Technika jízdy: Zatáčky

Nápravy, řízení ...
Moderátor:miki21
Uživatelský avatar
PePe_tdci
Junior
Junior
Příspěvky: 275
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Technika jízdy: Zatáčky

Příspěvek od PePe_tdci » 02.08.2007 22:10

Jak na zatáčky? :D

Před Focusem jsem jezdil s BMW 520d(2007) a nějak mě dost štve přední náhon. Oproti "bramboráku" se zatáčky nedají projíždět tak rychle, pneumatiky brzo začnou křičet o pomoc, ale to by ani nevadilo..
Spíš mi vadí, že se brzo dostaví nedotáčivost a přední kola začnou ztrácet adhezi.. Podvozek jako takovej má na víc si myslim.. Na výjezdu ze zatáčky taky musim s plynem opatrněji..

Jak to alespoň částečně omezit?
Já to řešim ruční brzdou, ale při vyšších rychlostech v zatáčkách držet volant jednou rukou neni to pravý ořechový..

Zadní náhon je parádní věc... proč není fofo zadokolka? 8)
Ford Focus 1,8 TDCI, 85kW, 5dv., 2003
Obrázek

Uživatelský avatar
Kvak
Junior
Junior
Příspěvky: 317
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Kvak » 02.08.2007 22:12

A co teprve permanentni 4-kolka.... 3 roky jsem jezdil na Subaru Justy, ale pohon vsech 4 kol byl jediny plus :)

Uživatelský avatar
MobyDick
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4547
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MobyDick » 02.08.2007 22:19

Jde jen o zvyk, i s focusem se dá jezdit pěkně sportovně jen to chce úplně jinej styl než se zadokolkou,ale na to brzo příjdeš a uvidíš že se ti to bude líbit. :wink:
FORD FOCUS 3dv. 2.0l 96 kw r.v 98
Obrázek
Obrázek
Obrázek
galerie
Obrázek

Uživatelský avatar
PePe_tdci
Junior
Junior
Příspěvky: 275
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PePe_tdci » 02.08.2007 22:24

No doufám, ale stejnak je ten přední náhon hrozně limitovanej..
Na průjezdy zatáček pod plnym plynem asi můžu zapomenout mno..

Jak teda co nejrychlej projet zatáčku s předokolkou? Ta ručka třeba docela pomáhá ve vracečkách a pomalejších zatáčkách.. při rychlejších průjezdech už si netroufám..
Ford Focus 1,8 TDCI, 85kW, 5dv., 2003
Obrázek

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TripleJay » 02.08.2007 22:29

A co obuvas? Dobra pneu spravi divy :idea:
Na zadku som nikdy nejazdil, ale urcite je rozdiel v tom kedy treba pri vyjazde zo zaatacky pridavat, na zadku mozes na plyn ist skor myslim, a s predokolkou musis "pockat" az za vrchol zatacky a az potom na to "dupnut", inak kola zacnu piskat a vyskytne sa nedotacavost, nakolko na ne posobi tolko sil od odstredivej, cez silu "nahonu" a tak...
Hadam nie som "vedle jak ta jedle" :roll:, urcite sa ozvu veci a teorie znali... :wink:

Uživatelský avatar
antonio
Nováček
Nováček
Příspěvky: 120
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Chýně
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od antonio » 03.08.2007 08:37

Taky by se mi víc líbilo, kdyby bylo Fofo zadokolka. Ale i tak je to moc zábavné autíčko :)
Ford Focus Wolf 1.8i, 1999, Black Panther

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TripleJay » 03.08.2007 08:44

Nuz, mne zadokolka (teda FoFo ako zadokolka) nechyba :idea:
Uz len z toho titulu ze by tym padom nestal tolko kolko stal :wink:
Vid jedine auto nizsej strednej triedy so zadkom - BMW 1. Je pravda ze platis za znacku, ale zas na druhej strane BMW ma enormne skusenosti so zadnym nahonom, nakolko ine ani nerobia.
A jedna sa vazne len o zvyk, dnes uz neplati ze auto so zadnym nahonom je automaticky rychlejsie, proste su to uplne odlisne styly jazdenia, ktore pri zvladnuti zarucuju viac ako konkurencieschopnost predku :wink:
Napr. si vsimnite mnohe okruhove zavody kde jazdia BMW, Alfy, Leony a pod. (nie 4kolky). Auta s prednym nahonom kludne vyhravaju... :wink:
Ale samozrejme rad by som tiez sedlal nejaky zadok, verim tomu ze ak tam "namakas" jazdu je to vacsia sranda (aj ked nie rychlejsia :wink: )

Uživatelský avatar
PePe_tdci
Junior
Junior
Příspěvky: 275
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PePe_tdci » 03.08.2007 09:27

TripleJay: mám tam 195/60 R15.. Goodyear Eagle "něconěco", ale F1 to nejsou...
Na jaře chci dát 205/50 R16.. snad to bude znát..
Ford Focus 1,8 TDCI, 85kW, 5dv., 2003
Obrázek

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TripleJay » 03.08.2007 09:36

PePe_tdci píše:TripleJay: mám tam 195/60 R15.. Goodyear Eagle "něconěco", ale F1 to nejsou...
Na jaře chci dát 205/50 R16.. snad to bude znát..
Tak to urcite bude rozdiel :!: :wink:
Ja som bol zo zaciatku velmi prekvapeny trakciou pri jazde, ale aj pri pohynani, presmyknutie som ani pri rychlych rozjazdoch nezachytil :wink:
Mam obute seriove 205/55 R16, Pirelli P7

Uživatelský avatar
omik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od omik » 03.08.2007 09:45

plynulost je odpoved. rychly najazd az do tej miery, aby si siel na hranicu, jemne noha z plynu (opat, plynulost!!! nie ze tam vbehnes na plnej trojke a nohu das uplne z plynu), jemne ho nechat pribrzdit a za apexom kludne pridaj....
podla mna to takto pekne plynule ide uplne v pohodicke, brutalny plyn zadokolky na vyjazde nenasimulujes, takze mozno to neni az taka zabava, ale plynuly rychly prejazd zakruty "po kolajniciach" vo focuse je rozhodne hodne hodne navykovy. Rucna ta za normalnych okolonsti len spomali (myslim tym, na normalnom povrchu...).

Ale mozno sa v celom tomto popise mylim ;)
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit 

Wolf2

Příspěvek od Wolf2 » 03.08.2007 10:00

Na řádění s FF tdci bych určitě dal min.rozměr gum 205,aby to dobře sedělo a Nm se krásně přenesl na vozovku ,bez hvízdání gum .BMW také nejezdí na pologaluskách a má gumy např.225.Ohledně BMW a jejich výhody ,že má zadní náhon ,tato výhoda je tak možná dobrá za sucha.Nějakou chvilku jsem jezdil od kámoše s BMW 528 v zimě a nechtěl bych to ani za nic. Pokud nemáš trvale zapnuté ESP a td,tak se ani nerozjedeš bez protáčení kol. Tam kde projíždíš s FF bez problému ,tak s BMW má problém. V zatáčce kde když máš problém ,tak tě vytáhne předokolka bez problému ,tak BMW začne uskakovat zadek a musí zabrat fest ESP a td. A stači jízda na sněhu a třeba začít předjíždět ,při razantní akceleraci bez ESP se ti snaží zadek předjet předek a máš o srandu postarané. K čemu ti je auto ,které musí pořád spoléhat na různé stabilizátory a td :lol: :lol: :lol: Nechtěl bych ho ani zadarmo ,zlatej FORD Focus předokolka :wink:

Uživatelský avatar
silverwolf
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5701
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od silverwolf » 03.08.2007 10:14

Jak na zatáčky? 8O Řezat, řezat a řezat :lol: :lol:
Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník
Obrázek

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8645
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Technika jízdy: Zatáčky

Příspěvek od zewl » 03.08.2007 10:30

PePe_tdci píše:...
Jak to alespoň částečně omezit?
Já to řešim ruční brzdou, ale při vyšších rychlostech v zatáčkách držet volant jednou rukou neni to pravý ořechový..
rucni brzdou v zatacce? Bacha, abys nesezul gumy :wink:
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
polkiboj
Junior
Junior
Příspěvky: 226
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovensko, Liptovský Mikuláš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od polkiboj » 03.08.2007 11:01

Hoši lenže samozrejme, že ho vynáša ak tam do zátačky pára ako ďabel. Ja som mal pred FOFO tak isto zadokol a musel som si zvykat na tie zatacky. Lenze ked si zvyknes na to tak by si to nevymenil ani za nic. Ten pocit z jazdy :D :D :D :D :D :D No a čo sa tika piskania gum tak to len pri akceleracii na semaforoch. Aj to len ked sa potrebujem predviest pred nejakym Bratislavcanom. Inac tu rucnu by som nepouzival, lebo si na nu navyknes a potom v zime sa pozabudnes zatiahnes ju a si na zvodidlach :!: :!: :!: :!: Pozor na to vtedy ta ani predok a ani dobre zimaky nezachrania.
Ford Focus kombi, 1.8 TDCi 74kW 100PS, r.v. 12/2003, bleck metla

Uživatelský avatar
Partizan
Junior
Junior
Příspěvky: 314
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Viničné Šumice(Brno-venkov)

Příspěvek od Partizan » 03.08.2007 11:06

Tak to já si s fofikem nemůžu stěžovat.Se Seatem jsem projížděl zatáčky mnohem pomaleji,fofo je pohoda.Ještě tady chci chvíli pobýt tak ručku do zatáčky nee.
Focus 1.8 TDdi,r.v.2001,66 KW,tmavá modrá metal

Odpovědět

Zpět na „Podvozek“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů