Signalizace probíhající regenerace DPF

Odpovědět
myšák3
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 09.03.2013 22:17

Signalizace probíhající regenerace DPF

Příspěvek od myšák3 » 04.01.2014 23:36

Dobrý večer,
nevymyslel jste někdo, nějaké udělátko které by mě upozornilo že se můj FoFo 1,6 80 kw rozhodl zahájit regeneraci?
Děkuji.
Myšák3

Uživatelský avatar
Mr.Zdenda
Junior
Junior
Příspěvky: 318
Registrován: 25.11.2011 20:38
Bydliště: Ml. Boleslav, Ústí n. Labem

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Příspěvek od Mr.Zdenda » 05.01.2014 11:06

udělátko nevím, ale přes obd s přidáním příslušného PIDu a pak to lze vyčíst z aktuální spotřeby na volnoběh
2018-?: Rapid 1.0
2016-2018: ex. BMW e39 530dA, 142 kW
2015-2016: ex. Rapid 1.2 TSI 63 kw
2011-2015: ex. Ford Focus II 2.0 100 kW TDCI
2012-2018: ex. Suzuki Bandit GSF 600s 57 kW
2007-2012: ex. 323F BG 1.6 16V 66 kW
2006-2007: ex. Seat Ibiza 1.5glx 66 kW

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Příspěvek od V12 » 05.01.2014 20:06

Da sa to zvladnut za par supov kontaktnym teplomerom na teleso DPF. Ked teplota vystupi nad 450 stupnov, tak sa ten zmetek vypaluje.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Příspěvek od Komi » 06.01.2014 11:27

Zdendo - co myslis kolko percent regeneracii prebieha prave ked ide motor na volnobeh a nie na dialnici , okreske ci jazde cez obec bez zastavenia ? preco skumat spotrebu na volnobeh a nie teplotu filtra ? ci ?
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Příspěvek od Komi » 06.01.2014 11:51

V12 - nie je to tak jednoduche ako si myslis s tymi 450 st v meste ( je to - zjednodusovanie problemu)
- 450 st v meste - pri nabehu regeneracie v meste mu musim pomoct podradenim aby som sa dostal na takuto teplotu a kazde zastavenie na cervenu znamena vyrazny pokles teploty takze cakat na 450 - to by som sa nemusel dockat - az by zrazu zahlasilo prilis caste pokusy o regeneraciu...
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2604
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Příspěvek od Raada » 06.01.2014 14:06

To, zda regenerace probiha za jizdy me az tak nezajima. Dulezite je, abych nevypnul motor kdyz regenerace zrovna probiha. Takze nekdy cekam treba 5-10minut nez dobehne. Aktualni spotreba je pak 0,6-0,8l/h. Standardne mam 0,3-0,4. Samozrejme bez zapnute klimy. Taky jede sahara vepredu a motor ma jiny jakoby hlubsi zvuk. Za jizdy regeneraci nepoznam a je mi to jedno.

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5326
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Příspěvek od Stanley_vy » 06.01.2014 16:08

Otázkou je, jestli pak regenerace opravdu doběhne. Nedávno jsem tak nechal auto několik minut klapat na volnoběh, potom ujel ještě kilometr a když jsem zastavil, tak spotřeba klasických 0,5 - 0,6l/hodinu. když jsem pak asi za dvě hodiny pokračoval regenerace se spustila znova. Předpokládám teda, že při stání a následné jízdě se DPF ochladil tak, že regenerace prostě skončila neúspěšně.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Příspěvek od V12 » 06.01.2014 16:18

Komi píše:V12 - nie je to tak jednoduche ako si myslis s tymi 450 st v meste ( je to - zjednodusovanie problemu)
- 450 st v meste - pri nabehu regeneracie v meste mu musim pomoct podradenim aby som sa dostal na takuto teplotu a kazde zastavenie na cervenu znamena vyrazny pokles teploty takze cakat na 450 - to by som sa nemusel dockat - az by zrazu zahlasilo prilis caste pokusy o regeneraciu...
OK, beriem.
V kazdom pripade ale pri regeneracii je teplota vyssia, ako pri normalnej prevadzke. Staci najst tento bod.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

myšák3
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 09.03.2013 22:17

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Příspěvek od myšák3 » 08.02.2014 20:27

Hurá, tak už to v Torque maká.
Tímto chci vita_k poděkovat za návod na přidání PIDu.
Při běžném ježdění to ukazuje teplotu 200-350 C a při regeneraci to vyleze i na 630 C.

Myšák3

Uživatelský avatar
Slid
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 858
Registrován: 27.07.2011 16:33
Bydliště: Praha / Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Příspěvek od Slid » 08.02.2014 22:21

Tohle mne take zajima, co proto mam udelat, abych vedel ze zrovna ted probiha regenerace a nemam ji prerusovat, docela bych tam rad neco dobastlil :D stve me, ze tam neudelali blbou kontrolku.Protoze, vypalovani DPF jsem poznal az kdyz se semnou zacal loucit egr :D protoze vzdy kdyz zacala probihat regenerace zacalo byt auto neklidne, pri 6stce na dalnici poskubavalo, ale pouze jen pri vypalovani. Po vymene egru, opet ani nevim, ze vypalovani probiha. V lete poznam ( dobiha vetrak 10minut )
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto

Uživatelský avatar
hihi
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 989
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Příspěvek od hihi » 10.02.2014 20:40

No, pokud vynechám nějakou online diagnostiku (350,- + kabel + notebook; nebo BT verze a chytrý mobil), tak multimetr s teplotním čidlem by to taky zvládl. Ale to je ta levná diagnostika lepší a prakticky i levnější.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
Slid
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 858
Registrován: 27.07.2011 16:33
Bydliště: Praha / Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Příspěvek od Slid » 10.02.2014 21:19

Je mi jasne ze pres diagnostiku, atd by to bylo nejlepsi, ale zase byt stale online mobil/notebook, to je neprakticke, to muzu pripojit jednou za cas pro kontrolu.
Spise aby se to tvarilo nejak nenarocne, nejlepe aby byla dioda treba v palubce jak se zacne vypalovat treba pres teplotni cidlo, zacne svitit kontrolka, skonci zhasne. :cooler: No moc jednoduse si to predstavuju, ja vim :D
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto

myšák3
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 09.03.2013 22:17

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Příspěvek od myšák3 » 10.02.2014 21:51

Při regeneraci se má snad vyřadit okruh intercooleru ?? Přehození klapek je ovládáno elektricky. Co vyvést diodu od tama ? Při studeném motoru je asi IC taky vyřazen, ale to zase neprobíhají regenerace. Dioda by byla jednodušší a levnější než teploměr.
Myšák3

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Příspěvek od V12 » 11.02.2014 08:31

Ja stale hlasujem za kontaktny teplomer na telese DPF. Tieto srandy sa uz daju kupit za par supov.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
prying
Junior
Junior
Příspěvky: 211
Registrován: 20.12.2008 17:41

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Příspěvek od prying » 11.02.2014 10:18

V12 píše:Ja stale hlasujem za kontaktny teplomer na telese DPF. Tieto srandy sa uz daju kupit za par supov.
Montáž nějakého pyrometru je dobré řešení. Myslím, že se i nějaké teploměry výfukových plynů prodávají a stačilo by ho instalovat do potrubí hned za DPF. Např. tady je budík u kterého jdou nastavit i limity. Takže není potřeba stále sledovat teplotu, ale při jejím překročení se rozsvítí ledka. http://www.riegger.cz/obchod/zbozi/52mm ... ynu/63045/
Ford Focus II 1,6 AT , 2005

Odpovědět

Zpět na „DPF a vše okolo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti