Vyčištění DPF filtru a doplnění aditiva

Odpovědět
Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 11.09.2014 08:02

On už to vi :-)
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12850
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Příspěvek od stano. » 11.09.2014 09:48

tikak: Pises od veci, potom sa este posmievas. A na zaver zacnes urazat druhych. Ze si to ty od zaciatku nepochopil si nevies priznat.
Podobne ako iny miestny clen zapojeny v tejto debate za vystatuje, aky je on sef bez DPF. A ked mu niekto povie, ze je ignorant, ktore neberie ohlad na druhych a takymto zasahom do auta ma odovzdat papiere od auta, zacne prskat a kopat rucickami a nozickami.

Pani, naucte sa priznat, ze nie vzdy mate pravdu.

So vztycenym prostrednikom... idem.

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 11.09.2014 12:28

Není nad války mezi zabou a myší :-)
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

suflikant
Nováček
Nováček
Příspěvky: 23
Registrován: 20.01.2012 11:07

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Příspěvek od suflikant » 08.01.2015 19:28

jarka píše:Nevíte někdo, jaký přesně Eolys dolít.
Mám Focus 1,6TDCI, 2006, dovoz Německo.
Myslel jsem, že doliju Eolys 176, ale na zátkách nádržky by měli být zelené spony.
Když jsem vlezl pod auto, tak jsou tam spony modré pro EOLYS Powerflex.
Předem díky za odpovědi.
Mam podobny problem, len rok v.2007. Na trhu su styri druhy aditiv. Eolys DPX 42 do roku 2002, Eolys 176 po r. 2003, EOLYS Powerflex od 1.3.2010, Infineum F7995, ktore je miesatelne s Eolys 176.
http://citroeny.eu/aditiva-pro-fap/65-e ... 05010.html
Nakolko mam aj ja modre spony r.v. 2007, co znamena powerflex, ktory sa vsak pouziva pre vozidla vyrobene po 2010. Chcem sa spytat ako ste riesili tento stav. Dakujem.

Uživatelský avatar
DaveXx
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 20.03.2011 21:24
Bydliště: Vsetín

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Příspěvek od DaveXx » 04.04.2015 19:33

Zdar borci :)

Měl jsem taky prázdnou nádržku s aditivem, Focus 2008 1,6 TDCi 80kW, černé zátky s modrými sponami - dle roku výroby tam má být EOLYS 176 (ovšem oficiálně asi mají být zelené zátky - moc bych neřešil zda zelené/černé - hlavně ne modré)

Obrázek



Dle údajů na diagnostice i zde na fóru má nádržka objem cca 1,8l a musí se dolít doplna, aby se odvzdušnila a poté resetovat.

Jelikož již v autě nemám DPF, rozhodl jsem se do nádržky dolít, nikoliv EOLYS 176, ale diesel s VIFem, inspirován násl. videem: https://www.youtube.com/watch?v=c-CSC-u6Sbs
Protože aditivum slouží jenom k regeneraci DPF filtru a ten již v autě není.
Bohužel se mi zatím nepovedlo vyresetovat tento systém dávkování aditiva do paliva a to ani manuálně pomocí víčka nádrže a klíčku v zapalování v poloze 2 ani pomocí diagnostiky ELM.
PCM ani FACM nedetekuje žádné chybové kódy, ale MFA mi mezi budíkama pořád píše chybu motoru.
Asi neumím resetnout systém dávkování aditiva, který je manuálně doplněn, ale dle jednotky v autě prázdný. Zkoušel jsem i dotankovat palivo a dle ELMu se 88mg do palivové nádrže vstříklo, pak jsem to znovu resetoval, proto na obrázku 0mg, ale proč je hladina nádržky pořád na 0? Dělám něco špatně? Má se palivová nádrž dotankovat doplna? Prosím o jakoukoliv radu. S díky zdraví David
ELMCONFIG FACM
ELMCONFIG FACM
RESET FACM
RESET FACM
FORD FOCUS 1,6 TDCI 80kW - 100kW - 300Nm TITANIUM BLACKPANTHER
Obrázek

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Příspěvek od vita_k » 04.04.2015 19:55

no ja nevim, ale davkovani aditiva ma fungovat, kdyz mas dpf off?
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
DaveXx
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 20.03.2011 21:24
Bydliště: Vsetín

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Příspěvek od DaveXx » 04.04.2015 20:25

Taky mi to moc nedává smysl, ale prý i když máš DPF off, tak ta nádržka na aditiva nesmí být prázdná, a stále to dostřikuje... odpojení DPF tento problém prej neřeší... už to tu psal i někdo jiný...
FORD FOCUS 1,6 TDCI 80kW - 100kW - 300Nm TITANIUM BLACKPANTHER
Obrázek

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19273
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Příspěvek od foki » 04.04.2015 20:46

opravoval jsem focuse a ten jednotku na eolys nemel vubec asi aby se nesnazil doplnovat :dih:
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Příspěvek od vita_k » 05.04.2015 10:46

a mel DPF? :)
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19273
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Příspěvek od foki » 06.04.2015 23:50

blaznis ? to jezdi lidi az kdyz je servisy oskubaji a uz si nevi rady tak se na me obrati
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

ivangs64
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 18.06.2013 11:01
Bydliště: Banská Bystrica

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Příspěvek od ivangs64 » 15.04.2015 18:45

DaveXx píše:Zdar borci :)

Měl jsem taky prázdnou nádržku s aditivem, Focus 2008 1,6 TDCi 80kW, černé zátky s modrými sponami - dle roku výroby tam má být EOLYS 176 (ovšem oficiálně asi mají být zelené zátky - moc bych neřešil zda zelené/černé - hlavně ne modré)

Obrázek



Dle údajů na diagnostice i zde na fóru má nádržka objem cca 1,8l a musí se dolít doplna, aby se odvzdušnila a poté resetovat.

Jelikož již v autě nemám DPF, rozhodl jsem se do nádržky dolít, nikoliv EOLYS 176, ale diesel s VIFem, inspirován násl. videem: https://www.youtube.com/watch?v=c-CSC-u6Sbs
Protože aditivum slouží jenom k regeneraci DPF filtru a ten již v autě není.
Bohužel se mi zatím nepovedlo vyresetovat tento systém dávkování aditiva do paliva a to ani manuálně pomocí víčka nádrže a klíčku v zapalování v poloze 2 ani pomocí diagnostiky ELM.
PCM ani FACM nedetekuje žádné chybové kódy, ale MFA mi mezi budíkama pořád píše chybu motoru.
Asi neumím resetnout systém dávkování aditiva, který je manuálně doplněn, ale dle jednotky v autě prázdný. Zkoušel jsem i dotankovat palivo a dle ELMu se 88mg do palivové nádrže vstříklo, pak jsem to znovu resetoval, proto na obrázku 0mg, ale proč je hladina nádržky pořád na 0? Dělám něco špatně? Má se palivová nádrž dotankovat doplna? Prosím o jakoukoliv radu. S díky zdraví David
33.JPG
22.JPG
Ahoj , resetovat sa to da diagnostikou FOCOM alebo original IDS pre FORD. Pokial mam informacie tak ina diagnostika to nedokaze ( toto neviem na 100 %) .
FORD FOCUS II 1,6 TDCI 80 kW 2008 KOMBI SPOTREBA 5,9L

searcher
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 08.01.2015 14:11

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Příspěvek od searcher » 07.05.2015 22:54

Čau všichni,

teď jsem taky zrovna řešil aditiva, krom renovace DPF a repasu turba a řešení STEERING ASSIST FAILURE. Všechno na jednou, když už se to sejří tak pořádně.

Nicméně, atky moc nechápu jak je to s barvama. Mám FF2 1.6 Tdci - 2004 a má tam modrou sponu.
POdle roku by tam mělo přijít EOLYS 176, já byl v peugeotu kde mi za stejnou cenu prodali Infineum F7995 KIT, potřeboval jsem to rychle a ne až v pondělí po svátkách.

Dle specifikace by měl být plně nahraditelný 176, takže snad v poho, Stějně je ve FF2 motor HD z peugeotu údajně. Rozhodně je na F7995 zelená sponka, což podle specifikace sedí. Modrá by měla bejt až 2010 + .. Tak ale nechápu proč pod fordem 2004 je ta spona modrá. Je přeci blbost u
Mimochodem na Eolys 176 je spona taky zelenáá !!! Tak jsem z toho jelen. Zatim to jede, uvidíme

Doplnění aditiva je celkem jednoduchý :-D akorát jak tu někdo psal bacha na voči. Spona jde blbě dolu, pokud nevíte jak na to, člověk na to čumí ze spoda a když to povolí, vytryskne z toho celkem svižně močovina. Hned jsem to vyplách vodou s mejdlem :))) Zatim vidim dobře
Pak jsem na DIAG resetnul stav, zhasnula hlaska ENGINE SYSTEMS FAULT a jede se. Hned jsem auto protáh, ale jak už jednou člověk zažije nějakou ránu a dozví se, že mu v autě něco hoří kvůli čištění, jezdim se sevřenou řití. Po dojezdu, i když jsem ještě chvíli stál se zapnutym motorem, po zhasnutí docela dlouho fičel větrák a z vejfuku šel docela smrad a dost to v něm praskalo. Asi normální když se to regeneruje. Ale mam respekt a první věc kterou si koupim bude velkej hasičák

Mám za sebou zahoření v turbu, nekontrolovatelný vzestup otáček a nemožnost vypnout motor, naštěstí jsem nezpanikařil a chcípnul to přes rychlost, motor řval jako tur, čoudu v ulici .. že nebylo 20 metrů vidět a z motoru se hulilo ještě hodinu. MOtor se nepřetočil, tak jsem si oddychnul. Žena v tu chvíli stála už asi půl kilometru od auta. Nicméně mám takový dojem, že za to může vysoká hladina oleje, když ten DPF byl mimo provoz a ucapnej, pořád to leje naftu do leje .. Turbo a všechny trubky tim byly úplně zanesený a to turbo si pak loklo místo vzduchu oleje s naftou, jestli jsem to dobře pochopil. Nebo to chytlo od spoda nevím, každopádně trubo šlo na repas. Taky teď budu měřit olej každej den, to mi věřte ... Nicméně kuchat se mi to nechce, nejen že mají asi změnit legislativu, ale taky co jsem se dočet, dle svých výpočtů, lidi mají pak víc problémů, než když to tam je a funguje to. Smysl to tam rozhodně asi má. Jen myslím že to není domyšlený (tedy z praktického hlediska : Ekonomický smysl bude o něčem jiným)

K assit failure se nebudu vyjadřovat .. je to OT .. nicméně pomohla demontáž budiků a proletování spojů. Lze najít jinde na fóru. 30 minut práce a ušetřenejch 16 tisíc za novou přístrojovku, kterou mi forďáci nabízeli. Jinak závada hustá, vjedete do křižovatky, nebo na koleje a ono to hodí imobilizer, nouzák a nejde plyn, pomohl autoplyn s pomalym spoustenim spojky,abych se aspoň dostal za závory.

Abych to shrnul:

1) Už vím že mám v autě DPF a už vím co to je akolik to stojí
2) Už vím že mám v autě nádržku na aditiva :| tam kde bych ji nikdy nehledal(mimochodem neni v manualu, je to proste servisni zalezitost)
3) Už vím že když to člověk neví, stane se kurňa velkej problém
4) Koupim si hasičák a budu dál jezdit se sevřenym zadkem v očekávání co na mě automobilový průmysl zase vytáhne (fakt šlo o život, to auto málem chytlo - ještě by stačilo aby se zbláznil centrál a nepustilo mě to z auta)
5) Auta od r.2000 patřej do německa, kde lidi jezděj na pravidelný kotroly a maj na to prachy
6) Nesnášim auta, stojí to prachy a ještě vám to usiluje o život
7) Tahle kraksna FOFO2 - etalón jízdních vlastností, pude rozhodně z baráku !!! jakmile to bude možný a koupim si nějakej starej obyčejnej benzíňák
8 ) Jestli někdo potřebuje s etalónem poradit, napište, už je ze mě totální profík, s tim co mě všechno na tomhle skvostu potkalo (podotýkám, že s autem bylo jinak zacházeno dosti šetrně).

Zdar a klidný dojezd do cíle !!!

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19273
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Příspěvek od foki » 09.05.2015 14:12

zase nekdo kdo prisel na to ze do odjeteho dieselu nema cenu investovat a ze je lepsi zlaty benzin ?
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 09.05.2015 16:30

Jj.kup si benzin nebo diesel euro 3,kde nebylo tolik eko kurvitek...
Jinak budíky mám taky nový za 1500 tady z fóra a DPF jsem se zbavil a kupodivu jezdí ted docela dobře.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

mafan
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 12.01.2013 11:13

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Příspěvek od mafan » 18.05.2015 10:12

Chci se zeptat, máte někdo zkušenosti s čištěním DPF, od mokré cesty až po vypalování? DPF už zlobí déle, jednou už mi i chytl olej, vyměnil jsem tak mám teď normálně, ale pořád regenerací přibývá, navíc dost stoupla průměrná spotřeba cca o 1 litr. Přemýšlí o tom vypálení, vyjde na +- 10 tis. včetně práce, nový DPF spíše ke 20 tis. to už se mi nechce dávat na 10 let staré auto..Nějaké postřehy, zkušenosti zda to přinese kýžený efekt?

Odpovědět

Zpět na „DPF a vše okolo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů