1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Odpovědět
Uživatelský avatar
TomBaa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 183
Registrován: 28.06.2010 18:08
Bydliště: JmK

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od TomBaa » 16.04.2021 21:29

Kde ten snímač otáček najdu..? není fotka..
Focus mk.3 1,6 Ti_vct ; 2011 ; Panthera black
Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black

NEJTEK
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 05.05.2015 11:40

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od NEJTEK » 17.04.2021 09:16

Bohužel, jak jsem psal bylo to Focus 1.6 MK1 , už jsem ho prodal. Nacházel se na převodovce ze strany výfukových svodu , špatný přístup zajištěno
kolíčkem (musel se odvrtat, nebo nešel uvolnit). Jestli ho má Focus 3 , předpokládám, že přibližně na stejném místě. Pokud jsi ho najdeš jako náhradní díl,tak ho možná poznáš . ale u MK3 je min místa , na spodku kryt a z vrchu moc nevidím ( jsem krátký). Nevím zda to je zrovna tvoje závada, já tenkrát, taky zkoušel kde co. Měnil jsem ho dvakrát , poprvé originál a pak náhražka (a ta už vydržela). Vždy to začalo spíš za vlhka a chladna, rozjezd jako by to bylo udušený a někdy na chcípnutí pak jak se chytil už jel, ale zhruba stejné příznaky jak popisuješ.

Uživatelský avatar
Sclerry
Nováček
Nováček
Příspěvky: 43
Registrován: 20.07.2020 14:08

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Sclerry » 22.04.2021 22:30

Ad djdekl - co se týká té novější kalibrace - co přesně to prosím znamená? Jsem v tomto ohledu poměrně amatér, takže co přesně by to pro mě znamenalo? Zvládl bych si to nějak přehrát sám, nebo jedině servis? Nerad bych něco zdrbal, že by to pak bylo ještě horší nebo nejelo vůbec :D

A co se týká kilometrů - jo, vím o tom. To jsem byl já. Jedna z prvních věcí, co jsem zkoušel dělat, byl reset PCM přes diagnostiku. Bohužel se to neprojevilo.

Uživatelský avatar
Marlosk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 18.10.2020 08:40

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Marlosk » 02.05.2021 12:17

Ahoj,
protože mě verze PCM taky zajímají, pohledal jsem na německém fóru.

Problému s chodem motoru po startu se týká jeden servisní pokyn Fordu ze seznamu zde:
https://www.ford-forum.de/threads/samme ... st-1196399

TSI 47/2011 (21.10.11) Aussetzer oder beeinträchtigte Anfahrleistung bei Kaltstart; Leerlauf für ca. eine Minute nach Kaltstart unrund
(= "Vynechávání nebo zhoršené startování po studeném startu; Po studeném startu neklidný volnoběh asi jednu minutu").

O přidání aditiv po přehrání firmwaru cituji (a Google překládá :D ):
https://www.ford-forum.de/threads/bei-k ... st-1310662

"...přísada do paliva se v rámci působnosti TSI č. 47/2011 používá, pokud vozidlo vykazuje poruchy zapalování nebo slabiny při rozjezdu nebo nepravidelný volnoběh během první minuty po studeném startu. Platí pouze pro 1,6 Ti-VCT s manuální převodovkou až do data výroby 04.10.2011. To je způsobeno možnými usazeninami uhlíku ve spalovací komoře v důsledku neoptimální kalibrace řídicí jednotky hnacího ústrojí (PCM)... Pouze PCM s čísly dílů BV61-12A650-AC / -AD / -BC / -BD jsou ovlivněny..."

Předpokládám tedy, že cca od listopadu 2011 už by to mělo být v nových autech opravené, a v dříve vyrobených my měl být autorizák schopen ten firmware přehrát podle instrukce TSI 47/2011 (číslo správné verze jsem bohužel nenašel).
Focus MK3 Kombi, 1,6 Ti-VCT, 77kw, 2012

Uživatelský avatar
Sclerry
Nováček
Nováček
Příspěvky: 43
Registrován: 20.07.2020 14:08

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Sclerry » 02.05.2021 18:51

No teda, tak to smekám před takovým důkladným hledáním. Přiznám se, že zkusit štěstí na zahraničních fórech mě zatím nenapadlo. Můj Focus na to přesně pasuje. Jednak projevy jsou v podstatě identické s tím, co se děje mně. Druhak taky jak datum výroby tak i číslo dílů PCM je v mém případě z těch, které tu označují jako problémové.

Asi to tedy nakonec dám skutečně do origo servisu. Zaprvé to, co píše Marlosk jde prakticky do puntíku aplikovat na můj případ, zadruhé stejně jinak už mi došly nápady, jak to jinak řešit.

Zeptám se tedy rovnou - nemáte tu někdo zkušenost s nějakým autorizákem na jižní Moravě? Ideálně tak do 50-70 km od Brna.

Uživatelský avatar
Marlosk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 18.10.2020 08:40

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Marlosk » 02.05.2021 20:34

Měl jsem problém trošku jiný, při ubírání plynu na trojku a poloteplém motoru mi to poškubávalo. Naopak při teplém motoru a zrychlování na plný plyn (zkoušel jsem celý rozsah cca od 2000 do 6500 otáček) to někde kolem 5000 jakoby zaškobrtlo.

Zkusil jsem omýt ulepenou škrticí klapku, přidávat VIF (zatím vyjeto cca 3 nádrže) a za tepla protáhnout v kopcích "po italsku", a kus po dálnici. Koncovka výfuku se obalila sazemi, škubání přestalo, spotřeba podle PP na okreskách klesla ze 6,7 tak na 6,2 l/100km. Podle roku výroby bych už firmware měl mít OK, tak jsem to svedl na původní majitelku, která nejspíš řadila podle našeptávače a trošku začoudila trubky, čímž způsobila "efekt palivového filmu" 8).
Focus MK3 Kombi, 1,6 Ti-VCT, 77kw, 2012

Uživatelský avatar
TomBaa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 183
Registrován: 28.06.2010 18:08
Bydliště: JmK

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od TomBaa » 06.05.2021 23:56

Takové chování co popisuje Marlock, taky pozoruji. Hůř se to popisuje. Ale v podstatě studený start a ztráta tahu při rozjezdu (propad výkonu), jsem
už popisoval. Nicméně taky mě při lehce zahřátém motoru občas při podřazení na 3. st. auto zaškubně (není to špatným srováním otáček), auto jakoby
zaškobrtne. Stejně tak při rozjezdu studenějšího motoru při akceleraci na 1. a 2. st. prostě motor jakoby na vteřinu ztratí tah, takový ucukaný zrychlování.. jak se ohřeje tak se ustálí a nedělá to.
Ps. nemám diagnostiku - kde bych zjistil číslo PCM a číslo verze softwaru, který tam akt. je...
popř. komu přehráli, tak číslo nového..
Focus mk.3 1,6 Ti_vct ; 2011 ; Panthera black
Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black

Uživatelský avatar
Sclerry
Nováček
Nováček
Příspěvky: 43
Registrován: 20.07.2020 14:08

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Sclerry » 07.05.2021 15:57

Tak jsem se konečně rozhoupal a zkusím štěstí u profesionálů. Mailem a telefonem jsem komunikoval se autorizákem Ford. Zatím jsem mluvil jenom s nějakou paní na recepci, která prý předá můj problém příslušnému technikovi, který se se mnou zkontaktuje. Uvidím, co se z toho vyvine, určitě sem pak napíšu, jak jsem dopadl.

Jinak k těm problémům se škubáním, o kterých tu mluví Marlosk a TomBaa - nevím, jestli se mi děje přímo totéž. U mě se kromě toho žalostného běhu po nastartování studeného motoru (poslední dobou se projevuje pouze občas) projevuje taky občasné "škubání". Je to ale spíš tak, že auto škubne dozadu v okamžiku, když byť z minimálního sešlápnutí plynu sundám noho z plynu úplně. A také naopak když z nulového sešlápnutí plynu plynový pedál stlačím sebejemněji (klidně i jen 1/8 chodu), opět nastane škubnutí (tentokrát dopředu). A je jedno, jak jemně nohu na plyn pokládam / nohu z plynu sundávám. Subjektivně mi to přijde, jako by ta elektronika "zmatkovala" v té oblasti okolo nulového sešlápnutí plynu.

Uživatelský avatar
TomBaa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 183
Registrován: 28.06.2010 18:08
Bydliště: JmK

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od TomBaa » 07.05.2021 23:02

Tak to je přesný Sclerry. Tohle mi to dělá taky, jen jsem to tak neuměl popsat. Cuknutí (zpomalovací) při sundání nohy z plynu - jakoby auto přivázali na lano a v ten moment se lano naplo a auto trhlo. A cuknutí při zrchlení 1. a 2. stupeň, taková cukavá jízda, jako když traktoru na volnoběh přidáte plyn...
ale projevuje se opravdu spíš při nezahřátem motoru a né vždy. Taky to vidím na elektroniku, která má možná od nějakého snímače zmatečné hodnoty...
Focus mk.3 1,6 Ti_vct ; 2011 ; Panthera black
Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black

Uživatelský avatar
TomBaa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 183
Registrován: 28.06.2010 18:08
Bydliště: JmK

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od TomBaa » 11.05.2021 00:02

Ještě dotaz. Co řídí množství paliva dodaný do motoru při prvním rozjezdu? TEd se mi to projevilo docala po čase opět hodně výrazně. Sice obvykle, jak jsem psal při rozjezdu jakoby se po prvním sešlápnutí plynu auto přidusí a až po ca 3s příjde příval benzinu (nebo vzduchu ?) a auto vystřelí, že prohrábnou kola. To přidušení má různou intenzitu, někdy téměř žádnou, někdy výraznější a občas ca každý 20tý start výrazně, tak že motor přestane úplně táhnout a pak se ozve od motoru docela rána (něco tam jakoby hlasitě kovově cvakne) a opět auto vystřelí vpřed..
Co to může být.. čerpadlo? Přicpaný kat? Co může takto hlasitě cvaknout a uvolnit chod motoru... něco přidřený je asi blbost, to by se přece neprojevilo
padáním otáček..
Focus mk.3 1,6 Ti_vct ; 2011 ; Panthera black
Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black

Uživatelský avatar
Marlosk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 18.10.2020 08:40

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Marlosk » 11.05.2021 11:00

U starého motoru s plynem na lanko bych řekl, že je zalepená škrticí klapka, při stání auta se přilepí a po prvním startu vázne, uchycení lanka se někde napruží a pak vystřelí. Nebo přechlastání. Ale u elektrické klapky to je asi blbost...
Focus MK3 Kombi, 1,6 Ti-VCT, 77kw, 2012

Uživatelský avatar
Sclerry
Nováček
Nováček
Příspěvky: 43
Registrován: 20.07.2020 14:08

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Sclerry » 11.05.2021 12:08

Ad TomBaa - asi vím, co myslíš. Taky se mi to občas stává. Taková jakoby "turbodíra" u atmosférického motoru, ne? Přidáš plyn, nic se neděje, motor akorát zaduní. A najednou (tak po těch 2-3 s stlačeného plynu) se i při neměnném sešlápnutí plynu objeví "příval výkonu", jakoby se motor rozvzpomněl, že má vlastně táhnout.

A co se týká toho cvaknutí - nejsem mechanik ani v tomto směru nemám moc zkušeností, ale není možné, že to "cvaknutí" je až důsledek toho přívalu výkonu? Myslím jako jestli se třeba tím záběrem nevymezí někde na podvozku / pohonné soustavě nějaké vůle, kterých by sis při "běžné" akceleraci nevšiml. Třeba homokynetické klouby, že by se tak ozvaly? Ale nevím, jenom tipuju.

Ohledně dávkování paliva - jelikož škrtící klapku už neovládáš lankem od plynu, ale plynem dáváš jenom info řídící jednotce, řekl bych, že dávkování paliva také kontroluje právě řídící jednotka.

Uživatelský avatar
TomBaa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 183
Registrován: 28.06.2010 18:08
Bydliště: JmK

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od TomBaa » 11.05.2021 22:37

Přesně tak, je to taková obdoba turbo díry. Prostě držím plyn na ca 2000 ot. auto první ca 5 metrů táhne a najednou bez tahu propad, plyn pedál pořád ve stejné poloze ale otáčky padají dolů (to má rozdílnou intenzitu, od lehčího zaváhání až po stav kdy se auto téměř zastaví) pak po ca 3s otáčky letí nahoru a auto vystřelí ... Je to pouze u prvního startu dne..popř při delší pauze kdy už motor zcela vychladl.
Focus mk.3 1,6 Ti_vct ; 2011 ; Panthera black
Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3572
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od pkadecka » 12.05.2021 06:21

A nemůže to být vadný potenciometr v tom pedálu? Když přidáš plyn, změní se to?
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0 benzín, 2004 (10/2015-dosud)
Citroën Xsara, 1.4 benzín, 2004 (04/2021-dosud)
Ford Focus Turnier, 1.6 16V benzín, kombi, 2002 (05/2009-10/2015)

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3263
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od djdekl » 12.05.2021 06:38

Zacal bych kontrolou vsech hadicek kolem sani + vymenil PCV ventil

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti