Natural 95 nebo 100?

Moderátor:phofy
emve
.
.
Příspěvky: 130
Registrován: 15.09.2010 22:50

Re: Natural 95 nebo 100?

Příspěvek od emve » 04.04.2011 11:30

Verva 100 měla při poslední kontrole ČOI 100,1 oktanů.

http://www.benzinaplus.cz/cz/paliva/vys ... -2010.html
Focus ST

MK2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4584
Registrován: 01.09.2008 20:30
Bydliště: Kolín, Nedašov

Re: Natural 95 nebo 100?

Příspěvek od MK2 » 04.04.2011 12:15

Něco je tam špatně, protože je tam uvedeno VERVA 100 - vyhovělo ČSN EN 590, jenže ta norma je pro naftu :nixw: Několik příspěvků zpět jsem dával fotku ze stojanu tam je uvedeno ČSN EN 228, super plus, o.č. 98

Rád bych tomu věřil, že má 100,1 oktanů, ale jsou tu zase pochybnosti :dih:
2012 Mazda 3 2.0DISI 111kW

emve
.
.
Příspěvky: 130
Registrován: 15.09.2010 22:50

Re: Natural 95 nebo 100?

Příspěvek od emve » 04.04.2011 13:57

Hmm, tak překlep u normy...

Benzina už předtím zveřejnila výsledky měření ČOI u Vervy 100 - 99,5 - 101,6 oktanů. A zatím se v tomto ohledu jeví Benzina důvěryhodně. U Vervy diesel 60 uváděla, že poslední kontrola ČOI naměřila 61,8 cetanů a v následném testu Světu motorů to bylo 62,0.

Nikdo nevyvrací, že na stojanu je norma BA-98. To znamená min. 98,0 oktanů. Vzhledem k odchylkám ve výrobě a pokutám při hodnotě pod 98,0 mají všechny Super Plus benzíny běžně 99+ oktanů.

Pravda asi je, že Verva není plnohodnotný 100-oktan. Ten by měl mít vždy minimálně 100,0. Což v případě Benziny vždy splněno není. Je to spíš kvalitní 98ka, která běžně mívá i 100+ oktanů a má nadstandardní aditivaci.
Focus ST

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Natural 95 nebo 100?

Příspěvek od vitr73 » 05.04.2011 14:56

ja bych rekl ze rozdil v benzinu je jen o "pocitu" a hlavne o spotrebe. 1-Kdyz do motoru staveneho na 95 nalijete 100 oktanu tak nic neziskate..naopak vic se hreje a na vykon to ma vliv minimalni ( a hlavne je drazsi) 2- "horsi benzin" na vykonu dozene elektronika..od toho tam je! tzn kdyz ten benzin nema tu "paru" tak to jednotka dozene na davce paliva- źvysena spotreba. To je vse. Kdyz vam prodam kanistr ruzoveho benzinu a budu tvrdit ze to je 105 oktanu do zavodni motoru( jinak cena 1 litru zavodniho benzinu je vic nez 100kc) tak budete mit "pocit" ze to auto ma 2x tolik koni a jede 2x lip. Ale opak je pravdou. moje zkusenost ...tak a ted se do mne dejte.Poradnej motor musi sezrat i vodu od nadobi.... Ale kdo se chce opravdu svezt tak na 5 litru BA95 namychat 2-3 deci isopropylalkoholu a nebo v podstate jakykoliv cyklicky alkohol....tak to je silne znat. Vzkouseno. Fuj to jsem se rozkecal....
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
Radekjo
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1517
Registrován: 08.12.2009 18:30
Bydliště: OVA

Re: Natural 95 nebo 100?

Příspěvek od Radekjo » 05.04.2011 15:33

Celé jsem to nepročítal ale můj názor je že když jsem sto oktanů šoupl do mé bývalé 120 ky (buď ji země lehká) tak to byl hukot a naopak tankování třeba v Makru 95 tak to nechtělo jet.
FM MKV 2,0 TDCI 15

FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije) :nunu:
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro

emve
.
.
Příspěvky: 130
Registrován: 15.09.2010 22:50

Re: Natural 95 nebo 100?

Příspěvek od emve » 08.04.2011 17:31

Jeden starší test, který dokládá překonávání norem u benzínů. Je z roku 2002 a N95 od Benziny/OMV/Shellu měly reálně 97-98 oktanů. N98 mívají 98-101.

http://auto.idnes.cz/test-benzinu-a-naf ... 02M096T03A
Focus ST

MK2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4584
Registrován: 01.09.2008 20:30
Bydliště: Kolín, Nedašov

Re: Natural 95 nebo 100?

Příspěvek od MK2 » 20.09.2011 23:51

Hezkýýý :shocked: Stopatnáct (115) oktanový benzín :ble2:
Přílohy
zavodni_benzin.JPG
2012 Mazda 3 2.0DISI 111kW

Uživatelský avatar
davefrost69
Nováček
Nováček
Příspěvky: 23
Registrován: 31.03.2011 14:26
Bydliště: Chomutov

Re: Natural 95 nebo 100?

Příspěvek od davefrost69 » 17.10.2011 14:21

Tak jsem si to tak pročetl, no, nevím... Mám 1.6 Ti-Vct a víceméně tankuji většinou 95 na Benzině nebo Shell. Ještě nikdy jsem do žádného auta nenalil Vervu 100 nebo V-Power nebo něco, dneska jsem si tak nějak ale uvědomil, že to dělá cca stovku kč na nádrži, tak to vyzkouším, za to "nic" nedám. :-) Co od toho mám teda vůbec čekat? :D Asi nic...
2006 Ford Focus II Combi 1.6 Ti-Vct 85 kw / 115 ps Black Panther

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Natural 95 nebo 100?

Příspěvek od Eidž » 18.10.2011 06:21

Bez úpravy předstihu vůbec nic.
Takže musíš dát ŘJ čas, aby upravila křivku, podle které nastavuje předstih. Pak by jsi na brzdě mohl změřit zvýšení výkonu. Za předpokladu, že nezačneš využívat vyššího výkonu a budeš jezdit pořád stejně, snížení spotřeby. Tento předpoklad ovšem nebude splněn :lol:

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
Deem_FFII
Nováček
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 24.12.2011 19:52
Bydliště: Praha

Re: Natural 95 nebo 100?

Příspěvek od Deem_FFII » 29.12.2011 22:40

Já se snažím tankovat na benzince Star na Novovysočanské, Praha. Je to dceřiná značka Benziny, podle ČOI, skvělý benzín. A hlavně skvělé ceny! (No skvělé...v porovnání s konkurencí prostě)

Nejlevnější 100 oktanový benzín v Praze, Verva 100, cena okolo 35,90 - 36, 50 Kč. Ale myslím si, že kvůli jízdě se vyplatí ten rozdíl cca 2 korun.
Citelně se zlepšuje pružnost motoru..
ex Nissan Primera 2.0i (1997)
ex Alfa Romeo 147 1.6TS (2001)
FORD FOCUS II 2.0i Titanium (2005)

Uživatelský avatar
Deem_FFII
Nováček
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 24.12.2011 19:52
Bydliště: Praha

Re: Natural 95 nebo 100?

Příspěvek od Deem_FFII » 29.12.2011 22:43

N adruhou stranu si myslím, že na běžnou jízdu 100 oktanový benzín není třeba. To spíš, když jedete někam, a víte, že trošku tomu autu dáte napít...Například, že vás čeká hezká cesta, serpentiny, atd..
ex Nissan Primera 2.0i (1997)
ex Alfa Romeo 147 1.6TS (2001)
FORD FOCUS II 2.0i Titanium (2005)

MK2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4584
Registrován: 01.09.2008 20:30
Bydliště: Kolín, Nedašov

Re: Natural 95 nebo 100?

Příspěvek od MK2 » 30.12.2011 13:23

Minimálně v zimě je lepší tankovat kvalitnější benzín. Klvůli startování, zahřívání, cukání, apod.
2012 Mazda 3 2.0DISI 111kW

Uživatelský avatar
Cowley
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1145
Registrován: 15.09.2008 11:44
Bydliště: Praha

Re: Natural 95 nebo 100?

Příspěvek od Cowley » 30.12.2011 14:51

to je podle mne nesmysl - aditiva a oktanove cislo maji vliv na prubeh horeni, ale samotny zapal to nijak zvlast neovlivni. Daleko vetsi vliv ma dobre fungujici elektrika ;-)
FoFo II Colection 1.6 74kW Turnier 2007 Obrázek
FoFo III Titanium 1.5 110kW 2017 Obrázek
Obrázek

Ďusi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 05.02.2012 21:35

Re: Natural 95 nebo 100?

Příspěvek od Ďusi » 12.02.2012 17:23

pbjun píše:Budes se smat, ale firemni tankovani musi byt jinde nez na shellu tak tam liju beznou naftu z benziny, ted sem tam hodil nadrz soukrome nafty shell a spotreba o litr dolu... Tak nevim no... Ale je to jen jedna nadrz tak tezko soudit (maji akci sleva 2kc na litr) :D
Já tankuju do Mondea TDCI na SVK Slovnaft a v CZ Benzina na firemní kartu, ale když sem reportoval po natankování rakouské Esso nafty nižší spotřebu (pravidelně jednou za měsíc) ta mi mnozí nevěřili...
Mondeo kombi 07/2004, 2.0 TDCi 85 kW, M6, org. xenony a ostrekovače, elektrony 205/55 R16
-
Focus kombi 08/2003, 1,6 16V 74 kW, M5, elektrony 195/60 R15

krenda
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2632
Registrován: 25.12.2011 16:56
Bydliště: Novojičínsko

Re: Natural 95 nebo 100?

Příspěvek od krenda » 12.02.2012 19:45

Můj poznatek... Není Shell jako Shell. Mám zkušenost s BA95 na dvou různých Shell pumpách a na jedné mi vycházela spotřeba opakovaně o 0.5-0.7lt menší při stejném stylu jízdy.
Jinak pro víceoktanový benzín je opravdu třeba jiný předstih.
No a teď jezdím na LPG, tak benzín už moc řešit nemusím :-) A rozdíly v LPG jsou taky hodně velké a nějakou dobu mi trvalo najít čerpačku, kde mají stabilně dobrý plyn.
je: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz

Odpovědět

Zpět na „Pohonné hmoty, benzin, nafta...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů