Dokud nás STK nebo ekolikvidace nerozdělí

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od V12 » 15.08.2014 06:42

Nicco :
Myslel som tie nove mestske diesle s DPF, SCR, DMF atd. Stare su jasne - tam sa to oplati, nakolko opravy nie su drahe. Ale cena opravy choreho commonrailu zacina tam, kde konci generalka motora stareho s pruzinovymi vstrekovacmi.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od Nicco » 22.09.2014 21:38

4 typy DPF, u Fordu nazyvane aDPF, bDPF, cDPF. Ten prvy otvoreny nefilter Ford nepouziva.
http://www.autorevue.cz/filtry-pevnych- ... y-a-minusy
Zaujimave, ze 1.6kari sa stazuju na pribudanie oleja, pritom tento system ma mat minimalne riedenie podla clanku, pripadne ziadne, poda Autoojetin, Autodieselu, Sveta Motoru (M. Vaculik&Co)
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od V12 » 23.09.2014 10:16

Ano, je tu paradox :
- uzavrety system s aditivami - 1.6HDI + Eolys - podla clanku menej problemov
- uzavrety system bez aditiv (napr. Mondeo Mk.IV 2.0 TDCI) - podla clanku vacsie riedenie oleja
Pritom realita je naozaj taka, ze olej je poriadne nariedovany prave systemom s aditivami a post-vstrekmi nafty do otvorenych vyfukovych ventilov. Nezaregistroval som staznosti majitelov uz spomenutych Mondei na problemy s DPF ani po fakt velkych najazdoch.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od Nicco » 23.09.2014 10:39

Ano dalsi problem PSA filtra je ze ho spojili s Katom a ten sa musi menit spolu s DPF.
Nafta z této dávky se vzněcuje až na oxidačním katalyzátoru (u většiny aut je přímo předřazen filtru DPF v jeho obalu), ve vzácných případech rovnou uvnitř filtru (je-li nasycen kovy podporujícími hoření).
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od vita_k » 23.09.2014 12:21

zacinam setrit na nejakyho vylitanyho ecoboosta:) Dokud i benziny nemaj dpf si to musim pohlidat. prece jen muj naftak tu nebude vecne.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Příspěvek od V12 » 23.09.2014 12:26

Ja som uz nasetril. Na Mondeo. Nie je to EcoBoost, ale poctivy patvalec od Volva :mrgreen: V sobotu ho idem pozriet.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Odpovědět

Zpět na „DPF a vše okolo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti