1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod

Odpovědět
Uživatelský avatar
Marlosk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 198
Registrován: 18.10.2020 08:40

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Marlosk » 22.07.2021 16:48

O senzoru plynového pedálu jsem tu četl, že několik lidí už měnilo, hledej. Ale zrovna tak je prodleva plynu trochu vlastnost aut s elektronickým plynem - v práci mame Passat tdi cca 140 kw DSG, kde jsem si původně myslel, že ma nejakou poruchu prevodovka, že ma v režimu "D" vteřinu zpoždění 😆. Proti tomu je Ti-vct hbité (i když jen v té 1. vteřině). Jsem taky ještě zvykly na normální lanko v motoru s max Euro 2, které funguje hned.

Uživatelský avatar
Sclerry
Nováček
Nováček
Příspěvky: 105
Registrován: 20.07.2020 14:08

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Sclerry » 22.07.2021 17:04

"Vlastnost" to podle mě nebude, protože se to projevuje tak posledních cca 5tis km (s autem mám už naježděno 53tis km, celkový nájezd je 177tis km) a nikdy dřív se mi to nestávalo. Navíc problém není ani tolik ve zpoždění odezvy, problém je právě v tom škubnutí. Subjektivně mi ten projev příjde, jako by motor při stisknutí plynu na zlomek sekundy "zaspal" a pak se "probral" se škubnutím (analogicky pro sundání nohy z plynu a brzdění motorem). S tímto problémem jsem se dřív nepotýkal, proto soudím, že něco není OK. Navíc jedná se zpravidla o škubnutí, kdy to s člověkem cukne v sedačce, ne jen nějaké "zaškobrtnutí" jako při přejezdu výmolu :D

Pro úplnost dodávám, že problém zjevně nijak nesouvisí s přehráním PCM, projevoval se před tím i po tom.
Focus Mk3, 1,6 Ti-VCT, 77kw, 2011, Frozen White Obrázek

Uživatelský avatar
Marlosk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 198
Registrován: 18.10.2020 08:40

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Marlosk » 23.07.2021 08:22

Sclerry: Máš v dosahu někoho se stejným motorem a podobnou ŘJ (ať už 63, 77 nebo 92kW verze, příp. v C-maxu), nebo známého někde v bazaru, abys porovnal? Můžu posloužit v HK.

Uživatelský avatar
Sclerry
Nováček
Nováček
Příspěvky: 105
Registrován: 20.07.2020 14:08

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Sclerry » 27.07.2021 09:19

Marlosk: Díky za nabídku :perfect: Jen teď to mám takové rozlítané, takže asi toho nevyužiju úplně hned. Ale je to super nápad, přeci jen - "víc hlav víc ví" :D Navíc kdo ti dá lepší radu / zpětnou vazbu než někdo, kdo má "stejný" motor ve "stejném" autě.

PS: Že nejde o běžný projev soudím podle porovnání "se sebou samým", protože dřív se to takto neprojevovalo. Je to záležitost několika posledních tisíc km.
Focus Mk3, 1,6 Ti-VCT, 77kw, 2011, Frozen White Obrázek

Uživatelský avatar
TomBaa
Junior
Junior
Příspěvky: 217
Registrován: 28.06.2010 18:08
Bydliště: JmK

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od TomBaa » 28.07.2021 22:07

U mě k jistým dílčím změnám asi došlo. Na auto bohužel nemám tolik času co bych si představoval. Nicméně asi 2 měsíce dozadu jsem nalil do nádrže ten čistič myslim Chevron co se tu publikoval,a před 14dny jsem vyčistil škrtící klapku. Rozjezdy po studeném startu se zdají být kultivovanjší, minimálně velké cukání, které se dříve objevovalo ca každý 10tý studený rozjezd se zatím nekonalo..
Nicméně co přetvrvává je znatelnější pocukávání při jízdě kolem 2000ot. a to na 1 až 3 stupeň , na 4 a 5 asi také ale tam už je to málo znatelné.
V jiných otáčkách se motor chová normálně.
Jsem rozhodlý nechat auto prověřit na diagnostice a pak také přehrát PCM.

Jinak ten nápad zkusit si stejné auto někoho jiného je určitě dobrý, hlavně v případě našich projevů..
Pokud by šlo jsem pro, jen mě limituje čas a místo (Brno a okolí ca 40km by bylo ok).
Focus mk.3 1,6 Ti_vct ; 2011 ; Panthera black
Focus mk. 1 1,6 Zetec ; 2003 ; Ink blue
Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black

Uživatelský avatar
Sclerry
Nováček
Nováček
Příspěvky: 105
Registrován: 20.07.2020 14:08

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Sclerry » 31.07.2021 12:29

To s tím cukáním bude dost možná podobné, co se stává mně. U mě je to teda pouze kolem té nulové polohy pedálu plynu, ale jak to tak popisuješ, docela se v tom vidím.

To přehrání PCM jednoznačně doporučuju, u mě to chování po nastartování a během několika prvních stovek metrů jízdy s chladným motorem vyřešilo zcela bezvadně. Akorát na to poškubávání to - bohužel - nemělo vliv. Chyby přes ForScan jsem zkoušel vyčítat už mockrát, bohužel ale na sebe auto zatím nic "nenapráskalo" :D

Jinak já se pohybuju Vyškov + okolí (prakticky pořád) a Zlín + okolí (párkrát do měsíce).
Focus Mk3, 1,6 Ti-VCT, 77kw, 2011, Frozen White Obrázek

Lukkes24
Nováček
Nováček
Příspěvky: 38
Registrován: 31.12.2018 09:12

Ford Focus 2015 1,6 ti-vct 92kw

Příspěvek od Lukkes24 » 04.08.2021 08:52

Ahoj kluci, prošel jsem tady toho celkem dost, ale nenarazil jsem podobný problém.
Poslední dobou mám dva problémy…

1) Po ranním nastartování motor chytne otočením klíčku. Jakmile se rozjíždím, tak auto cuká. Tento jev trvá pár metrů, než tam dám dvojku. Poté již vše ok. Stejné škubání motoru je na volnoběh po nastartování.
Toto se děje jen když nechám motor úplně vychladnout. Jakmile kdykoli nastartuji během dne, tak se to neděje.
Zkoušel jsem měnit svíčky, kabely, cívku, bylo aplikováno BG, celou dobu co ho mám přidávám do benzínu VIF. Aktuálně má motor nalítáno 80.000km.

2) Po zařazení jedničky a trochu více sešlápnutí plynu něco drnčí pravděpodobně u pravého kola. Je to takový zvuk, že jsem si nejprve myslel, že jde o krycí plech výfuku, nebo povolený kryt co je u kotoučů. Obě tyto možnosti byly vyloučeny. Častěji to dělá při rozjíždění do kopce. Občas se ten zvuk projeví i při vytáčení dvojky. Na dalších převodových stupních se to již neděje.


Za každou radu budu moc rád, děkuji.

Uživatelský avatar
Sclerry
Nováček
Nováček
Příspěvky: 105
Registrován: 20.07.2020 14:08

Re: Ford Focus 2015 1,6 ti-vct 92kw

Příspěvek od Sclerry » 04.08.2021 09:43

Ad 1) To, co popisuješ, mi přijde povědomé :D Díval ses tady na to vlákno, jestli se ty problémy +- shodují?

viewtopic.php?f=241&t=50769#p1184189 (slouceno ZaQik)

Kdyžtak jen ve zkratce - něco podobného se mi dělo na mém FF3 taky, zkoušel jsem všechno možné, nic na to nemělo vliv. Pak mi bylo porazeno (viz odkaz výše cca od strany 7), že by to mohlo být špatnou kalibrací řídící jednotky motoru (PCM), protože u prvních měsíců výroby to Ford nějak nevychytal (do 5. 10. 2011), byl na to dokonce oficiální postup řešení adresovaný jako "TSI 47/2011". Ty máš sice auto, které by podle data výroby už dávno zasažené být nemělo, ale ty projevy mi přijdou podezřele podobné na to, aby to byla jenom náhoda.

Jinak asi bych pro klid duše zkontroloval a vyčistil váhu vzduchu a škrtící klapku. Je snadné je vyčistit a aspoň si tak vyloučíš, že by na vině bylo jen jejich znečištění.
Focus Mk3, 1,6 Ti-VCT, 77kw, 2011, Frozen White Obrázek

Lukkes24
Nováček
Nováček
Příspěvky: 38
Registrován: 31.12.2018 09:12

Re: Ford Focus 2015 1,6 ti-vct 92kw

Příspěvek od Lukkes24 » 04.08.2021 09:58

Moc děkuju za reakci.
Klapku jsem tenkrát čistil na FF2009 a motoru 1,6 74kw, to bude asi stejný postup, že?

Neměl bys prosím někde pro jistotu návod?


Děkuji.

Uživatelský avatar
Sclerry
Nováček
Nováček
Příspěvky: 105
Registrován: 20.07.2020 14:08

Re: Ford Focus 2015 1,6 ti-vct 92kw

Příspěvek od Sclerry » 04.08.2021 10:27

Návod bohužel ne... Ale řeknu ti, jak jsem postupoval já.

Ad klapka:
Gumové koleno od airboxu je na klapku pouze nasunuté a stažené šroubovací sponou na hadice. Tzn. povolíš si tu sponu a gumové koleno normálně tahem k sobě stáhneš z klapky. Pak si můžeš to koleno s citem někam odehnout bokem. Takto můžeš klapku vyčistit na autě. Zpětná montáž obráceným postupem.

Pokud bys měl pocit, že je hodně zasviněná a chce to ji demontovat a očistit z obou stran, klapka je k plastovému sání přidělaná 4 dlouhými šrouby v rozích. Pokud bys ale chtěl klapku demontovat, mysli na to, že je pod ní v drážce uloženo gumové těsnění, které by při její demontáži pravděpodobně bylo vhodné vyměnit. Nové originál vycházelo na 200 Kč.

Ad váha vzduchu:
Abys ji sundal pohodlně, chce to odmontovat horní kryt airboxu (tj. jako bys chtěl měnit filtr). Je tam totiž takový malý přesah "příruby" samotné váhy vzduchu, takže bez demontáže horního krytu airboxu to bez nějakého prasení na sílu nejde. Konektor od váhy vzduchu odjistíš povytažením červeného jazýčku co nejvíc nahoru. Pak konektor sundáš normálně tahem nahoru. Na váze vzduchu hlaveň mrkni, jestli nejsou nějak zalepené odpory nebo tak.

Jak u klapky, tak u váhy vzduchu by možná nebylo od věci konektory prostříknout kontaktolem. Aby ses dostal ke konektoru na klapce, není nutné ji demontovat.
Focus Mk3, 1,6 Ti-VCT, 77kw, 2011, Frozen White Obrázek

Lukkes24
Nováček
Nováček
Příspěvky: 38
Registrován: 31.12.2018 09:12

Re: Ford Focus 2015 1,6 ti-vct 92kw

Příspěvek od Lukkes24 » 04.08.2021 10:34

Děkuju moc, dneska po práci na to vlítnu.
Jinak nemohla by být ještě příčina vadný MAP senzor?

Uživatelský avatar
Sclerry
Nováček
Nováček
Příspěvky: 105
Registrován: 20.07.2020 14:08

Re: Ford Focus 2015 1,6 ti-vct 92kw

Příspěvek od Sclerry » 04.08.2021 10:44

Těžko říct :nixw: , já třeba když se mi to začalo stávat, tak jsem u sebe hledal všemožné netěsnosti, kudy by to mohlo přisávat falešný vzduch. To můžeš taky u sebe zkontrolovat, u mě to ale nikam nevedlo (jak jsem psal výše). Být tebou, asi bych se zkusil odpíchnout od napojení na diagnostiku a vyčtení si chyb. Já si auto na diagnostiku napojil a chyba se nerozsvítila žádná :D Ale tak není divu, že to na sebe nic nenapráskalo, když chyba byla v samotném programu PCM. U tebe by to podle data výroby tímto být asi nemělo, tak třeba by ti to nějakou chybu vypsalo.

PS: Projevují se ti tyto problémy vždy u každého studeného startu?
Focus Mk3, 1,6 Ti-VCT, 77kw, 2011, Frozen White Obrázek

Lukkes24
Nováček
Nováček
Příspěvky: 38
Registrován: 31.12.2018 09:12

Re: Ford Focus 2015 1,6 ti-vct 92kw

Příspěvek od Lukkes24 » 04.08.2021 11:35

Ano právě že se problémy projevují pokaždé při úplně vychladlém motoru. Jindy ne.

Uživatelský avatar
Sclerry
Nováček
Nováček
Příspěvky: 105
Registrován: 20.07.2020 14:08

Re: Ford Focus 2015 1,6 ti-vct 92kw

Příspěvek od Sclerry » 04.08.2021 12:50

Máš možnost napíchnout auto doma / u známého / někde poblíž v servisu na diagnostiku? Třeba budeš mít víc štěstí než já a auto ti samo "napráská", co je s ním špatně... To pročištění klapky a váhy vzduchu bych ale taky každopádně udělal, tím podle mě určitě nic nezkazíš :wink:
Focus Mk3, 1,6 Ti-VCT, 77kw, 2011, Frozen White Obrázek

Lukkes24
Nováček
Nováček
Příspěvky: 38
Registrován: 31.12.2018 09:12

Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Lukkes24 » 05.08.2021 06:18

Klapka vyčištěna, dnes ráno po nastartování to samé....

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů