2.0 TDCi 100kW

Odpovědět
Uživatelský avatar
Fíkus1596
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 972
Registrován: 29.05.2010 17:38
Bydliště: Březnice (okr. Příbram)
Kontaktovat uživatele:

2.0 TDCi 100kW

Příspěvek od Fíkus1596 » 23.05.2022 19:22

Ahoj Forďáci,

pořídil jsem si Kugu 2.0 TDCi 100kW, rok 2009, nájezd 215000 km. Asi 500 km po koupi auta (jezdilo normálně) jsem nechal vyměnit motorový olej včetně vzduchového, kabinového olejového a palivového filtru. Od té doby auto, většinou ráno, špatně startuje - točí klasicky a pak když by měl chytnout, tak bouchá (jakoby chtěl chytnout, ale jakoby tam šlo málo nafty) a pak chytne (vše cca 3 sekundy) viz video.
Poté motor drží otáčky, jde za plynem, táhne, žádná kontrolka, olej nepřibývá, akorát spotřeba nafty o cca 1 litr vyšší. To se začalo dít po výměně filtrů a oleje (original olej). Následně jsem si všiml bublin v průhledných hadičkách za palivovým filtrem. Poté jsem se dozvěděl, že mechanik filtr neodvzdušnil a také objednal filtr, ke kterému byla gumička s menším průměrem, tudíž stačil zahýbat plastovým domečkem filtru a bylo vidět, jak bere vzduch. Koupil jsem original filtr, mechanik jej vyměnil, odvzdušnil (nevím jestli správně). Problém se startem stále přetrvává. Byl jsem u jiného mechanika a tomu vyskočila chyba na diagnostice P0087. Nevíte někdo, čím by to mohlo být prosím?

https://youtube.com/shorts/VT6qkqm7yVk?feature=share
Ford Focus 1.6 16V,74 kW (100 PS),r.v. 2000,3 DV.,black panther, kožené sedačky
Ford Kuga 2.0 TDCi, 100 kW, r.v. 2009, white frozen

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 21278
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: 2.0 TDCi 100kW

Příspěvek od ZaQik » 24.05.2022 08:29

nizky tlak paliva - asi je to porad zavzdusnene
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
Fíkus1596
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 972
Registrován: 29.05.2010 17:38
Bydliště: Březnice (okr. Příbram)
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0 TDCi 100kW

Příspěvek od Fíkus1596 » 24.05.2022 09:12

Nejspíš ano viď. Nevíš jak to dokonale odvzdušnit prosím? Je to teď u mechanika, který to celé projde.
Ford Focus 1.6 16V,74 kW (100 PS),r.v. 2000,3 DV.,black panther, kožené sedačky
Ford Kuga 2.0 TDCi, 100 kW, r.v. 2009, white frozen

Uživatelský avatar
Fíkus1596
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 972
Registrován: 29.05.2010 17:38
Bydliště: Březnice (okr. Příbram)
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0 TDCi 100kW

Příspěvek od Fíkus1596 » 24.05.2022 18:49

Teď mi bylo řečeno, že by to mohl dělat snímač tlaku paliva, je to možné?
Ford Focus 1.6 16V,74 kW (100 PS),r.v. 2000,3 DV.,black panther, kožené sedačky
Ford Kuga 2.0 TDCi, 100 kW, r.v. 2009, white frozen

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 21278
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: 2.0 TDCi 100kW

Příspěvek od ZaQik » 24.05.2022 20:06

podle chyby (nizky tlak paliva) Ti nekdo radi cidlo tlaku ... ale nevzpominam si, ze by ho nekdo nekdy menil ... zkus udelat "nadrz" u cerpadla (viewtopic.php?p=1200746#p1200746) a uvidis, jestli je to zavzdusnenim
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
Fíkus1596
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 972
Registrován: 29.05.2010 17:38
Bydliště: Březnice (okr. Příbram)
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0 TDCi 100kW

Příspěvek od Fíkus1596 » 25.05.2022 20:37

Od filtru jdou bubliny viz video. o-kroužky nebo prasklý domeček filtru?

https://youtube.com/shorts/GLzXlUqhD9A?feature=share
Ford Focus 1.6 16V,74 kW (100 PS),r.v. 2000,3 DV.,black panther, kožené sedačky
Ford Kuga 2.0 TDCi, 100 kW, r.v. 2009, white frozen

jardab2
Junior
Junior
Příspěvky: 318
Registrován: 23.01.2020 22:47

Re: 2.0 TDCi 100kW

Příspěvek od jardab2 » 26.05.2022 17:42

Asi slusny oddil v servisu, kouknout na spoje kolem filtru, dotazeni vika, muze tam byt blbe o-krouzek... Nebo to treba fakt prasklo.

Uživatelský avatar
Fíkus1596
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 972
Registrován: 29.05.2010 17:38
Bydliště: Březnice (okr. Příbram)
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0 TDCi 100kW

Příspěvek od Fíkus1596 » 27.05.2022 21:33

Ten plastový domeček vyměněn, celkem 3 kusy a furt stejny problém. Palivový filtr original stejný problém, filtr Bosh stejný problém. Když dám hadici na hadici vstupu do filtru a na výstup (obejdu úplně filtr) tak je to bez bublin. Nechápu to a už jsem z toho celkem na prášky.
Ford Focus 1.6 16V,74 kW (100 PS),r.v. 2000,3 DV.,black panther, kožené sedačky
Ford Kuga 2.0 TDCi, 100 kW, r.v. 2009, white frozen

Uživatelský avatar
Martin89
Junior
Junior
Příspěvky: 355
Registrován: 21.06.2020 17:03
Bydliště: ČB

Re: 2.0 TDCi 100kW

Příspěvek od Martin89 » 28.05.2022 11:54

Stejný motor jsem měl v Peugeotu. Tam by balónek na podání nafty. Máš ho tam také? Mohl by mít netěsnost.
M MK5 132kW AWD PowerShift 2017

Uživatelský avatar
Fíkus1596
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 972
Registrován: 29.05.2010 17:38
Bydliště: Březnice (okr. Příbram)
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0 TDCi 100kW

Příspěvek od Fíkus1596 » 28.05.2022 12:35

Nene balónek tam není
Ford Focus 1.6 16V,74 kW (100 PS),r.v. 2000,3 DV.,black panther, kožené sedačky
Ford Kuga 2.0 TDCi, 100 kW, r.v. 2009, white frozen

Uživatelský avatar
Fíkus1596
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 972
Registrován: 29.05.2010 17:38
Bydliště: Březnice (okr. Příbram)
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0 TDCi 100kW

Příspěvek od Fíkus1596 » 04.06.2022 07:52

Tak to bylo nejspíš starterem, po výměně jsou starty v normě. Ale... :D Mechanik nedopatřením při výměně starteru zavadil o hadičku od turba a vytrhnul ji. Když jsem odjížděl ze servisu, tak na mě vyskočila kontrolka ESP. Vrátil jsem se a bylo mi řečeno, že při výměně starteru odpojoval baterii a musí se s tím chvilku jezdit, než so to všechno automaticky nastaví. Tak mechanik sednul za volant a jeli jsme, najednou kontrolka motoru, tak zastavil, chcípnul, nastartoval, popojeli jsem a zase kontrolka motoru. Podíval jsem se do zpětného zrcátka a černý dým jako krá.. Zastavil, napíchnul na diagnostiku a psalo to turbodmychadlo. Chvíli přemýšlel, páč jsem s autem normálně přijel a nyní taková závada. Otevřel kapotu a všiml si již zmíněné hadičky, kterou vytrhnul. Nasadil ji, smazal chybu a jeli jsme v domnění, že je po problému. všiml jsem si, že tomu docela šlape na krk, ale auto netáhlo a záhy kontrolka motoru. Napíchnul, filtr pevných částic zanešen sazemi a popílkem. Jezdil s tím, vytáčel to, pak zkusil regeneraci přes diagnostiku, ale žádný výsledek. Tak vyndal DPF a já s tím zajel na vyčištění k dpf.cz do Prahy. Před čištěním 298mbar a po 15mbar. Nasadil to, já s tím zajel na diagnostiku na reset řídící jednotku a tam mi pán řekl, že čidlo difirenčního tlaku kolísá a že ho mám vyměnit. Ukazoval mi kde se nachází, abych ho nehledal a bylo vidět, že se v tom čidle někdo šťoural, protože je zalepené izolačkou a chycené k nádobce na brzdovou kapalinu. Musí se nějak kalibrovat i to nové čidlo až ho tam dám? Mám ho objednané ve Fordu, prý radši jen originál. Popřípadě, co následně kontrolovat?
Ford Focus 1.6 16V,74 kW (100 PS),r.v. 2000,3 DV.,black panther, kožené sedačky
Ford Kuga 2.0 TDCi, 100 kW, r.v. 2009, white frozen

jardab2
Junior
Junior
Příspěvky: 318
Registrován: 23.01.2020 22:47

Re: 2.0 TDCi 100kW

Příspěvek od jardab2 » 04.06.2022 14:44

No par veci mi nesedi, zejmena jak pres filtr muze projit nejaky dym a pak taky vim, ze kdyz se odpoji podtlak turba, jede to uplne bez problemu akorat s mizernym vykonem a kontrolka taky nesviti. Mam ale 2007 a predpokladam, ze tole ma taky filtr pro provoz s aditivem do paliva.
No aspon uz vim, ze nedavat auta do servisu a delat si vsechno sam je dobry napad, jinak to stoji kotel s nejistym vysledkem ;-)

Uživatelský avatar
Fíkus1596
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 972
Registrován: 29.05.2010 17:38
Bydliště: Březnice (okr. Příbram)
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0 TDCi 100kW

Příspěvek od Fíkus1596 » 04.06.2022 15:12

Když jsem dával DPF na čištění, tak mi řekli, že je v pořádku. Dým jím prošel a asi jej i totálně zabetonoval. Když zapojil hadičku zpět, tak už auto nekouřilo.
Ford Focus 1.6 16V,74 kW (100 PS),r.v. 2000,3 DV.,black panther, kožené sedačky
Ford Kuga 2.0 TDCi, 100 kW, r.v. 2009, white frozen

jardab2
Junior
Junior
Příspěvky: 318
Registrován: 23.01.2020 22:47

Re: 2.0 TDCi 100kW

Příspěvek od jardab2 » 12.06.2022 21:50

Koukam, ze filtr uz stoji nejaky 3 -4 litry, zvazuju koupit, vim, ze to nebude jako origo ale na STK tam muzu hodit ten zaneseny ktery filtruje az moc. Mam ho asi docela zaneseny ale zatim se to da. Nefungoval mi ventil na klapkach sani, dnes jsem ho vymenil a uvidim, jestli regenerace bude lepsi (levy z pohledu ridice, plynule reguluje podtlak v sani). Pri regeneraci to cukalo az k nesnesitelnostia tlak lital 30-120, ma to byt ustalene na 80. Bacha na ruzne verze regulacnich ventilu, ty co jsem koupil nefungovaly ani u turba ani u klapky, navic mely kratke kontakty a nespolehlive pripojeni konektoru. Jde to vymenit i shora, vyndat svetlo, trubku od IC a pak se da vyndat drzak s ventilama i kdyz je to trosku o zlomeni rukou...

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti