Moje zkušenost s ventilky TPMS.
Kupoval jsem letos KUGU r.v. 2018. Nakonec jsem ji našel ve FORD Brnocar. Při zkušební jízdě se rozsvítila kontrolka tlaku pneu. Několikrát, pokaždé proběhl reset z palubáku. Nakonec zjistili, že v kolech nejsou snímače TPMS. Domluvili jsme se, že mi je nechají s 50% slevou a až budu přezouvat, tak mě je namontují. Stály mně tedy 4ks 2400,-Kč v originál krabičkách Ford po 2ks.
Teď na podzim jsem se rozhodl koupit na oba používané fordy nové zimní pneu a i nové hliníkáče. Pak jsem si vzpomněl na snímače TPMS a hledal. Nejdřív jsem zjišťoval, jaké patří do mondea 2015 a po zjištění že jsou stejné jako do Kugy 2018 jsem objednal na aliexpresu toto:
https://www.aliexpress.com/item/4000204 ... rOzIW&mp=1
Pak jsem ještě po prostudování návodů na různých fórech koupil i programovací krabičku:
https://www.aliexpress.com/item/3295274 ... rOzIW&mp=1
Cena je opravdu 584,-Kč za 4 ventilky a 141,- kč za krabičku. Objednal jsem 8 ventilků a krabičku. Na ty 2 sady tam byla ještě další procento sleva takže 2x24,74euro, ten ovladač 6,2euro a poštovné 5,6euro. Celkem 61,28euro a platím speciální kartou na platby v zahraničí a odečetlo mi to 1515,49kč. Takže po odečtení krabičky to vychází na 684, za sadu 4 ventilků.
Došlo mi to druhý týden a odesláno to bylo z aliexpresu v Praze, takže jsem neřešil žádné clo a DPH.
V Balíčku byly naprosto shodné ventilky jako originál ford, včetně Made in UK.
V pneuservisu mi zkompletovali gumy disky a ventilky z aliexpresu. Po přehození kol na mondeu jsem zresetoval v palubáku hlídání pneu a čekal jestli se napárují samy, jak tady občas někdo napíše. Dvakrát vyskočila porucha tlaku, dvakrát reset, samy se nespárovaly.
Inspiroval jsem se tady:
[YouTube]
https://youtu.be/gM7miAip9ZA[/YouTube]
Pak jsem zkoušel dostat se do programovacího módu. Nemám klíč zapalování, takže jsem to nejdříve zkoušel přes tlačítko výstražných blinkrů - nic. Pak jsem zkoušel jeden zaručený návod s čekáním na zvukový signál po každém zmáčknutí start a žádný tón se neozýval a nezadařilo se. Pak jsem to zkusil takto:
Vozidla se startováním TLAČÍTKOVÝM zapalováním postupujte podle níže uvedených kroků.
1. Při vypnutém vozidle sešlápněte a uvolněte brzdový pedál.
2. Stiskněte a podržte tlačítko START, dokud nezazní zvukový signál.
3. Vypněte napájení 1x stisknutím tlačítka.
4. Stiskněte a podržte tlačítko START, dokud nezazní zvukový signál.
5. Vypněte napájení 1x stisknutím tlačítka.
6. Stiskněte a podržte tlačítko START, dokud nezazní zvukový signál.
7. Sešlápněte a uvolněte brzdový pedál.
8. Vypněte napájení 1x stisknutím tlačítka.
9. Stiskněte a podržte tlačítko START, dokud nezazní zvukový signál.
10. Vypněte napájení 1x stisknutím tlačítka.
11. Stiskněte a podržte tlačítko START, dokud nezazní zvukový signál.
12. Vypněte napájení 1x stisknutím tlačítka.
13. Stiskněte a podržte tlačítko START, dokud nezazní zvukový signál. Klakson by měl jednou zaznít, což znamená, že vaše auto je kompatibilní s naším zařízením!
Akorát jsem nečekal na zvukový signál, ale šlápl na brzdu a uvolnil, tlačítko START stiskl rychle za sebou 5x cca po vteřině sešlápl brzdu na 2s a povolil, a pak rychle 6x START a ozval se klakson.
Supr jsem v učícím módu, na displeji to psalo cosi o levém předním kole. Šel jsem k ventilku s krabičkou mačkal, přikládal všemožně a nic, pak jsem přešel k pravému přednímu kolu a hned na poprvé se chytlo, pravé zadní taky a levé zadní nic. Zkoušel jsem to všelijak až jsem zjistil, že krabičku musím přiložit ke kořenu ventilku ze strany jako by proti směru hodinových ručiček. Pak se mi podařilo správně načíst v jednom sledu všechny 4 kola ve správném pořadí. Venku bylo kolem nuly, takže dva měly asi slabší signál.
Najeto cca 20km a žádná porucha se neobjevila
KUGA mně ještě čeká.