EcoBoost motory
- FUGAS
- Test driver
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 29.03.2009 20:43
- Bydliště: Kladno
Re: EcoBoost motory
Hlinka měl nehodu přímo v tom kopci o kterém se bavíme s Rapem, přímo ve stoupání z KV. Co se týče krušovického kopce, ten je ve své první polovině prudší, a hlavně stoupání začíná ještě v obci po sérii zatáček, navíc je tam velký provoz, takže téměř pravidelně mívám nájezdovou rychlost 50km/h a to pak tu první (prudší) půlku jedu na trojku a pětka přijde na řadu někde před vrcholem stoupání, kdy už kopec není zdaleka tak prudký (řadím jí cca ve 110km/h)...
bylo: Ford Focus II 1,6 16V, 5dv., r.v. 2009
je: BMW 323i coupe
je: BMW 323i coupe
-
- Junior
- Příspěvky: 470
- Registrován: 07.02.2013 20:04
Re: EcoBoost motory
Uz nejaky mesiac sa vytesujem z focus 1.6 ecoboost 150k. Ale jedna vec ma trochu stve. Sestka sa da radit uz pri nejakych 70 km/h a potom pri 130 km/h toci cca 2700-2800 otacok a cca 7 litrov spotreba. Nie je to trochu na hlavu ? Ten motor by zvladal 130 km/h na sestke pri 2000 otacok bez problemov. Potom ked sa clovek snazi trosku ekonomicky jazdit (obcas ) tak od 0 do 70 km/h zaradi 6 stupnov. To je take dost otravne.. Zato vyhuknut dvojke plny kotol a potom zaradit 6-tku to je take zabavne ale to uz sestka toci cez 2 tisic otacok (Dvojka sa da vytocit cca do 100 km/h a sestka pri 70 km/h toci tak 1400 otacok)
Ked tak premyslam.. trosku dolu kopcom by sa dala zaradit 6-tka rovno z jednotky, ale nemam chut to skusat
Napada vas nejaka kara kde sa da sestka radit najskor pri nejakych 100 a viac ? (myslim hlavne benziny)
Ked tak premyslam.. trosku dolu kopcom by sa dala zaradit 6-tka rovno z jednotky, ale nemam chut to skusat
Napada vas nejaka kara kde sa da sestka radit najskor pri nejakych 100 a viac ? (myslim hlavne benziny)
Ford Focus III hatchback 1,6 ecoboost 110kw
- Miri
- Test driver
- Příspěvky: 2839
- Registrován: 11.03.2010 16:47
- Bydliště: PRAHA / Kladno
Re: EcoBoost motory
PapoS: 130 km/h za 7 litrů s benzínem? A ty si stěžuješ na spotřebu? Co bychom za to my s běžnou atmosférou dali...
-
- Junior
- Příspěvky: 470
- Registrován: 07.02.2013 20:04
Re: EcoBoost motory
Tak ja viem ze spotreba sa da. O tu ani nejde skor o tie prevody v kombinacii s tym motorom. Proste by to chcelo dlhsiu sestku.
Ford Focus III hatchback 1,6 ecoboost 110kw
- Anduril
- Test driver
- Příspěvky: 5087
- Registrován: 07.11.2009 16:56
- Bydliště: Ostrava
Re: EcoBoost motory
Jenze to uz bys zase musel casteji radit pri dalnicni jizde, pri predjizdeni treba. Takhle je to myslim akorat, i na sestku to slusne potahne.
-
- Junior
- Příspěvky: 470
- Registrován: 07.02.2013 20:04
Re: EcoBoost motory
Nieco na tom bude, ten motor som si nekupoval kvoli spotrebe. Ale kvoli lenivosti (alebo zabave ?) casto radim zo 4 do 6 napr.
Mozno sa raz dockame ze medzi doplnkovou vybavou bude manual prevodovka na zelanie, s dlhou sestkou alebo tak
Inak mas presne farbu ktoru som chcel aj ja, tak ale aj mars red sa da
Mozno sa raz dockame ze medzi doplnkovou vybavou bude manual prevodovka na zelanie, s dlhou sestkou alebo tak
Inak mas presne farbu ktoru som chcel aj ja, tak ale aj mars red sa da
Ford Focus III hatchback 1,6 ecoboost 110kw
- Dr.Romca
- .
- Příspěvky: 7111
- Registrován: 27.06.2011 15:06
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: EcoBoost motory
Já jsem třeba s mondeem EB spokojen - šestku řadím tak při min. 90 - 100km/h, jinak to je na málo otáček... A na dálnici je šestka dobrá v tom, že se s ní právě dá od stovky až nahoru...
Já jinak když se připojuju na dálnici, tak řadím většinou 2 - 3 - 6
Já jinak když se připojuju na dálnici, tak řadím většinou 2 - 3 - 6
- Anduril
- Test driver
- Příspěvky: 5087
- Registrován: 07.11.2009 16:56
- Bydliště: Ostrava
Re: EcoBoost motory
Taky najizdim na dvojku ale pak si pekne odradim vsechny rychlosti...s touhle prevodovkou je radost radit
-
- Junior
- Příspěvky: 470
- Registrován: 07.02.2013 20:04
Re: EcoBoost motory
Anduril ked radis 6tku tak mas kolko na tacho ?
Prevodovka je paradna, to ide samo od prveho zaradenia, horsie sa zvyka na spojku, ta je ovela citlivejsia spolu s plynom, ako na staruckom 1.8TD. Ma sem tam trosku kopne ked zaradim dvojku kym sa uvedomim Ale cele dokopy to robi velku radost.
Prevodovka je paradna, to ide samo od prveho zaradenia, horsie sa zvyka na spojku, ta je ovela citlivejsia spolu s plynom, ako na staruckom 1.8TD. Ma sem tam trosku kopne ked zaradim dvojku kym sa uvedomim Ale cele dokopy to robi velku radost.
Ford Focus III hatchback 1,6 ecoboost 110kw
- No Name
- Pokročilý
- Příspěvky: 676
- Registrován: 20.01.2010 09:58
- Bydliště: Doma
Re: EcoBoost motory
3x3 v litru
3.6.2013 Auto TIP str. 60 Srovnávací test - Fordy 1.0 EcoBoost: Fiesta vs. B-Max vs. Focus Kombi
Libor Hlisnikovský Ford
Přeplňovaný tříválec EcoBoost – ve kterém fordu funguje nejlépe?
Tituly ověnčený přeplňovaný litrový tříválec je příkladem maximálního možného downsizingu: do Fordu Fiesta se hodí, ale co MPV B-Max, nebo dokonce celkem velký Focus Kombi?
Motor roku 2012 ve své kategorii i absolutním pořadí: Fordu se tříválec 1.0 EcoBoost povedl na první pokus. Když s ním inženýři loni vyrukovali, vzbudili rozruch -takto malý motor dát do kompaktního vozu? To si zatím nikdo v reá lu nedovolil! Ba co víc, u Fordu dokonce chtějí implantovat tříválec do manažerského mondea příští generace…
CO NABÍZEJÍ
Motor 1.0 EcoBoost figuruje v ceníku Fordu u čtyř modelů: Fiesty, B-Maxu, C-Maxu a Focusu (hatchback, sedan a kombi). Na jaře zmizel prostřední výkonový stupeň 88 kW (B-Max), který přešel v nejvýkonnější verzi 92 kW beze změny cen. My jsme však testovali dříve, takže jsme ještě „stihli“ původní provedení. V každém z fordů jsme tak měli výkonově jiný motor. Rozdíly ale vznikly pouze jiným nastavením řídicí jednotky, v základu se od sebe ecoboosty neliší.
Řekli jsme si, že nejmenší fiestě stačí výchozí verze 74 kW, pro větší b-max je lepší silnější evoluce (88, respektive 92 kW) a k focusu ve verzi kombi pasuje ideálně provedení 92 kW. První kilometry za volantem zvýšeného b-maxu rozpouštějí předsudky o tom, zda bude litrový motor stačit pro pohon rodinného mini MPV. Zde je všechno v pořádku, stejně jako ve slabší (ale také lehčí a menší) fiestě. Největší překvapení však připravil ecoboost zakomponovaný do focusu: jestli ve fiestě nebo b-maxu občas zadrnčel, v utlumené kabině bílého kombi o něm skoro nevíte. A pokud ho netýráte na dostřel omezovači, nehlučí o nic více než výkonově ekvivalentní čtyřválcová šestnáctistovka.
Pocitově by se trojice dala rozdělit následovně: fiesta je malé a trochu levně vyhlížející auto, b-max postavený na jejím základu se chová poněkud dospěleji a vyniká unikátním konceptem bočních dveří bez sloupku B (pro handicapované fantastická věc). Pak je dlouhá pauza a přichází focus – více než o třídu kultivovanější, pohodlnější a dospělejší.
JAK JEZDÍ
Všechny vozy vynikají abnormální „jezdivostí“, tedy návykově hbi tým podvozkem. Ani jeden z testovaných exemplářů nebyl výjimkou, každý šel ale na věc jinak. Lehoučká fiesta zatáčela skoro sama, vyšší b-max měnil směr také dost agilně, avšak při krizovém vyhýbacím manévru měl snahu „zakopnout“ o vnější přední kolo. ESP u něj vzhledem k vyšší stavbě naladili o něco důsledněji, takže si s ním v zatáčkách neužijete tolik co s fiestou. Vzhledem k cílové klientele to ovšem není problém, snad jenom tvrdší tlumiče (vyšší těžiště by jinak MPV rozkolébalo) se podepisují pod horší komfort.
A pak je tu focus – jízdní premiant nižší střední třídy si zbylé dva fordy při slalomu mezi kužely maže na chleba, a navrch přidává parádní stabilitu na dálnici, s níž se zejména vyšší b-max trochu potýká. Lepší vyvážení hmotnější karoserie se stará o skvělé pohodlí, díky utlumení projevů aerodynamiky či odvalování kol můžete na palubě strávit stovky dálničních kilometrů bez známek větší únavy, a když na to přijde, střihnout si pár serpentin. Příď totiž lehký motor téměř necítí, a jestli čtyřválcové focusy zatáčejí ostošest, ten tříválcový změny směrů přímo miluje. Naštěstí to neznamená ani nestabilitu v přímém směru, ani málo komfortu – jízdně focusu těžko konkuruje i jinde dokonalý golf. Řízení představuje směsici lehkosti a jistoty, v brzdách (nejlepší v testu) cítíte přirozenost spolu s kvalitou, a pokud jde o řazení, pak přesnost, snadnost a dotlumené dorazy stanovují třídní měřítka.
KOLIK STOJÍ
Nejdražší tříválcovou volbu zhmotňuje
Ford Focus Kombi. Logicky a po právu, je totiž suverénně nejlepší. Spíše překvapí, jak malý má cenový odstup od stejně vybaveného b-maxu: rozdíl necelých 15 000 korun dává jasný signál pro koupi focusu i přesto, že kompakt postrádá kolenní airbag řidiče. Zato má v lepší specifi kaci Titanium sériově samočinnou klimatizaci, tempomat nebo litá 16“ kola. Za tyto prvky musíte u b-maxu a spřízněné fiesty připlácet. Nejmenší z fordů v cenovém rozstřelu těžil z výhodnější nabídky slabšího ecoboostu, který můžete mít už lehce nad hranicí 300 000 korun. A to také dává smysl.
***
TEST SPOTŘEBY
* Měření jsme absolvovali třífázově: první dálniční úsek vedl z Prahy do Hořovic, druhá sekce dynamických zkoušek probíhala na zdejším letišti a poslední část mimoměstského cyklu jsme zvládli cestou zpět do Prahy přes Karlštejn – předpisově, s maximálním využitím rychlostních limitů. Dálnici projela nejúsporněji fiesta (6,8 l), v těsném závěsu se držel b-max (6,9 l) a silnější focus si vzal 7,6 litru na 100 km. Letištní extrém vyhnal konzumace do dvojnásobků: fiesta odsála z nádrže 14,1 litru, b-max 14,8 a focus 16,5 l. Nejúspornější část cesty byla zpět do Prahy po okreskách. Fiesta se blýskla hodnotou 5,8 l, krátké převody poslaly konzumaci b-maxu do sedmilitrových výšin, které jenom o 0,5 l překonal focus.
HODNOCENÍ
1.
Ford Focus Kombi 511 bodů
* Nebojte se tří válců, výkonu přinášejí dost a nemají problém s kultivovaností. Bonus navíc: skvělé jízdní vlastnosti.
2.
Ford B-Max 440 bodů
* Jen tak tak opodstatnil vyšší cenu před fiestou. Proti ní působí dojmem většího auta, i když tomu tak vlastně není.
3.
Ford Fiesta 434 bodů
* Mrštná a kompaktní. Příliš plastový interiér a laciné detaily ale můžou odradit toho, kdo nedocení kvality podvozku.
* TECHNICKÉ ÚDAJE Ford Fiesta Ford B-Max Ford Focus
1.0 EcoBoost 1.0 EcoBoost* 1.0 EcoBoost
Motor R3, benzin, turbo, DOHC
Zdvihový objem 999 cm3
Výkon (kW/min) 74/6000 88/6000 92/6000
Točivý moment (N.m/min) 170/1400-4000 170/1400-4000 170/1500-4500
Poháněná kola přední
Převodovka 5 MT 5 MT 6 MT
Vnější rozměry (mm) 3969 x 1722 x 1495 4077 x 1751 x 1586 4556 x 1823 x 1505
Rozvor (mm) 2489 2489 2648
Pneumatiky 195/45 R 16 195/55 R 16 215/55 R 16
Typ plášťů Ventus Hankook S1 Evo PremiumContact Continental Turanza Bridgestone ER300
Brzdy vpředu kotoučové chlazené
Brzdy vzadu bubnové bubnové kotoučové
Palivová nádrž 42 l 48 l 55 l
Zavazadlový prostor 0,290/0,960 m3 0,318/1,386 m3 0,490/1,516 m3
Pohotovostní/užitečná hmotnost 1157/398 kg 1279/481 kg 1316/584 kg
Brzděný přívěs 900 kg 750 kg 1200 kg
Servisní interval 20 000 km/1 rok
Největší rychlost 180 km/h 189 km/h 193 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 11,2 s 11,2 s 11,5 s
Spotřeba (na 100 km) 4,3 l 4,9 l 5,1 l
Emise CO2 (na 1 km) 99 g 114 g 117 g
Výrobní závod Španělsko Valencie, Rumunsko, Craiova Saarlouis, Německo
Základní cena 301 150 Kč 372 150 Kč 374 900 Kč
*Od 1. března se Ford B-Max dodává se silnější verzí 92 kW místo testovaného 88 kW (ceny se nezměnily)
* CENY A VYBAVENÍ Ford Fiesta Ford B-Max Ford Focus
1.0 EcoBoost 1.0 EcoBoost* 1.0 EcoBoost
Verze Titanium Titanium Titanium
Základní cena 346 150 Kč 403 150 Kč 424 990 Kč
Airbagy 6 + kolenní 6 + kolenní 6
Start-stop S S S
Samočinná klimatizace 10 000 Kč 10 000 Kč S
Tempomat 4 900 Kč 9 000 Kč S
Vyhřívání sedadel 8 000 Kč 8 000 Kč 8 900 Kč
Navigační systém 24 200 Kč 15 700 Kč 24 100 Kč
Litá 16" kola 4 000 Kč 4 000 Kč S
Metalíza 10 500 Kč 10 500 Kč 13 900 Kč
Prodloužená záruka 5 let 9 000 Kč 12 000 Kč 15 000 Kč
Výsledná cena 416 750 Kč 472 350 Kč 486 890 Kč
S - Standardně
* ZÁRUKY Ford Fiesta Ford B-Max Ford Focus
1.0 EcoBoost 1.0 EcoBoost* 1.0 EcoBoost
Celková 2 roky
Proti korozi 12 let
Mobility bez omezení
* NAMĚŘENÉ HODNOTY Ford Fiesta Ford B-Max Ford Focus
1.0 EcoBoost 1.0 EcoBoost* 1.0 EcoBoost
Zrychlení 0-60 km/h 5,4 s 5,1 s 5,6 s
0-100 km/h 12,2 s 11,7 s 12,6 s
0-130 km/h 21,6 s 19,8 s 21,2 s
Max. přetížení při zrychlení 0,76 g 0,3 g 0,36 g
Pružnost 60-100 km/h (4. st.) 10,0 s 13,9 s 9,3 s
80-120 km/h (5./6. st.) 19,7/- s 15,0/- s 15,9/22,6 m
Brzdy zahřáté ze 100 km/h 43,6 m 42,5 m 40,3 m
Max. přetížení při zpomalení 1,06 g 1,03 g 1,11 g
Otáčky motoru při 130 km/h 2900/min (5°) 3300/min (5°) 2800/min (6°)
Spotřeba v testu (na 100 km) 6,8/14,1/5,8 l 6,9/14,8/7,0 l 7,6/16,5/7,5 l
Dojezd na plnou nádrž 976 km 980 km 1078 km
HODNOCENÍ
Karoserie Prostornost vpředu MAXIMUM 20 Fiesta 12 Max B-13 Focus 16
Prostornost vzadu 20 8 10 12
Pocit prostornosti 15 5 7 8
Zavazadelník 20 7 13 17
Užitečný náklad 10 4 6 8
Hmotnost přívěsu 10 4 2 6
Přehlednost 15 9 10 8
Kvalita zpracování 20 12 14 16
Funkčnost 10 7 7 8
Bezpečnostní výbava 10 8 8 6
Mezisoučet 150 76 90 105
Pohon
Zrychlení 15 10 12 8
Pružnost 20 7 9 12
Největší rychlost 5 3 4 5
Kultura běhu motoru 15 8 9 12
Točivost/Reakce na plyn 10 6 6 7
Převodovka 20 15 15 20
Spotřeba v testu 30 20 17 15
Jízdní dosah 10 8 9 10
Mezisoučet 125 77 81 89
Komfort
Nástup do vozu 5 3 5 3
Pozice sedadel 15 8 11 13
Sedadla vpředu 20 12 13 16
Sedadla vzadu 10 5 6 7
Ovládání 10 7 7 8
Pérování 25 7 7 9
Vnitřní hlučnost 10 4 5 9
Aerodynamický hluk 15 9 8 14
Komfortní výbava 15 10 10 14
Multimedia/Připojení (série) 10 6 6 8
Asistenční systémy 5 2 2 5
Klimatizace 10 5 5 6
Mezisoučet 150 78 85 112
Jízdní Ovladatelnost dynamika MAXIMUM 20 Fiesta 18 Max B-16 Focus 20
Elektronické systémy 15 10 10 15
Směrová stabilita 10 6 5 8
Agilita 20 18 15 18
Řízení 20 17 17 18
Trakce 10 5 4 8
Stopový průměr otáčení 10 7 6 5
Brzdy 20 11 13 15
Mezisoučet 125 92 86 107
Životní prostředí
Vnější rozměry 10 8 7 5
Pohotovostní hmotnost 10 7 5 4
Emise CO2 10 9 7 6
Škodliviny 5 9 7 6
Vnější hlučnost 5 3 3 4
Ekologické technologie 10 8 8 8
Mezisoučet 50 44 37 33
CELKEM - TECHNIKA 600 367 379 446
Náklady
Cena 30 20 15 16
Zůstatková hodnota 20 14 15 17
Pojištění 10 8 8 7
Servis 5 4 4 4
Záruky 10 3 3 3
Palivo 15 13 12 11
Sériová výbava/Příplatky 10 5 4 7
Mezisoučet 100 67 61 65
CELKEM 700 434 440 511
UMÍSTĚNÍ 3. 2. 1.
Výsledná cena v Kč 416 750 472 350 486 890
Cena za bod v Kč 960 1 074 953
POMĚR CENA/VÝKON 2. 3. 1.
ECOBOOST POD LUPOU
* Tři válce v řadě, objem 999 cm3, litinový blok, přímé vstřikování benzinu, proměnné časování ventilů a výfukové turbodmychadlo – maličká „ulita“ skrývá turbínu (červená), jež se roztáčí až na 248 000/min (o 40 000/min více než u 1.6 EcoBoost). Turbodmychadlo je součástí výfukového potrubí, jehož sběrná část se integruje v hlavě válců a chladí ji voda. Když je motor studený, proudí chladicí kapalina jenom touto částí – urychluje se tak ohřev (tj. snižuje spotřeba), k čemuž přispívá na první pohled ortodoxní litinová konstrukce (lépe snáší dramatičtější tlaky, vibrace a teplotní výkyvy). Ztráty motoru inženýři eliminovali absencí vyvažovacích hřídelí. U „lichého” tříválce? Ano, protože kromě důsledného odlehčení vnitřních částí zde funguje jisté samovyvažování – setrvačník a řemenice klínového řemene jsou vyváženy asymetricky, působí jako závaží a pomáhají lichému pístu proti přesile zbylých dvou. V praxi to funguje, agregát vrní překvapivě klidně a zejména zastavěný do focusu nedává znát svoji konstrukci. Úsporám jde naproti ještě inteligentní řešení v podobě variabilního kompresoru klimatizace nebo olejové čerpadlo s proměnným průtokem, jakož i povrchová úprava pohyblivých součástí snižujících tření. A nemusíte mít strach z chatrných rozvodových řetězů – ecoboost používá z dnešního pohledu opět spolehlivější ozubený řemen (s drátěnou výztuhou) máčený v oleji, který je tišší, levnější a údajně vydrží 240 000 kilometrů.
MĚŘENÍ
* Měřili jsme na letištní ploše při teplotě 15 °C (suchý beton) za slunného květnového počasí. Dynamické testy zrychlení/pružnosti/brzd probíhaly jednotlivě po třech fázích a výsledek vzešel z aritmetického průměru. Jízdy jsme absolvovali se zapnutou klimatizací, denním svícením a s dvoučlennou posádkou.
3.6.2013 Auto TIP str. 60 Srovnávací test - Fordy 1.0 EcoBoost: Fiesta vs. B-Max vs. Focus Kombi
Libor Hlisnikovský Ford
Přeplňovaný tříválec EcoBoost – ve kterém fordu funguje nejlépe?
Tituly ověnčený přeplňovaný litrový tříválec je příkladem maximálního možného downsizingu: do Fordu Fiesta se hodí, ale co MPV B-Max, nebo dokonce celkem velký Focus Kombi?
Motor roku 2012 ve své kategorii i absolutním pořadí: Fordu se tříválec 1.0 EcoBoost povedl na první pokus. Když s ním inženýři loni vyrukovali, vzbudili rozruch -takto malý motor dát do kompaktního vozu? To si zatím nikdo v reá lu nedovolil! Ba co víc, u Fordu dokonce chtějí implantovat tříválec do manažerského mondea příští generace…
CO NABÍZEJÍ
Motor 1.0 EcoBoost figuruje v ceníku Fordu u čtyř modelů: Fiesty, B-Maxu, C-Maxu a Focusu (hatchback, sedan a kombi). Na jaře zmizel prostřední výkonový stupeň 88 kW (B-Max), který přešel v nejvýkonnější verzi 92 kW beze změny cen. My jsme však testovali dříve, takže jsme ještě „stihli“ původní provedení. V každém z fordů jsme tak měli výkonově jiný motor. Rozdíly ale vznikly pouze jiným nastavením řídicí jednotky, v základu se od sebe ecoboosty neliší.
Řekli jsme si, že nejmenší fiestě stačí výchozí verze 74 kW, pro větší b-max je lepší silnější evoluce (88, respektive 92 kW) a k focusu ve verzi kombi pasuje ideálně provedení 92 kW. První kilometry za volantem zvýšeného b-maxu rozpouštějí předsudky o tom, zda bude litrový motor stačit pro pohon rodinného mini MPV. Zde je všechno v pořádku, stejně jako ve slabší (ale také lehčí a menší) fiestě. Největší překvapení však připravil ecoboost zakomponovaný do focusu: jestli ve fiestě nebo b-maxu občas zadrnčel, v utlumené kabině bílého kombi o něm skoro nevíte. A pokud ho netýráte na dostřel omezovači, nehlučí o nic více než výkonově ekvivalentní čtyřválcová šestnáctistovka.
Pocitově by se trojice dala rozdělit následovně: fiesta je malé a trochu levně vyhlížející auto, b-max postavený na jejím základu se chová poněkud dospěleji a vyniká unikátním konceptem bočních dveří bez sloupku B (pro handicapované fantastická věc). Pak je dlouhá pauza a přichází focus – více než o třídu kultivovanější, pohodlnější a dospělejší.
JAK JEZDÍ
Všechny vozy vynikají abnormální „jezdivostí“, tedy návykově hbi tým podvozkem. Ani jeden z testovaných exemplářů nebyl výjimkou, každý šel ale na věc jinak. Lehoučká fiesta zatáčela skoro sama, vyšší b-max měnil směr také dost agilně, avšak při krizovém vyhýbacím manévru měl snahu „zakopnout“ o vnější přední kolo. ESP u něj vzhledem k vyšší stavbě naladili o něco důsledněji, takže si s ním v zatáčkách neužijete tolik co s fiestou. Vzhledem k cílové klientele to ovšem není problém, snad jenom tvrdší tlumiče (vyšší těžiště by jinak MPV rozkolébalo) se podepisují pod horší komfort.
A pak je tu focus – jízdní premiant nižší střední třídy si zbylé dva fordy při slalomu mezi kužely maže na chleba, a navrch přidává parádní stabilitu na dálnici, s níž se zejména vyšší b-max trochu potýká. Lepší vyvážení hmotnější karoserie se stará o skvělé pohodlí, díky utlumení projevů aerodynamiky či odvalování kol můžete na palubě strávit stovky dálničních kilometrů bez známek větší únavy, a když na to přijde, střihnout si pár serpentin. Příď totiž lehký motor téměř necítí, a jestli čtyřválcové focusy zatáčejí ostošest, ten tříválcový změny směrů přímo miluje. Naštěstí to neznamená ani nestabilitu v přímém směru, ani málo komfortu – jízdně focusu těžko konkuruje i jinde dokonalý golf. Řízení představuje směsici lehkosti a jistoty, v brzdách (nejlepší v testu) cítíte přirozenost spolu s kvalitou, a pokud jde o řazení, pak přesnost, snadnost a dotlumené dorazy stanovují třídní měřítka.
KOLIK STOJÍ
Nejdražší tříválcovou volbu zhmotňuje
Ford Focus Kombi. Logicky a po právu, je totiž suverénně nejlepší. Spíše překvapí, jak malý má cenový odstup od stejně vybaveného b-maxu: rozdíl necelých 15 000 korun dává jasný signál pro koupi focusu i přesto, že kompakt postrádá kolenní airbag řidiče. Zato má v lepší specifi kaci Titanium sériově samočinnou klimatizaci, tempomat nebo litá 16“ kola. Za tyto prvky musíte u b-maxu a spřízněné fiesty připlácet. Nejmenší z fordů v cenovém rozstřelu těžil z výhodnější nabídky slabšího ecoboostu, který můžete mít už lehce nad hranicí 300 000 korun. A to také dává smysl.
***
TEST SPOTŘEBY
* Měření jsme absolvovali třífázově: první dálniční úsek vedl z Prahy do Hořovic, druhá sekce dynamických zkoušek probíhala na zdejším letišti a poslední část mimoměstského cyklu jsme zvládli cestou zpět do Prahy přes Karlštejn – předpisově, s maximálním využitím rychlostních limitů. Dálnici projela nejúsporněji fiesta (6,8 l), v těsném závěsu se držel b-max (6,9 l) a silnější focus si vzal 7,6 litru na 100 km. Letištní extrém vyhnal konzumace do dvojnásobků: fiesta odsála z nádrže 14,1 litru, b-max 14,8 a focus 16,5 l. Nejúspornější část cesty byla zpět do Prahy po okreskách. Fiesta se blýskla hodnotou 5,8 l, krátké převody poslaly konzumaci b-maxu do sedmilitrových výšin, které jenom o 0,5 l překonal focus.
HODNOCENÍ
1.
Ford Focus Kombi 511 bodů
* Nebojte se tří válců, výkonu přinášejí dost a nemají problém s kultivovaností. Bonus navíc: skvělé jízdní vlastnosti.
2.
Ford B-Max 440 bodů
* Jen tak tak opodstatnil vyšší cenu před fiestou. Proti ní působí dojmem většího auta, i když tomu tak vlastně není.
3.
Ford Fiesta 434 bodů
* Mrštná a kompaktní. Příliš plastový interiér a laciné detaily ale můžou odradit toho, kdo nedocení kvality podvozku.
* TECHNICKÉ ÚDAJE Ford Fiesta Ford B-Max Ford Focus
1.0 EcoBoost 1.0 EcoBoost* 1.0 EcoBoost
Motor R3, benzin, turbo, DOHC
Zdvihový objem 999 cm3
Výkon (kW/min) 74/6000 88/6000 92/6000
Točivý moment (N.m/min) 170/1400-4000 170/1400-4000 170/1500-4500
Poháněná kola přední
Převodovka 5 MT 5 MT 6 MT
Vnější rozměry (mm) 3969 x 1722 x 1495 4077 x 1751 x 1586 4556 x 1823 x 1505
Rozvor (mm) 2489 2489 2648
Pneumatiky 195/45 R 16 195/55 R 16 215/55 R 16
Typ plášťů Ventus Hankook S1 Evo PremiumContact Continental Turanza Bridgestone ER300
Brzdy vpředu kotoučové chlazené
Brzdy vzadu bubnové bubnové kotoučové
Palivová nádrž 42 l 48 l 55 l
Zavazadlový prostor 0,290/0,960 m3 0,318/1,386 m3 0,490/1,516 m3
Pohotovostní/užitečná hmotnost 1157/398 kg 1279/481 kg 1316/584 kg
Brzděný přívěs 900 kg 750 kg 1200 kg
Servisní interval 20 000 km/1 rok
Největší rychlost 180 km/h 189 km/h 193 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 11,2 s 11,2 s 11,5 s
Spotřeba (na 100 km) 4,3 l 4,9 l 5,1 l
Emise CO2 (na 1 km) 99 g 114 g 117 g
Výrobní závod Španělsko Valencie, Rumunsko, Craiova Saarlouis, Německo
Základní cena 301 150 Kč 372 150 Kč 374 900 Kč
*Od 1. března se Ford B-Max dodává se silnější verzí 92 kW místo testovaného 88 kW (ceny se nezměnily)
* CENY A VYBAVENÍ Ford Fiesta Ford B-Max Ford Focus
1.0 EcoBoost 1.0 EcoBoost* 1.0 EcoBoost
Verze Titanium Titanium Titanium
Základní cena 346 150 Kč 403 150 Kč 424 990 Kč
Airbagy 6 + kolenní 6 + kolenní 6
Start-stop S S S
Samočinná klimatizace 10 000 Kč 10 000 Kč S
Tempomat 4 900 Kč 9 000 Kč S
Vyhřívání sedadel 8 000 Kč 8 000 Kč 8 900 Kč
Navigační systém 24 200 Kč 15 700 Kč 24 100 Kč
Litá 16" kola 4 000 Kč 4 000 Kč S
Metalíza 10 500 Kč 10 500 Kč 13 900 Kč
Prodloužená záruka 5 let 9 000 Kč 12 000 Kč 15 000 Kč
Výsledná cena 416 750 Kč 472 350 Kč 486 890 Kč
S - Standardně
* ZÁRUKY Ford Fiesta Ford B-Max Ford Focus
1.0 EcoBoost 1.0 EcoBoost* 1.0 EcoBoost
Celková 2 roky
Proti korozi 12 let
Mobility bez omezení
* NAMĚŘENÉ HODNOTY Ford Fiesta Ford B-Max Ford Focus
1.0 EcoBoost 1.0 EcoBoost* 1.0 EcoBoost
Zrychlení 0-60 km/h 5,4 s 5,1 s 5,6 s
0-100 km/h 12,2 s 11,7 s 12,6 s
0-130 km/h 21,6 s 19,8 s 21,2 s
Max. přetížení při zrychlení 0,76 g 0,3 g 0,36 g
Pružnost 60-100 km/h (4. st.) 10,0 s 13,9 s 9,3 s
80-120 km/h (5./6. st.) 19,7/- s 15,0/- s 15,9/22,6 m
Brzdy zahřáté ze 100 km/h 43,6 m 42,5 m 40,3 m
Max. přetížení při zpomalení 1,06 g 1,03 g 1,11 g
Otáčky motoru při 130 km/h 2900/min (5°) 3300/min (5°) 2800/min (6°)
Spotřeba v testu (na 100 km) 6,8/14,1/5,8 l 6,9/14,8/7,0 l 7,6/16,5/7,5 l
Dojezd na plnou nádrž 976 km 980 km 1078 km
HODNOCENÍ
Karoserie Prostornost vpředu MAXIMUM 20 Fiesta 12 Max B-13 Focus 16
Prostornost vzadu 20 8 10 12
Pocit prostornosti 15 5 7 8
Zavazadelník 20 7 13 17
Užitečný náklad 10 4 6 8
Hmotnost přívěsu 10 4 2 6
Přehlednost 15 9 10 8
Kvalita zpracování 20 12 14 16
Funkčnost 10 7 7 8
Bezpečnostní výbava 10 8 8 6
Mezisoučet 150 76 90 105
Pohon
Zrychlení 15 10 12 8
Pružnost 20 7 9 12
Největší rychlost 5 3 4 5
Kultura běhu motoru 15 8 9 12
Točivost/Reakce na plyn 10 6 6 7
Převodovka 20 15 15 20
Spotřeba v testu 30 20 17 15
Jízdní dosah 10 8 9 10
Mezisoučet 125 77 81 89
Komfort
Nástup do vozu 5 3 5 3
Pozice sedadel 15 8 11 13
Sedadla vpředu 20 12 13 16
Sedadla vzadu 10 5 6 7
Ovládání 10 7 7 8
Pérování 25 7 7 9
Vnitřní hlučnost 10 4 5 9
Aerodynamický hluk 15 9 8 14
Komfortní výbava 15 10 10 14
Multimedia/Připojení (série) 10 6 6 8
Asistenční systémy 5 2 2 5
Klimatizace 10 5 5 6
Mezisoučet 150 78 85 112
Jízdní Ovladatelnost dynamika MAXIMUM 20 Fiesta 18 Max B-16 Focus 20
Elektronické systémy 15 10 10 15
Směrová stabilita 10 6 5 8
Agilita 20 18 15 18
Řízení 20 17 17 18
Trakce 10 5 4 8
Stopový průměr otáčení 10 7 6 5
Brzdy 20 11 13 15
Mezisoučet 125 92 86 107
Životní prostředí
Vnější rozměry 10 8 7 5
Pohotovostní hmotnost 10 7 5 4
Emise CO2 10 9 7 6
Škodliviny 5 9 7 6
Vnější hlučnost 5 3 3 4
Ekologické technologie 10 8 8 8
Mezisoučet 50 44 37 33
CELKEM - TECHNIKA 600 367 379 446
Náklady
Cena 30 20 15 16
Zůstatková hodnota 20 14 15 17
Pojištění 10 8 8 7
Servis 5 4 4 4
Záruky 10 3 3 3
Palivo 15 13 12 11
Sériová výbava/Příplatky 10 5 4 7
Mezisoučet 100 67 61 65
CELKEM 700 434 440 511
UMÍSTĚNÍ 3. 2. 1.
Výsledná cena v Kč 416 750 472 350 486 890
Cena za bod v Kč 960 1 074 953
POMĚR CENA/VÝKON 2. 3. 1.
ECOBOOST POD LUPOU
* Tři válce v řadě, objem 999 cm3, litinový blok, přímé vstřikování benzinu, proměnné časování ventilů a výfukové turbodmychadlo – maličká „ulita“ skrývá turbínu (červená), jež se roztáčí až na 248 000/min (o 40 000/min více než u 1.6 EcoBoost). Turbodmychadlo je součástí výfukového potrubí, jehož sběrná část se integruje v hlavě válců a chladí ji voda. Když je motor studený, proudí chladicí kapalina jenom touto částí – urychluje se tak ohřev (tj. snižuje spotřeba), k čemuž přispívá na první pohled ortodoxní litinová konstrukce (lépe snáší dramatičtější tlaky, vibrace a teplotní výkyvy). Ztráty motoru inženýři eliminovali absencí vyvažovacích hřídelí. U „lichého” tříválce? Ano, protože kromě důsledného odlehčení vnitřních částí zde funguje jisté samovyvažování – setrvačník a řemenice klínového řemene jsou vyváženy asymetricky, působí jako závaží a pomáhají lichému pístu proti přesile zbylých dvou. V praxi to funguje, agregát vrní překvapivě klidně a zejména zastavěný do focusu nedává znát svoji konstrukci. Úsporám jde naproti ještě inteligentní řešení v podobě variabilního kompresoru klimatizace nebo olejové čerpadlo s proměnným průtokem, jakož i povrchová úprava pohyblivých součástí snižujících tření. A nemusíte mít strach z chatrných rozvodových řetězů – ecoboost používá z dnešního pohledu opět spolehlivější ozubený řemen (s drátěnou výztuhou) máčený v oleji, který je tišší, levnější a údajně vydrží 240 000 kilometrů.
MĚŘENÍ
* Měřili jsme na letištní ploše při teplotě 15 °C (suchý beton) za slunného květnového počasí. Dynamické testy zrychlení/pružnosti/brzd probíhaly jednotlivě po třech fázích a výsledek vzešel z aritmetického průměru. Jízdy jsme absolvovali se zapnutou klimatizací, denním svícením a s dvoučlennou posádkou.
Ford Focus I Comfort 5dv. 1.6 Duratec 100PS
BMW 325 E46 Cabrio (psssst...)
BMW 325 E46 Cabrio (psssst...)
- gappak
- Junior
- Příspěvky: 215
- Registrován: 01.12.2009 07:57
- Bydliště: Olomouc
Re: EcoBoost motory
Ford wins second consecutive Engine of the Year with 1.0L EcoBoost
New Engine
New Engine
Ford three-cylinder turbo (Focus)
Green Engine
General Motors 1.4-liter range extender (Chevrolet Volt, Opel Ampera)
Performance Engine
Ferrari 4.5-liter V8 (458 Italia)
Sub 1.0-Liter
Ford three-cylinder turbo (Focus)
1.0-Liter to 1.4-Liter
Volkswagen 1.4-liter TSI Twincharger (Polo, Beetle, Golf, etc.)
1.4-Liter to 1.8-Liter
BMW-PSA 1.6-liter turbo gasoline (Mini Cooper S, Peugeot 207, etc.)
1.8-Liter to 2.0-Liter
BMW 2.0-liter twin-turbo four gasoline (125i, 320i, Z4 20i, etc.)
2.0-Liter to 2.5-Liter
Audi 2.5-liter five-cylinder turbo (TT RS, RS3 Sportback)
2.5-Liter to 3.0-Liter
BMW 3.0-liter bi-turbo six-cylinder (1 Series M Coupe, 335is, Z4 35is)
3.0-Liter to 4.0-Liter
BMW M 4.0-liter V8 (BMW M3)
Above 4.0-Liter
Ferrari 4.5-liter V8 (458 Italia)
http://www.auto.cz/motor-2013-roku-74873
New Engine
New Engine
Ford three-cylinder turbo (Focus)
Green Engine
General Motors 1.4-liter range extender (Chevrolet Volt, Opel Ampera)
Performance Engine
Ferrari 4.5-liter V8 (458 Italia)
Sub 1.0-Liter
Ford three-cylinder turbo (Focus)
1.0-Liter to 1.4-Liter
Volkswagen 1.4-liter TSI Twincharger (Polo, Beetle, Golf, etc.)
1.4-Liter to 1.8-Liter
BMW-PSA 1.6-liter turbo gasoline (Mini Cooper S, Peugeot 207, etc.)
1.8-Liter to 2.0-Liter
BMW 2.0-liter twin-turbo four gasoline (125i, 320i, Z4 20i, etc.)
2.0-Liter to 2.5-Liter
Audi 2.5-liter five-cylinder turbo (TT RS, RS3 Sportback)
2.5-Liter to 3.0-Liter
BMW 3.0-liter bi-turbo six-cylinder (1 Series M Coupe, 335is, Z4 35is)
3.0-Liter to 4.0-Liter
BMW M 4.0-liter V8 (BMW M3)
Above 4.0-Liter
Ferrari 4.5-liter V8 (458 Italia)
http://www.auto.cz/motor-2013-roku-74873
Ford Mondeo Estate 2.2TDCI Titanium S, galerka
ex:Ford Mondeo Estate 2.0TDCI;96KW;@12/2002
ex:Ford Fiesta MK3
ex:Ford Mondeo Estate 2.0TDCI;96KW;@12/2002
ex:Ford Fiesta MK3
- Hal9000
- Test driver
- Příspěvky: 3658
- Registrován: 21.01.2011 17:41
- Bydliště: Plzeň
Re: EcoBoost motory
Ani v jedné kategorii nezvítězil naftový motor. Tleskám a smekám inteligenci hodnotících
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6600
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: EcoBoost motory
http://www.auto.cz/ctyrvalec-1-5-ecoboo ... -n-m-74946
Dalsi v rade?
Dalsi v rade?
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
-
- Test driver
- Příspěvky: 4584
- Registrován: 01.09.2008 20:30
- Bydliště: Kolín, Nedašov
Re: EcoBoost motory
Zajímalo mě jaké jsou změny 1,6Ecoboost vs 1,5 Ecoboost vzhlehem tady k tomuto zajímavému případu:
- novou hlavu, kde jsou integrované kapalinou chlazené svody
- spojku na čerpadle chladící kapaliny ovládanou ŘJ motoru
- kapalinový chladič stlačeného vzduchu (tzn. nemá klasický chladič vzduchu jako 1,6 EB/2,0EB) viz obrázek
Objem 1499 cm3 (vrtání 79 mm, vzdvih 76,5 mm) / Objem 1596 cm3 (vrtání 79 mm, zdvih 81,4 mm)
1,5 se vyrábí Rumusku (Craiova) / 1,6 se vyrábí v UK (Bridgend)
Tisková zpráva v angličtině
Z článku viz výše vyplyvá, že má jedna-PETkave vláknu Co vas v posledni dobe vytocilo kubik7 píše:Ford Valoušek - v září objednána do výroby Kuga 1.6 ecoboost. Ve čtvrtek dodána Kuga 1.5 ecoboost . V kupní smlouvě i v předávacím protokolu je uvedena 1.6. Nesrovnalosti jsem si všiml až o víkendu při zakládání techničáku do desek. Včera jsem tam volal a staví se k tomu způsobem - mám novější a lepší motor a že je vše v podstatě ok. Na argument že 1.6 je prověřený motor a 1.5 novinka u které nejsou vychytané mouchy tvrdí - motory jsou v podstatě identické. Na otázku co znamená v podstatě když 1.6 je EURO 5 a 1.5 Euro 6 nedokáží odpovědět kromě marketingových řečí. Na 1.6 je k dispozici bluefin a na 1.5 nic. Zítra si k Valouškovi jdu popovídat osobně ohledně rozporu v kupní smlouvě a předávacím protokolu.
- novou hlavu, kde jsou integrované kapalinou chlazené svody
- spojku na čerpadle chladící kapaliny ovládanou ŘJ motoru
- kapalinový chladič stlačeného vzduchu (tzn. nemá klasický chladič vzduchu jako 1,6 EB/2,0EB) viz obrázek
Objem 1499 cm3 (vrtání 79 mm, vzdvih 76,5 mm) / Objem 1596 cm3 (vrtání 79 mm, zdvih 81,4 mm)
1,5 se vyrábí Rumusku (Craiova) / 1,6 se vyrábí v UK (Bridgend)
Tisková zpráva v angličtině
2012 Mazda 3 2.0DISI 111kW
- Anduril
- Test driver
- Příspěvky: 5087
- Registrován: 07.11.2009 16:56
- Bydliště: Ostrava
Re: EcoBoost motory
A jak je to s tim overboostem? Je - neni?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 12 hostů