FF3 predFL

Pouze rady - žádná inzerce!
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Teex
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 16.08.2017 08:05

Nákup FoFo

Příspěvek od Teex » 16.08.2017 08:07

Ahoj,
už tak nějak poslední půl rok pokukuji po novém autě a postupným vyškrtáváním jsem vyřadil všechny vozy kromě Forda Focuse. Rád bych pořídil spolehlivé vozidlo prozatím pro cca 50% dálniční provoz/rychlostní silnice, 40% okresky a 10% města. Celkový roční nájezd by se měl pohybovat do 20 tisíc km. Vzhledem k tomu, že s ním občas budu potřebovat i něco převézt a vyrazit na delší dovolenou po ČR/zahraničí jsem zvolil variantu Kombi, ideálně s Hagusy nebo tažným (to ale není podmínkou).

Mezi mými aktuálními favority jsou následující:
- Ford Focus II po FL 1.6 + nechat dodělat LPG
- Ford Focus III před FL - motorizace 1.0 EB / 1.6 TDCi (volím vzhledem k možnému výhodnějšímu nákupu)
- Ford Focus III po FL 1.0 EB

Chtěl bych vás požádat o názory, která varianta je z pohledu spolehlivosti a nákladů na údržbu výhodnější za předpokladu, že pořizovací cena nehraje až tak velkou roli - aktuální budget okolo 300K, nicméně v případě nového auta uvažuji i o posunutí limitu, popř. investování do něčeho jiného, viz. FF II s LPG. :) Pokud už má někdo s 1.0 EB najeto více jak 100TKM zajímal by mě i jeho názor na spolehlivost - těch je po focusích forech jako šafránu a téměř nic jsem nenašel. :(

Kdyby někdo měl tip na zajímavé vozítko z daného výběru, budu samozřejmě rád.

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5328
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Nákup FoFo

Příspěvek od Stanley_vy » 16.08.2017 08:27

S ohledem na využití bych nevzal ani jednu z uvedených variant.

Teex
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 16.08.2017 08:05

Re: Nákup FoFo

Příspěvek od Teex » 16.08.2017 22:42

Díky za reakci. Jakou by jsi tedy doporučoval?
Co jsem se díval na recenze, ten 1.0 EB by nestačil ani v případě, že by byl 6-kvalt? Je mi jasné, že vyšší výkon je samozřejmě na dálnici lepší, ale papírově je to v pořádku, nebo se pletu?

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5328
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Nákup FoFo

Příspěvek od Stanley_vy » 17.08.2017 07:56

- Ford Focus II po FL 1.6 + nechat dodělat LPG - Krátké převody = vysoké otáčky na dálnici, bídná dynamika, navíc dnes už minimálně 6 let staré auto. Pokud FFII, tak utčitě 2.0i (bude se těžko shánět) nebo 2.0 TDCi (vše bude mít už vyšší nájezd)
- Ford Focus III před FL - motorizace 1.0 EB Super motor na okresky a do města, na dálnici už bude ztrácet, tříválec... / 1.6 TDCi (volím vzhledem k možnému výhodnějšímu nákupu) Pokud seženeš kousek s rozumným nájezdem a doloženou historií, tak snad. :) Hledal bych 1.6 EB
- Ford Focus III po FL 1.0 EB Stejně jako před FL. Šel bych do 1.5 EB

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19273
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Nákup FoFo

Příspěvek od foki » 23.08.2017 17:49

co 2010 2.0DTCI titanium 130000km za 190000kc ?
nebo 1,6 TIVCT 2009 SPORT za 160000 ?

kdyz uz stanley radi naftu . :)
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Teex
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 16.08.2017 08:05

Re: Nákup FoFo

Příspěvek od Teex » 24.08.2017 13:44

Foki, díky za nabídku. Určitě to zvážím. Jak by přes tebe případně cenově vycházel FFIII?

Jinak, forum mi prozradilo, že řešíš i servis Fordů. Máš nějakou zkušenost ohledně kurvítek nebo častých oprav u daných aut?

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: FF3 predFL

Příspěvek od IvanSt » 05.10.2017 16:17

Teexi, vzhledem k Tvému výběru, bych se určitě nebál Focuse 1.0 EB. Před časem jsem řídil 125k verzi 6-kvalt (myslím rok 2015) a to auto jede dobře. Nemá problém s rychlostí kolem 200km/h, kdy jede relativně tiše a bezpečně. Motorově je úplně někde jinde, než lína a přeci jen celkově starší 1.6 atmosféra FF2.
Že se (nejen) tříválcové EB motory povedly, značí i to, že Ford jimi chce ve stávající podobě osadit podstatnou část nižší a střední třídy roku 2018.
Ford Focus ST 2014

Uživatelský avatar
Wolodyjowsski
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1257
Registrován: 29.10.2010 20:15
Kontaktovat uživatele:

Re: FF3 predFL

Příspěvek od Wolodyjowsski » 11.10.2017 15:51

EB 1.0 - tak tam mohu říct jen asi tolik, že je to asi lepší než VW/Schade 1,2TSI, jinak jízda s tím je podobná japonské motorce "eeen - éééén- éééén..." Motor se v uložení na volnoběh mrská trochu jak pověstné "nudle v bandě".
Dobře zajetá 1, 6 atmosféra na mě pořád budí příznivější dojem.

Nejprodávanější motorizace? Třeba u Fabie to byla zrůdná 1,2 HTP - protože se nic jinýho v podstatě nenabízelo.
Navrhovaný EB 1,6 je jiné kafe, ale v rozumném nájezdu (a ceně) NENÍ a když něco je, je hned pryč.
Za "ideál" bych považoval v benzínu 2,0 a v naftě 2.0 TDCI - pokud někde najdeš...

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: FF3 predFL

Příspěvek od IvanSt » 11.10.2017 21:18

Popravdě jízdu podobnou japonské motorce bude muset předvádět atmosferická 1.6, pokud bude chtít udržet krok s tříválcovým 1.0 EB. To je jasné i tomu, kdo tyto motorizace neřídil, jen z pohledu na průběh výkonu.
Ano motor může nepatrně vibrovat na neutrál. A ještě jedna věc k buzení nepříznivých dojmů.. celkově ecoboost motory mají (jistě i díky doporučenému oleji 5W20) po zahřátí svůj specifický zvuk s hlučnějším palivovým čerpadlem.. :)

O nejprodávanější motorizaci nebyla řeč, i když vzhledem k ceně to zřejmě tak i bude. Řeč byla o spolehlivosti. 1.0 EB jsou po letech oblíbené motory s dobrým výkonem i spotřebou, které netrpí dětskými nemocemi. To dokládá nejen starší test AutoBild, kdy rozebrali tento motor po 100 tisících km s verdiktem velmi dobrý. Nadšenci z nich dokáží vydolovat neuvěřitelné výkony kolem 200 koní (pak životnost bude samozřejmě jiná).

Souhlasím, 1.5/1.6 EB je lepší motor ( a 2.0 EB ještě "lepší"). Ale Teexovi favoriti se výkonově pohybují okolo 70-90 kW.
Rozdíl koncové ceny 1.0 vs 1.5 u nového auta je tuším stále téměř 100 tisíc Kč, kdy Ford vykalkulovaně nenabízí 1.5 v nejnižší výbavě. A to už stojí za zvážení.

Osobně bych využití atmosferické 1.6 viděl právě ve městě. Slabší motor nebude tolik hendikepován a odpadá jakákoliv myšlenka na dochlazování turba.
Samotná otázka je, zda zvolit FFII nebo FFIII. Opět vzhledem k tomu, že budget je 300 tisíc, jednoznačně Focus III (facelift).
Ford Focus ST 2014

Uživatelský avatar
Wolodyjowsski
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1257
Registrován: 29.10.2010 20:15
Kontaktovat uživatele:

Re: FF3 predFL

Příspěvek od Wolodyjowsski » 12.10.2017 15:37

Jistě, "jen z pohledu na průběh výkonu" :D Alles klar Herr Komissar.... :gott:

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: FF3 predFL

Příspěvek od IvanSt » 13.10.2017 15:09

Porozumět jednoduchým grafům většinou nebývá pro průměrně inteligentního v automobilovém sektoru zdatného člověka nijak složité..

Pro ostatní vypíšu pár hodnot pro snazší pochopení.
Jedná se o atmosferický 1.6 Ti-VCT 92 kW (nový Focus nabízí už pouze 77 kW verzi) a 1.0 EcoBoost 92 kW.

při: poskytuje:

2000 ot/min 30 kW vs 40 kW
3000 ot/min 42 kW vs 60 kW
4000 ot/min 62 kW vs 75 kW
5000 ot/min 80 kW vs 88 kW

Výkony jsou zaokrouhlené a zprůměrované. Doporučuji se obrátit přímo na grafy průběhu výkonu. Kdo je číst neumí, je tady alespoň nějaká představa.

Závěr: motor 1.0 EB je lepší než motor 1.6, jelikož má v nižších a středních otáčkách výrazně vyšší výkon i vyšší točivý moment 130-150 Nm vs 170-200 Nm. Stačí mu nižší otáčky pro dosažení vyššího výkonu. Tzn. nemusí se tolik "eeen - éééén- éééén..." vytáčet :) na rozdíl od atmosferické 1.6.
Snad už to je dostatečně jasné a už prosím bez OT poznámek.

Alles Gute!
Ford Focus ST 2014

Uživatelský avatar
tommula
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1689
Registrován: 05.11.2013 13:28
Bydliště: Zlín

Re: FF3 predFL

Příspěvek od tommula » 13.10.2017 19:09

Ja i ecoboost tocim jak atmo..prece nebudu jezdit jak s dieslem :-D
Naše -Tommulovo- přibližovadlo FF3 RedCa
Naše rodinné stříbrné přibližovadlo FF 2 1,6 Kombi - prodáno

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: FF3 predFL

Příspěvek od ZaQik » 13.10.2017 19:13

doufam, ze pak dochlazujes
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: FF3 predFL

Příspěvek od TomFocus » 13.10.2017 19:43

tomme...tak zrovna ty můžeš ty motory rozseknout :wink: Vím, že je to ff2 vs. ff3.
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
tommula
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1689
Registrován: 05.11.2013 13:28
Bydliště: Zlín

Re: FF3 predFL

Příspěvek od tommula » 13.10.2017 20:02

Samozrejme dochlazuju po ostrejsi jizde....
Jinak proste radim jak s atmo a ne dle jejich radce,radim pri cca 3tis otacek,a netocim to 5-6tis. Jen proste tak nejak s rozumem..

Ja jsen s timto motorem zatim spokojeny. Byl jsem i s predchozim,ten aby jel se musel taky tocnout. Ecoboost neni potreba tak moc,navic zvuk i spotreba je nekde jinde. Bavi me tim jezdit, samozrejme kfyz je studeny motor tak to nejede ale to po nem ani nechci;-)
Jinak za me velky posun dopredu, jen je trosku potreba se s tim naucit...
Az budu na pc napisu to snad trochu lepe:-)
Naše -Tommulovo- přibližovadlo FF3 RedCa
Naše rodinné stříbrné přibližovadlo FF 2 1,6 Kombi - prodáno

Odpovědět

Zpět na „Rady prodej - nákup“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot], Semrush [Bot] a 4 hosti