žárovky - info v 1. príspevku
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: žárovky - info v 1. príspevku
Neurážej!!! Tvé rady dalšíma větami neguješ, pokus se to po sobě přečíst a pak to odesílej a nejprve něco v literatuře o elektrice naštuduj , máš mezery.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- Honz8
- Nováček
- Příspěvky: 106
- Registrován: 28.01.2017 15:46
- Bydliště: Moravské Budějovice
Re: žárovky - info v 1. príspevku
Ještě ze zvědavosti, na životnost žárovek má větší vliv doba svícení nebo počet intervalů vypnutí/zapnutí ?
Ford Mondeo kombi 2.0i 107kw - tovární LPG - BRC (2009)
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: žárovky - info v 1. príspevku
1- počet zapnutí
2- přepětí na žárovkách. Proto se u aut které mají k vůli typu baterky nastaveno dobíjení až na 14,6 V dává se před žárovku předřadný odpor.
2- přepětí na žárovkách. Proto se u aut které mají k vůli typu baterky nastaveno dobíjení až na 14,6 V dává se před žárovku předřadný odpor.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- jarod72pm
- Člen klubu
- Příspěvky: 2220
- Registrován: 18.05.2012 21:51
- Bydliště: Otrokovice
Re: žárovky - info v 1. príspevku
1.doba svícení -jak dlouho žhaví vlákno to je hlavní destrukce
2. přepětí 15V a více proto se dává odporový drát (u fordů hrozí zcela vyjímečně hlavně díky nějakému problému ) nebo transil přímo do patice (umí přepětí propustit před žárovkou a tím ji ochrání)
žárovka je sice udávana 12V ale pracovní je 13-14V (podle toho je dělaná životnost)
2. přepětí 15V a více proto se dává odporový drát (u fordů hrozí zcela vyjímečně hlavně díky nějakému problému ) nebo transil přímo do patice (umí přepětí propustit před žárovkou a tím ji ochrání)
žárovka je sice udávana 12V ale pracovní je 13-14V (podle toho je dělaná životnost)
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12850
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: žárovky - info v 1. príspevku
Parametre ziaroviek (hlave svietivost) udava vyrobca pri 13,2V. Co je cca realne napatie na patici, ak alternator dava 14,2V. Ten rozdiel je napatovy ubytok na kabloch.
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: žárovky - info v 1. príspevku
https://www.autoelektrika.cz/clanky/ziv ... utozarovek
Nemusím asi pokračovat v dalších odkazech.
Propustí napětí před žárovkou, co to je za výraz? A kam ho propustí,do luftu? Každé zapnutí dá studenému vláknu proudový šok a tím se nejvíc snižuje životnost.
Vidím, že vy dva jste tu na mne jak na čekané na vysokou.
Nemusím asi pokračovat v dalších odkazech.
Propustí napětí před žárovkou, co to je za výraz? A kam ho propustí,do luftu? Každé zapnutí dá studenému vláknu proudový šok a tím se nejvíc snižuje životnost.
Vidím, že vy dva jste tu na mne jak na čekané na vysokou.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- jarod72pm
- Člen klubu
- Příspěvky: 2220
- Registrován: 18.05.2012 21:51
- Bydliště: Otrokovice
Re: žárovky - info v 1. príspevku
Transil pokud nevíš jak pracuje najdi si to. Pracovní Voltáž žárovek je dána včetně doby svícení. Nikde se neuvádí doba blikání ani u směrovek.
Mimochodem transil to pouští to přepětí do milisekundového zkratu který ale není problém protože pojistky a jiné ochrany na autě ho v pohodě zvládnou.Jinak svícením se vlákno opotřebovává nejvíc a pak tím zapnutím po určité době vykonané práce svícení jak uvádí prodejci i výrobci se přepálí (ale ne vždy ,někdy se přepálí i během svícení při vibracích atd).Žárovky jsou od výroby dimenzovány až do 14,2V (většinou)
ps: v jednom máš pravdu pokud nějaký magor bude zapínat a vypínat potkávačky 50x za den tak to asi dlouho žárovky nevydrží.On s tím výrobce ani nepočítá.
Mimochodem transil to pouští to přepětí do milisekundového zkratu který ale není problém protože pojistky a jiné ochrany na autě ho v pohodě zvládnou.Jinak svícením se vlákno opotřebovává nejvíc a pak tím zapnutím po určité době vykonané práce svícení jak uvádí prodejci i výrobci se přepálí (ale ne vždy ,někdy se přepálí i během svícení při vibracích atd).Žárovky jsou od výroby dimenzovány až do 14,2V (většinou)
ps: v jednom máš pravdu pokud nějaký magor bude zapínat a vypínat potkávačky 50x za den tak to asi dlouho žárovky nevydrží.On s tím výrobce ani nepočítá.
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23377
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: žárovky - info v 1. príspevku
zivotnost vlaknovych zarovek je charakterizovana dobou sviceni ... bohuzel se do toho nezapocitava cetnost zapnuti/vypnutiHonz8 píše:Ještě ze zvědavosti, na životnost žárovek má větší vliv doba svícení nebo počet intervalů vypnutí/zapnutí ?
pri kazdem zapnuti dojde k rychle zmene teploty vlakna, coz zkrati zivotnost zarovky (u vypnuti to uz neni tak vyrazne)
ja potkavacky (protoze prasknou) menim kazde dva roky vzdy na podzim, kdy mi ovladac svetel v poloze AUTO behem pulhodinove jizdy nekolikrat rozsviti a zhasne svetla ... pouzivam obycejne zarovky, ktere by mely vydrzet podle doby sviceni 4-5 let, ale chovam se k nim "nehezky"
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: žárovky - info v 1. príspevku
Samozřejmě se svícením opotřebovává, ale otázka byla kladena, co nejvíce snižuje životnost. Životnost je daná a faktory co jsem psal ji snižují. Ano žárovky vydrží 14, 2V , ale na úkor rapidně snížené životnosti. Jsou stavěné na 12V + x% tolerance.To však neznamená, že jsou stavěné na 14V. Jsou obkleštěné předpisem 55/60W a což by se 14V nesplnili homologaci.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- jarod72pm
- Člen klubu
- Příspěvky: 2220
- Registrován: 18.05.2012 21:51
- Bydliště: Otrokovice
Re: žárovky - info v 1. príspevku
Mno běžně se bere že životnost je dána opotřebením a tím jak vlákno strácí pevnost,strukturu nebo jak to nazvem tak tím je náchylnější pak na nějaký podnět -rožnutí,vibrace atd . Dalo by se tedy říct že rožnutím ji většinou usmažíš když už je nějak opotřebovaná.Proto výrobci spíš udávají dobu svícení než počet rožnutí.Ale to už se zase opakuju.A opravdu jsou běžně stavěné na pracovních 13-14V .
Navíc některé automobilky měli problém se světlama(konstrukčně-plasty zvýšená teplota atd) kde jim žárovky praskali častěji (příčina je standartní větší voltáž do patice jak 12V) i výrobci žárovek mají výrobu uzpůsobenou aby žárovky fungovali stabilně při větším napětí(předimenzované parametry) platí to i ostatních součástkách na autě které musí splŇovat zákonné a bezpečnostní normy.Proto známé problémy u škodovek(a nejen u nich) řešili odporovými kabely .
Navíc některé automobilky měli problém se světlama(konstrukčně-plasty zvýšená teplota atd) kde jim žárovky praskali častěji (příčina je standartní větší voltáž do patice jak 12V) i výrobci žárovek mají výrobu uzpůsobenou aby žárovky fungovali stabilně při větším napětí(předimenzované parametry) platí to i ostatních součástkách na autě které musí splŇovat zákonné a bezpečnostní normy.Proto známé problémy u škodovek(a nejen u nich) řešili odporovými kabely .
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: žárovky - info v 1. príspevku
Prosim o radu, mozna to tu je ale neni v mych silach bohuzel precist 211 stranek tematu. Mam klasicke svetla se zarovkou a po presednuti z FF II do noveho v noci nevidim. Resp kazde auto proti me "presviti" a ja v tu chvili nevidim ani caru na sve strane. Nevim co tam je ted ale drive jsem kupoval
https://www.autodilyjimo.cz/zarovka-12v ... gJqAvD_BwE
Ja vim ze je to urcite smejd uz kvuli cene ale videl jsem s nima fakt dobre, ale az dnes jsem zjistil ze maji 100W. Neni to moc? Nerad bych v novem neco tim podelal protoze jsem koukal ze normalne byva i 55W?
https://www.autodilyjimo.cz/zarovka-12v ... gJqAvD_BwE
Ja vim ze je to urcite smejd uz kvuli cene ale videl jsem s nima fakt dobre, ale az dnes jsem zjistil ze maji 100W. Neni to moc? Nerad bych v novem neco tim podelal protoze jsem koukal ze normalne byva i 55W?
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
- Wolf78
- Pokročilý
- Příspěvky: 623
- Registrován: 27.10.2012 10:01
- Bydliště: Mladá
Re: žárovky - info v 1. príspevku
do plastových světlometů 100W Kup si Osram Night Breaker , nebo OSRAM H7 Nightbreaker Laser a uvidíš ten rozdíl
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
Je - Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
Byl - Ford Ka TITANIUM - 51kW
Byl - Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
Byl - Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
Byl - Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW
Je - Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
Byl - Ford Ka TITANIUM - 51kW
Byl - Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
Byl - Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
Byl - Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW
- FLA
- Zkušený
- Příspěvky: 1385
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovensko
žárovky - info v 1. príspevku
Vyčistí svetlá a daj si ich nastaviť, potom riešen ziarovky
Kuga 2.0 Tdci AWD Spirit X
predtým:
C-Max 1.6 85kW TDCi Titanium X
Focus Combi Ghia 2007 1.6L Duratec-16V Ti-VCT
Focus Combi Trend '99 1.8TDdi
predtým:
C-Max 1.6 85kW TDCi Titanium X
Focus Combi Ghia 2007 1.6L Duratec-16V Ti-VCT
Focus Combi Trend '99 1.8TDdi
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: žárovky - info v 1. príspevku
Heh ja to hledal na netu podle krabicky, byl sem linej jit do auta takze nemel jsem 100W ale 55W ale jinak stejny. Kazdopadne musim neco pohledat protoze ted se jezdi fakt blbe.
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: žárovky - info v 1. príspevku
Udělat jak píše FLA, ale z vlastní zkušenosti mám osram odzkoušený.
Dej tam raději Philips, jak životnost, tak hezký osvit cesty a odraz značek.
Věkem jízda pro mne muka, ale s těma jsem o deset let omládl
Dej tam raději Philips, jak životnost, tak hezký osvit cesty a odraz značek.
Věkem jízda pro mne muka, ale s těma jsem o deset let omládl
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů