EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)

Uživatelský avatar
vitut
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3068
Registrován: 25.06.2008 13:03
Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)

Příspěvek od vitut » 29.01.2015 21:51

Tak nevim, kde je problem. Ja mam vlastne stejnou mechaniku - 1,8 TDCi + MTX75 a auto tahne velmi dobre uz od nejakych 1600 - 1700 ot. Bez cukani a duneni mu nedela problem jezdit kolem 1200 ot., takze 40 km/h na 4. stupen se v pohode da. Je ale pravda, ze svara ma v podstate to stejne a ze zacatku se autu pod 2000 ot. moc nechtelo. Trvalo to cca 2 mesice premlouvani a jednotka si dal rict (resp. nastavila si korekce a uz to jezdi) ...
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004

byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

Obrázek

spxxxx
Junior
Junior
Příspěvky: 465
Registrován: 12.06.2013 07:12
Bydliště: Praha

Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)

Příspěvek od spxxxx » 29.01.2015 21:58

Na 4ku mi to da min 60.....nebo i min, ale už je to takový nepekny zvuk. Myslím, ze poradit na spotřebě nepřidal ani neubere....

Uživatelský avatar
Andymaniac
Junior
Junior
Příspěvky: 480
Registrován: 21.10.2011 10:42
Bydliště: Praha 8

Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)

Příspěvek od Andymaniac » 30.01.2015 08:31

Ahoj, nejsou všechny MTX-75 stejné. Mají různý trvalý převodový poměr a tím jsou ovlivněny všechny rychlosti. Kdysi jsem to zkoumal, protože jsem sháněl převodovku do svého auta.
Ford Focus II kombi po faceliftu (2008)
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA

Uživatelský avatar
vitut
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3068
Registrován: 25.06.2008 13:03
Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)

Příspěvek od vitut » 30.01.2015 10:18

V mem pripade je staly prevod 3.41 ...
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004

byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

Obrázek

Uživatelský avatar
ominina
Junior
Junior
Příspěvky: 356
Registrován: 09.01.2014 23:45
Bydliště: Teplice

Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)

Příspěvek od ominina » 04.02.2015 20:48

Je mi jasný, že tahat auto na velký kvalty z malejch rychlosti je k prdu, ale mohlo by to na 4ku přeci dát 50 v poho. Na 5ku 70-80. A ne to tolik točit. Dost nechápu rozdíly délek kvaltů u převodovek ať už 5 ti kvaltovejch nebo automatů. To je jak s Karosama, dálniční a městský. Taky přeci při koupi auta nevidíte typ převodovky. Max jen počet kvaltů nebo automat.
Mondeo mk4 1.8 Tdci 2007 92kw EGR off
Kawasaki ZX10-R 147Kw

Hery77
Nováček
Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 27.10.2009 19:43
Bydliště: Ostrava

Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)

Příspěvek od Hery77 » 25.09.2015 14:52

Chlapi kolik máte nalítáno s tímto motorem, mám možnost koupit mk4, 1.8 TDCi, 5 rychlosti, verze EKO, 2010 a je tam nalítáno 211tis, dovoz z Belgie. Auto vypadá luxusně, ale ty kilometry, není to moc?
Jaké investice se dají očekávat?
Ford Mondeo MK IV, r.v. 2008 HB, Ghia, 2.0 Duratec FFV
prodáno: Ford Focus I. r.v. 10/2004, 1.8 TDCi / 74 kW

Uživatelský avatar
ominina
Junior
Junior
Příspěvky: 356
Registrován: 09.01.2014 23:45
Bydliště: Teplice

Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)

Příspěvek od ominina » 25.09.2015 23:36

Mam najeto 198xxx km. Kupoval jsem když mělo cca 150000. Motor jen olej a nafta. Okolo jen destičky, paliv.filtr a drobnosti. Spotřeba poslední 3000 km 5,4L. Přemýšlím pořád o zaslepení EGR. Při plnym plynu si trochu zakouří (snad ne vstřiky) a vyřeší to záslepka.
Mondeo mk4 1.8 Tdci 2007 92kw EGR off
Kawasaki ZX10-R 147Kw

Joest
Nováček
Nováček
Příspěvky: 56
Registrován: 18.06.2012 23:35
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)

Příspěvek od Joest » 30.09.2015 14:42

Hoši tu vaší spotřebu nechápu... uvádíte reálný výsledky, nebo to co měří palubák? Ten mi totiž ukazuje spotřebu kolem 6,3l a real je někde k 7,3l. Tak a teď kde je chyba? A nemůže to Vaše pocukávání dělat vadná váha vzduchu? Měnil jste ji někdo už? Mám toiž podezření, že ta zvýšená spotřeba bude kvůli ní...
Ford Mondeo MK IV ... 1,8 TDCi 92 kW/125k EGR OFF
Kladno a přilehlé okolí...

Uživatelský avatar
ominina
Junior
Junior
Příspěvky: 356
Registrován: 09.01.2014 23:45
Bydliště: Teplice

Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)

Příspěvek od ominina » 03.10.2015 12:02

Palubák ukazuje o 2-3 deci míň, teda aspoň mě. Váha vzduchu má když je po smrti spíš za následek špatný tah motoru, auto je líné. Jinak včera u mne zaslepen egr. Kontrolka nesviti a auto pocitově táhne v nižších otáčkách a míň kouří. Ale mam i novej výfuk tak asi tim.
Mondeo mk4 1.8 Tdci 2007 92kw EGR off
Kawasaki ZX10-R 147Kw

Joest
Nováček
Nováček
Příspěvky: 56
Registrován: 18.06.2012 23:35
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)

Příspěvek od Joest » 14.10.2015 13:18

Zkousel jsem ji odpojit a je fakt ze to netáhne, nejde to do otácek. Neříkám že je mrtvá, to bych asi poznal hned, ale kazdopadne mam dojem ze po jejim vycisteni to tak dva dny jede krasne bez cukani a pak stejny, jako by v tom měla prsty ř. jednotka. Obcas to cuka, obcas ne...nechapu... nenasel jsem souvislost. Navíc ta spotřeba je taky jiná než na palubáku a rozhodně o víc než 0,3 L, kecá to tak o 1 - 1,3 L.
Ford Mondeo MK IV ... 1,8 TDCi 92 kW/125k EGR OFF
Kladno a přilehlé okolí...

Uživatelský avatar
Kaizer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 173
Registrován: 20.01.2010 00:38
Bydliště: Česká Třebová

Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)

Příspěvek od Kaizer » 30.01.2016 09:48

Jak by měla být tlustá destička pro zaslepení, bude stačit 1mm ocelový plech?
Nebude problém se zaslepením od nového roku na STK?
Audi A7 Sportback 3.0 BiTDI 2016 současné
Mondeo Liftback Titanium 2008 1.8TDCI 92kW. Chip Camp Performance 100KW/365NmSoučasnost
Focus II 1.6 Ti-VCT combi Titanium 2005.Chip 104KW/175Nm
ObrázekMinulost

Uživatelský avatar
ominina
Junior
Junior
Příspěvky: 356
Registrován: 09.01.2014 23:45
Bydliště: Teplice

Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)

Příspěvek od ominina » 30.01.2016 22:04

Táta mi dal na zaslepení klingerit cca 2mm silnej s pletivem vevnitř. A od tý doby alles gutte. Dal bych tam nerez. Na Stk jsem byl před zaslepením tak ti nepovim.
Mondeo mk4 1.8 Tdci 2007 92kw EGR off
Kawasaki ZX10-R 147Kw

Joest
Nováček
Nováček
Příspěvky: 56
Registrován: 18.06.2012 23:35
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)

Příspěvek od Joest » 17.02.2016 23:45

To co tam mám je nějakej nerez a má tak 3mm určitě... 1mm těžko říct, jako chvíli to třbea vydrží, ale dlouhodobě nevím... na STK jsem byl když to nebylo zaslepene, ale ted pojedu zas a nebudu to vyndavat uz...uvidime...


Tak emise OK i se záslepkou, takže to ničemu nevadí... :totlsmile:
Naposledy upravil(a) Joest dne 09.06.2016 23:59, celkem upraveno 1 x.
Ford Mondeo MK IV ... 1,8 TDCi 92 kW/125k EGR OFF
Kladno a přilehlé okolí...

Uživatelský avatar
Andymaniac
Junior
Junior
Příspěvky: 480
Registrován: 21.10.2011 10:42
Bydliště: Praha 8

Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)

Příspěvek od Andymaniac » 05.06.2016 20:07

Týká se to focusu, ale tyto motory (1,8 TDCi) včetně EGR se zdají být stejné. Vyfotil jsem svůj EGR. Mám jej už nějakou dobu zaslepený, ale min. 150tis. najel bez záslepky. Není tam normálně vidět, ale předpokládám, že ten červeně vyznačený průměr je světlost sání a žlutě vyznačený je ten co zbyl po zanesení EGR splodinami z motoru. Vidíte to stejně ? Podařilo se to už někomu vyčistit ? Jak na to a co si připravit za materiál ?

P.S.: Našel by mi prosím alespoň někdo v ETISu číslo toho těsnění mezi hlavou a EGR ? Díky.
Přílohy
EGR_focus.jpg
Ford Focus II kombi po faceliftu (2008)
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA

Uživatelský avatar
Andymaniac
Junior
Junior
Příspěvky: 480
Registrován: 21.10.2011 10:42
Bydliště: Praha 8

Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)

Příspěvek od Andymaniac » 15.06.2016 10:50

Vidím, že si musím zase odpovědět sám. Vrhnul jsem se na čištění EGR na své 1,8 TDCi. Říkám si, že ta příruba musí jít odšroubovat a pak to vyškrábu a vystříkám nějakou srágorou. Tak jsem sundal všechny ty plasty pod stěračema, chladič spalin, hadici sání, elektriku, expanzku, atd... no co vám budu povídat rozborka půlky auta, abych nakonec zjistil, že ty spodní šrouby nepovolím, dokud nesundám turbo ! No to mě teda dožralo, že jsem nadával jak ten borec u toho lakatoše (https://www.youtube.com/watch?v=SiUz_akTmcY), že se na to můžu vy...t. Vzal jsem takovou tenkostěnnou trubku, na ni jsem nasadil husí krk a strčil jsem to do pytlíkového vysavače. To že je v něm ten pytlík, který se dá vyhodit je hodně důležité a nenasazujte tam ani tu hadici, protože to co jsem z toho seškraboval bylo asi jako když promícháte saze s olejem a pak si to zapečete v troubě. Takto jsem to mechanicky tou trubkou vyškrábal a pak jsem tam ještě dlouho drandil s tím samotným krkem a rval ho až za dva rohy, aby se to pěkně odrhlo a zbytky vyluxovaly. Nakonec jsem to složil bez trubky sání, natočil a do sání jsem nastříkal nějakej čistič na karburátory. Krásně se ty zbytky toho sajrajtu vypláchly a sání je zase průchozí. Byl jsem překvapený, ale ani to auto nehulilo. EGR jsem zaslepil a tu záslepku už nikdy nevyndám ! Ani na technickou, protože obsah NOx oni vůbec neměří, zajímá je pouze kouřivost a ta bude excelentní.
Ford Focus II kombi po faceliftu (2008)
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk4 diesel“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů