Výměna pal. filtru a oleje
- MajklHe
- Člen klubu
- Příspěvky: 1042
- Registrován: 16.05.2015 19:37
- Bydliště: Humenné SR
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
Včera som menil filter, zapojil som prívod a na vývod som dal hadičku približneho priemeru, sťahol eskapaskou a ťahal som nastu s ustami pokiaľ nebola nafta v hadičke, potom som pripojil vyvod k motoru a hotovo, štart ok, najaudené 20km zatial ok... akurát štart je dlhší, ale to sa upraví...
-
- Nováček
- Příspěvky: 154
- Registrován: 06.10.2011 12:15
- Bydliště: Ostrava
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
Zdravím, sice jsou ještě horka na padnutí, ale až se zima zeptá co jsi dělal v létě nechci být překvapen
Celkem pravidelně mívám v zimě problém se zamrznutím nafty když jdou teploty po -10°C.
Auto nastartuje na volnoběh drží a jakmile přidám plyn zhasne. Když jsou mrazy ještě větší zhasíná i na volnoběh. Filtr už jsem měnil, ale nějak si nevybavuji jestli to dělalo ihned po jeho výměně taky.
Momentálně mám nový doma připravený na montáž před zimou.
Chci se zeptat nevíte někdo jak otestovat jestli funguje předehřev?
Celkem pravidelně mívám v zimě problém se zamrznutím nafty když jdou teploty po -10°C.
Auto nastartuje na volnoběh drží a jakmile přidám plyn zhasne. Když jsou mrazy ještě větší zhasíná i na volnoběh. Filtr už jsem měnil, ale nějak si nevybavuji jestli to dělalo ihned po jeho výměně taky.
Momentálně mám nový doma připravený na montáž před zimou.
Chci se zeptat nevíte někdo jak otestovat jestli funguje předehřev?
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014
- MajklHe
- Člen klubu
- Příspěvky: 1042
- Registrován: 16.05.2015 19:37
- Bydliště: Humenné SR
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
ja som problém v zime nemal, a to bolo celý týždeň cez -22
Tankujem iba na Slovnaft, v lete obyčajnú naftu, v zime prémiovú
Kamoš tam leje z autobusu a pravidelne má problémy v zime...
Predohrev neviem ako sa testuje, neviem aby tam niečo také bolo, po rozborke filtra som nič nenašiel čo by mohlo slúžiť ako predohrev
Tankujem iba na Slovnaft, v lete obyčajnú naftu, v zime prémiovú
Kamoš tam leje z autobusu a pravidelne má problémy v zime...
Predohrev neviem ako sa testuje, neviem aby tam niečo také bolo, po rozborke filtra som nič nenašiel čo by mohlo slúžiť ako predohrev
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12849
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
Predohrev ma myslim az FF3, 8V verzie motorov.
A mozno nejake skandinavske edicie FF2.
Tiez by som to videl na tankovanie "kvalitnej" nafty.
A mozno nejake skandinavske edicie FF2.
Tiez by som to videl na tankovanie "kvalitnej" nafty.
-
- Nováček
- Příspěvky: 150
- Registrován: 19.10.2016 10:26
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
Ona je pro autobusy nějaká druhořadá nekvalitní nafta?MajklHe píše:Kamoš tam leje z autobusu a pravidelne má problémy v zime...
Mondeo kombi MK IV, 2012, 2.2TDCi 147kW, Titanium+Webasto+Winter packet (od 2016)
Fabia I, 2004, 1,4 16V 55kW, Elegance+ESP+AUTOMAT (od 2018)
Fabia I, 2005, 1,2HTP 47kW, holobyt (od 2021)
Scania G450, 2022, 331kW, Opticruise + retardér (od 2022)
Fabia I, 2004, 1,4 16V 55kW, Elegance+ESP+AUTOMAT (od 2018)
Fabia I, 2005, 1,2HTP 47kW, holobyt (od 2021)
Scania G450, 2022, 331kW, Opticruise + retardér (od 2022)
-
- Nováček
- Příspěvky: 154
- Registrován: 06.10.2011 12:15
- Bydliště: Ostrava
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
Předehřev tam na 100% je. Je to ta černá kostka nahoře.
Je to na vstupu paliva do filtru.
Je to na vstupu paliva do filtru.
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
To není predehrev, to mají všechny filtry ten konektor.
Já odhaduji predehrev v té konektorove zaslepce v těle filtru dole vlevo (viz foto)
A přikláním se k verzi Stana.
Kvalitní nafta + vif a budete jezdit jako já
Skoro teda...
Já odhaduji predehrev v té konektorove zaslepce v těle filtru dole vlevo (viz foto)
A přikláním se k verzi Stana.
Kvalitní nafta + vif a budete jezdit jako já
Skoro teda...
- MajklHe
- Člen klubu
- Příspěvky: 1042
- Registrován: 16.05.2015 19:37
- Bydliště: Humenné SR
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
pozeral som čo to môže byť, rozobral som celý filter, okrem obalu som odložil všetko...
Tá čierna kocka z vrchu vývod na hadičku a konektor, z vnútra(vo filtre) myslím že len kolík na nasávanie nafty. Jedine že to ohriava priamo v tej kocke. Po práci vyfotím...
Ku kvalite nafty, musí byť rozdielna, keď sú problémy. Ktovie odkiaľ tu naftu majú alebo v jakej kvalite. Kolega leje vždy po 20l nafty, po probléme, kedy nenaštartoval, dotankoval premium na omv a problem už nenastal do doby dokedy nenalial zase buspalivo
Tá čierna kocka z vrchu vývod na hadičku a konektor, z vnútra(vo filtre) myslím že len kolík na nasávanie nafty. Jedine že to ohriava priamo v tej kocke. Po práci vyfotím...
Ku kvalite nafty, musí byť rozdielna, keď sú problémy. Ktovie odkiaľ tu naftu majú alebo v jakej kvalite. Kolega leje vždy po 20l nafty, po probléme, kedy nenaštartoval, dotankoval premium na omv a problem už nenastal do doby dokedy nenalial zase buspalivo
- MajklHe
- Člen klubu
- Příspěvky: 1042
- Registrován: 16.05.2015 19:37
- Bydliště: Humenné SR
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
tak čo to je? ja tam mam zapojený konektor... dole jak vravíš miesto je ale niesú tam piny
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
Jako dlouholetý praktik a ne teoretik.
Vyhrev je pro celé tělo filtru ne jen pro víčko
Však píšu, že dole je konektorova zaslepka! Tudíž bez pinu pro !případný! vyhrev.
Vyhrev je pro celé tělo filtru ne jen pro víčko
Však píšu, že dole je konektorova zaslepka! Tudíž bez pinu pro !případný! vyhrev.
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 3913
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
-
- Nováček
- Příspěvky: 154
- Registrován: 06.10.2011 12:15
- Bydliště: Ostrava
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
Popis ze servisní dokumentace:
Fuel Pump Fuel Supply (vehicles built from September 2005)
Item
Part Number
Description
1
-
Fuel pump fuel supply line connection
2
-
Electric fuel heater connection
3
-
Fuel filter drain screw
4
-
Fuel filter drain outlet
5
-
Water-in-fuel sensor (if equipped)
6
-
Fuel tank fuel supply line connection
The fuel system on this vehicle is designed to prevent the fuel tank being run dry. When the fuel level in the fuel tank reaches a preset limit, after the low fuel warning indicator is illuminated, the engine will be made to run rough to indicate to the driver that the fuel level is low. If this warning symptom is ignored, the engine management system will terminate the fuel injection process to prevent damage to the fuel delivery components.
The fuel filter in the common rail fuel system is designed to extract far smaller particles from the fuel supply than conventional fuel filters.
Built into the fuel filter is a fuel heater element. The fuel heater is switched on and off by means of a temperature conscious switch contained within the fuel filter. The fuel heater will only switch on at a fuel temperature of between 0 and -4 °C. The fuel heater will switch off between 1 and 5 °C.
For markets that are considered to have poor quality diesel fuel, a water in fuel sensor is fitted to the fuel filter.
The fuel filter, fuel filter element and the fuel heater are one component and cannot be serviced individually.
Any restrictions in the fuel supply system to the fuel pump, will result in an increase in vacuum in the fuel supply lines. This resultant increase in vacuum will act as a fuel pump high-pressure chamber supply restriction, similar to the function of the fuel metering valve. This will result in the initial symptom of reduced power output. As a consequence of the increase in the fuel supply line vacuum, air will be forced to enter the fuel system through the fuel line unions. This will result in poor idling, misfire and poor starting.
Takže co který konektor znamená už víme, ale jak otestovat ten předehřev pořád nevím
Fuel Pump Fuel Supply (vehicles built from September 2005)
Item
Part Number
Description
1
-
Fuel pump fuel supply line connection
2
-
Electric fuel heater connection
3
-
Fuel filter drain screw
4
-
Fuel filter drain outlet
5
-
Water-in-fuel sensor (if equipped)
6
-
Fuel tank fuel supply line connection
The fuel system on this vehicle is designed to prevent the fuel tank being run dry. When the fuel level in the fuel tank reaches a preset limit, after the low fuel warning indicator is illuminated, the engine will be made to run rough to indicate to the driver that the fuel level is low. If this warning symptom is ignored, the engine management system will terminate the fuel injection process to prevent damage to the fuel delivery components.
The fuel filter in the common rail fuel system is designed to extract far smaller particles from the fuel supply than conventional fuel filters.
Built into the fuel filter is a fuel heater element. The fuel heater is switched on and off by means of a temperature conscious switch contained within the fuel filter. The fuel heater will only switch on at a fuel temperature of between 0 and -4 °C. The fuel heater will switch off between 1 and 5 °C.
For markets that are considered to have poor quality diesel fuel, a water in fuel sensor is fitted to the fuel filter.
The fuel filter, fuel filter element and the fuel heater are one component and cannot be serviced individually.
Any restrictions in the fuel supply system to the fuel pump, will result in an increase in vacuum in the fuel supply lines. This resultant increase in vacuum will act as a fuel pump high-pressure chamber supply restriction, similar to the function of the fuel metering valve. This will result in the initial symptom of reduced power output. As a consequence of the increase in the fuel supply line vacuum, air will be forced to enter the fuel system through the fuel line unions. This will result in poor idling, misfire and poor starting.
Takže co který konektor znamená už víme, ale jak otestovat ten předehřev pořád nevím
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
Vyrsoubuj tu krytku a ,,vsadím boty,, že tam vyhrev není.
Pokud jej nemáš teda ve výbavě (kabely, pojistka atd). Neznám ff2 1.6D který má výhřev filtru. To neznamená, že jej mít nemůžeš
Pokud jej nemáš teda ve výbavě (kabely, pojistka atd). Neznám ff2 1.6D který má výhřev filtru. To neznamená, že jej mít nemůžeš
- spanel
- Pokročilý
- Příspěvky: 915
- Registrován: 02.09.2009 17:32
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
Ano, je, a říká se jí "BIO" nafta. U nás dříve Veolia, nyní Arriva s velkou slávou přešla před pár lety na tento eko skvost. Časem zjistili, že náklady na servis, opravy a zajišťování náhradních autobusů převyšují eko přínos této nafty, a nyní opět jezdí na klasickou naftu.CHiP píše:Ona je pro autobusy nějaká druhořadá nekvalitní nafta?MajklHe píše:Kamoš tam leje z autobusu a pravidelne má problémy v zime...
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White
- MajklHe
- Člen klubu
- Příspěvky: 1042
- Registrován: 16.05.2015 19:37
- Bydliště: Humenné SR
Re: Palivový filtr u 1.6 TDCi.
večer vám tu dám foto tej kocky ako vyzerá po demontáži...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů