Upravy karoserii modelov ST a RS

3dvéř , 5ti dvéř či kombi ? není to u ST a RS jedno ?
Moderátor:foki
Uživatelský avatar
Bob Wolf
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 609
Registrován: 20.07.2009 00:05
Bydliště: Praha

Re: Upravy karoserii modelov ST a RS

Příspěvek od Bob Wolf » 17.10.2009 23:49

Macmiro píše:Bob Wolf: Odhadnutá cena? Případně bych do toho šel také :-)

Zítra dopol. budu moudřejší - nechám si udělat kalkulaci na všechny 3 varianty a následně to dám sem.... ale myslím si že to bude dostupné pro všechny - viděl jsem ty ceny na jejich stránkách u jednotlivých produktů a jednoduché prvky ze sklolaminátu začínají už od cca 300,- Kč :P
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888

Uživatelský avatar
RedZero
Junior
Junior
Příspěvky: 421
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha, Prostějov

Re: Upravy karoserii modelov ST a RS

Příspěvek od RedZero » 18.10.2009 20:15

Tahokovem se dělal tuning před 3 rokama ;-)....
Lenoch jménem Mondeo
Mini One 1.6 S-design ( malinko poupraveno :-D ) také už jinde ..
Ford Focus ST, 2.5 20V turbo, 3.dv, electric orange už jezdí jinde :-/
www.STdriveRS.cz

Uživatelský avatar
Bob Wolf
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 609
Registrován: 20.07.2009 00:05
Bydliště: Praha

Re: Upravy karoserii modelov ST a RS

Příspěvek od Bob Wolf » 18.10.2009 22:40

Takže dopoledne proběhla návštěva v Mnichově Hradišti (příšerné počasí - ještě že byla dálnice v podstatě prázdná), pan Krupka vše okoukl a domluvili jsme se na konečném řešení:

- spodní gril půjde celý pryč a do vzniklé díry přijde tahokov. Dodá černý, eloxovaný, v matném lesku, velikost ok cca poloviční než jsou původní ABS oka v originální mřížce. Díky eloxu by nemělo dojít k oprýskání nebo oloupání...

Bude to technicky nejčistší řešení, vyřezávání původní mřížky s následným upevněním tahokovu jsme po delší diskuzi zavrhli jako příliš pracné a dolepování vyříznuté mřížky kousky z mřížky druhé tak, jak to dělá nyní Marťas zhodnotil pan Krupka jako extrémně pracnou záležitost, vhodnou v podstatě jen pro domácího kutila (což Marťas bezesporu je :P ). Navíc spodní gril má ve své horní části (pod RZ) úplně jiný tvar než na stranách nebo dole (tam je v podstatě trojúhelníkový profil) a není úplně jisté, jak by to po vyříznutí vypadalo...

Až bude tahokov na místě (cca za 14 dní), přijdou mi ze SRN od Stofflera nová horní mřížka a krytky mlhovek v provedení ABS/karbonová fólie, tak to tam potom nacpu - vše bude v černém lesku - tahokov i ta horní mřížka a krytky mlhovek, jen se to bude lišit tvarem a velikostí dírek....

Zítra objednávám v Pardubicích malou samolepku SPZ, která přijde nalepit mezi horní a dolní mřížku. Vše bude kompletní kolem 10. listopadu, potom to nafotím a dám sem :wink:
Naposledy upravil(a) Bob Wolf dne 30.10.2009 22:44, celkem upraveno 1 x.
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888

Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: Upravy karoserii modelov ST a RS

Příspěvek od Marťas » 19.10.2009 00:27

Drzim palce Bobe :!:
Jen bych ti doporucoval davat ten tahokov pevnejsi nerezovy, ne hlinikovy. Par kaminku a mas v nem dulky :?. Jak ti tam bude ten tahokov upevnovat bez ramecku? Tavnou pistoli? Lepidlem? Nebo bude vyndavaci (pracnejsi)?
Ta horni maska nebyl az takovy problem, slo to dobre. Staci mit potrebne vybaveni. Zitra budu mit konecne po ruce fotak, tak pak dodelam navod a nafotim to lepe.
Pozdeji se pustim do spodni mrizky, at mam cely komplet 8)
Uz mas vybrany rozmer smolepici RZ?
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

Uživatelský avatar
Bob Wolf
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 609
Registrován: 20.07.2009 00:05
Bydliště: Praha

Re: Upravy karoserii modelov ST a RS

Příspěvek od Bob Wolf » 19.10.2009 14:40

Marťas píše:Drzim palce Bobe :!:
Jen bych ti doporucoval davat ten tahokov pevnejsi nerezovy, ne hlinikovy. Par kaminku a mas v nem dulky :?. Jak ti tam bude ten tahokov upevnovat bez ramecku? Tavnou pistoli? Lepidlem? Nebo bude vyndavaci (pracnejsi)?
Ta horni maska nebyl az takovy problem, slo to dobre. Staci mit potrebne vybaveni. Zitra budu mit konecne po ruce fotak, tak pak dodelam navod a nafotim to lepe.
Pozdeji se pustim do spodni mrizky, at mam cely komplet 8)
Uz mas vybrany rozmer smolepici RZ?


Ahoj,

taky jsem přemýšlel o nerezu, ale nevím (neptal jsem se ho), zda lze nerez tahokov vůbec koupit, resp. v mém případě nerez tahokov jiný, než v "přírodní" stříbrné..... myslím tím např. základ nerez, s následným kvalitním povrchovým černým nástřikem...

Chci to mít na autě jednotné a decentní - vše v černém - a nejsem si jistý, že by to vypadalo dobře pokud bych šel do kombinace "stříbrný" nerez tahokov na spodním grilu a zbytek černá nebo šedo-černá - trošku se bojím že bych potom vypadal jako nějaký Demetér od kolotočů z Příbrami :x

"Stříbrný outfit" nerez tahokovu je v principu nádherný - čisté řešení, žádná barva, holý kov - nic se neloupá, nic se neoprýská... prostě super. Ale upřímně - to by tam potom muselo být v "nerezu" i všechno to ostatní - horní mřížka, kryty mlhovek.... a to nevím, zda by bylo reálné si to nechat dělat (speciálně ty krytky mlhovek mají dost složitý tvar.....).

Ta kombinace, pro kterou jsem se rozhodl - černý nový gril z tahokovu + černá "karbonová" vrchní mřížka a černé "karbonové" kryty mlhovek od Stofflerů - se mi zdá být v mém případě jako "optimální kompromis" co do výsledného vzhledu a současně maximální funkčnosti z hlediska "optimalizace výkonu" toho mého "zakrslého" intercooleru... :idea:
Naposledy upravil(a) Bob Wolf dne 19.10.2009 14:46, celkem upraveno 1 x.
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888

Uživatelský avatar
Bob Wolf
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 609
Registrován: 20.07.2009 00:05
Bydliště: Praha

Re: Upravy karoserii modelov ST a RS

Příspěvek od Bob Wolf » 19.10.2009 14:45

K tomu upevnění - bude tam ten tahokov dávat na nějakou kombinaci tmelu a lepidla (+ to bude sichrovat ještě nějakou páskou přes to, aby to vydrželo transport dom).

Bude to chtít nechat u něj po upevnění v teple garáže cca 5 hodin - s tím počítám - potom pomalu dojedu domů (cca 75 km po dálnici, žádné díry nebo okresky) a autí půjde ihned do mé garáže, kde ho nechám v klidu a teple cca 20 stupňů minimálně 24 hodin - ať si ten materiál v klidu "sedne" a vytvrdne.

K RZ - teď jsem to objednal, jdu do rozměru 34 x 7,2 cm (samolepící fólie, s modrým logem EU - v podstatě to samé, co tam mám teď, jen o cca 20% menší 8) ).
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888

Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: Upravy karoserii modelov ST a RS

Příspěvek od Marťas » 19.10.2009 16:45

S tim tahokovem jsem se spatne vyjadril :? . Myslel jsem cerny, puvodni nerez by byl jak pest na oko :roll:. Muze se striknout kvalitnim lakem nebo na to dat komaxit. Zalezi, jaka budou oka. A asi bych si to nechal udelat s rameckem pro pripad, ze bude potreba tahokov vymenit/narovnat/nastrikat.. Pak budes muset sundavat cely naraznik a z neho mrizku, coz muze byt problem, pokud to bude natvrdo prilepene.
Ja jsem jiz dokoncil svou, vse vybrouseno, vycisteno a staci nastrikat. Jak jsem se obaval dobrusovani mezi oky, slo to prekvapive lehce smirkem stocenym do rolicky, ktery se dobre dostal i do zakulacenych rohu :wink:.
Z druhe masky (odpadni) udelam ciste ramecek nebo tam vlozim taky tahokov a prodam, at nejsou zadne zbytky :mrgreen:
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

Uživatelský avatar
Bob Wolf
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 609
Registrován: 20.07.2009 00:05
Bydliště: Praha

Re: Upravy karoserii modelov ST a RS

Příspěvek od Bob Wolf » 19.10.2009 18:58

Marťas píše:S tim tahokovem jsem se spatne vyjadril :? . Myslel jsem cerny, puvodni nerez by byl jak pest na oko :roll:. Muze se striknout kvalitnim lakem nebo na to dat komaxit. Zalezi, jaka budou oka. A asi bych si to nechal udelat s rameckem pro pripad, ze bude potreba tahokov vymenit/narovnat/nastrikat.. Pak budes muset sundavat cely naraznik a z neho mrizku, coz muze byt problem, pokud to bude natvrdo prilepene.
Ja jsem jiz dokoncil svou, vse vybrouseno, vycisteno a staci nastrikat. Jak jsem se obaval dobrusovani mezi oky, slo to prekvapive lehce smirkem stocenym do rolicky, ktery se dobre dostal i do zakulacenych rohu :wink:.
Z druhe masky (odpadni) udelam ciste ramecek nebo tam vlozim taky tahokov a prodam, at nejsou zadne zbytky :mrgreen:

Ahoj,

s tím nerezem jsem mu před chvílí volal - nemá s ním příliš velké zkušenosti (myslím tím to námi diskutované provedení nerez, následně stříknutý krycí barvou). Všechno, co doposud dělal, bylo buď z nerezu v "přírodní stříbrné", nebo z hliníku - "stříbrného" nebo dodatečně lakovaného.

Nechci ho tlačit někam, kde nemá zkušenosti s použitým materiálem - dohodli jsme se proto na co nejkvalitnějším tahokovu s co nejlepším nástřikem (elox nebo komaxit). Slíbil, že to, co sežene, bude 100% "držák", který se mně hned tak neoloupe. Tak to nechám na něm.....

Rámeček - super myšlenka, 100% s Tebou souhlasím - jenže když jsme o tom diskutovali, řekl, že to v klidu vytvoří, pokud budu chtít, ale musel bych mu tam nechat spojler (resp. celé auto), aby vyzkoumal způsob upevnění mřížky ve spojleru (při variantě aby byl nový gril odnímatelný).

Což se mně nehodí, neb má dílnu v Mladé Boleslavi a já jsem z Prahy - navíc auto potřebuji každý den.

Takže jsem se dohodli na tom technicky nejjednodušším řešení - sundá se celý přední nárazník, vyndá se spodní plastový gril a tahokov se poté upevní do té díry ve spojleru - bude to čisté a na práci jednoduché. Vím, že to tak zůstane - dokonce budu chtít to tam přidělat maximálně pevně tak, aby to někde neupadlo. Šel jsem do toho s tím, že případný další majitel tohoto auta to bude muset vzít tak, jak to je.... a už bez možnosti tam ten původní gril osadit zpátky :roll:


P.S. ten spodní plastový gril Ti můžu věnovat - zadarmo - pokud budeš mít zájem (pro nějakou Tvou eventuální další performaci) - jen mi to prosím, napiš, zda by se Ti hodil - jinak mu ho tam v té Boleslavi nechám. Pokud by jsi měl zájem, vezmu ho domů do garáže a až budeš mít někdy cestu do Prahy, tak Ti ho věnuji :)
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888

Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: Upravy karoserii modelov ST a RS

Příspěvek od Marťas » 19.10.2009 19:43

Jo jo....urcite bych ho chtel :!: To by byla parada, stejne jsem ho chtel brzy objednat. Nejak se Ti revanzuju :wink:.
Na ten ramecek pro Tebe by nestacilo mu tam na par dni nechat ten original, at udela jeho kopii? Z lamina by to nemel byt problem. I upevneni by bylo stejne (na zacvaknuti)...
Drive jsem trochu koukal po kvalitnim cernem tahokovu. Zde je pekny vyber : http://www.tahokov.cz/tahokov-z-cerne-oceli.html Tim by se vyresila "mekkost" hlinikoveho tahokovu i nastrik. Jediny problem je, ze je treba vzit vetsi tabuli, ale mozna by ses s nim domluvil, ze by si zbytek nechal na jine vyrobky.
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

Uživatelský avatar
Macmiro
.
.
Příspěvky: 492
Registrován: 30.03.2009 19:44
Bydliště: Praha - Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Upravy karoserii modelov ST a RS

Příspěvek od Macmiro » 22.10.2009 22:51

Bob Wolf, jsem napjatej jak to dopadne. Pokud dobře, bude mít borec ještě jednu zakázku pro mě.
FOCUS ST 2.5 Duratec 225 HP, 3 door, blue, Dreamscience mapy - Mod C, Dreamscience sání, kompletní 3" výfuk (downpipe Magnex + sportcat Cobra + catback Bluflame), podložky Eibach Pro-Spacer 15mm, pružiny Eibach Pro Kit Springs 25 mm.

Uživatelský avatar
Bob Wolf
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 609
Registrován: 20.07.2009 00:05
Bydliště: Praha

Re: Upravy karoserii modelov ST a RS

Příspěvek od Bob Wolf » 22.10.2009 23:20

Macmiro píše:Bob Wolf, jsem napjatej jak to dopadne. Pokud dobře, bude mít borec ještě jednu zakázku pro mě.

Jasně, už jsem mu dal avízo, že možná bude víc zájemců :-)

Dnes mi došly poštou ty zmenšené SPZky ze samolepky, je tam na nich i ten modrý podklad s emblémem EU, v podstatě to samé, co tam mám teď v originálu.... vypadají dobře, příští víkend už bude hotový tahokov i nalepená malá RZ - hned vše nafotím a dám fotky sem nebo do svojí galerie :P
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888

Uživatelský avatar
Bob Wolf
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 609
Registrován: 20.07.2009 00:05
Bydliště: Praha

Re: Upravy karoserii modelov ST a RS

Příspěvek od Bob Wolf » 30.10.2009 23:21

Takže hotovo - spodní gril nový, kompletně z černého hliníkového tahokovu - povrchová úprava komaxit - lesk....

Vypadá to vše lépe než originál mřížka z ABS plastu, zítra dodám fotky....

Funkčnost celé této srandy předčila má očekávání - hned po zpáteční cestě z Mladé Boleslavi do Prahy po dálnici jsem na budíku teploty oleje turba zaznamenal o min. cca 20% pomalejší nárůst teploty při vyšších rychlostech, rovněž zpětné dochlazování po rychlé jízdě je nyní o cca 1/3 rychlejší. Efektivnost činnosti intercooleru jsem naplno nebyl schopen posoudit, neb jsem jel spíše zvolna.... zátěžový test v provozu bude příští víkend, jedu si do outletu v Mentzingenu v SRN dokoupit nějaké levné hadry, tak to tam na A8 nebo A6 trošku rozjedu - obě dálnice mají pár senza rychlých, přehledných úseků :mrgreen:

Pan Krupka to dnes dělal od cca 8:00 hod. do 13:00 - s tím, že do této doby počítám i odstrojení kompletně celého předku auta a opětovné nastrojení...

Z auta šel dolů přední spojler, obě světla, horní maska, přední kola, spodní kryt motoru a částečně se odkrývaly přední plastové podběhy. Původní spodní černá mřížka s SPZkou se vyndala (je tam na západkách - pro Marťase - příští týden ti jí posílám poštou, jak jsme se dohodli :wink: ), následovala úprava otvoru ve spojleru (vyřezání o trošku většího otvoru, broušení upravených ploch brusným kotoučem a nakonec ručně) a nakonec vytvarování a upevnění tahokovu.

Tahokov je tam přichycen 2 materiály - primárně je tam nějaká průhledná pryskyřice, která se tam dávala z takové speciální dávkovací pistole - je to věc, která se nanáší horká a do 10 minut současně vychladne a vytvrdí se (zkoušel jsem do toho po cca 30ti minutách rýpnout nehtem a neměl jsem šanci - je to tvrdé jako kámen). Přes tento materiál se tam asi tak za hodinu nanesla jako "pevnostní pojistka" (opět z jiné, tentokrát dost velké dávkovací pistole, napojené na pneumatický vzduchový systém) nějaká černá mazlavá hmota (takový "tekutý dehet"), která je z 60ti % vytvrdlá - při teplotě okolí cca 15 stupňů - tak do 3 hodin s tím, že do 24 hodin se vytvrdí úplně..... :idea:

Nádherné na tom je, že nebylo třeba žádného šroubku nebo jiného mechanického způsobu - ten tahokov je tam v podstatě z té vnitřní strany "jen nalepený"... :wink:

Ta barva a tvar tahokovu mně tak vzala za srdce, že jsem pana Krupku obratem přemluvil na realizaci horní mřížky ve stejném designu 8)

Příští týden kupuji origoš horní mřížky se znakem Ford, tu mu přivezu a on z ní použije jen rámeček, úchyty dole a horní část s gumou pro doraz krytu motoru ----- zbytek vyřízne a dá tam ten samý tahokov, který teď mám dole - takže do konce roku bude ten čumák auta - resp. všechny ty mřížky, co tam jsou - v jednotné, stejné formě.... :P

Cena za vše - 2.200,- Kč (materiál + práce). Bližší info na stránkách :

http://www.kproject.cz/?p=katalog

Spokojenost: 100%

Doporučuji tuto firmu všem z Prahy a okolí, kdo nemají čas (nebo šikovné ruce, případně obojí) si sami auto dotvořit a nechtějí takovouto práci zadávat amatérům .
... :P
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888

Uživatelský avatar
Macmiro
.
.
Příspěvky: 492
Registrován: 30.03.2009 19:44
Bydliště: Praha - Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Upravy karoserii modelov ST a RS

Příspěvek od Macmiro » 31.10.2009 02:05

Bob Wolf: Už se těším na foto, foto, fotoooo :-)
FOCUS ST 2.5 Duratec 225 HP, 3 door, blue, Dreamscience mapy - Mod C, Dreamscience sání, kompletní 3" výfuk (downpipe Magnex + sportcat Cobra + catback Bluflame), podložky Eibach Pro-Spacer 15mm, pružiny Eibach Pro Kit Springs 25 mm.

Uživatelský avatar
Lukasbill
Junior
Junior
Příspěvky: 239
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Neratovice

Re: Upravy karoserii modelov ST a RS

Příspěvek od Lukasbill » 31.10.2009 10:18

Jo jo foto foto :-) Hod to sem :-)
PRODÁNO...... Ford Focus ST 170
KOUPENO...... Subaru Impreza WRX STI Prodrive r.v.2002
Foto galerie: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &start=135

Uživatelský avatar
Bob Wolf
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 609
Registrován: 20.07.2009 00:05
Bydliště: Praha

Re: Upravy karoserii modelov ST a RS

Příspěvek od Bob Wolf » 31.10.2009 21:03

Takže hotovo - spodní gril nový, kompletně z černého hliníkového tahokovu - povrchová úprava komaxit - lesk....



(pro detail klikni přímo na foto.... :wink: )
Přílohy
Nový spodní gril - tahokov 010_1.JPG
Nový spodní gril - tahokov 017_1.JPG
Nový spodní gril - tahokov 020_1.JPG
Nový spodní gril - tahokov 012_1.JPG
Nový spodní gril - tahokov 011_1.JPG
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888

Odpovědět

Zpět na „Karoserie“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti