PTC heater MK2 vs. MK3

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: PTC heater MK2 vs. MK3

Příspěvek od ZaQik » 14.01.2021 11:00

sesta z prava
Přílohy
ff3_batterybox_fuses.jpg
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
mobiler9004
Nováček
Nováček
Příspěvky: 61
Registrován: 21.11.2010 20:29

Re: PTC heater MK2 vs. MK3

Příspěvek od mobiler9004 » 14.01.2021 12:32

Super. Díky. Neuvěřitelný jaký máš informace.

Tak už mám zkouknuto.
Pozitiva
Když se hrabu v mrazu v autě a o něco se kuchnu až do krve, tak o tom nevím dokud nevidím krev. Díky mrazu ani tolik neteče :D

Negativa
Výbava TREND dostála svého jména a Ford nechal výrobu kabeláže na mě, takže bez přípravy :(

A tím prozatím končí experiment. Teď se jdou objednávat díly a čekat na vlídnější počasí pro montáž pod širým nebem.
Ford Focus KOMBI MK3 - 2014 1.0 EB 92kW
Ford Focus KOMBI MK2 FL - 2010 1.6 16V 74kW
Ford Focus KOMBI MK1 - 2000 1.6 16V 74kW

Uživatelský avatar
Hoffis
Junior
Junior
Příspěvky: 301
Registrován: 21.05.2020 15:58

Re: PTC heater MK2 vs. MK3

Příspěvek od Hoffis » 14.01.2021 15:40

že tam není pojistka , to ještě nemusí znamenat, že není příprva.
Odendej plast středového tunelu na straně spolujezdce a uvidíš, zda tam je kabel na výhřev. Manželka ho tam má, přišel jsem na to náhodou, když jsem tam dělal něco jiného. Má také 1.0 EB, ale titanium.
Mimochodem, u tohodle motoru heater považuji za zbytečnost, topí tak neuvěřitelně rychle, že jsem to u žádného jiného auta neviděl.
Mondeo MK5 - 2.0TDCi - 132KW

Uživatelský avatar
mobiler9004
Nováček
Nováček
Příspěvky: 61
Registrován: 21.11.2010 20:29

Re: PTC heater MK2 vs. MK3

Příspěvek od mobiler9004 » 14.01.2021 16:28

Pravda, středový tunel jsem úplně rozebraný neměl. Díval jsem se zatím jen zběžně po sundání krytu pojistkové skříně u spolujezdce. Díky za radu.

Co se týká rychlosti ohřevu motoru 1.0EB 92kW, tak přibližně stejně rychle se mi ohřívala 1.6 v MK1 a MK2. Několik dní v měsíci jezdím krátké trasy (cca 5 - 6 km) ve večerních až brzkých ranních hodinách, takže téměř okamžitý nástup topení je pro mě k nezaplacení.
Ford Focus KOMBI MK3 - 2014 1.0 EB 92kW
Ford Focus KOMBI MK2 FL - 2010 1.6 16V 74kW
Ford Focus KOMBI MK1 - 2000 1.6 16V 74kW

Uživatelský avatar
Hoffis
Junior
Junior
Příspěvky: 301
Registrován: 21.05.2020 15:58

Re: PTC heater MK2 vs. MK3

Příspěvek od Hoffis » 14.01.2021 16:32

pokud se ti ohřívá tak "pomalu" jako 1.6, tak tam máš něco špatně. Ženě to topí takřka okamžitě, opravdu jsem to ještě nikdy u jiného auta neviděl
Mondeo MK5 - 2.0TDCi - 132KW

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: PTC heater MK2 vs. MK3

Příspěvek od ZaQik » 14.01.2021 16:41

Hoffis píše: 14.01.2021 15:40 že tam není pojistka , to ještě nemusí znamenat, že není příprva.
omyl, kabel musi koncit v pojistkovnci a pokud tam je, tak je prisroubovan a je u nej i pojistka (druhy konec kabelu by byl smotany u stredoveho tunelu)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
Vezir
Nováček
Nováček
Příspěvky: 132
Registrován: 05.12.2018 22:48
Bydliště: Ostrava

Re: PTC heater MK2 vs. MK3

Příspěvek od Vezir » 14.01.2021 16:42

Dovolím si pár postřehů / zkušenost s domontáží výhřevu na 1.6 Ti-VCT, Trend (FL):
Silovina bez přípravy, jediné, co již bylo (asi standart?) ve voze, tak propoj mezi panelem klímy a BCMi a konektor z BCMi k PTC ("ovládání"). V pre-fuse Mega F5 bez pojistky, ale F1 (taky 80A) byla s pojistkou a neobsazená = využil jsem ji, navíc z tohoto místa se lépe vytahuje takto tlustý kabel. Dostat se do pre-fuse je o rozebrání všeho okolo - vzduchový filtr nevyjímaje. Doporučuju si pod to hodit nějakou misku nebo veškeré nářadí mít zmagnetované - ať pak matičky nebo plíšky nevytahujete zpod motoru. :roll:
Protáhnout silovinu od pojistkovnice k nohám spolujezdce (vč. průchodky kastlí) je proti ostatním pracem trivialita. :lol: Pro přístup k záslepce sice stačí vytáhnout krycí spodní (přední) plast loketky, ale pro zbylé práce stejně budete muset sundat schránku před spolujezdcem a minimálně o cca 5cm posunout (dozadu) celou loketku. Následně vyšroubovat záslepku a pak se trápit s montáží...
Nevím, jak to je u předFL, ale po FL má před záslepkou i kus oc. rámu. Trochu pomůže odříznout přečnívající kraj plastu těsně vedle plechu, do kterého zapadá (nebo u něj končí?) konec plastu loketky. Nevyhnete se však rozdělání patrony výhřevu na samotnou topnici a plastový kryt s elektronikou (nacvaknuto). Následně vložit topnici (pozor, musí zapadnout až skoro dovnitř - cca o 5mm více - pouhým vsazením vám bude lehce přečnívat a nestačí to) a nějak se tam trefit i tím krytem. Když není topnice dobře vložena, nedokáže to secvaknout ani "cvičená žížala". Když je správně "utopená", pak se to kupodivu dá. Resp., mi se to jinak nepovedlo :roll: Každopádně je u toho člověk nasáčkovaný do půli těla v autě. Pak "jen" zapojit konektory, povolit PTC a vyzkoušet. Neměl by být žádný další zádrhel.
A doporučuji všechny "samo-domo" spoje na 10mm2 kabelu pájet, ne jen stáčet / kroutit. Tečou už tam trošku větší proudy, než aby se to časem uklepalo a rozpojilo...
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: PTC heater MK2 vs. MK3

Příspěvek od ZaQik » 17.01.2021 10:48

Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
mobiler9004
Nováček
Nováček
Příspěvky: 61
Registrován: 21.11.2010 20:29

Re: PTC heater MK2 vs. MK3

Příspěvek od mobiler9004 » 17.01.2021 18:43

Tak jsem se díval u mojí předFL v TRENDu i u středového tunelu a je úplně bez přípravy.

Bravůrně vytvořený návod! :palec_nahoru:

Díky Vezir za návod, který je prakticky stejný pro předFL s rozdílem dodání jednotky ovládání topení s PTC.
Velký dík ZaQik za dobré rady, díky kterým jsem se měl od čeho odpíchnout.
Ford Focus KOMBI MK3 - 2014 1.0 EB 92kW
Ford Focus KOMBI MK2 FL - 2010 1.6 16V 74kW
Ford Focus KOMBI MK1 - 2000 1.6 16V 74kW

Odpovědět

Zpět na „Focus - interier - 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti