Slabý tah motoru - TURBO,ČERPADLO, HADICE apd.

Uživatelský avatar
kanagom79
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 16.01.2013 20:25

Re: Slabý tah motoru - TURBO,ČERPADLO, HADICE apd.

Příspěvek od kanagom79 » 02.02.2013 16:53

Vlada píše:Já se k němu zkusim dostat a proměřit ho. Díky za rady :wink:


MAP Mondeo diesel

Obrázek
Ahoj zrovna dnes jsem to řešil protože jsem měl chybu P0235 - čidlo tlaku na sání . Po dvou hodinách bádání jsem asi přišel na celkem rychlý postup jak s ním ven.
1) povolit objímku na hadici pod EGR ventilem a stáhnout tlustou hadici
upevnění pod EGR, černá hadice s objímkou, vpravo trubka zpětného sání z výfuku (zaslepeno)
upevnění pod EGR, černá hadice s objímkou, vpravo trubka zpětného sání z výfuku (zaslepeno)
2) zespodu motoru vlevo (při pohledu zepředu) sundat plastový kryt (u mě jednoduché protože mám zrovna ten roh ulomený a nemusel jsem sundávat celý ten černý plast
3) Pod krytem najdete na dvou šroubech s hlavou 10 přimontovanou trubku s tím čidlem k rámu
pohled zespodu pod kryt na trubku, čidlo není vidět ale kabeláž ano
pohled zespodu pod kryt na trubku, čidlo není vidět ale kabeláž ano
4) Ještě zbývá objímka, která drží hadici z intercooleru a tuto trubku (jde to blbě od sebe) použil jsem plochý široký šroubovák
5)Odpojit konektor od MAP , bacha na háček
6) Potom šla celá sestava tzn. kovová trubka a vrchní hadice k EGR pomalu vykroutit směrem dolů, je to jako ježek v kleci :)

Čidlo bylo hrozně zasrané od rzi a nešlo dolů, drží to na dvou imbusech vel. 3
Prostříkal jsem to VALVOLINEM A čističem kontaktů a vše šlo zpět.
Tak snad to pomohlo jinak to budu dělat znova tentokrát s novým čidlem za 1780Kč od FACETu.

Zdrarec

Uživatelský avatar
kanagom79
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 16.01.2013 20:25

Re: Slabý tah motoru - TURBO,ČERPADLO, HADICE apd.

Příspěvek od kanagom79 » 02.02.2013 17:25

Ještě jsem našel tu ten popisek v angličtině.

P0235 FORD Description
The boost pressure sensor responds to pressure changes in the intake manifold. This pressure is created by the turbocharger and changes with accelerator pedal position (APP) and engine speed. The engine control module (ECM) uses this information to assist in diagnosis of the barometric pressure (BARO) sensor and to provide engine overboost protection. The boost pressure sensor has a 5-volt reference circuit, a low reference circuit, and a signal circuit. The engine control module (ECM) supplies 5 volts to the boost pressure sensor on the 5-volt reference 2 circuit, and provides a ground on a low reference circuit. The boost pressure sensor provides a signal to the ECM on a signal circuit relative to the pressure changes. The ECM monitors the boost pressure sensor signal for voltage outside of the normal range. The ECM calculates a predicted value for the boost pressure sensor. The ECM then compares the predicted value to the actual signal.

Kosto
Nováček
Nováček
Příspěvky: 113
Registrován: 15.06.2010 03:14

Re: Slabý tah motoru - TURBO,ČERPADLO, HADICE apd.

Příspěvek od Kosto » 20.02.2014 11:13

Cize tlak v sacom potrubi by mal byt teda okolo 240 kpa ? to je 100 z toho je atmosfercky tlak a ostatok je tlak turba ? cize spravnu hodnotu kolko tlaci turbo ziskam tym ze 240 - 100 je 240 kpa co je 1,4 baru, chapem to dobre ? :)
ford monde, tdci, 85kw, 5 kvalt. 2005, hatchback

davidkovar
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 19.11.2013 15:56
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Slabý tah motoru - TURBO,ČERPADLO, HADICE apd.

Příspěvek od davidkovar » 22.06.2014 22:28

Ahoj,
mám dotaz ohledně možné závady okolo turba nebo vstříkování.
Zhruba před měsícem jsem spozoroval úbytek výkonu na svém autě a při akcelereci je cítit kolísání výkonu. Přitom mi nepřipadá že by mi auto více čoudilo a spotřeba při normální jízdě taky nenarostla. Původní předpoklad byl na prasklou hadici, ale zvukový projev tomu nenasvědčuje (před 4-mi měsíci jsem měnil hadici co je hned za IC a to šlo slyšet celkem dost velký fukot).
Byl jsem na diagnostice a žádnou závadu to nevypisovalo. Mimochodem byl jsem na ni u pana Pivčíka z Ostravy - Michálkovic.
Při ježdění s diagnostikou se vše tvářilo normálně, tlak turba byl perfektní, a taky na railu. Průběh výkonu byl zajímavý. Jakmile jsem na trojku překročil 3000 ot/min, tak byl cítit pokles a začal výkon jakoby pulzovat (prostě to chviličku jelo lépe a pak hůře).
Verdikt byl, vyměnit palivový filtr, že by mohl být ucpaný.
Ten jsem vyměnil, ale nějak to nepomohlo, sice skoro zmizela ona pulzace výkonu na trojku, ale žeby autíčko jelo lépe se mi nezdá. Navíc bych řekl, že se mi nějak zvěztšila turbodíra. Ta už teda je od doby kdy jsem vypozoroval to snížení výkonu.
Co se týká výkonu celkově, tak povětšinou je vlažný, prostě když na to dupnu na 4. a 5. tak se moc neděje a někdy zase jede jak z praku.
Ještě jsem vypozoroval, že když na to šlapu a otáčky nechám vyletět na max 3000, tak to jede docela dobře, ale není to pravidlo, je to prostě jak kdy.
Jinak vstřikovače byly měněny před cca 3-mi roky a je na nich nalítáno takových 30 000. Všechny filtry jsou vyměněné, konektory na které jsem dosáhl jsem několikrát povypojoval a zase zapojil, regulace turba funguje.
Asi vypozoroval, kdy dochází k onomu poklesu výkonu a kdy to zase jede normálně. K poklesu výkonu a následné pulzaci dochází v horkých dnech. Když je teplota tak do cca 20, tak auto jede normálně a výkon je perfektní. jak je ale přes 25 tak to prostě zlobí, nechce jet a při překročení 3000 ot/min dojde k poklesu výkonu a následuje jeho pulzace.
Ještě doplním že jsem čistil váhu vzduchu, kdy druhá spirálka byla dost zasraná. Po tom čištění se mi trochu zhoršily starty tak, že po nastartování je cítit, že chviličku lítají otáčky cca 50 - 100 ot/min, pak se vše ustálí a je to v pohodě.
Nevíte někdo co by to mohlo být?
Mondeo MK III, 2004, TDCi 96kW, 6-ti kvalt, kombajn

davidkovar
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 19.11.2013 15:56
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Slabý tah motoru - TURBO,ČERPADLO, HADICE apd.

Příspěvek od davidkovar » 24.07.2014 20:27

Čauky, píšu ke svému předešlému příspěvku.
Co jsem vyčetl na různých fórech, tak bych mohl mít závadu na regulaci turba. Asi nejspíš podtlakový ventil, co řídí naklápění lopatek, akorát teda vůbec nevím kde ho hledat (nemyslím baňku co je přímo na turbu), nevíte někdo, případně další možnosti co by se mohlo vy...
Ještě mě napadlo, jak se dá vůbec diagnistikovat motor, myslím grafy požadovaných a dosažených hodnot?
Díky za každou odpověď, už mě to docela štve.
David.
Mondeo MK III, 2004, TDCi 96kW, 6-ti kvalt, kombajn

strikers666
Příspěvky: 1
Registrován: 12.08.2015 23:34

mondeo 96kw, r.v. 2002 - auto ztrácí výkon

Příspěvek od strikers666 » 19.08.2015 19:16

Ahoj, mám mondeo mk3, 2002, 96kw, 2.0 tdci. Auto nejede tak jak má, turbo zatáhne jen na chvíli (aspoň mi to tak přijde) a pak cca. od 2K otáček výše jakoby se dusilo. Auto jede, ale už není taková hračka s ním předjet, jako to šlo dříve. Spotřeba mi díky tomu stoupla cca. o 1l.
EGR je zaslepený a veškeré hadice jsme zkontrolovali, nějaké rady než se na**** a odvezu to do servisu?
Díky moc. :mrgreen:

davidkovar
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 19.11.2013 15:56
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Slabý tah motoru - TURBO,ČERPADLO, HADICE apd.

Příspěvek od davidkovar » 29.10.2015 19:02

No tady je každá rada drahá a celý Tvůj problém může mít spostu příčin, ať už jde o zanesené sání z bordelu z výfuku co tak kdysi šlo přes EGR, dokud bylo funkční, zanesený mezichladič nebo katalyzátor, pak špatné senzory, ať už MAp na výtlaku z turba či na liště railu,atd., dále vyšlehané čerpadlo, vstřiky na konci života.... prostě je toho fakt hodně. Taky hledám řešení svého problému, viz výše.
Ještě by mě zajímalo, jestli se Ti výkon vytratil z ničeho nic nebo to byl dlouhodobější proces, to bymohlo o něčem vypovídat... Zatím jsem ale nenašel nikoho kdo by fakt věděl kam šáhnout, případně co odzkoušet, takže pro Tebe asi odpověď k ničemu, bohužel jinou Ti dát nemůžu. Zrovna ale kupuju diagnostiku fordiag, tak doufám že mi napoví na co se zaměřit, kdybys byl z okolí Ostravy, tak se můžeme domluvit a pak to zkusit napíchnout a uvidíme co to ukáže.
Mondeo MK III, 2004, TDCi 96kW, 6-ti kvalt, kombajn

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk3 diesel“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti