Klepání motoru při akceleraci na jedničce - ecoboost

Uživatelský avatar
danielvrsek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 53
Registrován: 24.11.2020 22:47

Klepání motoru při akceleraci na jedničce - ecoboost

Příspěvek od danielvrsek » 24.11.2020 23:01

Ahoj,

koupil jsem Focuse III 134kw, 80tis. najeto a mám problém s klepáním během akcelerace, ale pouze na jedničce. Děje se to pouze pokud tomu fakt přidám. Zní mi to jako kdyby bylo něco povoleného, ale spíš se to projevuje jako kdyby to bylo něco v hnacím ústrojí, protože se to zrychluje s otačkama. Mám tam už druhou nádrž Vervy 100, takže klasické klepání to asi není. Když mám neutrál tak nic. Snad to nebude převodovka. Je tam manuál.

Nesetkal se s tim někdo prosím? Nebo nemáte nějaké tipy, co zkontrolovat?

Tady je nahrávka https://sndup.net/3zt2

Díky za pomoc :beer:
Ford Focus III 2011 1.6 EB 134kW
Ford Focus II 2005 1.6 Ti-VCT 85kW

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13029
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Klepání motoru při akceleraci na jedničce

Příspěvek od miki21 » 25.11.2020 08:45

Má to dvouhmotu? Setrvačník.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
danielvrsek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 53
Registrován: 24.11.2020 22:47

Re: Klepání motoru při akceleraci na jedničce

Příspěvek od danielvrsek » 25.11.2020 11:10

Neprojevoval by se setrvačník i jinde, např. na 6ce, kdy je to zatížené nejvíc? Tohle je fakt záležitost jenom jedničky. Zjistil jsem, že mám prasklý kousek pružiny na levém předním kole, ale nemyslím si, že by to tím mohlo být.

Ještě jsem hledal a našel, že to může být uchycení výfuku, tak to zkontroluju.
Ford Focus III 2011 1.6 EB 134kW
Ford Focus II 2005 1.6 Ti-VCT 85kW

Tonda-B
Junior
Junior
Příspěvky: 423
Registrován: 05.02.2009 23:05
Bydliště: Praha 10

Re: Klepání motoru při akceleraci na jedničce

Příspěvek od Tonda-B » 25.11.2020 19:56

danielvrsek píše: 24.11.2020 23:01 Ahoj,
koupil jsem Focuse III 134kw, 80tis. najeto a mám problém s klepáním během akcelerace,...
Nesetkal se s tim někdo prosím? Nebo nemáte nějaké tipy, co zkontrolovat?


U Fiesty ST s tímhle motorem jsem klepání zažil - našel jsem třeba 3 zápisy z čidla klepání v ŘJ motoru.
Natankoval jsem 100 oktanový benzín a zápis tam byl třeba jen jeden.
Natankoval jsem Elf Turbo REF a nebylo tam nic.
Jenže platit Kč 175,-/litr se mi moc nelíbilo.
Tak jsem začal tankovat 100 oktanový OMV (cena cca +10% oproti normálnímu benzínu)
a dával do něj VIF: https://www.autokelly.cz/Product/AC-VF019/9420398
Od té doby je pokoj.
Abych to shrnul:
N95 zřejmě špinil a tvořil karbon jak na vstřicích, které asi nerozprašovaly jak měly, tak na ventilech apod.
N100 asi moc nešpinil, ale nic nevyčistil a jen jeho větší odolnost proti klepání byla znát
101,4-oktanový závodní benzín fungoval, ale byl nerozumně drahý.
Až vyčištění VIFem mi pomohlo k ježdění na rozumně zaplatitelný benzín.
N95 - i když je výrobcem Ford povolený - už nemám odvahu začít zase tankovat.
Takže já doporučuji podívat se do diagnostiky a buď použít moje řešení nebo - pokud by to bylo čisté bez zápisu - hledat dál.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.

Uživatelský avatar
danielvrsek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 53
Registrován: 24.11.2020 22:47

Re: Klepání motoru při akceleraci na jedničce

Příspěvek od danielvrsek » 26.11.2020 00:43

A kdy se to projevovalo? Poslechl bys si prosím to audio které jsem tam nahrál a porovnal to? Díky
Ford Focus III 2011 1.6 EB 134kW
Ford Focus II 2005 1.6 Ti-VCT 85kW

Tonda-B
Junior
Junior
Příspěvky: 423
Registrován: 05.02.2009 23:05
Bydliště: Praha 10

Re: Klepání motoru při akceleraci na jedničce

Příspěvek od Tonda-B » 26.11.2020 07:45

Vždycky do 3500 ot./min., nikdy ve vyšších.
Při prošlápnutí plynu auto víc hučelo než jelo - ztráta výkonu.
Stačilo pustit plyn, znovu ho prošlápnout a zase to jelo normálně.
Audio jsem si sice poslechl, ale nic moc zajímavého neslyším.
A co se týče motoru tak to už vůbec ne.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 599
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: Klepání motoru při akceleraci na jedničce

Příspěvek od vladka1 » 26.11.2020 14:57

Souhlas s Tondou - karbony na sacích ventilech a předzápaly od žhavýho karbonu... = Vysokooktanový benzín + VIF + italská údržba (vyhnat pavouky z vejfuku, hm ovšem na Dálnici do D se teď moc nedá..).. Jinak LSPI, praskající písty atd. :Dancer:
Dvouhmota spíš tluče na volnoběh (obecně)
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm

Uživatelský avatar
danielvrsek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 53
Registrován: 24.11.2020 22:47

Re: Klepání motoru při akceleraci na jedničce

Příspěvek od danielvrsek » 26.11.2020 22:08

Dojezdil jsem nádrž a natankoval plnou 100+ na OMV a k tomu jsem tam přihodil něco na vyčištění vstřiků. Vypnul jsem ESP a jel se projet po italsku :-D asi tomu fakt nechutnala Verva 100 (nebo spíš ta konkrétní nádrž). Zdá se mi, že to auto je hodně citlivé na kvalitu benzínu. Nejdřív jsem tam dával Shell V-Power, pak Vervu 100 a teď ten OMV 100+. Na spotřebě je to fakt znát. S Vervou jsem běžně míval 6.9l/100km a teď to bylo o půl litru víc... takže to pravděpodobně bude asi benzínem. Snad se to zase neobjeví a nezjistim, že to nemělo souvislost :-D

Díky všem :hhura:
Ford Focus III 2011 1.6 EB 134kW
Ford Focus II 2005 1.6 Ti-VCT 85kW

Tonda-B
Junior
Junior
Příspěvky: 423
Registrován: 05.02.2009 23:05
Bydliště: Praha 10

Re: Klepání motoru při akceleraci na jedničce

Příspěvek od Tonda-B » 29.11.2020 12:37

danielvrsek píše: 26.11.2020 22:08 Zdá se mi, že to auto je hodně citlivé na kvalitu benzínu.

To je, bohužel, pravda.
Když jsem se u Elfu domlouval jestli použiji 101,4-oktanový Turbo REF nebo 113-oktanový Perfo 105, dozvěděl jsem se následující:
N95 obsahuje víc olefinů než N98 a tedy i tvoří víc pryskiřičných úsad a následně karbonu.
Výsledkem je, že N95 víc špiní víc než N98.
Žádný z benzínů vzniklé úsady nečistí, pokud si prodejce neobjedná přimíchání přísady k čištění motorů v rafinérii.
Někteří to dělají, ale testy toho, jak účinné jsou, neznáme.
VIF je ale otestovaný a je nesporné, že čistí již vzniklé úsady na vstřicích i ventilech a spalovacích prostorech.
Můj závěr je, tankovat N98 a víceoktanové benzíny a přidávat VIF.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5082
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: Klepání motoru při akceleraci na jedničce - ecoboost

Příspěvek od Anduril » 29.11.2020 12:42

Ja teda za tech 8 let do sveho 1.6 EB 134kW natankoval uz vsemozny benzin, u znackovych pump i jinych, u nas i v zahranici, a jezdi to porad stejne.
VIF nicmene pridavam (poslednich 5 let), pokud zrovna mam s sebou pri tankovani.
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

Tonda-B
Junior
Junior
Příspěvky: 423
Registrován: 05.02.2009 23:05
Bydliště: Praha 10

Re: Klepání motoru při akceleraci na jedničce - ecoboost

Příspěvek od Tonda-B » 29.11.2020 12:48

Možná to stačí.
Takže asi i N95, bez ohledu na to, že víc špiní a VIF, který si s tím poradí taky.
Jestli každou nádrž, každou druhou nebo třeba každou šestou je otázka.
A asi záleží na způsobu používání - v městském provozu bude úsad víc, v dálničním méně.
Co se mne týče, já už N95-ku tankovat nehodlám a OMV 100-oktanový budu používat dál s tím, že VIF přidám taky.
Naposledy upravil(a) Tonda-B dne 29.11.2020 12:54, celkem upraveno 1 x.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5082
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: Klepání motoru při akceleraci na jedničce - ecoboost

Příspěvek od Anduril » 29.11.2020 12:52

Vif nedávám celou dobu, první 3 roky jsem jezdil bez něj a tankoval jsem i na levných neznačkových benzinkách.
Teď tankuju hlavně na benzině N95 a VIF dávám tak ob nádrž. Ale i když VIF nedám, nebo natankuju jinde, rozdíl necítím.
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

Tonda-B
Junior
Junior
Příspěvky: 423
Registrován: 05.02.2009 23:05
Bydliště: Praha 10

Re: Klepání motoru při akceleraci na jedničce - ecoboost

Příspěvek od Tonda-B » 29.11.2020 14:09

Anduril píše: 29.11.2020 12:52 Ale i když VIF nedám, nebo natankuju jinde, rozdíl necítím.
A to je asi to, oč kráčí, ne?
Aby nedošlo k rozdílu, kdy vstřiky s nánosem karbonu přestanou dobře rozprašovat, začnou kapat, tvořit spoustu sazí
a kdy díky chudé směsi detonace povedou k popraskání pístů.
Necítit rozdíl je fajn...
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.

Uživatelský avatar
Hoffis
Junior
Junior
Příspěvky: 301
Registrován: 21.05.2020 15:58

Re: Klepání motoru při akceleraci na jedničce - ecoboost

Příspěvek od Hoffis » 29.11.2020 14:47

Dlouhodobé tankování lepšího paliva, nebo používání přísad určitě
nějaký přínos pro palivovou soustavu má.

To když někdo ale píše: "natankoval jsem teď levný benzín(naftu) , auto kvůli tomu nejede", nebo když někdo radí, že natankování vervy a podobně odstraní cukání, klepání a jiné neduhy...
to je nesmysl

samozřejmě pokud se nejedná o motor, kde je minim 98 benzín
Mondeo MK5 - 2.0TDCi - 132KW

Tonda-B
Junior
Junior
Příspěvky: 423
Registrován: 05.02.2009 23:05
Bydliště: Praha 10

Re: Klepání motoru při akceleraci na jedničce - ecoboost

Příspěvek od Tonda-B » 29.11.2020 19:34

No, já bych řekl, že to není palivová soustava (s výjimkou vstřiků), která ocení přínos kvalitního paliva nebo přísad.
Tvorba karbonu ve spalovacích prostorech, na ventilech, vstřicích (benzín nebo nafta je jedno) - to je oč tu běží.
Moderní CR diesely jsou dost citlivé na kvalitu nafty, takže tankováním levné nafty, kterou někdo "ušetřil" na bagru, můžu postupně likvidovat vstřiky.
A dokud je nerepasuji, nebo nevyměním za nové (pokud k nim nejsou díly a repasovat nejdou), Vervou je určitě nezachráním.
Edit: Jinak si ale myslím, že v Argentinské v Praze mají hodně kvalitní Vervu diesel.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů