EGR - zaslepení

Odpovědět
Uživatelský avatar
kiblik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 541
Registrován: 01.05.2012 14:57
Bydliště: CR

Re: EGR - zaslepení

Příspěvek od kiblik » 27.04.2017 21:32

Auto při jemném přidání plynu cuká, při prudkém přidání plynu černě kouří. Věřím, že zaslepení by mohlo pomoci. Na diagnostice žádnou chybu nehlásí. Po shlédnutí zde vystavených fotek jsem došel k závěru, že mechanická část je k elektrické připevněna třemi obrácenými torxy. Nevíte někdo jaká je velikost e torxu? Nechce se mi kupovat celou sadu, kterou nikdy nevyužiji. Předem všem díky za radu.[/quote]


To cukani muze byt EGR, me to delal taky kdyz se zasekl, no nevim proc kdyz to nema zpetnou vazbu ale ano. Ale cukani vypadalo tak ze sem dlouho jel a najednou ztrata tahu, chvili nic a pak zase normalni tah. Chybu to kazdopadne hlasilo a opakovane.
Je tu ale male ale, neco podivneho na tvem aute. Auto s DPF by kourit nemelo.......tak jak to popisujes to vypada ze tam dpf nemas. I kdyby si mel vstriky v prd.... li tak to pres DPF myslim neprojde leda ze bys tam mel diru....na torxech neusetris kdyz mas tenhle motor s timhle najzdem budes potrebovat vice naradi a vice financnich injekci :-)
KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba :D
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km

kouki123
Nováček
Nováček
Příspěvky: 108
Registrován: 03.03.2010 20:14
Bydliště: Bystřice nad Pernštejnem
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR - zaslepení

Příspěvek od kouki123 » 01.05.2017 21:50

Cau mam focus 2 1.6 tdci 80kw r.2007 bez dpf kde bych koupil zaslepku na egr a musi se nejak upravovat SW dik

servisak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 103
Registrován: 06.02.2013 18:40
Bydliště: Brno

Re: EGR - zaslepení

Příspěvek od servisak » 01.05.2017 22:33

Bazos allegro myslim ze nemusis upravovat
Ford Focus 1,6tdci 66kw 2006 combi

VPDTP
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 10.04.2010 21:42
Bydliště: Neratovice

Re: EGR - zaslepení

Příspěvek od VPDTP » 02.05.2017 22:30

Tak v sobotu Egr rozebrán a vyčištěn. Trubka byla docela čistá, ale po sundání magnetu byl prostor hodně zanesený. Po vyčištění jsem ho zaslepil. V neděli a v pondělí jsem najel cca 80 km a vše v pohodě. Auto necuká a zdá se, že ani nekouří (ještě jsem nekontroloval). Žádná chyba na diagnostice. Dnes ráno jsem nastartoval ujel cca 2 km ke škole, kde jsem vysadil syna, motor jsem nechal běžet, a když jsem se chtěl rozjet, tak motor zhasl a nešel nastartovat. Zkusil jsem přes tablet (Torque) přečíst chyby. Žádná tam nebyla. Odpojil jsem EGR a motor okamžitě naskočil. Takže po vypnutí motoru jsem ho zase připojil a najel jsem cca 60 km a vše v pohodě. Několikrát jsem startoval a vše ok. Jsem z toho trochu nervózní. Stále ve střehu. Jinak k tomu DPF: Vloni se mi originál filtr ve 180 000 km totálně ucpal. Koupil jsem ten nejlevnější polský (tuším JMJ) a nechal namontovat. Bohužel filtr nefunguje tak jak by měl. Auto smrdí jak stará LIAZka a kouří. Mám podezření, že jsem za 7000,- koupil prázdnou bandasku. I váha filtru oproti originálu byla dost nízká. Chápu, že byl ucpaný, ale 4 nebo 5 kg rozdíl neudělá popílek. Už bych takovou blbost neudělal. Uvažuji, že nechám vyčistit původní filtr a dám ho zpět.
FF II Combi 1.6 tdci, 80 kW, 11/2006, Trend, stříbrná Modus, DPF

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 03.05.2017 12:29

Smrad s filtrem nemá přece nic společného... Pevné částice samy o sobě nesmrdi. Měl jsem filtr venku tak vím
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
kiblik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 541
Registrován: 01.05.2012 14:57
Bydliště: CR

Re: EGR - zaslepení

Příspěvek od kiblik » 03.05.2017 16:26

Kdyz tam nema DPF, tak nez se zahreje motor spolu s oxidacni katalizator pred DPF , leti spaliny z nafty a spatne spalena nafta ven jen trubkou a to pak smrdi jak liaz. Jakmile teplota vystoupa na nejakou uroven melo by to prestat smrdet pokud je katalizator v poradku. Pokud uz je katalizator spatny bude to smrdet furt.
KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba :D
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3913
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od djdekl » 03.05.2017 16:47

A vyresil si problem proc se puvodni filtr ucpal ??

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 03.05.2017 18:39

Jako LIAZ mě to nesmrdelo nikdy. Trochu nakysle ale tak smrdí i motory s dpf když jsou studené
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
kiblik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 541
Registrován: 01.05.2012 14:57
Bydliště: CR

Re:

Příspěvek od kiblik » 04.05.2017 09:32

vita_k píše:Jako LIAZ mě to nesmrdelo nikdy. Trochu nakysle ale tak smrdí i motory s dpf když jsou studené
Protoze si mel zrejme dobry katik. Ja ho mam spatny zrejme propaleny/nefunkcni a smrdito minimalne do doby nez ujdeu 20-30km. No tak liazka smrdi asi vic.....ale smrad je to poradnej.
KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba :D
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km

VPDTP
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 10.04.2010 21:42
Bydliště: Neratovice

Re: EGR - zaslepení

Příspěvek od VPDTP » 05.05.2017 02:51

Myslel jsem, že kouření způsobuje špatně fungující Egr, ale kouří to stále. Cukání přestalo. Nevím, čím by to mohlo být. Vstřiky se mi zdají dobré. Startuje to perfektně (i v mrazech). Kouř je při akceleraci černý, tzn. že tam asi jde málo vzduchu. Už asi 30 000 km netěsní turbo (houká, hlavně když je motor studený a je začouzené). Když mi vloni měnili DPF (v autorizovaném servisu) tak spustili po namontování nového filtru nucenou regeneraci a ta neproběhla. Takže někde asi chyba bude. Teď probíhají asi pouze kilometrové regenerace. Jsou velmi zřídka. A olej vůbec nepřibývá. Budu to muset vyřešit než tam vrátím zpět původní vyčištěný filtr. :( Teď po zaslepení se mi zdá auto živější, ale možná je to subjektivní dojem. Záslepku jsem si nechal vyříznout laserem z 2mm nerezu dle nákresu zde na fóru. Sedla jak ulitá. Namazal jsem ji montážní pastou na výfuky.
FF II Combi 1.6 tdci, 80 kW, 11/2006, Trend, stříbrná Modus, DPF

Uživatelský avatar
kiblik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 541
Registrován: 01.05.2012 14:57
Bydliště: CR

Re: EGR - zaslepení

Příspěvek od kiblik » 05.05.2017 15:08

Kdyby tam bylo funkcni DPF tak ti z vyfuku nevyjde ani sazicka. To DPF co tam mas je deravy. Podle myho a toho co si psal drive, je tam ve uvnitr leda tak naverena prepazka se stejnym odporem jako ciste DPF tak aby to nepoznala RJ. Taky sem to tak chtel kdysi udelat a hle polaci me predbehli velkoseriove....... :-)
KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba :D
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km

VPDTP
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 10.04.2010 21:42
Bydliště: Neratovice

Re: EGR - zaslepení

Příspěvek od VPDTP » 05.05.2017 20:27

Taky si to myslím. Docela by mě zajímalo co je vevnitř. Až ho vyměním, tak ho říznu flexou.
FF II Combi 1.6 tdci, 80 kW, 11/2006, Trend, stříbrná Modus, DPF

Uživatelský avatar
rh1980
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 794
Registrován: 06.10.2012 09:39
Bydliště: Vysočina

Re: EGR - zaslepení

Příspěvek od rh1980 » 05.05.2017 21:23

Ford Focus II kombi 1,6TDCi, 80kW (chip 96kW), 08/2007, Panther Black, DPF OFF, GALERIE

Uživatelský avatar
kiblik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 541
Registrován: 01.05.2012 14:57
Bydliště: CR

Re: EGR - zaslepení

Příspěvek od kiblik » 05.05.2017 21:41

No jo je to tak. Ale neni to spatna varianta pro ty co na DPF kaslou, protoze vedi ze je to knicemu......
KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba :D
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km

VPDTP
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 10.04.2010 21:42
Bydliště: Neratovice

Re: EGR - zaslepení

Příspěvek od VPDTP » 06.05.2017 07:39

Ten článek vše vysvětluje. Já tam musím vrátit původní filtr, protože v létě jedu na dovolenou do Itálie a nechci riskovat problémy. Výfuk mám černý. A taky mi vadí, že smrad z výfuku se mi při popojíždění v kolonách nebo při otevřeném oknu dostává dovnitř.
FF II Combi 1.6 tdci, 80 kW, 11/2006, Trend, stříbrná Modus, DPF

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti