škubání motoru

Odpovědět
michal.paluzga
Nováček
Nováček
Příspěvky: 83
Registrován: 13.02.2008 11:30
Bydliště: Kopřivnice

škubání motoru

Příspěvek od michal.paluzga » 31.01.2011 17:29

Zdarec,dnes jsem absolvoval 300 km trasu po dálnici.Asi po 100 km mi najednou začal škubat motor a jakoby ztratil výkon.Žádná kontrolka nesvítila.Po zastavení a vypnutí motoru,byla spuštěna klima nebo co.Po nastartování škubání přestalo,ale jako by to bylo zdechlé.Po této trase mi to udělalo asi 3x.Setkali jste se s tímto problémem?
FF C-Max 1,6TDCi/80KW,2007
FFC-Max,1,6TDCi,80 kW,2007.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: škubání motoru

Příspěvek od V12 » 31.01.2011 17:50

Daj VIN, pozriem, ci mas DPF. A ak ho mas, je mozne ze sa spustila jeho regeneracia, prave ta to mohla sposobit.

Teraz som si vsimol podpis - ako to ze nejazdis s Tatrou ??? :mrgreen:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

michal.paluzga
Nováček
Nováček
Příspěvky: 83
Registrován: 13.02.2008 11:30
Bydliště: Kopřivnice

Re: škubání motoru

Příspěvek od michal.paluzga » 31.01.2011 18:04

Dík,Tatra není k mání.DPF mám.Už jsem se informoval a asi se spustila ta regenerace.Četl jsem to na fóru.Turbo mám asi 400 km nové.Chtěl bych si DPF odstranit.Máš nějaké zkušenosti?
FFC-Max,1,6TDCi,80 kW,2007.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: škubání motoru

Příspěvek od V12 » 01.02.2011 09:24

Osobne skusenosti s DPF nemam. V tomto som mal stastie :mrgreen: pretoze ked som kupoval auto, o DPF a specialne fordackom som toho vedel este menej ako vlk o hviezdach :oops:
Pises, ze mas turbo menene pred 400 km. Co sa stalo ? Zadrelo sa to nahle, alebo vydavalo nepristojne zvuky ci tlacilo olej do IC ?
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

michal.paluzga
Nováček
Nováček
Příspěvky: 83
Registrován: 13.02.2008 11:30
Bydliště: Kopřivnice

Re: škubání motoru

Příspěvek od michal.paluzga » 01.02.2011 13:33

Auto jsem kupoval před tydnem.Když jsem jel na zkušební jízdu,tak jsem slyšel pískot.Prodejce sám řekl,že v takovém stavu mi to neprodá.Takže jsem si počkal.Na diagnostice se ukázalo vadné turbo.Údajně tam nechal namontovat nové,ale já si myslím,že tam je repas.Teď jede bez zvuků.
Co se týče toho filtru DPF,tak jsem už našel firmu,která se tímto zabývá.Cena:4000-úprava ŘJ,3000-mechanické odstranění DPF.Po absolvování už nebudu mít problém s DPF.
Když si spočítám náklady na jeho regeneraci,neboli výměnu,tak se to určitě vyplatí.
FFC-Max,1,6TDCi,80 kW,2007.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: škubání motoru

Příspěvek od V12 » 01.02.2011 13:55

Ak mas to svoje auto rad a nechces odrovnat motor, odporucam dat dole olejovu vanu a skontrolovat, v akom stave je sitko olejoveho cerpadla mazacieho okruhu. Vanu samozrejme vycistit, takisto aj to sitko cerpadla plus trubku. Dalej treba pozriet sitko v skrutke trubky privodu oleja do turba na strane vystupu z bloku. Urob to cim skor, tym lepsie, ak to turbo nechal menit bazaros, na 99.9% neriesil nic ine, iba vymenu. Na rozdiel od tej jednoduchej vymeny je servisny postup dost dlhy. Urcite vymen olej (aj filter, samozrejme).
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Rooty
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 12.11.2011 14:39

1.6 TDCi - kolísání výkonu a škubání

Příspěvek od Rooty » 10.09.2012 12:04

Ahoj, jsem FoFo nováček.
Jedná se o vůz Ford Focus Combi, 1.6 Tdci, 2008 123tkm (mých 13 tkm)
Vůz mám od listopadu 2011 a fungoval bez problémů
Na jaře sem postřehl ztrátu výkonu, protože auto bylo z druhé ruky nechal jsem vyměnit olej + filtr, palivový i vzduchový filtr. Výkon se vrátil k normálu, ale po nějaké době se projevila závada s cukáním. Četl jsem na fóru několik diskuzi, ale popisovaný problém nebyl nikde takový jako mám já (pokud ano, tak jsem to přehlédl, je tady toho už hodně):

Závada:
- Jezdím pravidelně 30 km do a z práce
- Zajímavost: Cukání se projevilo vždy cestou z práce (nebo při delší cestě) nikdy ne ráno jak vyjedu z garáže
- projevuje se v různých intervalech (4 - 6 dní, tzn, cca jednou za 300 km)
- při 2000 otáček (2000 - 2200) začne auto zničehonic škubat. Někdy je to nenápadné jindy velmi výrazné.
- cukání trvá cca 5 minut pokud snížím otáčky tak aby se neprojevovalo (1600 - 1800), pak vše OK
- cukání lze vyřešit zhasnutím a znovu nahozením motoru (pak se interval ze 4 - 6 dní zkrátí na 2 - 3 dny)
- pokud při cukání držím stále otáčky ve 2000 - 2200, cukání eskaluje až se začne ozývat pištění ve stejném rytmu z motoru jakoby se prokluzoval řemen (jenou jsem i citil spalenou gumu). V tomto okamžiku vypínám motor, neměl jsem odvahu zjišťovat co se stane pak
- Na palubovce se nerozsvěcí žádná kontrolka ani chyba
- ve Ford servisu (Brno Rašíno) zjistili v počitači staré chyby ohledně regenerace DPF a čidla vzduchu. Provedli Regeneraci DPF a vyčistili čidlo, nicméně závada se po týdnu projevila znova :gott: . Víc mě neřeknou, protože není jednoduché závadu navodit nebo s cukajícím motorem dojet do servisu.

Jsem z toho už zoufalý :nixw: a mám strach aby se motor neodporoučel do věčných lovišť...

Předem děkuji za jakoukoliv radu
Ford Focus Kombi, 1.6 TDCi, 80 kw, 02/2008

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: 1.6 TDCi - kolísání výkonu a škubání

Příspěvek od Sagic » 10.09.2012 12:57

Regenerace DPF. Uz muze mit vse za sebou a regenerace nepomohla, jinak pokud ti nevymenili ihned po regeneraci olej, tak si priprav dalsi penize na nove turbo. :nunu:
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: 1.6 TDCi - kolísání výkonu a škubání

Příspěvek od V12 » 10.09.2012 13:56

Dalsia obet PJD.
Ludia, dokedy chcete za par supov kupovat jazdene diesle so 100k km na tacho ? 90% z nich su dolietane herky v klinickej smrti, ich udrzanie pri zivote bude coraz drahsie, hlavne tieto nove kusky s DPF. Ale hlavne ze je to v plne palbe na hlinach, nic nezere a tahne ty pico vocpda...

Teraz k veci :
Celkom urcite to je DPF so zivotnostou na konci. Vykuchat alebo vymenit. Dalej skontrolovat mazanie turba a preventivne urobit preplach motora na odstranenie karbonu. Ak nebol vymeneny rozvod, treba ihned vymenit, inak ten motor naozaj moze velmi lahko skoncit vo vecnych lovistiach.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: 1.6 TDCi - kolísání výkonu a škubání

Příspěvek od Sagic » 10.09.2012 15:33

Uz jsem to tu psal v tematu ohledne DPF, nech ho vystrikat vapkou a odmocit v nejakym odmastovaci, nebo kup repliku noveho z GB za v prepoctu cca 7 tis a vymen a budes vesele jezdit dale bez problemu :palec_nahoru:
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Rooty
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 12.11.2011 14:39

Re: 1.6 TDCi - kolísání výkonu a škubání

Příspěvek od Rooty » 10.09.2012 15:59

Děkuji za názory. Přesto se zeptám ještě na jeden:
Jaký je váš názor na trvalou demontáž DPF filtru? Podle informací na stránkách servisů, které toto provádějí to přináší jen pozitiva (výkon, spotřeba), ale už sem se nedočetl jak je to pak s emisemi při STK, nebo samotnou skutečnost, že v autě filtr chybí?

Například tady: http://www.fap-dpf-filtry.cz/ford-focus-1.6-tdci/

To vyjde na 6.400,-
Ford Focus Kombi, 1.6 TDCi, 80 kw, 02/2008

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: 1.6 TDCi - kolísání výkonu a škubání

Příspěvek od V12 » 10.09.2012 17:17

Zatial je to vpohode aj na EK. Pokial tam ale nie je nejaky stural, ktory si vsimne, ze to bolo rozrezane. To by sa potom mohlo stat, ze neprejde cez STK z dovodu pozmeneneho a neoriginalneho emisneho systemu. Po presnejsom merani emisii v zmysle EURO predpisov v buducnosti s tym mozu byt problemy. Kto ale dnes chodi na STK/EK ? :twisted:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: 1.6 TDCi - kolísání výkonu a škubání

Příspěvek od Sagic » 10.09.2012 20:34

Je tu spousta lidi, kteri maji nejaky problem po vykuchani, proto ja zase patrim do tabora koupe noveho a mas klid :mrgreen: Tak a ted si vyber :ble2: Co nazor to asi original :mrgreen: 6.400 a resit problemy proc to cuka, proc to regeneruje kdyz uz nema, proc me sviti ta a ta kontrolka... nebo neco kolem 7.000, vymenis a jedes. Hotovo. :palec_nahoru:
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: 1.6 TDCi - kolísání výkonu a škubání

Příspěvek od V12 » 10.09.2012 20:37

Jj, a po vykuchani riziko, ze sa zmenia predpisy vykonavania EK s nasledkami z toho vyplyvajucimi... Pruser je ale v tom, ze sa male naftaky v zaujme redukcie emisii uz strkaju aj do aut urcenych na prevadzku hlavne v meste a jeho blizkom okoli. Samozrejme vybavene s DPF, ktore sa nema sancu poriadne zregenerovat. Co je najhorsie, DPF sa v ramci zaruky reklamovat neda, pretoze je to spotrebny material. Na moj vkus dost drahy :twisted: Znama kupila Megane 1.5DCI na dennodenne dochadzanie do roboty cca 7 km po okreskach okolo mesta. Auto je viac v servise ako na ceste. Dovod mozete hadat, davam ale iba jeden pokus.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Rooty
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 12.11.2011 14:39

Re: 1.6 TDCi - kolísání výkonu a škubání

Příspěvek od Rooty » 10.09.2012 20:45

Sagic píše:Je tu spousta lidi, kteri maji nejaky problem po vykuchani, proto ja zase patrim do tabora koupe noveho a mas klid :mrgreen: Tak a ted si vyber :ble2: Co nazor to asi original :mrgreen: 6.400 a resit problemy proc to cuka, proc to regeneruje kdyz uz nema, proc me sviti ta a ta kontrolka... nebo neco kolem 7.000, vymenis a jedes. Hotovo. :palec_nahoru:
Chybami se člověk učí :wallbash: ... příště si koupím něco kde na cestě mezi nádrží a výfukem je jen čerpadlo a motor...

Jinak, nejakej tip kde tu repliku sehnat nebo tip přímo na servis který s tím má zkušennosti, ideálně v okolí Brna. I kdybych ji koupil v GB, tak si nedovedu představit za kým jít aby mi ji tam namontoval. :nixw:
Ford Focus Kombi, 1.6 TDCi, 80 kw, 02/2008

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host