2.0 TDCi - Nepravidelný chod - otáčky nekolísají.

sheverone
Nováček
Nováček
Příspěvky: 28
Registrován: 16.04.2014 19:01

2.0 TDCi - Nepravidelný chod - otáčky nekolísají.

Příspěvek od sheverone » 24.06.2014 19:24

Zdravím, dokázal by někdo poradit jak odstranit tuto závadu?
Má nalítáno cca 180tkm :
Při volnoběhu motor kolísá, ale otáčky drží. Klepe se jako by byl vypojen jeden vstřik.
Když jsem postupně odpojoval vstřiky (horní konektory) zjistil jsem že při odpojení 2.vstřikovače se absolutně nic nestane - jako by už sám o sobě byl chcípnutej. ? Tudíž soudím že to bude zřejmě tím, navíc jsem si všiml že potrubí k tomuhle vstřiku již bylo pravděpodobně měněné.
Co mě ale nedává rozum - Při vytočení nad cca 1100 ot. auto šlape normálně, dokonce nepadá do nouzáku a krásně táhne i na 180km/h.

Na diagnostice jsem měřil offset vstřiků přičemž tenhle byl uplně mrtvý, na grafu se neobjevilo žádné kolísání jako u ostatních vstřiků, ale jen mrtvá čára.

Zároveň jsem si všiml že motor celkem dýchá, pod víčkem od oleje se hulí jak z parní lokomotivy, to samé pod měrkou oleje.... Má to něco společného ?

Díky předem za rady, pokud někdo poradí, budu moc rád.

Uživatelský avatar
Dr.Romca
.
.
Příspěvky: 7111
Registrován: 27.06.2011 15:06
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0 TDCi - Nepravidelný chod - otáčky nekolísají.

Příspěvek od Dr.Romca » 27.06.2014 11:41

chce to zajet do nějakého diesel servisu, tam vyndají vstřiky a zkontrolují je na stolici...

Tím se zjistí, jestli je úplně mrtvý, nebo jen "přidřený" atp...

sheverone
Nováček
Nováček
Příspěvky: 28
Registrován: 16.04.2014 19:01

Re: 2.0 TDCi - Nepravidelný chod - otáčky nekolísají.

Příspěvek od sheverone » 27.06.2014 16:43

Necituj, prosím, příspěvky, když odpovídáš hned pod ně...

Ok, jasně. Jen by mě ještě zajímalo, jestli když koupím repasovanej vstřik, budu ho muset do tohodle mondea přihlašovat do jednotky ve fordu? Je to 96kw. R.v 2002

Uživatelský avatar
Dr.Romca
.
.
Příspěvky: 7111
Registrován: 27.06.2011 15:06
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0 TDCi - Nepravidelný chod - otáčky nekolísají.

Příspěvek od Dr.Romca » 27.06.2014 19:03

Kódovat se musí podle mě i repasovanej, ale jistej si nejsem...

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3913
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0 TDCi - Nepravidelný chod - otáčky nekolísají.

Příspěvek od djdekl » 27.06.2014 19:34

Repasovanej by mel mit novej kalibracni kod...

Uživatelský avatar
vandal46
Junior
Junior
Příspěvky: 446
Registrován: 17.10.2009 06:09
Bydliště: Čeladná

Re: 2.0 TDCi - Nepravidelný chod - otáčky nekolísají.

Příspěvek od vandal46 » 17.11.2014 20:05

Ahojte, mám podobný problém, keď je motor studený, naštartujem a nechám bežať na volnobeh tak sa nepravidelne sem tam pridusí, vynechá sem tam, jak keby chcel "zdochnúť" ... pozoroval som to asi tri krát za posledný mesiac (predtým vobec), pri teplom motore to asi nerobí to by som si všimol.

Čo si myslíte že by to mohlo sposobovať ?

Vstreky mi známy kontroloval cez diagnostiku cca pred rokom a neboli na nich skoro žiadne odchylky, vraj podla toho boli v super stave.
Hyundai i30 kombi 1.4T-Gdi , 2018
Ford Mondeo kombi Ghia 2.0 TDCi , 2005 , 96kW/130k

míres
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 14.08.2012 07:26

Re: 2.0 TDCi - Nepravidelný chod - otáčky nekolísají.

Příspěvek od míres » 18.11.2014 07:36

Mě to přes diagnostiku taky neukazovalo žádnou odchylku, takže podle všeho 100% stav. Bohužel skutečnost na stolici byla jiná, a všechny 4 vstřiky šly na repas. Teď ať mi někdo vysvětlí proč. Ve světě motorů několikrát prověřovali kondici vstřikovačů jen přes diagnostiku a psali v jakým stavu stavu jsou vstřikovače.. Teď vidím, že je kravina spoléhat pouze na diagnostiku.

Uživatelský avatar
vandal46
Junior
Junior
Příspěvky: 446
Registrován: 17.10.2009 06:09
Bydliště: Čeladná

Re: 2.0 TDCi - Nepravidelný chod - otáčky nekolísají.

Příspěvek od vandal46 » 18.11.2014 07:59

míres: Aha tak to je zaujimavé ... a tiež ti tak trochu vynechával motor? A sporadicky alebo vždy pravidelne?
A bol rozdiel medzi studeným a teplým motorom?

Pretože mne to fakt urobilo pár krát a napríklad dnes zas nič, auto na volnobeh v pohode bez zacukania motoru ... ešte ma napadlo že by som mal natankovanú horšiu naftu ale tankujem Vervu na tom istom mieste ...
Hyundai i30 kombi 1.4T-Gdi , 2018
Ford Mondeo kombi Ghia 2.0 TDCi , 2005 , 96kW/130k

míres
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 14.08.2012 07:26

Re: 2.0 TDCi - Nepravidelný chod - otáčky nekolísají.

Příspěvek od míres » 18.11.2014 18:58

Projevovalo se to zejména za studena, kdy byl mírně nepravidelný chod a bylo slyšet i cvakání vstřiků. Při prudkém přidání plynu zvýšená kouřivost a postupně šla nahoru spotřeba. Těsně před výměnou o cca 0,3 litru. První co jsme zkoušeli, byl čistič vstřiků, který měl vliv jen na spotřebu. Ta začala postupně klesat, ale všechny ostatní příznaky zůstaly. Potom návštěva diesel servisu,
kde nejdřív zkusili zadat nové korekce ( podle jednotlivých dávek totiž bylo vše o.k., dá se říct, že odchylky byly rovné novému autu). To také nepomohlo, takže vyndali vstřiky a na stolici zjistili, že jsou k.o. Trochu mi nesedí to, že tě to dělá jen občas, u mě se to jakoby postupně zhoršovalo.

Uživatelský avatar
vandal46
Junior
Junior
Příspěvky: 446
Registrován: 17.10.2009 06:09
Bydliště: Čeladná

Re: 2.0 TDCi - Nepravidelný chod - otáčky nekolísají.

Příspěvek od vandal46 » 19.11.2014 08:33

No čo som sa bavil so známym tak hovorí že to možu byť aj žhaviče ... no v tom momente som si uvedomil že ešte neboli kontrolované, teda aspoň nie za dobu čo auto mám - 5 rokov a najazdených 80 000km (teraz má 200 kkm) :? ... no tak ich o týždeň skontroluje a ja budem dúfať že to bude príčina :)

Tu kouřivosť teraz objektívne neskontrolujem, pred predvčerom som prišiel o tlmič :) ale v pondelok idem na výmenu výfuku...

BTW kolko cca možu tie žhaviče vydržať? Nikde sa výmena neuvádza ...

Ináč zatial díky Vám za rady :palec_nahoru:
Hyundai i30 kombi 1.4T-Gdi , 2018
Ford Mondeo kombi Ghia 2.0 TDCi , 2005 , 96kW/130k

xabab
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 23.10.2016 16:29
Bydliště: NR/ZV/LC

Re: 2.0 TDCi - Nepravidelný chod - otáčky nekolísají.

Příspěvek od xabab » 06.01.2017 13:13

Ahojte.
Chcel by som sa podelit so situaciou ktora nastala po vymene vstrekovacov na danu temu -> nepravidelny chod pri volnobehu.
Auto: Mondeo TDCi 85 kW, r.v. 07/2004 M6
Vsetko sa zacalo s blikajucim zhavenim. Diagnostika (Fordiag) ukazala zapalovanie mimo tolerancnych hodnot.
1.jpg
1.jpg (16.52 KiB) Zobrazeno 6325 x
Vycital som C2i kody a naprogramoval znova vstrekovac 2 na 3-m valci. Blikajuce zhavenie zmyzlo a s nim aj nudzovy rezim. Ale ked uz sa hodilo auto do nudzoveho rezimu, tak koli niecomu.
Spravil som zaznam z diagnostiky pri beziacom motore. Zameral som sa na offset jednotlivych vstrekovacov a fuel demand. Vysledky su nasledovne:
2.jpg
- Offset (ja to chapem ako korekcia pri vstrekovani aby pri danom mnozstve paliva vstrekovaneho paliva do valca dochadzalo co k najdokonalejsiemu zapaleniu a horeniu zmesi, cim sa dosiahne tichsi chod motora (detonacie vo valci)) na 2-m a 3-m vstrekovaci ukazuju velke korekcie.
3.jpg
- Fuel demand (ja to chapem ako palivo potrebne na korektne zapalovanie podla jednotlivych snimacov – hlavne teda oda detonacneho snimaca) na 2-m vstrekovaci je menej a na 3-m vstrekovaci je viac ako na zvysku vstrekovacov.

CNS je Combustion Noise Sensor?

Potom som spravil prepadovy test. Po 4 minutach uz bola flasticka skoro plna prepadovou naftou na 3-m valci. Ani zvysok nevyzeral najlepsie, ale na danom valci to bolo velmi zle.
4.jpg
4.jpg (39.72 KiB) Zobrazeno 6320 x
Rozhodol som sa kupit 2 repasovane vstrekovace a riesit treti a stvrty valec, kedze tam bolo najviac nafty. Repasovane vstreky boli aj s testom so stolice s vygenerovanymi C2i kodmi. (predpokladam ze Hartridge stolica, lebo vygenerovany formular mal v lavom hornom rohu DELPHI znak).
Najprv som vymenil len jeden vstrekovac na 3-m valci. Vymenu som vykonal cisto ako sa len dalo a pri demontazi jednotlivych dielov som puzil uzavery proti znecisteniu (Delphi 9109-912). Dokladne som ocistil aj veko ventilov, tesnenie okolo vstrekovaca pred demontazou. Demontoval som vstrekovac (specialny kluc – predlzeny nadstavec 21 x 85 mm), zalozil novy, dotiahol momentovym klucom na 47 Nm (toto cislo mam z anglickych forumov, kde sa odvolavali na Haynes manual). Spätne som namontoval vsetky diely v opacnom poradi ako pri demontazi.
Nove C2i kody som zadaval podla navodu –> 2 vstrekovac = 3 valec
5.jpg
Po kodovani to pekne nastartovalo. Volnobezne otacky ked boli nieco nad minimom, tak chod bol plynuly, no akonahle ustalili, nepravidelne vynechaval motor. Nepravidelne tak, ze cuklo to 3x potom minute nic, potom zas 2-3x atd. Niekedy drzal otacky aj 2-3 minuty az potom zacuklo a potom nic. Isiel som sa previezt a z 5tich zrychleni 2x zacuklo pri 2800-3000 otackach.
Nasledne som spravil prepadovy test. Na volnobehu to cukalo sem tam a pri 3000 otackach tiez.
6.jpg
- Ako vidime na tretom valci je menej prepadovej nafty, ale napriek tomu, ze repasovany vstrekovac, tak nad limitom. Vtedy som si myslel ze je zly vstrekovac alebo kody su zle.
Spravil som 130 km na dialnici. Tah mal plynuly, ani raz nezavahal, resp. som to nezacitil. No po jazde volnobeh bol znova nepravidelny, dokonca frekventovanejsi.
Na diagnostike to vyzeralo takto:
7.jpg
- Fuel demand na druhom vstrekovaci boli take nizke az poziadavky klesli na 0, cize vobec tam ako keby nechcel palivo vstreknut.

Rozhodol som sa vymenit repasovany vstrekovac za povodny. Demontoval som repasovany, zalozil povodny, nakodoval a nastartoval. Nepravidelny chod zmyzol, v celom spektre otacok. Namerane hodnoty v diagnostike vyzerali takto:
8.jpg
- Offset na 2-m vstrekovaci okolo 0 (rucicka sa hybala). Na 3-m vstrekovaci sa tiez upravil offset ale zato na 4-m vstrekovaci oproti prvemu meraniu ukazoval ine hodnoty.
9.jpg
Spravil som 220 km, na dialnici bez problemov. Ziadne cukanie. Ale silne klepanie bolo pocut ked bol motor studeny (vonku -3) a ked bol zohriaty v mestskom cykle.
Potom som spravil prepadovy test. Bez zavahania na volnobehu ani pri vyssich otackach. Vysledok:
10.jpg
- Podla testu na tretom valci vstrekovac KO.



pokracovanie nizsie...
Focus MK2.5 1.6 TDCi 80 kW
Sierra Saphire 2.0 OHC 74kW (uz bez kat.)
Mondeo MK3 FL 2.0 TDCi 85kW
ex. Mondeo MK3 2.0 TDCi 96 kw
ex. Sierra Saphire 2.0 OHC 74 kW (kat.)

xabab
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 23.10.2016 16:29
Bydliště: NR/ZV/LC

Re: 2.0 TDCi - Nepravidelný chod - otáčky nekolísají.

Příspěvek od xabab » 06.01.2017 13:19

Pred vykonanim prepadoveho testu vyzerali budiky na diagnostike takto:
11.jpg
12.jpg
Mal som este jeden neodskusany repasovany vstrekovac, takze som sa rozhodol ze do tretieho valca dam ten novy a do stvtreho valca dam ten repasovany co som vybral z tretieho valca. Po vymene a kodovani (2 vstrekovac = 3 valec; 3 vstrekovac = 4 valec) symptom totozny. Nepravidelny chod. Ale nevedel som ze ktory vstrekovac. Fordiag ponuka funkciu scope, kde sa dalo vybrat moznost fuel demand. Vysledok zaujimavy:
14.jpg
- Fuel demand na druhom (zlty) vstrekovaci (treti valec) nizky az nulovy (novy repasovany vstrekovac).
- Treti vstrekovac (stvrty valec) fuel demand v poriadku. (tento vstrekovac bol odskusany na tretom valci, kde to vynechavalo a som si myslel ze je zly)

Dufam, ze som bol dost detailny a vsetky prispevky vitam, co som robil dobre/zle, hodnoty z diagnostiky, ci som dobre odcital, dobre odmeral atd. Cely popis vysiel na dost dlhy, ale mozno sa to niekomu este zijde v buducnosti pri rieseni problemu.

A na zaver, co tomu sakra je? :bebng: Preco si riadiaca jednotka mysli, ze tam nie je potrebne vstrekovat palivo? Detonacny snimac je zly a neodsnima dobre tlaky z tretieho valca ked to vstrekuje spravne? Skusim vymenit vysokotlakovu hadicu z prveho valca na treti?
Focus MK2.5 1.6 TDCi 80 kW
Sierra Saphire 2.0 OHC 74kW (uz bez kat.)
Mondeo MK3 FL 2.0 TDCi 85kW
ex. Mondeo MK3 2.0 TDCi 96 kw
ex. Sierra Saphire 2.0 OHC 74 kW (kat.)

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3913
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od djdekl » 06.01.2017 15:41

S odpojenym knock senzorem to jede ? Nebo nouze ?

xabab
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 23.10.2016 16:29
Bydliště: NR/ZV/LC

Re: 2.0 TDCi - Nepravidelný chod - otáčky nekolísají.

Příspěvek od xabab » 08.01.2017 20:28

To som veru neskusal. Vyskusam.

Posledne dni som mal problemy so startom (-20 stupnov vonku). Podarilo sa zatlacit do garaze, kde bolo len -1 a potom nastartoval. Vsimol som si ze ked na pristrojovke rozsvieti zhavenie, tak nepocujem cvakanie relatka. Tak som si pozrel poistnu skrinku a 60 A poistka chybala, a ktovie odkedy, lebo doteraz to vzdy startovalo, pri nizkych teplotach, len teraz boli take extremne nizke teploty.


Ale, spravil som dalsie merania.
15 permanent offset.JPG
- ak offsety na vstrekovacoch sa nastavia na 0, to znamena ze sa rucicka nehybe, ziadna korekcia sa nerobi, a to na volnobehu, tak nevynechava ani jeden valec, vstrekuje do kazdeho valca, ale bez korekcii, teda si myslim. Auto ide normalne, bez trhania/cukania, aj zrychluje, od 2600 otacok vyssie mierne zadymi. Ale ked auto stoji, a bezi na volnobehu, tak pocut nerovnomernost spalovania, ako keby detonacie v zlom case, ale klepanie ako take vobec nepocut.
16 Scope.JPG
17 Scope.JPG
18 Scope.JPG


- z grafov vidime, ze menene vstrekovace na tretom a stvrtom valci vynechavaju, ale niekedy aj prvy, povodny vstrekovac na prvom valci.
Focus MK2.5 1.6 TDCi 80 kW
Sierra Saphire 2.0 OHC 74kW (uz bez kat.)
Mondeo MK3 FL 2.0 TDCi 85kW
ex. Mondeo MK3 2.0 TDCi 96 kw
ex. Sierra Saphire 2.0 OHC 74 kW (kat.)

xabab
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 23.10.2016 16:29
Bydliště: NR/ZV/LC

Re: 2.0 TDCi - Nepravidelný chod - otáčky nekolísají.

Příspěvek od xabab » 11.01.2017 08:25

V riadiacej jednotke vstrekovania (ICU) netreba okrem zadania kalibracnych hodnot vstrekovacov, updatenut aj firmware?
Focus MK2.5 1.6 TDCi 80 kW
Sierra Saphire 2.0 OHC 74kW (uz bez kat.)
Mondeo MK3 FL 2.0 TDCi 85kW
ex. Mondeo MK3 2.0 TDCi 96 kw
ex. Sierra Saphire 2.0 OHC 74 kW (kat.)

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk3 diesel“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů