FFIII předFL 1.0 EB 92kW - ZTRÁTA CHLADÍCÍ KAPALINY


Uživatelský avatar
JackalMAX
Nováček
Nováček
Příspěvky: 114
Registrován: 29.09.2012 16:23

Re: FFIII předFL 1.0 EB 92kW - ZTRÁTA CHLADÍCÍ KAPALINY

Příspěvek od JackalMAX » 31.07.2021 21:31

Jenom takové jednoduché podle jednoho člena zde, reckoname. Bezkontaktní snímač, bzučák a jeden obvod relé. Zkusím najít nějaké fotky. Ale na netu se dá najít i jednodušší. Třeba jen na diodu


https://passionford.com/forum/general-c ... gines.html

EDIT: Tak tady je fotoz jakých součástek to mám udělané já. JE to podle "návodu" Reckoname.
IMG_20210401_232509.jpg

umístění u nádržky
20201119_160248.jpg

A takhle jsou ty hadice co jsem nakupoval já.
IMG_20210127_101921.jpg
Naposledy upravil(a) JackalMAX dne 01.08.2021 10:56, celkem upraveno 2 x.
FORD Fočus MK3 1.0 92kW ekobuřt titán

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9395
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: FFIII předFL 1.0 EB 92kW - ZTRÁTA CHLADÍCÍ KAPALINY

Příspěvek od phofy » 31.07.2021 21:46

Jo tak na to mam doma dily, ale nebyl cas to postavit :wallbash:
Jinak ty hadice ma takhle udelany po FL 8)

Uživatelský avatar
Tomáš Kubec
Nováček
Nováček
Příspěvky: 119
Registrován: 20.12.2008 20:16
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: FFIII předFL 1.0 EB 92kW - ZTRÁTA CHLADÍCÍ KAPALINY

Příspěvek od Tomáš Kubec » 03.08.2021 00:13

JackalMAX kde máš prosím umístěn ten bzučák, máš nějaké foto? Případně odkud napájíš? Díky
Ford Focus Combi MK3 1.0 EcoBoost 92 kW (2013 prosinec) - stále mám
Ford Focus Combi MK2 1.6 74 kW (2007 duben) - stále mám
Ford Focus Combi MK1 1.6 74 kW (2002 květen)

Uživatelský avatar
JackalMAX
Nováček
Nováček
Příspěvky: 114
Registrován: 29.09.2012 16:23

Re: FFIII předFL 1.0 EB 92kW - ZTRÁTA CHLADÍCÍ KAPALINY

Příspěvek od JackalMAX » 03.08.2021 06:18

Bzučák s relátkem mám v plastové krabičce a tu mám teda zatím provizorně (ale asi na stálo :totlsmile:) jen drcpáskou chycenou na výdech topení u nohou spolujezdce. Udělal jsem si vypínání ze starého mikro vypínače a mám to jen schované za plastem. Aby byla alespoň možnost nějak vypnout. Z boku palubky pod záslepkou, je na mém autě doděláno napájení kamery a nabíječky držáku telefonu, které jsou napájený po klíčku, tak jsem to odtud vzal.

Zkusím pak nějaké fotky udělat. :cooler:
FORD Fočus MK3 1.0 92kW ekobuřt titán

Uživatelský avatar
Tomáš Kubec
Nováček
Nováček
Příspěvky: 119
Registrován: 20.12.2008 20:16
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: FFIII předFL 1.0 EB 92kW - ZTRÁTA CHLADÍCÍ KAPALINY

Příspěvek od Tomáš Kubec » 03.08.2021 13:56

Díky a pokud bude foto, tak super.
Ford Focus Combi MK3 1.0 EcoBoost 92 kW (2013 prosinec) - stále mám
Ford Focus Combi MK2 1.6 74 kW (2007 duben) - stále mám
Ford Focus Combi MK1 1.6 74 kW (2002 květen)

Uživatelský avatar
JackalMAX
Nováček
Nováček
Příspěvky: 114
Registrován: 29.09.2012 16:23

Re: FFIII předFL 1.0 EB 92kW - ZTRÁTA CHLADÍCÍ KAPALINY

Příspěvek od JackalMAX » 08.08.2021 11:38

Tak jsem zpět. Pár fotek jsem udělal, ale nevím jestli to k něčemu bude.
Držák čidla není nic moc. Musím nějak vymyslet lepší uchycení, to nejspíše udělám až budu měnit nádržku. Teď tam mám oboustranku a kabel jen drcpáskou. Te profil pak "tlačí" snímač k nádržce, takže by to nemělo upadnout,ale zkusím vymyslet nějaké "zajištění"
IMG_20210804_164956.jpg
Na kabel od čidla jsem přiletoval starý, třípinový konektor, který jsem našel na půdě ze starého auta.
IMG_20210804_165103.jpg
Od čidla jsem kabel (vodiče) dal do husího krku též z auta.
IMG_20210804_165106.jpg
A do auta prošel skrz gumovou průchodku elektroinstalace. Není to žádná sláva, ale na funkci (rostlináře) to nemá vliv. Možná to předělám časem, ale jak se znám, když to funguje, tak proč do toho vrtat.
Takto vypadá pak krabička s bzučákem, možná to ještě otočím směrem dolů,aby zvuk nešel pod palubku ale k nohám a možná to bude i víc slyšet
IMG_20210804_164659.jpg
IMG_20210804_164704.jpg
A tu je takové "zjednodušené " schéma zapojení
IMG-20210301-WA0017.jpg
FORD Fočus MK3 1.0 92kW ekobuřt titán

Uživatelský avatar
Tomáš Kubec
Nováček
Nováček
Příspěvky: 119
Registrován: 20.12.2008 20:16
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: FFIII předFL 1.0 EB 92kW - ZTRÁTA CHLADÍCÍ KAPALINY

Příspěvek od Tomáš Kubec » 21.08.2021 22:12

Super, díky.
Ford Focus Combi MK3 1.0 EcoBoost 92 kW (2013 prosinec) - stále mám
Ford Focus Combi MK2 1.6 74 kW (2007 duben) - stále mám
Ford Focus Combi MK1 1.6 74 kW (2002 květen)

Uživatelský avatar
Stehnak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2226
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Modřice@JM@CZ

Re: FFIII předFL 1.0 EB 92kW - ZTRÁTA CHLADÍCÍ KAPALINY

Příspěvek od Stehnak » 21.08.2021 23:08

Ve schématu mi chybí pojistka (ihned u baterie).
Chtělo by to změřit odběr/proud (při aktivaci sirény) a dát pojistku o 1-2 stupně vyšší (v závislosti jak blízko nejbližší vyšší hodnoty pojistky je provozní proud).
Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999

Uživatelský avatar
JackalMAX
Nováček
Nováček
Příspěvky: 114
Registrován: 29.09.2012 16:23

Re: FFIII předFL 1.0 EB 92kW - ZTRÁTA CHLADÍCÍ KAPALINY

Příspěvek od JackalMAX » 22.08.2021 13:56

Tak "odjištěné" to samozřejmě mám, to je samozřejmost,i když chápu pointu v tom, že by to neznalý člověk mohl zapojit doslova. Toto "schéma" jsem předtím kreslil pro ověření správnosti zapojení u kamaráda. Nemám to tažené z baterky, ale od napájení zapalovače pod palubkou pro kameru a nabíječku v držáku mobilu. Odběr jsem nemeřil, ale mám to jištěné snad 3A nožovou autopojistkou,menší jsem nenašel.
FORD Fočus MK3 1.0 92kW ekobuřt titán

duladu
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 10.11.2008 19:21

Re: FFIII předFL 1.0 EB 92kW - ZTRÁTA CHLADÍCÍ KAPALINY

Příspěvek od duladu » 25.08.2021 17:23

JackalMAX píše: 31.07.2021 14:35 Nádržka je stejná. Rozdíl je v hadicích.
Tohle je starší verze,kdy ta slabá trubička jde ze strany motoru nad převodovkou. U toho napojení to pravě praská jak je namáháno vibracemi a teplem od turba.
není tam toto.JPG

u Update je to turbo napojeno na spodní hadici co vede z nádržky a jde do motoru pod turbem
upravená turbo.jpg

Ta slabá jde potom právě rovnou od místa nad převodovkou rovnou do nádržky
Výsledek pak vypadá takto

výsledek v autě.jpg
ahoj.chcem sa opytat.na tretom obrazku hore nad dvoma srubami je plastovy kryt a tam mi daco unika a potom mam akoby olej pri tych srubach.vedel by si mi poradit co to moze byt.dikes
tam tecie.jpg
tam tecie.jpg (32.58 KiB) Zobrazeno 962 x
Naposledy upravil(a) duladu dne 05.09.2021 15:57, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
JackalMAX
Nováček
Nováček
Příspěvky: 114
Registrován: 29.09.2012 16:23

Re: FFIII předFL 1.0 EB 92kW - ZTRÁTA CHLADÍCÍ KAPALINY

Příspěvek od JackalMAX » 25.08.2021 19:04

Bohužel nemám ani páru co myslíš. Ideál by bylo obrázek, zakroužkovat, aby bylo jasno. :nixw:
FORD Fočus MK3 1.0 92kW ekobuřt titán

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: FFIII předFL 1.0 EB 92kW - ZTRÁTA CHLADÍCÍ KAPALINY

Příspěvek od pbjun » 26.08.2021 16:14

Já myslím, že mu jde o toto místo.
turbo.jpg

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: FFIII předFL 1.0 EB 92kW - ZTRÁTA CHLADÍCÍ KAPALINY

Příspěvek od pbjun » 26.08.2021 16:16

Prostě je to zmatlaný olejem no :D Holt řídkej olej s vysokou vzlínavostí + vysoký tlak oleje + vysoká teplota oleje u turba a trošku to sákne. Ale tomu se nedá ani říkat únik :D Prostě to vzlíná a drží na tom bordel, když se to umeje tak to bude zase rok dva jak nové...

Uživatelský avatar
mobiler9004
Nováček
Nováček
Příspěvky: 61
Registrován: 21.11.2010 20:29

Re: FFIII předFL 1.0 EB 92kW - ZTRÁTA CHLADÍCÍ KAPALINY

Příspěvek od mobiler9004 » 07.09.2021 12:33

Tak abych nakonec uzavřel vlákno, které jsem načal. Ztráta chladící kapaliny byla skutečně u již zmíněného těsnícího O-kroužky a při výměně rozvodů to bylo hned vidět.

Celková cena v mém případě byla cca 27.000,- Kč

Cena zahrnovala:
Výměna rozvodů
Výměna vodní pumpy
Výměna svíček (do výměny zbývalo asi 5000km, tak jsem je nechal rovnou vyměnit)
Výměna expanzní nádržky včetně víčka
Výměna chladící kapaliny
Výměna motorového oleje včetně filtru
Výměna brzdové kapaliny (z důvodu stáří)
Ford Focus KOMBI MK3 - 2014 1.0 EB 92kW
Ford Focus KOMBI MK2 FL - 2010 1.6 16V 74kW
Ford Focus KOMBI MK1 - 2000 1.6 16V 74kW

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů